Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Fru P.

Hvordan skal jeres kage se ud og hvad med indhold?

25 posts in this topic

Jeg har længe været på udkig efter den perfekte drømmekage http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif Altså ikke DRØMMEKAGE, men bryllupskage... eller.... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif i forstår hvad jeg mener :biggrin:

Der er så mange superflotte at jeg efterhånden har virkelig svært ved at bestemme hvilken en jeg synes bedst om. Men jeg sætter lige et par billeder ind af dem jeg synes virkelig godt om. Så håber jeg at der kommer andre med gode idéer til både udseende såvel som pris, indhold og dygtige bryllupskagebagere :balloons: Jeg bor nemlig i Aalborg og her er der ikke så mange muligheder som f.eks. på Sjælland, så jeg er vild efter at finde en god konditor i Nordjylland.

post-23556-1168552295.jpg

0

Annonce ♥

og så lige en der vist er mere speciel end den er gangbar :balloons:

post-23556-1168553118.jpg

0

Annonce ♥

Her er lige et billede af Frederik og Marys bryllupskage.

post-23556-1168553318.jpg

0

Annonce ♥

Vi skal have runde borde til festen, og har derfor valgt at lave 7 kager, en til hvert bord, der hver især bliver pyntet og stillet på bordet til udskæring :biggrin:

Vores kage kommer så til at have en ekstra etage, så den er lidt mere bryllupskage-agtig end de andre. Så kan vi stadig gemme det øverste lag og fryse det ned http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

Her er to inspirationsbilleder jeg har tænkt mig at arbejde efter, jeg skal nemlig lave kagen selv :balloons:

post-21950-1168585616.jpg

post-21950-1168585668.jpg

0

Vi skal have en kage, der minder så meget det nu er muligt om denne (som du også selv har sat et billede ind af):

post-18292-1168587975.jpg

Vi vil gerne have en mandelbund, sarah bernard creme, chokoladebund, hindbær/jordbærmousse med små frugtstykker i og måske en hvidchokoladebund øverst.

Kagen skal dog ikke blive lige så høj som denne, da stykkerne så vil blive lige lovlig store... men elles også med jordbær som pynt og sugarpaste...

Skal faktisk aftale nærmere allerede på mandag med svigers kæreste, som skal lave den. VI skal bare prøvesmage en masse for at være HELT sikker!...

0

Jeg ved endnu ikke, hvordan vores bryllupskage skal se ud, eller hvad der skal være i den, men jeg skal selv lave den, så jeg henter nok inspiration fra en af dem, jeg har lavet før:

post-23913-1168588761.jpg

post-23913-1168588817.jpg

:balloons:

0

Hvordan har du lavet de hvide grene, hvis du forstår, på den øverste???

Og hvad bruger du til den lyserøde skrift på den i midten nederst?

sindssygt flotte kager :balloons:

0

Annonce ♥

Jeg ved endnu ikke, hvordan vores bryllupskage skal se ud, eller hvad der skal være i den, men jeg skal selv lave den, så jeg henter nok inspiration fra en af dem, jeg har lavet før:

WAW!!!... har du selv lavet dem? Hvor er de bare flotte!

Tager du mod bestilling? :balloons:

0

sindssygt flotte kager :balloons:

Tak skal du have! :biggrin:

Begge dele er lavet med sprøjteglasur/royal icing (sigtet flormelis, past. æggehvider, lidt citronsaft), som jeg har sprøjtet ud med en sprøjtepose. Til monogrammet har jeg fortyndet glasuren med lidt ekstra æggehvider og farvet den med pulverfarve købt hos http://www.kagekompagniet.dk.

Jeg lavede monogrammet ved at sprøjte på et stykke klar plast, der lå oven på et print af brudeparrets monogram. Jeg lavede rigtig mange, da sådan noget tyndt noget gerne knækker, når man prøver at flytte det. Desværre knækkede det alligevel et par steder, men jeg fik det sat sammen så man ikke kunne se det. Det måtte blive sådan, for jeg havde ikke tålmodighed til først at prikke monogrammet i kagen med en cocktailpind og derefter sprøjte det direkte på kagen.

Til LouiseSwee: Måske, det kommer an på, hvornår I skal giftes, men send mig evt. en PM.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif

Maja

0

Jeg vil nok vælge inspiration fra en af de kager jeg også har lavet - smukke på hver sin måde. Først var jeg mest vild med dem med de røde roser, men jeg hælder efterhånden til den helt hvide - synes bare helt hvidt er SÅ smukt og rent at se på.. men nu får vi se.. måske bliver det noget helt andet :balloons:

0

Jeg får helt præstationsangst!!

Jeg skal nemlig også lave bryllupskage!!

Men uha....!!

0

Annonce ♥

sindssygt flotte kager :bearhug:

Tak skal du have! :)

Begge dele er lavet med sprøjteglasur/royal icing (sigtet flormelis, past. æggehvider, lidt citronsaft), som jeg har sprøjtet ud med en sprøjtepose. Til monogrammet har jeg fortyndet glasuren med lidt ekstra æggehvider og farvet den med pulverfarve købt hos http://www.kagekompagniet.dk.

Jeg lavede monogrammet ved at sprøjte på et stykke klar plast, der lå oven på et print af brudeparrets monogram. Jeg lavede rigtig mange, da sådan noget tyndt noget gerne knækker, når man prøver at flytte det. Desværre knækkede det alligevel et par steder, men jeg fik det sat sammen så man ikke kunne se det. Det måtte blive sådan, for jeg havde ikke tålmodighed til først at prikke monogrammet i kagen med en cocktailpind og derefter sprøjte det direkte på kagen.

Til LouiseSwee: Måske, det kommer an på, hvornår I skal giftes, men send mig evt. en PM.

HUUG

Maja

Hvor er dine kager bare flotte !

Hvordan er blandings forholdet til det man kan sprøjte på ? - hvis man da selv kan lave det ?

:biggrin:

0

Hvordan er blandings forholdet til det man kan sprøjte på ? - hvis man da selv kan lave det ?

Den opskrift, jeg har, er på en stor portion, og er:

300 g flormelis (sigtet)

30-35 g pasteuriserede æggehvider

1 tsk citronsaft

Man skal røre det i hånden, da der ved brug af elpisker bliver pisket luft ind i det, så der kommer luftbobler, og så bliver det færdige resultat ikke så pænt, og knækker nemmere.

Det skal være så stift - og alligevel tilpas blødt - at, når du stikker skeen ned i overfladen af glasuren og trækker den op, så kommer der en lille top på glasuren, som lige præcis "knækker" ned til den ene side. Hvis den ikke gør det, er glasuren for hård, og så kan du ikke sprøjte den ud af posen. Til gengæld må den heller ikke være for blød, hvis det er noget, der skal hænge ned af kanter, da det er svært at styre i sprøjteposen, og også "løber", så det ikke holder faconen. Hvis du skal sprøjte et monogram som jeg gjorde det, skal glasuren være så tynd, at den glider sammen over en streg, du trækker i den med skeen, i løbet af ca. 6 sekunder. Hvor hård eller tynd glasuren er kan du styre ved at tilsætte henholdsvis mere æggehvide eller flormelis.

Når man skal sprøjte mønstre, skal spidsen røre overfladen når man starter med at sprøjte, og så skal man løfte den (samtidig med man trykker glasur ud af posen i et ensartet tryk) og undervejs skal man holde spidsen lidt over overfladen samtidig med, man trykker på posen og laver sit mønster. Dette gør, at man kan få meget pænere streger, end hvis man satte spidsen ned på overfladen og holdt den der, mens man sprøjtede sit mønster.

:bearhug:

0

Man kan også lave sukkerbilleder eller figurer på samme måde som jeg lavede monogrammet. Man skal dog lige sprøjte en fast kant med alm. sprøjteglasur først, så det holder faconen og forskellige farver ikke glider ind i hinanden. Her skal man så sørge for at glasuren ligger helt ned til plastikken, og at der ikke er huller i samlinger, så glasuren kan løbe ud. "Strittere" kan lægges ned med en lille, fugtig (ikke våd) pensel. Dette skal gøre med det samme, så det ikke når at stivne.

Et eksempel på sukkerbilleder lavet med glasur:

post-23913-1168762260.jpg

:bearhug:

0

HOLD DA OP - SIKKE en dejlig beskrivelse !! TUSIND TAK !! :bearhug:

Jeg tillader mig nu alligevel at spørge om noget mere ;) - dine glasur billeder, har du farvet dem med frugtfarve eller hvilken metode har du brugt for det ?

(jeg skal kun lave en fødselsdagskage, så ville gerne undgå at skulle købe hele farvepaletten :biggrin: )

0

Annonce ♥

Hold da op frk. Maja ... de er utrolig smukke - er specielt helt forelsket i den første hvid du viste ... men hvordan har du stillet dem ovenpå hinanden? ... er nu i kage-verden, så det er måske et dumt spørgsmål, men hvorfor maser de øverste ikke de nederste lag?

Tror jeg skal forsøge og lave min selv ... selvom det næsten er med garanti for tåre -HAHA-

0

Her hjemme går vi meget op i de rene linier og det enkle udseende... men smagen skal være overdådig på alle punkter... smagte en kage på messen i kbh. i år... hvor der var chokolademousse og hindbær/fersken mousse mmm mmmmm mmmmm dte skal vi have og den må gerne se sådan herud...eller ihvertfald komme til at ligne!

Mange hilsner fra Mette

Ved godt at der er tre kager... men det er stilen I skal se på...

post-23814-1171889800.jpg

post-23814-1171889809.jpg

post-23814-1171889816.jpg

0

Her er lige et billede af Frederik og Marys bryllupskage.

post-23556-1168553318.jpg

Var hos H.C.Andersens konditori i aftes og smagte faktisk hvordan denne var lavet.....var IKKE imponeret..... :cheerleader3:

Den virkede tung og ensformig i smagen....lidt kedelig..... :cheerleader3:

Edited by merkur65
0

KAn da være min kage kan bruges til inspiration... nu er jeg jo gift så ved jo hvordan den så ud... Fyldet var så lysekagebund, tobleronecreme, kakaobund, jordbærcreme og til sidst en lysbund igen.... Vi fik så meget ros for den kage fordi den var smuk og fordi der var en god balance mellem noget surt og sødt, aætså den blev ikke for tung... Nåh men her er den altså

post-16460-1176882133.jpg

Edited by Kalland
0

Og så får I også lige et af lagene lidt tættere på

post-16460-1176882074.jpg

0