arno

Mit liv som folkeskolelærer

11 indlæg i dette emne

En lille opdatering om, hvad jeg får tiden til at gå med arbejdsmæssigt for tiden.

Lige efter efterårsferien 2006 startede jeg som timelærer på en skole i Silkeborg. Fik hurtigt en del timer, og efter et par uger fik jeg tilbud om at overtage et skema fra en sygemeldt lærer - og det har jeg arbejdet med indtil nu. Jeg har haft engelsk, dansk og historie i 6. klasse sammen med en anden lærer + fra nytår har jeg haft en del hjemkundskabstimer derudover.

Men nu vil skolen vist være HELT sikre på at de har mig, for de har tilbudt en fastansættelse fra 15.2.2007, og et fast skema fra 1.3.! Lige præcis med de timer som jeg gerne vil have, og de børn jeg allerede holder så meget af.

Jeg er helt rundt på gulvet, for det var jo ikke ligefrem meningen at jeg allerede skulle fastansættes, men det bliver jeg så åbenbart! Men hvor ER det dejligt...

Var MEGET i tvivl om, hvorvidt det var folkeskolelærer jeg gerne ville være, men den tvivl er blevet manet TOTALT til jorden! Jeg elsker det, og glæder mig til mandag, hver gang vi når til fredag eftermiddag. En fantastisk fornemmelse at have!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:balloon: ...til jer alle tre for jeres hilsner!

Og ja!! Selvfølgelig har jeg takket JA JA JA JA JA JA JA til jobbet! Har lige kigget på vores interne personaleintra, og nu er det endda "officielt" :bearhug:

Er JUBLENDE lykkelig over at have fået chancen, så nu mangler vi bare at Dan finder noget arbejde. Hvis der er nogen i Silkeborg området som mangler en som ham, så sig ENDELIG til!! :bunny_4:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med jobbet. Det giver mig mere mod på at søge ind som lærer til sommer. Hvis jeg altså kan tage den på Bornholm(er måske ved at lukke) Men ja, sådan en opleves som du skriver der.. det vil jeg også bare gerne opleve! :balloon:

Kan i hvert fald kun VARMT anbefale at arbejde som folkeskolelærer! Jeg elsker at have med børn at gøre, og trives virkelig ved at være sammen med dem i lærersituationer hver dag.

Jeg har de sidste to år virkelig været i tvivl om, hvorvidt det var det jeg gerne ville lave, men den tvivl er totalt manet i jorden nu. Jeg ELSKER det!!! :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jobbet.

Jeg er også folkeskolelærer på 3. år, er dog begyndt at læse et 5. liniefag, fysik/kemi, er lidt hårdt, da jeg også spiller håndbold og golf. Men enig i at det er et dejligt job.

Held og lykke med jobbet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer