FrøkenMaja

FrøkenMaja og Christians bryllup d. 3. november 2007

686 posts in this topic

Ja, nu har jeg snuset lidt rundt her, og vil også gerne have en tråd at samle min planlægning i :biggrin:

Jeg hedder jo Maja (hvis du ikke havde gættet det), er 28 år gammel, mor til en dejlig dreng - Marius - på 16 måneder og er uddannet oversætter i engelsk.

Jeg skal giftes med Christian, som fylder 32 lige om lidt, og er it-ingeniør.

Vi mødtes den 3. november 2001 på Ofir-chatten (kan ikke huske, om den hed Ofir eller Forum på det tidspunkt), og mødtes senere sammen aften hjemme hos mig :blush: . Lidt vovet, kan jeg godt se nu, men på det tidspunkt tænkte jeg ikke så meget over det. Og det gik da også fint - indtil videre er han da ikke nogen øksemorder! :bearhug:

Jeg har længe sukket efter at blive gift, men har holdt på, at det er manden, der skal fri, så det har jeg prøvet at give ham plads til. Men, øj, hvor jeg synes, der har været mange oplagte chancer, som han ikke har grebet i tidens løb! Jeg nævner i flæng; min 25-års fødselsdag, vores barns fødsel, vores 5-års dag, og mange andre :bask: Han friede dog endelig den 14. november 2006, dagen før vi skulle til Skotland for at besøge nogle venner. Han havde egentlig tænkt sig at fri et romantisk sted i Skotland (på et bjerg eller noget), men have købt ringe og turde ikke tage dem med, da han var bange for at blive afsløret i det udvidede sikkerhedstjek eller at kufferten med dem i skulle blive væk, så han besluttede sig for at gøre det inden. Den endelige beslutning tog han, da jeg lige løb et hurtigt ærinde om aftenen den 14. Den tid benyttede han så til at lave te og tænde lys i vores adventsstage. Jeg tænkte ikke videre over det, da jeg kom hjem igen, men kommenterede da, at det var hyggeligt med te, og da jeg så lysene i stuen, spurgte jeg for sjov, om han også havde en gave til mig, og pegede på min ringefinger :):) Da han et kvarter senere faldt på knæ foran mig med en ringeæske i hænderne, og spurgte, om jeg ville gifte mig med ham, fløj det ud af mig, om han gjorde grin med mig HUUG ... Han spurgte igen, om jeg ville gifte mig med ham, og jeg sagde ja. Til sidst fik jeg da også lov til at se ringene, han havde købt. Nogle meget fine, hamrede hvidguldsringe - super flot valg, synes jeg, da jeg ikke er så meget til gult eller rødt guld.

Siden har vi så snakket lidt bryllup, og fået nogle af tingene på plads, men langtfra alle de store ting.

:)

Maja

--------------------------------------------------------------------------------------

INDEX:

Kirke: Lindehøj Kirke i Herlev, hvor Marius også er døbt.

Fotograf: HOBBYFOTOGRAFEN v/ Randi Jørgensen

Hår og makeup: Charlotte Elsted

Hårinspiration

Inspiration til invitationer: fra brideandgroomdirect.co.uk

Inspiration til bryllupskage

Feststed: Skuldelev Kro

Musik: DJ Steen Bartholdy fra Discodeluxe

Forlovelses-/vielsesringe

Brudekjoleprøvning

Min kjole - Tilretning 5. oktober

Indkøb til invitationer

Invitationer

Kongekroner til borddekorationer

Manchetknapper - mulig morgengave

Sjovt tak for invitationen-kort fra venner

Gourmetophold på slotshotel - mulig bryllupsgave fra Marius

Fakkegrav Badehotel - Forkæl dit parforhold ophold - mulig bryllupsgave fra Marius

Billedinspiration - billeder med paraply

Traditionerne med det lånte, nye, gamle og blå

Website for natkjoler, undertøj, m.m. i store størrelser

Bordkort

Buketinspiration

Morgengave - Så er manchetknapperne kommet hjem!

Brudesko

Gæstebog og fotoalbum

Taske

Projekt bryllupslækker

Polterabend

Undertøj

Bryllupsbil

Bryllupsgave fra Marius

Øreringe

Slør

Christians polterabend

LINKS:

Den Danske Salmebog Online - hør udsnit af danske salmer

Edited by FrøkenMaja
0

Annonce ♥

KIRKE:

Vi skal giftes den 3. november 2007, og har indtil videre booket kirken og præsten til kl. 14.00. Det er den samme kirke og præst, der døbte Marius i november 2005. Den er ikke videre køn, men vi har besluttet at det er mindre vigtigt, og nu er det så vores lille families kirke.

