randi k

make up eller frisør først??

7 posts in this topic

jeg er kommet lidt i tvivl.Hvad skal jeg først have lagt make up eller til frisør?? hvad gør i??

0

Annonce ♥

Hej

Jeg tror det kommer an på om det er den samme person der skal ordne begge dele.

Min frisør lagde min makeup mens jeg sad med curlere under tørrehjelmen.

Hvis det ikke er den samme person, der skal klare begge dele.. så ville jeg få sat håret først og derefer makeup..

For ellers kan du vel risikere at få taget noget af makeupen af når frisøren skal vaske dit hår mm ?

:bearhug: Heidi

0

Hej

Jeg tror det kommer an på om det er den samme person der skal ordne begge dele.

Min frisør lagde min makeup mens jeg sad med curlere under tørrehjelmen.

Hvis det ikke er den samme person, der skal klare begge dele.. så ville jeg få sat håret først og derefer makeup..

For ellers kan du vel risikere at få taget noget af makeupen af når frisøren skal vaske dit hår mm ?

:bearhug: Heidi

Lige et lille fif! Håret bør aldrig vaskes samme dag som det skal sættes! Et råd fra min veninde (frisør). Tidligst dagen før, hvilket er helt fint. Håret der er vasket samme dag er mere fladt og sværere at sætte....

Jeg vil endda give hende ret, afprøvede det med vilje en dag. Det er faktisk nemmest hvis det er vasket om torsdagen (evt. aften) og så skal sættes om lørdagen....

Mvh Nanna :griner:-

0

Annonce ♥

HAr desuden hørt at enten frisøren eller make-up artisten "kræver" at komme til inden den ene af dem...måske din frisør har lyst til at få fingrene i fadet først? Min er ligeglad, dog siger hun at håret ikke skal sættes op med et hårband eller lignende for det er skidt for frisuren.. Hun kan meget nemmere rette hvis hun har sat håret først og make-uppen så lægges...så er det smårettelser... TJa, jeg aner ikke hvordan det er...jeg følger bare med.

Mvh Nanna :bearhug:

0

Jeg synes, at jeg har læst i diverse dameblade, at man skal ordne make-uppen før - altså sådan generelt ikke decideret til bryllup... Det gør jeg i hvert fald til daglig, men jeg ved da ikke...

Det er selvfølgelig lettere at få make-uppen til at dække helt op til hårkanten og sådan, når den lægges først. På den anden side er make-uppen mere 'frisk', hvis den lægges til sidst... Men den skulle jo helst kunne holde hele dagen alligevel :respekt: Tror egentlig ikke det gør den store forskel. Men spørg dog frisør og make-upper ad :bearhug: Det kan jo være, de har specielle præferencer :bearhug:

Edited by Louiseh79
0

Hej Randi

Jeg er selv frisør, og jeg foretrækker at sætte håret først. Det er min erfaring at hvis man lægger make-up'en først, kan varme fra de forskellige jern eller curlere, påvirke make-up'ens holdbarhed, og har ladet mig fortælle at det er noget med at make-up'en "smelter" og derfor ikke holder så godt. :denmarkflag:

Så summa sumarum hvis det var mig, ville helst sætte dit hår først. :respekt::bearhug::bearhug:

Knuz Karina

0