Sign in to follow this  
Followers 0
almue78

Hvornår skal festen slutte

16 posts in this topic

Hej alle

Håber i kan hjælpe mig - vi er meget i tvivl om hvornår festen skal slutte - vi er ved at skulle planlægge med feststedet og musikken - hvornår slutter sådan noget normalt.

Der er vielse + barnedåb kl 14 - dåbskaffe kl 16 og velkomstdrink med fest kl 17:30

Vi snakker om mange muligheder

musik slutter kl 01 og derefter natmad

musik slutter kl 02 og derefter natmad ( koster medpris for den ekstra time - er det det hver?)

natmaden bliver severet mens musikker stadig spiller og festen slutter stadig ca. kl 02?

eller måske noget helt andet

Vil i være søde at komme med nogen imput

:balloons:

0

Annonce ♥

Hej :biggrin:

Der er rigtig mange ting som gør sige gældende. Men en ting som vi blev gjort opmærksom på, det sted hvor vi skal holde vores bryllup, var at der går længere tid end man egentlig regner med, med spisningen. Her snakker vi 3 retters menu, taler, sjove indslag og sange.

Mange har svært ved at nå at danse brudevals inden kl 00.00 http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

Vi har sat natmaden til kl 02.00,- med mulighed for at udskyde den ydereliger.

Håber det var lidt hjælp :carrot:

Hilsen Silotte

0

Uha ja... Det er svært at sige!

Nogle fester glider bare derudaf uden alt for mange festlige indslag, og så er natmad kl 1 bare fjong! Andre fester er der utallige festlige indslag, og så er kl 2 fint...

Een ting I skal være HELT med på er, at når først natmaden serveres, så har mange gæster det med at smutte lige derefter. Så hvis I gerne vil have at festen skal vare LÆNGE, så sæt natmaden til kl 2 om natten.

Jeg mener at vi havde natmad kl 2 - vi nåede kun lige med nød og næppe at få danset brudevalsen inden midnat, og gik derefter i gang med desserten... Og vi blev vist viet kl 14, så vidt jeg husker.

0

Uha ja... Det er svært at sige!

Nogle fester glider bare derudaf uden alt for mange festlige indslag, og så er natmad kl 1 bare fjong! Andre fester er der utallige festlige indslag, og så er kl 2 fint...

Een ting I skal være HELT med på er, at når først natmaden serveres, så har mange gæster det med at smutte lige derefter. Så hvis I gerne vil have at festen skal vare LÆNGE, så sæt natmaden til kl 2 om natten.

Jeg mener at vi havde natmad kl 2 - vi nåede kun lige med nød og næppe at få danset brudevalsen inden midnat, og gik derefter i gang med desserten... Og vi blev vist viet kl 14, så vidt jeg husker.

Har man musik under natmaden? eller stopper musikkeren og så kommer maden?

0

Annonce ♥

Vi snakker om mange muligheder

musik slutter kl 01 og derefter natmad

musik slutter kl 02 og derefter natmad ( koster medpris for den ekstra time - er det det hver?)

natmaden bliver severet mens musikker stadig spiller og festen slutter stadig ca. kl 02?

eller måske noget helt andet

Vil i være søde at komme med nogen imput

Først og fremmest vil jeg sige at det ikke er helt korrekt at mange folk har det med at slutte lige efter natmaden. Det afhænger selvfølgelig lidt af selskabet men jeg har da spillet utallige bryllupsfester hvor folk lige har holdt en pause med lidt dæmpet musik under natmaden og derefter er kørt på til kl. 4. Stopper musikken derimod i forbindelse med natmaden så er den stensikker :biggrin:

Når det så er sagt så er jeg helt enig i at man bør trække natmaden til kl. 1.00 hvis middagen trækker ud til tæt på kl. 24. Starter man med at spise kl. 18 risikerer man dog nemt at middagen bliver dræbende langtrukken hvis den kører helt frem til kl. 24 = 6 timer. Her kan en god toastmaster gøre underværker.

Du spørger om det er det værd at forlænge musikeren til kl. 2 eller senere. Det kan man faktisk først tage stilling til når man er midt i det og man ved hvordan festen og stemningen spænder an. Måske er folk "færdige" kl. 1.00. Måske er de friske på at feste igennem til kl. 4 om morgenen. Kan I ikke lave en fleksibel aftale med musikeren om at I tager stilling til det undervejs.

Hvis I ikke holder festen i et selskabslokale eller et forsamlingshus er der imidlertid noget som er mere væsentligt end eventuel merbetaling til musikeren, og det er selvefeststedet. Mange steder kan man slet ikke forlænge. Andre steder koster det en halv bondegård pr. time.

Jeg spillede et bryllup en gang på en af de anerkendte og meget brugte restauranter på Frederiksberg forrige år. Jeg havde fra starten fået oplyst at festen kulle slutte kl. 2. Kl. 1.45 kommer gommen op og siger at de havde lavet en aftale med stedet om at de fortsatte til kl. 3. Ikke noget problem (vi kører jo med ubegrænset spilletid). Han havde lagt en check på 10.000 kr. til feststedet. Andre steder oplever man at folk ikke skal betale andet end drikkevarerne og måske løn til et par tjenere. Det er typisk ude i provinsen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Edited by diskobil
0

Vi regner med at gøre det så musikken slutter kl. 1-1.30 og natmaden så kommer på kl. 1.30....og det så slutter kl. 2 - vi skal så forlænge med en time, i forhold til de antal timer arrangementet er købt til på kroen, det koster 900 kr, så det er ikke så slemt i forhold til den samlede pris på festen.

0

Vi regner med at gøre det så musikken slutter kl. 1-1.30 og natmaden så kommer på kl. 1.30....og det så slutter kl. 2 - vi skal så forlænge med en time, i forhold til de antal timer arrangementet er købt til på kroen, det koster 900 kr, så det er ikke så slemt i forhold til den samlede pris på festen.

Tak for svaret

Jeg synes det er ret svært - der hvor vi skal holde festen er der ikke noget med en tid det skal slutte - men de vil gerne vide hvornår vi ønsker at serverer natmad. Og musikken har en fast pris til kl 1 derefter er der ekstra timebetaling. Vil jo nødig have at gæsterne føler at de bliver smidt ud - men ej heller at det virker som natmaden kommer for sent, har selv været til fest hvor mange gæster gik før natmaden da den ligesom lov vente på dig. dette ønsker jeg jo ikke sker

0

Jeg har været til 2 bryllupper som sluttede kl. 01 - og det var bare for tidligt!

Især til det ene bryllup, der endte gæsterne med at tage videre i byen (og det var ellers virkelig langt til et sted og feste)

Hvis der først bliver danset brufdevals ved 23 tiden, ja så er der knap 2 timer til at få drukket driks, danset og snakket med alle gæsterne , og det synes jeg er for lidt.

Jeg har været til 2 bryllupper uden tidsbegrænsing og der døde festen først ved 2-3 tiden (ikke ment at de sidste gæster gik der), så vi har valgt at have stedet til kl. 3

Mht. natmad så kommer det lidt an på om der også bliver serveret bryllupskage. Hvis der er bryllupskage efter middagen, så ryk den til v. 2-3 tiden om muligt. Hvis man skal nå det hele til kl. 1 kan det føles som om man går direkte fra middagen til bryllupskagen til natmaden - egentlig ikke optimalt...

Og husk at folk ikke kan tillade sig at sige nej hvis bruden byder op til dans - det har jeg tænkt mig at udnytte :carrot:

:balloons: Snart Fru Aas

0

Annonce ♥

Hejsa...

Vi har snakket lidt om dette :

Kl. 14.00 Vielse.

Kl. 14.45 Reception.

Kl. 15.30 Brudeparret kører til fotografering.

kl. 17.00 Velkomstdrink og par fotografering af gæsterne.

Kl. 17.30 Festmiddagen starter.

kl. 01.00 Natmad.

Men ved ikke om den holder helt, også skulle vi gerne ku nå at smutte ved 00 tid efter brudevalsen :biggrin:

Knus C&B

Edited by C&B
0

Jeg synes det er ret svært - der hvor vi skal holde festen er der ikke noget med en tid det skal slutte - men de vil gerne vide hvornår vi ønsker at serverer natmad. Og musikken har en fast pris til kl 1 derefter er der ekstra timebetaling. Vil jo nødig have at gæsterne føler at de bliver smidt ud - men ej heller at det virker som natmaden kommer for sent, har selv været til fest hvor mange gæster gik før natmaden da den ligesom lov vente på dig. dette ønsker jeg jo ikke sker

Natmad kl 01:30 ville nok ikke være urealistisk, men det er ENORMT svært at sige på forhånd hvornår det "rigtige" tidspunkt vil være. Det kan man, som Diskobil skriver, egentlig først vide på selve dagen (aftenen).

Det er også rigtigt at når musikken går, så har festen det med at stoppe. Dette KUNNE måske "reddes" ved at I har et alternativ til den levende fest klar, i form af et anlæg og nogle gode CD'er. Det havde vi til vores fest, og jeg mener at de sidste dejsede omkuld ved 5 tiden om morgenen. Det var muligt, fordi vi havde lejet feststedet hele weekenden, og jeg havde aftalt med nogle af mine "hardcore-party" venner, at de skulle/kunne sove på feststedet.

0

Hej

Vi blev viet kl.14.30 og gæsterne var inviteret til kl.17

Kl.17.30 gik vi til bords og forlod bordet igen ca kl.21.00

Vi valgte at komme tidligt fra bordene for at feste med vores venner

Kl. 23.55 dansede vi brudevals og kl.01.00 stoppede musikken og natmaden kom på bordet.

Vi smuttede kl.01.15

For vores fest var det dét perfekt tidspunkt :biggrin:

:balloons: Heidi

0

En af grundene til, at vi har valgt som skrevet længere oppe - natmad ca. kl. 30 og slut ca. kl 2 er, at vi gerne vil slutte festen mens den er god.....ment på den måde, at man skal huske tilbage på festen som en fest der var god/sjov/festlig til det sidste og ikke hvor man tænker....den sidste time sad vi og syppede i den sidste drink.

Derudover skal en del af gæsterne sove på kroen hvor vi også skal overnatte. Dem skal vi spise morgenmad med næste morgen inden vi kl. 10 kører mod lufthavnen og bryllupsrejse. Så går det ikke at komme i seng kl. 5 om morgenen.....så ville det ihvertfald ikke være så godt at køre bil.

Og de bryllupper jeg har været til har dødet ud relativt hurtigt efter brudeparret har forladt festen.

0

Annonce ♥

Vi satser på at festen skal kører så lang tid den kan og så længe folk gider :carrot:

Vi var til et bryllup sidste år i januar, hvor festen sluttede kl. 01.00. Der var ingen natmad eller noget som helst, musikken slukkede bare og så var det ellers bare slut -selvom folk 5 minutter tidligere havde fyret den totalt af på dansedrengen.... det var virkelig antiklimaks der ville noget :) Det vil jeg bare ikke have sker til vores bryllup og vi smutter absolut ingen steder, for vi skal have det hele med :balloons: Derfor satser jeg på at aftale med feststedet og musikeren at vi fortsætter så længe det stadig er sjovt http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Natmaden ved vi ikke helt hvornår skal serveres, men det regner jeg med at feststedet har et forslag omkring.

Vi skal overnatte på stedet sammen med alle vores gæster og spise morgenmad sammen med dem dagen efter og det glæder vi os helt vildt til, så må vi bare sove ud i dagene efter -vi vil IKKE gå glip af noget som helst :biggrin:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloon.gif

0

altså her stoppede festen ikke efter natmaden. Vi blev viet kl. 13 - havde efterfølgende reception, en sejletur. Startede med spisning lidt i 6 og nåede lige at danse brudevals inden midnat p.g.a mange indslag og en lang middag 4 retter med dessert. Så startede festen. kl. 2 blev musikken lidt roliger og folk spidste - nogle gik i seng bagefter (vi havde den fordel alle gæsterne overnattede ved stedet) og resten festede videre til de lyse morgenstunder. Vi gik selv i seng ved 4 tiden.

Så hvis i vil have en lang fest kl.2 og der behøver ikke være musik ellers kl. 1 så kan i også nyde hinanden lidt og hvis gæsterne skal køre en styk er de ikke så sent hjem. har dog aldrig selv været til en bryllup der stoppede før kl. 3 om morgen - og egentlig bare senere :biggrin: (har været til 6 inkl. egen)

:balloons: Sandra

0

Derudover skal en del af gæsterne sove på kroen hvor vi også skal overnatte. Dem skal vi spise morgenmad med næste morgen inden vi kl. 10 kører mod lufthavnen og bryllupsrejse. Så går det ikke at komme i seng kl. 5 om morgenen.....så ville det ihvertfald ikke være så godt at køre bil.

Uhh alle vores gæster sovede der - og nogle slet ikke og alle skulle køre næste dag (først ved 13:00 tiden p.g.a morgenmad + sejleturen til fastland) - nogle endna til tyskland. Dem der skulle drak ikke så meget til sidste men dansede som om det gald deres liv.

0

:balloons: Hej.

Jeg tror det er svært at generaliserer.

Kig på de gæster der skal med, og beslut ud fra det.

Over halvdelen af vores gæster er venner, og vi kender vores venner rigtig godt og ved at de elsker fest og musik og at danse natten lang.

Så derfor slutter vores musik kl. 2.30, hvor der serveres natmad, og den sidste færge hjem (vi skal holde vores fest på en lille ø) sejler kl. 3.30 (der er også færger kl. 00.00 og 1.30 - vi vil jo ikke holde på gæsterne)

Hilsen Solsikken :butterfly:

0

Annonce ♥