Lindehøj Kirke, Herlev:

post-23913-1168764276.jpg

:bearhug:

Edited by FrøkenMaja
0

FOTOGRAF:

Vi har også booket en fotograf. Jeg har fulgt denne fotograf i nogen tid, og er vild med de billeder, hun tager, og at hun ikke er så frygtelig dyr :biggrin: Vi har bestilt Hobbyfotografen.

Hun skal så tage billeder før, under og efter vielsen, samt bryllupsbillederne. Vi satser på, at vores familie og venner tager en masse billeder til festen. Evt. allierer vi os med nogen bestemte, så vi er helt sikre.

Edited by FrøkenMaja
0

HÅR OG MAKEUP:

Jeg har endvidere booket Charlotte Elsted til at sætte mit hår og lægge min make-up på dagen. Hun er lidt dyr (jeg skal give 1.650,- inkl. kørsel til min bopæl), men jeg har hørt gode anbefalinger af hende, og jeg synes, hun virker super sød, så jeg er helt tryg ved at vælge hende.

Edited by FrøkenMaja
0

Annonce ♥

Hej Maja!

Velkommen til!

Sikke er dejligt frieri - det er da fedt, at han alligevel kunne overraske dig, når du nu gik og håbede og ventede på det.

Jeg håber, du bliver glad for at være her så siden, men det er jeg nu slet ikke i tvivl om.

Glæder mig til at følge med herinde...

:bearhug: Camilla.

0

Jeg har endvidere booket Charlotte Elsted http://www.makeupartist.dk/index1.html til at sætte mit hår og lægge min make-up på dagen. Hun er lidt dyr (jeg skal give 1.650,- inkl. kørsel til min bopæl), men jeg har hørt gode anbefalinger af hende, og jeg synes, hun virker super sød, så jeg er helt tryg ved at vælge hende.

Orv, det link må jeg hellere lige tjekke ud... Ved du, om hun bevæger sig helt til Fyn?

0

Hvis vi ender med at holde festen i det lokale, vi ønsker, skal vi jo også sørge for mad. Vi overvejer flere forskellige muligheder, men har indtil videre disse med i overvejelserne:

Kokken og Jomfruen

Brammers Menuer

We Do Food

Vi har fået mad fra Kokken og Jomfruen ved flere forskellige lejligheder, men har aldrig prøvet de to andre steder. Hvis I har erfaringer med nogle af stederne, hører jeg meget gerne om dem :bearhug:

:biggrin:

Edited by FrøkenMaja
0

Annonce ♥

INSPIRATION TIL INVITATIONER:

Der er længe til brylluppet endnu, og feststedet er ikke engang på plads, men derfor er vi begyndt at tænke på invitationerne. Vi er vilde med noget i den her stil, så det ender det nok med:

post-23913-1168765885.jpg

Vi satser på at lave dem selv :bearhug:

Edited by FrøkenMaja
0

HEj Maja.....

Velkommen til... :biggrin:

Ang de steder du har skrevet omkring maden, så kender jeg kun kokken og jomfruen, vi har fået mad derfra til alle tre barnedåber, og har været meget tilfreds. Men der er mange andre som har dårlige erfaringer med dem..

Jeg har indtryk af at det "kikser" for dem omkring de travle perioder... du ved konfirmation, sommerfester og igen ved juletid... men det er nok også meget forskelligt..!!!

Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke..

:bearhug: fra Belinda...

0

INSPIRATION TIL BRYLLUPSKAGE:

Nå ja, bryllupskagen har vi da også nogenlunde styr på! Jeg laver den selv! :bearhug:

Det er et stort arbejde, men jeg har heldigvis prøvet det to gange før, så jeg har nogenlunde styr på tidsplanen mht. bagning, samling og pyntning. Jeg er allerede i begyndt at tegne forslag til udseendet, men har ingen egentlig idé om fyldet. Pynten på kagen bliver måske inspireret af et billede, marina29 har sat ind, men der er jo længe til endnu ...

Bryllupskage_2.jpg

Edited by FrøkenMaja
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Der er længe til brylluppet endnu, og feststedet er ikke engang på plads, men derfor er vi begyndt at tænke på invitationerne. Vi er vilde med noget i den her stil, så det ender det nok med:

post-23913-1168765885.jpg

Vi satser på at lave dem selv :bearhug:

Sikke nogle smukke invitationer. Meget enkle, men alligevel virker de for mig meget elegante.

Hilsen Solsikken :butterfly:

0

I dag var vi til søndagsmiddag hos mine forældre, og de har tilbudt at betale råvarerne til bryllupskagen! :)

Det bliver en dejlig hjælp at få :)

Maja

Hej Maja. :biggrin:

Det er allerede spændende at følge med i din tråd,- godt at du fik startet :blush: Velkommen..

Heldig du er,- at få økonomisk opbakning fra dine forældre. Det er noget der luner,- både følelsesmæssigt men oss i bryllupsbudgettet HUUG

Hilsen

Silotte :bearhug:

0

Annonce ♥

Heiiiiii Maja!!!!! :biggrin::)HUUG

Tillykke med det forestående bryllup! Hvor bliver det dejligt at følge dig :)

Og det hele ser jo allerede super godt ud :bearhug:

Og tak for hilsnen i min tråd......sjovt, når der lige kommer en forbi man kender andet steds fra!

Jeg kæmper stadig med det sidste kg hos ww...jeg ændrede min målvægt fra 65 til 63 kg og det sidste VIL bare ikke af :blush: ..........men det skal det nu nok komme! Nu gider jeg snart heller ikke længere!!!!

See you around :)

0

Øj, hvor jeg glæder mig til i eftermiddag! Christian og jeg skal ud at snakke med We Do Food kl. 15. Det bliver spændende at høre deres idéer til menu ud fra vores oplæg om, at der skal være:

- Velkomstsnacks

- Portionsanrettet forret (gerne fisk)

- Hovedretsbuffet (gerne oksekød eller vildt)

- Dessert

- Natmad

Vi er blevet lidt i tvivl om, hvorvidt vi skal have dessert, eller om vi skal servere bryllupskagen der i stedet? Måske bliver det for meget med alt det mad OG bryllupskage ... Jeg synes nu bare, det er så hyggeligt at få kagen til kaffen, og hvad gør man med at vise kagen frem, hvis den bare skal serveres som dessert? Til kaffen ville den jo stå fremme noget tid, inden man gik om bord i den, men hvordan gør man, når den skal bruges til dessert?

:)

Maja

0

Ja, så var det jo i går, vi var ude at snakke med Andreas fra We Do Food. Det var rigtig hyggeligt, og han lød til at have godt styr på tingene. Vi fik lov at smage et stykke af den kage, han har foreslået til dessert - MUMS! kan jeg bare sige!

Nå, men vi har fået et tilbud på 300,- kr. pr. kuvert leveret på festadressen. Det inkluderer følgende:

Starter

4 forskellige canapéer

På tallerken

Carpaccio af Victoria bars med ristet sesamolie, teriyaki, cashewnødder og frisk koriander.

Hovedretsbuffet

Ballotine af bornholmerhane med løvstikke og porrer.

Helstegt oksefilet med salsa romesco.

Lammeculotte marineret i mynte og lime.

Rajita (tzaziki med mynte)

Rynkede kartofler i spicy pimentcreme.

Spidskål og forårsløg vendt med granatæblevinaigrette.

Hjertesalat vendt i cæsardressing og crunch.

Hjemmebagt brød med smør.

Dessert

Klassisk gateau marcell. Letfrossen chokolade kage med rommarineret ananas og mynte.

Natmad

Mulligatawny (indisk karrysuppe) med kylling. Hertil brød og smør.

Det lyder rigtig lækkert, synes jeg. Og prisen er vi faktisk også ret godt tilfredse med ... Min mor syntes, det lå i den dyre ende, men i forhold til f.eks. Brammers menuer, som vi også overvejer, så tror jeg det ikke. Men det vigtigste er jo også at Christian og jeg er tilfredse med prisen (og kvaliteten), ikke vores forældre eller andre :)

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif

Maja

0

Hejsa Maja http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Jeg følger lige din tråd med nysgerighed...er nysgerig efter at se jeres pragram for dagen...min "mand" og jeg skal nemlig også giftes kl: 14:00 og til fotografering efter vielsen og har lidt svært ved at finde ud af hvordan alt skal hænge sammen med maden osv...ligeledes også om der skal være dessert eller bryllupskage...indtil videre ser min planlægning således ud:

Kl. 08:00 - Stå op og få morgenmad

Kl. 10:00 - Være hos frisøren

Kl. 13:00 - Kjole på, sidste finesser og køre til kirken

Kl. 14:00 - VIELSE

Kl. 15:00 - Velkommen udenfor kirken og fællesfoto

Kl. 15:30 - Fotografering både ude og i studie (Gæster kører til forsamlingshuset)

Kl. 17:45 - Kører til forsamlingshuset

Kl. 18:00 - Sige hej og åbne gaver

Kl. 18:30 - Spisning (inkl. dessert) + taler

Kl. 22:00 - Slappe af og snakke

Kl. 24:00 - Brudevals og bryllupskage

Kl. 01:00 - Natmad

Kl. 01:30 - Vi smutter på hotel (Fotografen med)

Knus Sandie :)

0