Guest Nina-pigen

Økonomi hvad gør i????

55 indlæg i dette emne

Vi er i den absolutte spæde start af vores bryllupsplanlægning og jeg vil derfor gerne høre nogle bud fra i andre... Betaler I selv hele brylluppet eller hvor meget betaler jeres forældre... hvordan med fordeling mellem mine forældre og svigerforældre??? Ved godt at traditionen siger, at det er brudens familie, der betaler, men gælder det stadig???? Er helt blank - håber på nogle erfaringer fra nogle af alle jer, der er længere fremme i planlægningen :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi blev gift i april sidste år betalte vi selv hele gildet, hvilket var omkring 75000 kr.

Det er 15 år siden jeg flyttede hjemmefra og mente ikke den gamle tradition kunne gælde, det ville jeg nu ikke have ment alligevel idet den også stammer fra en tid hvor manden tjente alle pengene.. Desuden har min mor slet ikke de midler ( har mistet min far ).

Mine svigerforældre tilbød at hjælpe med en sum, men vi takkede pænt nej..

Nu har jeg det godt med at vi selv betalte det hele, det var totalt vores fest...

Held og lykke med planlægningen..

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa og tillykke med bryllupsplanlægningen.

Jeg kan desværre ikke hjælpe så meget, da vi betaler det hele selv....der er nemlig ingen andre der har tilbudt at betale... :bearhug:

Dog har vi sagt i sjov til familien (på begge sider) at bryllupsfonden er åben...så hvem ved.

Tror dagens danmark er så moderne, at man ikke længere forventer brudens forældre betaler hele gildet.

I kan jo spørge jeres forældre (hvis de har tilbudt at bidrage til jeres bryllup - for det kan man jo ikke bare forvente, hvor meget de vil/kan bidrage med, og så er det jo lige meget hvem af dem, der kan give mest/mindst.

Det kunne jo også være, de selv talte sammen om det, og blev enige om det samme beløb??

Vi har lagt et budget på 100.000 kr, men jeg har set flere BK'er gøre det for meget mindre.

Håber det hjalp dig lidt.

Kram

Melanie

Redigeret af Melanie25
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dette emne har været oppe flere gange på det sidste... Der er endda en meningsmåling om det her...

Vores udgangspunkt var at betale alt selv, men vi siger naturligvis ikke nej tak til tilskud. Så mine svigerforældre har tilbudt at betale musik og vin. Mine forældre har været overraskende tavse i den henseende... Havde endda lokket min far ind for at se mig i min brudekjole i håb om at han ville give et tilskud til den alt for dyre kjole... Men det virkede ikke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og Velkommen til...

Vi har fået AL maden af mine svigerforældre + de giver vinen til reseptionen... Mine forældre giver alt over 1500 kr til min kjole!!!

Vi sagde som mange andre at vi gerne modtog tilskud, men det var først da vi spurgte hvad vi skulle regne med at maden kom til at koste (min svigermor laver det hele selv) at min svigermor kom ud af busken og sagde at hun ville betale al maden!!!

Om mine forældre kommer med et ydeligere tilskud er jo uvist men hvis ikke de gør er det fint med os, den hjælp vi har fået har været kæmpe!!!

vi regner ikke med at skulle bruge mere end ca. 25000kr alt i alt. ink.kjole!!! og nej det er ikke et spare bryllup da der kommer ca. 110 mennesker til reseptionen og vi blir 50 til festen om aftenen...

Håber det hjalp lidt!!!

Knus Rebecca :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores indstilling er helt klart at vi betaler det hele selv. Men da vi fortalte hans forældre at vi er ved at planlægge bryllup sagde hans mor at de gerne vil give et tilskud.

Mine forældre har hele tiden sagt at de vil betale for mit udstyr, og for nylig sagde min mor at de også gerne ville give et tilskud. Det sagde jeg dog at de ikke behøvede, da alt mit udstyr (vi snakker både kjole, sko, undertøj, hår, make-up...alt) nemt kan løbe op på 10.000, men nu må vi se om det ender med at vi siger ja tak.

Og selvom vi har fået lovning på tilskud, så har vi alligevel startet en opsparing, så når tiden for brylluppet oprinder, så har vi nok til at betale for det hele selv. Vi vil have det bedre med os selv hvis vi ved, at vi har nok penge, ellers kunne det sagtens ende med, at vi ikke er tilfredse med et tilskud på fx 5.000 fordi vi havde reget med, og har brug for, 10.000.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa...

Mine forældre har hele tiden sagt de ville betale, men at de så osse lige ville have lidt hånd i hanke med hvad der skete, hvor det skulle være, hvem der skulle med osv....

Det er jeg så ikke så lun efter, da det jo er mit bryllup, men da det jo er dem som punger ud, jamen så må man jo osse tage det med....

Så vi overvejer selv og betale det kommende bryllup, eller i hvert fald, få lavet klare aftaler om hvad mine forældre skal og ikke skal vide/blande sig i, hvis det er den løsning vi vælger....

Knus C&B

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej

vi betaler det meste selv men mine forældre give 15000 + det brudekjloe jeg ikke selv har råd til (nok en 2000) min svigerfamilie giver 10000 + gommens tøj, det kan jo nemt også løbe op. men de bestemmer ikke noget men hjælper os når vi vil. det hele ender på i en 60000kr og vi inviter 60 mennekser. håber det kan hjælpe dig :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke længere, det er så aktuelt med at brudens familie betaler. Det er min fornemmelse at de fleste betaler selv - evt. med et tilskud fra begges forældre.

Vi klarede også selv at betale det hele. Tror ikke, vi havde sagt nej til tilskud, men der kom ikke rigtig nogen - og kunne aldrig finde på at bede om det.

Men vi havde sparet op, så det var ikke noget problem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indtil videre regner vi også med at betale hele gildet selv. Dog har mine forældre lovet at betale for feststedet, som er min fars arbejde, men det drejer sig om 500 kr, så det er ikke det vilde...

Vi håber stadig på at begge hold forældre kommer og fortæller de vil give et tilskud, men sparer selv op og regner med at betale selv. Vi vil self ikke sige nej til tilskud, men tør ikek forvente noget.

Lidt sjovt, for snakkede med min mormor idag, hvor vi også kom til at snakke om bryllup, hun blev meget forbavset over at mine forældre ikke vil give et tilskud til festen. Men som hun sagde, det var self ikke hende, der skulle bestemme det.

Så nu må vi se hvad det bliver til. Kunne ihvertfald være rart med tilskud, da budgettet (er stadig forløbigt, er mange ting hvor vi endnu ikke har styr på priserne) hele tiden stiger. Det er nu oppe på omkring 60-70.000 kr, hvor de dyre poster er maden, vin samt musikken. Umiddelbart synes jeg det er alt for mange penge, men samtidig har jeg ikke lyst til at spare noget væk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi betaler selv det hele. Mine forældre sagde dog, da vi fortalte vi skulle giftes, at de gerne ville give et tilskud. Vi blev dog enige om, at vi hellere selv ville betale hele brylluppet, og sagde til dem, at vi synes de skulle give os tilskudet i bryllupsgave istedet.

Hilsner Helle. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betalte også det hele selv..

Hvilket vi også havde det bedst med. Vi ville ikke risikere at hvis de betalte noget, at så ville de også bestemme nogle ting.. Det var vores fest = ergo vi betalte selv og fik det som vi ville have det.

Mine forædre valgte dog at pynte kirken, men dte var fordi at de så gerne ville have en "opgave" i forbindelse med brylluppet

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste og jeg har sat budget på ca. 80K, uden kjole, som vi havde forventet selv at skulle betale. Men mine forældre har sagt at de synes vi skal dele udgifterne i 3, så svigerforældrene, mine forældre og vi hver betaler 1/3. :( Det siger man jo ikke nej til, men om svigerforældrerne synes det er en god idé ved vi ikke endnu. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/tak.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Banken betalte for vores bryllup ;-) Lidt inde i forløbet besluttede mine svigerforældre sig for, at give os et kontant tilskud på ca. 15 % af vores budget - og min familie forærede os brudekjolen, slør m.m. og bryllupskagen, som i alt beløb sig til knap det samme beløb. De resterende 70% lånte vi i banken. Ingen af familierne stillede nogen form for betingelser for deres hjælp.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et samlet budget på omkring 60.000 (som jo nok i virkeligheden bliver lidt dyrere...). Mine forældre tilbød hurtigt at de ville give min brudekjole (da jeg er den eneste pige i familien), uden nogen form for betingelser, andet end at min mor i det mindste gerne vil se billeder af den inden dagen. Efter en lang tænkepause fandt de ud af at de vil give 25.000 mere, som de så også vil give til mine brødre når de engang bliver gift. Ingen betingelser eller noget, de er bare for søde :(

Svigerforældrene har allerede haft to brylluper i familien, så kan jo ikke give os så meget mere end dem, men tror alligevel vi får et lille tilskud.

Vi er bare glade for de tilskud vi får, resten er det nemlig banken der betaler http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en ting og sige og det er ARGH!!!!! Jeg sidder her og har kun 20000kr til rådighed http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsdownsmileyanim.gif

Håber at jeg kun få bryllup for de penge, ellers må gæsterne få pasta og ketchup :biggrin:

Jeg har tidligere prøvet at overtale fruen til at holde et low budget bryllup. Synes det kunne være super hyggeligt med en kirkelig vielse og så tage med alle gæsterne i fx. kongens have til sandwich, frugt, hvidvin, bryllupskage og champagne. Hvis vejret et godt tror jeg man kan få en uforglemmelig dag til næsten ingen penge.

Husk det vigtigste er jo at i får hinanden http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif :balloons:

-Ralph

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en ting og sige og det er ARGH!!!!! Jeg sidder her og har kun 20000kr til rådighed http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsdownsmileyanim.gif

Håber at jeg kun få bryllup for de penge, ellers må gæsterne få pasta og ketchup :biggrin:

Jeg har tidligere prøvet at overtale fruen til at holde et low budget bryllup. Synes det kunne være super hyggeligt med en kirkelig vielse og så tage med alle gæsterne i fx. kongens have til sandwich, frugt, hvidvin, bryllupskage og champagne. Hvis vejret et godt tror jeg man kan få en uforglemmelig dag til næsten ingen penge.

Husk det vigtigste er jo at i får hinanden http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif :balloons:

-Ralph

Det lyder som en utrolig hyggelig ide :) Men ingen grund til bekymringer her:) jeg syer min mors gamle kjole om, laver kagen og dekorationer selv. Selv synes jeg måske også at over 30.000kr. for et bryllup er galt. Tænk på alt det ombygning jeg kunne få for de penge:D uuhhh.... nyt køkken ville ellers være rart :lol2:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en ting og sige og det er ARGH!!!!! Jeg sidder her og har kun 20000kr til rådighed http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsdownsmileyanim.gif

Håber at jeg kun få bryllup for de penge, ellers må gæsterne få pasta og ketchup :balloons:

Nu ved jeg ikke hvor mange du har tænkt dig at invitere, men vores budget er også på ca 20.000. For det får vi mad (7-timers selskab med alt inkl), kørsel, fotograf, tøj til gommen, pianist, brudesuite, buket og bryllupskage. Som jeg har skrevet tidligere så får jeg alt mit udstyr af mine forældre, så det er selvfølgelig også en hjælp, da det nok er en af de dyreste poster, efter maden.

Så det kan sagtens lade sig gøre for 20.000. Og hvis 20.000 alligevel ikke er nok, så kender jeg ikke nogen der ikke kan lide en god gang pasta med ketchup :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de mange tilbagemeldinger...

Vi er nu nået lidt længere med vores budgetplanlægning og har fået tilsagn om ca. 1/3 fra hver af vores forældre, så vi ender med selv at skulle betale en 1/3. :biggrin:

Men så lige en anden ting - Hatten af for jer der har kunnet planlægge for 20.000 - Må man ha' lov at høre hvordan. Vi bor i København og synes godt nok, at det ser svært ud at finde en restaurant, hvor vi kan holde kuvertprisen på under 1000,- :balloons: ????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder godt nok dyrt. De eneste steder jeg har set med kuvertpris på 1.000,- var slotte og det var så inkl. overnatning for alle gæsterne.

Til vores bryllup har vi en kuvertpris på 500,- og det er for en samlet selskabsmenu. Dvs for 500,- får vi velkomstdrink, forret, hovedret, dessert, kaffe og kage, natmad samt drikkevarer ad libitum. Derudover er oppyntning og tjenere også inkluderet, så kort sagt så sørger stedet for alt vedrørende festen.

Min søsters bryllup skal holdes på hotel Fortunen et sted i Kbh-området, og de skal også "kun" give omkring 500,- pr. kuvert. Jeg hjalp hende med at finde stedet, og vi fandt mange både hoteller, kroer og restauranter som holdt selskaber for ca 500,- pr. person. Så det kan ikke være helt umuligt at finde, men det kommer selvfølgelig an på dine forventninger.

Ellers så er musikken et af de steder vi har valgt at spare. Vi har valgt kun at have en pianist til at spille under maden, han slutter kl 22 hvor vi skal danse brudevalsen, og derefter sørger min kæreste for at der er musik til resten af festen. Det klares nemt med en bærbar computer og nogle højtalere.

Kagen har vi valgt at få fra Føtex, da vi har hørt meget godt om deres bryllupskager. Jeg ser ingen grund til at give 120,- pr. person for en kage, når vi kan få en til 40,- som sikkert smager lige så godt.

Så hvis man finder ud af nogenlunde hvad det er man vil have, og så begynder at undersøge mulighederne grundigt, så skal der nok lige pludselig dukke et billigere alternativ op.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1000 kr er IKKE dyrt i København (det kommer selvfølgelig an på hvad man definerer som København og hvad man vil acceptere af standard)!

Vi skal selv giftes på Frederiksberg og har fundet et sted (Zoo restauranter) hvor vi kun skal give 938 for 9 timers arrangement med fri bar (men uden overnatning) :carrot:

Men mange steder var det oppe i 1200-1500 kuverten for det samme...

(Husk at tjekke hvor lang tid der er inkluderet, der er forskel på et 6 timers arrangement og et 9 timers arrangement)

Vi har skåret både musik, kørsel og fotograf fra, men ender alligevel på ca. 80.000

:balloons: Snart fru Aas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en ting og sige og det er ARGH!!!!! Jeg sidder her og har kun 20000kr til rådighed :)

Håber at jeg kun få bryllup for de penge, ellers må gæsterne få pasta og ketchup :biggrin:

Nu ved jeg ikke hvor mange du har tænkt dig at invitere, men vores budget er også på ca 20.000. For det får vi mad (7-timers selskab med alt inkl), kørsel, fotograf, tøj til gommen, pianist, brudesuite, buket og bryllupskage. Som jeg har skrevet tidligere så får jeg alt mit udstyr af mine forældre, så det er selvfølgelig også en hjælp, da det nok er en af de dyreste poster, efter maden.

Så det kan sagtens lade sig gøre for 20.000. Og hvis 20.000 alligevel ikke er nok, så kender jeg ikke nogen der ikke kan lide en god gang pasta med ketchup http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif :balloons: Mange tak :) det var et rigtig hyggeligt svar :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer