Guest anne_hoejmark

Vielsesringen

7 indlæg i dette emne

Jeg er kommet meget i tvivl om hvilken hånd vielsesringen skal sidde på... :bearhug: Er der nogle "regler" herom? Jeg vil helst at den skal sidde på min venstre hånd, men det har jeg ladet mig fortælle er et amerikansk fænomen... Min forlovelsesring sidder nemlig på højre hånd, og jeg har ikke lyst til at have to ringe siddende på samme finger.

Hvad gør i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

font=Comic Sans Ms]Hej :griner:-

Det er efter hånden blevet til at man selv bestemmer, men forlovelsesringen

sidder normalt på venstre hånd og vielsesringen på højre.

Mange håndværkere og andre med erhverv hvor man bruger hænderne meget,

vælger ofte kun at have ring(e) på venstre hånd.

Jeg ved ikke om det specielt er et amerikansk fænomen at have vielsesringen

på venstre hånd, for jeg har boet uden for DK i 4 år, dels i asien, UK og nu i Irland

og alle steder er de automatisk gået ud fra at jeg var gift, fordi jeg havde ring på

venstre hånd, og de er alle blevet overrasker over at det var en forlovelsesring.

:bearhug:

Annika.[/font]

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidligere var traditionen at vielsesringen skulle sidde på hånden tættest på hjertet, men hvornår det lige er skiftet ved jeg ikke. For det er vist mest normalt at den sidder på højre i dag, men lad det være helt op til dig selv at bestemme :griner:- Det kan vi heldigvis i dag.

:bearhug: Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tidligere var traditionen at vielsesringen skulle sidde på hånden tættest på hjertet, men hvornår det lige er skiftet ved jeg ikke. For det er vist mest normalt at den sidder på højre i dag, men lad det være helt op til dig selv at bestemme :td: Det kan vi heldigvis i dag.

:bearhug: Anne

Vi var i går inde ved en guldsmed, der kom med en lang forklaring om, at grunden til at vi bærer vielsesringen på højre hånd er, at man på et tidspunkt fandt et gammelt kalkmaleri af en nygift kvinde - og hun havde vielsesringen på højre!

Derudover sagde hun - som også er nævnt tidligere - at vi i Danmark er de eneste der bærer den på højre :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer