Guest anne_hoejmark

Hvordan så eller skal jeres mødre se ud

52 indlæg i dette emne

Hejsa! Min mor er VIRKELIG meget i tvivl om hvad hun skal have på til vores bryllup, og jeg synes det er ret synd... Hun mener ikke at "gamle koner" som hende kan have corsage og andet ungdomsmoderne fest galla tøj på, men jeg synes hun fortjener mindst ligeså meget som mig at føle sig som en million på den store dag. Havde det ikke været for hende havde jeg jo ikke været her... :biggrin:

Så min bøn til jer er om ikke i vil lægge nogle billeder ud til inspiration af jeres mødre, så min mor kan se at man altså godt kan være FABULOUS selv om man er +50...?

På forhånd tusind tak!

:bearhug:

Anne

Redigeret af anne_hoejmark
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :bearhug:

Tillykke med det forestående bryllup!

Godt nok skal jeg ikke giftes men kan da foreslå lidt her :biggrin: Det kommer vel også lidt an på hvornår brylluppet ligger på dagen, om det sømmer sig "mest" med dragt eller kjole!

Amor har nogle flotte koler med en lille jakke over.. vedlægger et par billeder derfra.. Linket er dette: Amor

Anna

post-13167-1168793014.jpg

post-13167-1168793035.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjae jeg er en af dem som virkelig ville ønske, at min mor kunne komme i sådan en nederdel med tilhørende corsage.

Men hun er altså bare for tyk (ca. 120-125 kg) og det sidder mest på maven og måsen og det ville altså på ingen måde se pænt ud til hende.

Men min mor fyldte 50 år sidste år og der ønskede hun sig tøj bl.a... Vi købte en rigtig flot stropkjole i sandfarvet med lilla blomster på. Den går til lige under knæet og så er der et lille lilla bånd nede under brystet. Dertil fik jeg så min svigermor til at strikke et flot sjal i passende lilla farve som hun kan have udover.

Det skal hun så have på til vores bryllup. Jeg har desværre ikke noget billede endnu, men når jeg har skal jeg nok lægge det ind. Så kan andre se at store kvinder over 50 godt kan se flotte ud.

Nåeh men jeg er altså ret sikker på, at kvinder generelt over 50 sagtens kan have corsage eller andet "ungdomsagtigt" tøj på.

Håber I finder noget til hende..

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Anne

NU har jeg så kun været til et rådhusbryllup hvor bruden var omkring de 50 år og et andet alm bryllup foruden vores egen.

Til rådhusbrylluppet, var bruden omkring de 50, men hun holder sig utrolig godt, flot figur, så hun havde da gallakjole på i smart stil, det vil sige ikke en mega en, men flot og smuk kjole, købt i en alm butik. Men i en af de der smarte butikker, altså ikke for de lidt ældre, som mange ædre tyer til.

Til det eneste kirkebryllup foruden vores eget, så havde brudens mor faktisk en flot galla kjole i to dele på, og en stola til armene, hvis det blev for koldt. Toppen var i palietter skønne grønne farver og hun kunne sagtens bærer det.

Til vores eget bryllup er det så det at min mor i det hele taget ikke bryder sig om store kjoler, havde faktisk forventet at se hende i bukser, men hun havde en flot lang nederdel på, med top og jakke til, hun bryder sig ikke om at vise bare skuldre.

Så uanset hvad man er til, bær det der klæder en, om det så er en galla eller nogle af de andre flotte kjoler som allerede er vist her på siden.

Tænk på div dronninger og andre ministre som bliver inviteret til stor fest, de har jo også galla kjoler på, nogle lidt for bombastiske, men det er i den langt overdrevne stil.

En kvinde på omkring de 50 eller 60 kan efter min mening sagtens bærer en gallakjole, hvis farven og stilen passer til hende.

Kan huske fra min 3g fest der var der også mange som var klædt i det hele store skrud, hvor den samme kjole ville have passe til dem, hvis det bare lige have været nogle bedre farver.

Så uanset alder kan en alt for bombastisk galla kjole virke kikset, men ikke hvis den passer til personen og der er jo mange muligheder for at skjule skuldre eller bare arme.

:bearhug: Sarah

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Min mor har samme " problem "

Jeg forhandler disse og flere, send mig en PM hvis det er noget.

Her er lige 3 stk.

Tine

Jeg er VILD med nr. 2 AA65 hold da op, det sæt er godt nok flot.. Hvor kan man købe det henne og hvad koster det ? Har du en hjemmeside hvor jeg eventuelt kan se mere ?

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der findes bare så mange flotte kjoler også til 50+.

Min mor købte en kjole her http://www.brudesalon.dk/Foto/selskabskjol...kabskjoler.html

Desværre fik vi ikke fotograferet den min mor købte. Men den er rigtig flot. Hun var også meget i tvivl, om hun nu også kunne bære den, fordi hun synes huden over brystet ser "slattent" ud.

Men hendes er lilla - rigtig flot lidt mørk lille - glad med lidt brede stropper og en god firkantet udskæring. Den er så ligesom "skåret over" på midten, lidt som corsage i looket, men uden det er det. På underdelen er der så i en lysere lille 3 lag af noget tyl-agtigt som giver den et rigtigt galla-look. Dertil en stola med perler. Aldrig har jeg set min mor i sådan en flot kjole.

Selv kan jeg rigtig godt li' denne her dernede fra

post-23010-1168794723.jpg

Redigeret af tayana
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Min mor har samme " problem "

Her er lige 3 stk.

Tine

Jeg er VILD med nr. 2 AA65 hold da op, det sæt er godt nok flot.. Hvor kan man købe det henne og hvad koster det ? Har du en hjemmeside hvor jeg eventuelt kan se mere ?

:bearhug:

Hej

Min hjemmeside er www.tineskjoler.dk Der er et link til designeres hjemmeside, der er mange flere kjoler.

Tine

Redigeret af Klyver
ikke tilladt annoncering
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor er faktisk også meget stor, men jeg er nu alligevel altid imponeret over hvordan hunforstår at få det bedte ud af ting alligevel - og er ofte uendelig stolt af hende. Synes selv hun er utrolig smuk - og det er nu alligevel lidt hårdere arejde end for så mange andre - og det beundrer jeg hende for.

Til vores bryllup var hun også meget smuk, synes jeg selv. Smag og behag er selvfølgelig forskellig - men døm selv.

post-1282-1168803257.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min svigermor er ofte meget kedeligt klædt på, sorte farver og en svær figur har hun også (overvægtig med æblefacon). Men fordi hun vidste at jeg ville blive ked af det hvis hun kom i sort som hun ellers plejer - så købte hun noget helt andet - og jeg var selv så heldig at være med ude og få lov til at guide hende. Og så endte vi faktisk i noget, som hun aldrig selv kunne drømme om at tage på, og jeg synes både snittet og farven gør underværker for hende... (guldklumpen er selvfølgelig vores dejlige datter som var brudepige.)

post-1282-1168803442.jpg

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Min Mor er str.34 og dd. 58 år gl.

Hun var i korsage 6 nederdel m. havfrueskørt til vores bryllup 13/5-2006 og hun følte sig ikke godt tilpas i det!

Det må være det ABSOLUT vigtigste - at man føler sig godt tilpas, uanset om man er tyk eller tynd.

:bearhug:

Redigeret af Caroline72
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu vi er ved ældre damer - så synes jeg da også lige I skal se min mormor, som faktisk på trods af alder er en meget smuk dame. Hun havde valgt et meget smukt sæt til vores bryllup - jeg håber I kan gennemskue tøjet lidt, selvom det er lidt svært at se for sjalet som hun også havde med...

Ved siden af hende står min elskede morfar, som jeg desværre mistede for knap et år siden.

post-1282-1168803653.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor og min Svigermor er begge lidt store og de havde pæne kjoler på da vi blev gift, min mor havde en sort kjole på med en chiffonbluse udover og min svigermor havde altid drømt om en gallakjole og den købte hun selvfølgelig og den er bare rigtig flot, her er lige et par billeder af dem

post-4489-1168849110.jpg

Dette er min svigermor og svigerfar og min svigerfarmor og hun er også flot af en dame på 85 dengang at være og det er hun stadigvæk

billledet af min mor kommer lige på en anden da billedet er for stort

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mor havde en lilla kjole på og en passende jakke i kirken som hun senere byttede med en sjal - synes hun var meget flot og matchede min far så godt

og kjolen skinnede forskelligt i solen og skyggen

post-7399-1168862270.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke fordi det her er noget i andre kan bruge, men jeg er jo alligevel lidt stolt af min mor..

Hun har proklameret at hun kommer i "bunad" til bryllupet, den norske nationaldragt. Denne har galla-status i Norge, men jeg er imponeret over at hun gider tage det med til Danmark (er meget besværlig at rejse med).

Har desværre ikke et billede af min mor i sin bunad, men her er et af Norges kronprinsesse Mette-Marit. Den hun har på er fuldstændig magen til min :bearhug: Min mors har grøn vest i stedet for.

post-22193-1168862292.jpg

Er den ikke flot? Sådan en dragt koster typisk mellem 15-20.000 kr, og de fleste får en til sin konfirmation, og man har den så resten af livet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke fordi det her er noget i andre kan bruge, men jeg er jo alligevel lidt stolt af min mor..

Hun har proklameret at hun kommer i "bunad" til bryllupet, den norske nationaldragt. Denne har galla-status i Norge, men jeg er imponeret over at hun gider tage det med til Danmark (er meget besværlig at rejse med).

Synbes det er så cool med traditioner og dragter - to af mine veninder fra Munich kom i deres dragter - synes de var så flot

Postet billede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver helt benovet over al den respons... Tusind tak fordi i vil hjælpe, i er nogle rigtigt fantastisk søde piger! :) Og jeg er lettet over at se at det ikke kun er mig/os der har det "problem"...

Please fortsæt med at komme med billeder af jeres vidunderlige mødre, til STOR inspiration for mig og andre! :biggrin:

Og til alle de billeder jeg har set indtil videre, kan jeg kun sige: :bearhug:HUUG ,

HELT fantastiske ser de ud!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville sådan ømske at jeg havde et billede af min mor til min søster bryllup!

Hun er normalt den mere fornuftige forformede type, men jeg (og en ekspedient) fik overtalt hende til den fedeste nederdel; champagne farvet med changerede lyserødt/guldmønster, med små "oplæg" hvor der tittede et tylskørt ud.

Hun havde så en mere almindelig lyserød bomuldsbluse på til.

Det var SÅ flot! (jeg har faktisk haft lånt nederdel til en gallafest sidenhen, og ville helt sikkert låne den hvis jeg skulle til bryllup).

Mit råd til din mor:

- gå i en almindelig pigetøj forretning hvor de har en del festtøj

- kig efter nederdele som går til under knæet og overdele som ikke er for udringede, og hvor man kan have noget over armene (enten fordi de er langærmede, der er jakke til, elle man kan have sjal/stola på).

- kig efter flotte stoffer, gerne i silke eller som changerer

(bomuld bliver nemt lidt kedeligt eller konet)

- ungå det blomstrede tøj, der er ofte konet. Hellere ensfarvet tøj og så et flot blomstret tørklæde eller sjal

- pas på med at vælge noget hvor det hele er et sæt (nederdel, bluse og jakke), det gør det også mere konet

- hvis nederdel og overdel ikke er fra et sæt, så kan det være en fordel at vælge en af delene lidt mere anonym, mens den anden del så kan være fantastisk. (ellers kan der blive lidt pyntet juletræ over det)

- husk hvad accesories kan gøre; sko, taske et flot sjal, en flot halskæde osv. kan gøre underværker

- lad være med at tage de praktiske sko på og den rummelige taske (det er nemlig konet).

Køb istedet nogle fede guldsko og matchende taske (så kan man tage de fornuftige sko på senere). Hvis hun er ligesom min mor, så forklar hende at man godt kan have en taske med som har indeholde det praktiske som kvinder 50+ har det med at slæbe rundt på og sætte den i gardaroben med det samme, og så en lidt fiks taske til kamera etc. som man har brug for løbende (og som knap nok bruges til noget)

Hov, det blev vidst en lidt lang smøre.....

:bearhug: Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer