almue78

menu krise

14 indlæg i dette emne

Vi sidder her og er ved at skulle beslutte den endelig menu for den store dag, feststedet er et sted hvor man betaler for det man får - altså ingen pakkeløsning og med over 80 gæster så er det lidt af en gangefaktor hver gang noget laves om.

vores dilæma i fare for at lyde nærige er at vi ikke kan finde udaf om den ene hovedret er de knap 4000 kr mere hver som den vil komme til at koste totalt.

valget står mellem kalvesteg med tilbehør som waldoffsalt tyttebær m.m. og så krondyrryg med flødesauce og tyttebær m.m ( nok let at gætte hvilken der koster mest :bearhug: )

Vi vil gerne bestille det som er bedst - men er i tvivl om det sidste er så mange penge mere hver?

Håber i vil komme med en masse input.

:balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart bestille "krondyrryg med flødesauce og tyttebær m.m". Jeg har ikke forstand på priser på mad, så jeg ved ikke om det er den dyre løsning. Men det lyder vildt lækkert - mums :balloon:

Det er den dyre - men så er det lige om den er så mange penge mere værd.... Men det er jo kun engang man skal giftes osv :baa: :butterfly:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krondyrryg er såå lækkert, og jeg synes virkelig at det er pengene værd, men vi har så også et stramt bryllupsbudget, så jeg ville desværre nok vælge den billige løsning :bearhug:

Men har I ikke mulighed for at smage retterne inden, så kan I da nemmere tage stilling til om det er de ekstra penge værd :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er svært at sige. ...

Især fordi det betyder meget hvordan det bliver tilberedt - og der er forskellige holdninger til hvordan det skal tilberedes (nogle vil have dyrekød helt gennemstegt, mens jeg f.eks. synes det ødelægger kødet).

Jeg tror ikke vi ville betale så meget ekstra (ifht. usikkerheden med hvor meget bedre det er) - vi ville nok vælge at bruge pengene på noget andet.

:balloon: Meget Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er svært at sige. ...

Især fordi det betyder meget hvordan det bliver tilberedt - og der er forskellige holdninger til hvordan det skal tilberedes (nogle vil have dyrekød helt gennemstegt, mens jeg f.eks. synes det ødelægger kødet).

Jeg tror ikke vi ville betale så meget ekstra (ifht. usikkerheden med hvor meget bedre det er) - vi ville nok vælge at bruge pengene på noget andet.

:balloon: Meget Snart Fru Aas

Det er også min erfaring... Vildt skal helst ikke gennemsteges, da det så kan få en bismag af lever pga. det høje blodindhold i kødet (mener jeg...) Og der er mange, som ikke bryder sig om rødt kød. Vildt skal bare være rødt, for at smage godt...

Jeg ville da også prøve, om i har mulighed for at smage retterne på forhånd. Så i kan vælge derudfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også, at I skal tage det, I bedst kan lide.

Personligt bryder jeg mig ikke om vildt, netop af de grunde Louise79 nævner. Så jeg ville klart vælge kalvestegen, alene for smagens skyld. Men smag og behag er jo forskellig...

Tumling

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik faktisk krondyrryg til vores bryllup også med vildt-flødesauce og brombærsauce m.v. Og det ville til en hver tid være min foretrukne ret - elsker vildt.

Og ja - det skal serveres rosa - for ellers er kødet ødelagt og IKKE de ekstra penge værd.

Desuden er der desværre mange som (i følge min personlige mening mest pg.a. hysteri omkring bambi.. men det er udelukkende min mening) faktisk ikke er så glade for vildt og smagen af samme.

Men når det er sagt, så er klavesteg, i god kvalitet - ordentlig mør altså - og veltilberedt (igen ikke overstegt) altså også meget godt kød, og i et tilfælde hvor man skal vælge pg.a. økonomien så ville jeg faktisk vælge kalvestegen, sørge for at den til gengæld var perfekt og tilbehøret lækkert og eksklusivt - og så er det faktisk absolut en hovedret der er et flot bryllup værdigt. Og mange kan virkelig godt lide kalvesteg.

Ved det er en svær beslutning, og I skal gøre hvad der føles rigtigt for Jer - men i behøver ikke at behøve bekymre Jer om at kalvesteg måske virker som en billig løsning - for det gør det ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville til hver en tid vælge kalvesteg! Jeg har et par gange oplevet at vildtkød har været melet hvis du forstår... Og det havde ikke noget med tilberedningen at gøre. Det kan jeg sige med sikkerhed, da der var tilberedt af to forskellige dyr samtidig - den ene var så lækker, men den anden var melet.

Jeg elsker vildt, men jeg ville ikke tage chancen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt er jeg ret vild med vildt. Men vi vælger sikkert også noget kalv, fordi der er så mange kræsne i begge vores familier. :balloons:

I forhold til økonomien, er der jo ingen der ved, hvad I har tænkt på til menuen. Måske er kalv den dyreste løsning (Det er da dyrere end lever i hvert fald).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Valgkriterierne må være noget i stil med nedenstående:

  • Har I de 4.000 kr ekstra? (og hvor meget betyder det i det samlede regnskab)
  • Har I mange kræsenpinde, som evt. ikke vil spise vildt? (selvom det jo er jeres bryllup :bearhug:)
  • Hvad har jeres smagsløg mest lyst til?
  • Kalvekød er lækkert, men det serveres også "tit", så spørgsmålet er, om I vil have noget andet?
  • Hvad skal I have i øvrigt? Passer det ene bedre end det andet til resten af menuen?
  • Har I mulighed for at få en prøvesmagning på stedet, så I kan vurdere, om kokken kan finde ud af at tilberede vildt, så I ikke render ind i en gennemstegt skuffelse?
I sidste ende er det jer, der skal have det som I vil have det... har endnu ikke hørt om et bryllupsbudget, der holdt, så måske er det på madposten, at jeres budget skal sprænges?? Maden er i hvert fald en meget vigtig del af brylluppet, så den skal bare være i orden... og I skal ikke sidde på dagen og ærgre jer over, at I valgte det ene frm for det andet :bearhug:

Vi skal i øvrigt selv have vildt - vi skal have maj-buk... men det er jo også lidt som en kalvemørbrad i vild udgave, så det kan man vel sige er lidt en kombination af jeres valgmuligheder :cheerleader3:

Pøj pøj med beslutningen

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod det 100% til mig, så skulle vi have en eller anden form for vildt til vores bryllup, men Majken er en af de MANGE der ikke kan lide vildt, og jeg vil gætte på, at du ved en rundspørge blandt gæsterne vil blive overrasket over hvor mange der ikke bryder sig om "smagen af vildt".

Klart det er jeres bryllup, og bestemt I skal vælge hvad I selv ønsker, men derfor synes jeg netop når en af valgmulighederne er vildt, at man så skal overveje, om der vil være mange der så ikke vil have kødet eller ej.

Blot min 25-øre :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer