Anne & Søren

Hvorfor må man ikke tage billeder?

18 posts in this topic

Jeg har lige et spørgsmål, hvorfor er det, at man mange steder ikke må tage billeder af kjolen før man har bestemt sig?

Hvis det er på grund af blitzen, så kan den jo slås fra, og så vidt jeg er oplyst, så skal tingene blitzes mange mange gange før noget kan tage skade af den ekstra belysning, hvorfor der er steder på museer, hvor man ikke må bruge blitz.

Jeg tror godt at jeg kunne finde på at gå min vej igen, hvis jeg ikke må tage billeder, da det er vigtigt for at man kan danne sig et ordentligt billede af kjolens fordele og ulemper.

Jeg har ikke været ude for at prøve kjole endnu, så jeg har ikke hørt argumenter for det endnu. Er der nogle som kan hjælpe mig med det?

:balloons: Anne

0

Annonce ♥

Det er mest af alt fordi butikkerne er bange for, at du finder kjolen hos dem, og enten køber den et andet sted eller evt. får den syet efter det billede, du tager. Med internet kan du jo sende dit billede til Kina og få kjolen syet dt for en skål ris...

Det er måske en dum årsag, men det er efter hvad jeg har fået at vide derfor.

Og så kan det sikkert også have noget at gøre med, at de tit har mange kunder inde ad gangen, og vhis alle skal tage billeder, ender andre mennesker og ekspedienter ofte på billederne og dermed på nettet - det er der nogen, som ikke bryder sig om...

0

den forklaring jeg har fået er også, at de ikke vil have man kopierer kjolen. Men som hun sagde da jegvar i lilly og spurgte om vi måtte tage billeder: "hvis i skal kopiere kjolen kan i jo lisså godt bruge de billeder vi har på nettet" Hvilket der jo sådan set er noget om!

Så jeg foretrækker altså også helt klar at få lov at tage billeder, så man i ro og mag kan sidde derhjemme og beslutte sig og sammenligne kjolerne. Men indtilvidere har jegikke været noget sted,hvor man ikke måtte tage billeder, og det er jo mulig at spørge inden, så kan man jo nå at sige nej, hvis man ikke har lyst alligevel.

0

Jeg har fået at vide at det oprindelig skyldtes at de var bange for at man syede den selv.

Så har man jo brug for at vide præcist hvordan den sidder på en.

Men nu tror jeg ligeså meget at det er for at begrænse mulighederne for at man kan købe den på nettet. For nogle kjoler kan man købe præcis den samme kjole f.eks. i Polen til en lavere pris - det er ihvertfald de butikker som sælger de store internationale mærker som ikke vil have det. Og hvis man læser herinde har de vist grund til deres paranoia....

Men nogle steder må man gerne, f.eks. hos Lilly (dem kan du heller ikke købe billigere i f.eks. Polen)...

:balloons: Meget Snart Fru Aas

0

Annonce ♥

Tror det er helt rigtigt , at man ikke må tage billeder i House of brides før end man har valgt/købt kjolen hos dem. Jeg ved at jeg ser rent faktisk ikke det samme billed af mig i spejlet som det på foto. Inde i mit hoved er jeg åbenbart tyndere og smukkere end på fotografier!???

Så synes at det er lidt øv når man ikke må tage billeder til hjælp. Men, jeg købte nu min kjole hos HoB og fik god vejledning...og prøvede den 3 gange for at være sikker. Måske med et billed havede jeg kun prøvet den 2...

Ida

Edited by Ida13c
0

Det er helt rigigt, at man ikke må tage billeder hos House of Brides.

Man må heller ikke tage billeder hos Casa Lezar og Bridefashion. Bare så i ved det...

Her i Københavnsområdet tror jeg faktisk kun det er hos Lilly og muligvis hos Messalina man må tage billeder...

Edited by Louiseh79
0

Annonce ♥

Hej

Jeg arbejder til daglig hos Cinderella Brudekjoler ( ml Esbjerg-Varde ) og vi tilråder ALTID brudene at tage kameraet med til kjole prøvningerne, da vi lægger meget vægt på at bruden evt skal se billederne og tænke over det og så evt komme igen, prøve favoritterne igen og så måske ende med KJOLEN.

At vi bruger denne fremgangsmåde gør at vi ikke har bruden som har lavet et "fejlkøb" og de bliver ikke presset til at tage en beslutning her og nu..

Jeg ved desværre ikke hvorfor man ikke må tage billeder i andre butikker.. Mit bedste bud er at de er bange for kopiering.. men internettet bugner jo af billeder.. så jeg syntes det er et "tyndt grundlag"

:balloons: Heidi

0

Hej

Jeg arbejder til daglig hos Cinderella Brudekjoler ( ml Esbjerg-Varde ) og vi tilråder ALTID brudene at tage kameraet med til kjole prøvningerne, da vi lægger meget vægt på at bruden evt skal se billederne og tænke over det og så evt komme igen, prøve favoritterne igen og så måske ende med KJOLEN.

At vi bruger denne fremgangsmåde gør at vi ikke har bruden som har lavet et "fejlkøb" og de bliver ikke presset til at tage en beslutning her og nu..

Jeg ved desværre ikke hvorfor man ikke må tage billeder i andre butikker.. Mit bedste bud er at de er bange for kopiering.. men internettet bugner jo af billeder.. så jeg syntes det er et "tyndt grundlag"

:balloons: Heidi

Hvorfor har bryllupsklar.dk ikke et forum der hedder anbefalinger (det er vi mange annoncører der er kede af) ? :bearhug: Fordi der er eksempler fra tidligere på at nogle har udnyttet det i form af selv-/fakeanbefalinger m.v.

Hvordan kom den ind her ? Fordi det formentlig handler om lidt af det samme: Tidligere oplevelser med misbrug. Enten i form af oplevelser forhandleren selv har oplevet eller har hørt om fra kolleger.

0

Hejsa

Tak for jeres svar allesammen!

jeg synes stadig at det er underligt, som der var en af jer der skrev, hvis jeg vil kopiere kjolen, så kan jeg lige så godt bruge de billeder der ligger på nettet, da de højst sandsynligt bliver bedre end dem jeg selv kan tage :bearhug:

Tak for jeres svar!

0

Hejsa

Tak for jeres svar allesammen!

jeg synes stadig at det er underligt, som der var en af jer der skrev, hvis jeg vil kopiere kjolen, så kan jeg lige så godt bruge de billeder der ligger på nettet, da de højst sandsynligt bliver bedre end dem jeg selv kan tage :bearhug:

Tak for jeres svar!

Ja, men du vil få bedre resultat med et billede, hvor du selv har kjolen på i den rette størrelse :)

0

Annonce ♥

I Bride Fashion fik jeg også nej til at tage billeder netop pga. at de vil beskytte deres kjoledesigns - de har haft alt for mange tilfælde, hvor folk kommer ind og tager billeder for at få dem syet andetsteds. Selvom man jo bare kan bruge billedet fra nettet er det absolut ikke det samme som at have kjolen på selv - der kan man jo se hvor der skal rettes til mv. Jeg ville da også gerne have haft et billede af mig i nogle af kjolerne, for de 2 kjoler jeg havde med i kapløbet til sidst synes jeg absolut ikke særlig godt om på modelbillederne - men i virkelighedens verden er de intet mindre end fantastiske... og så var det jo godt jeg tog til butikken og prøvede dem igen -HAHA-

Selvom det er ærgerligt for os købelystne brude forstår jeg godt butikkerne - de bruger 1-2 timer på prøvninger pr. person, og hvis man så kan mærke, at bruden blot vil have den gratis service, men reelt ikke vil købe noget... ja så må man sgu føle sig lidt udnyttet - især hvis syersken også er med og sidder og kigger syningerne igennem http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

Mange hilsner

Anja

Edited by AnjaSL
0

Selvom det er ærgerligt for os købelystne brude forstår jeg godt butikkerne - de bruger 1-2 timer på prøvninger pr. person, og hvis man så kan mærke, at bruden blot vil have den gratis service, men reelt ikke vil købe noget... ja så må man sgu føle sig lidt udnyttet - især hvis syersken også er med og sidder og kigger syningerne igennem -HAHA-

Det er faktisk en meget god beskrivelse, du kommer med der - for det er desværre alt for ofte lige nøjagtig sådan, det er.

Jeg har en kammerat, der er sælger i elektronik-branchen og han har da fortalt om mange tilfælde, hvor han har vejledt en kunde om valg af det rigtige produkt - og selvom man så som sælger nemt kan fornemme, at kunden HAR truffet sit valg, så slutter kunden alligevel af med "at jeg vil lige tænke over det"... og så ved man godt med sig selv, at kunden i mange tilfælde er på vej hjem på nettet for at bestille hos en billigere netbutik....

Hvis den udvikling i forbrugernes dårlige opførsel fortsætter, kan det blive enden på butikshandlen i den form, vi kender den i dag. Der er nu engang NOGEN, der skal betale for den service, at der er en fysisk butik man kan gå ind i - og hvis forbrugerne ikke forstår det, men bare benytter butikkerne som gratis demonstrationssteder, hvorefter de køber tingene hos en billigere net-butik, ja så må butikkerne svare igen.

På langt sigt kunne jeg godt frygte, at det ville føre til tilstande, hvor man ikke længere bare kan gå ind i en butik og få gratis rådgivning - men at rådgivningen først blev udført efter at kunden havde lagt et depositum. Det er der nok ingen, der er interesseret i... men hvis alle bruger butikkerne som gratis demonstrationssteder og derefter lægger indkøbet hos den billigere (måske endda udenlandske) netbutik, ja så er man med til at skubbe udviklingen i den retning.

Det synes jeg er værd at tænke over.

Edited by jesper-brock
0

Havde selv tænkt over det samme - hvorfor må man ikke tage billeder af brudekjoleprøvningen, for hvis man virkelig ønsker at kopiere kjolen, kan man blot benytte billederne på nettet.

Spurgte derfor en ekspedient i Glamour i Odense. Her må man ikke fotografere, men på deres hjemmeside ligger billeder af stort set samtlige deres kjoler. Ekspedienten sagde, at det simpelthen skyldes, at de ikke vil have brudene husker kjolen udfra billederne, fordi de kan snyde, men at brudene husker kjolerne udfra fornemmelsen i maven. Hvis man derinde ikke får en wow-fornemmelse i maven, skal det ikke være den, heller ikke selvom man ser godt ud på et billede.

Men - forstår ikke hvorfor de skal bestemme, om jeg skal købe kjole udfra hvad der ser godt ud på billede og hvad der giver wow-fornemmelse i maven. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sm.gif Men vil nok sikre glade tilfredse brude, der er 110% sikker på valg af kjole.

-HAHA- Michela

0

Annonce ♥

Selvom det er ærgerligt for os købelystne brude forstår jeg godt butikkerne - de bruger 1-2 timer på prøvninger pr. person, og hvis man så kan mærke, at bruden blot vil have den gratis service, men reelt ikke vil købe noget... ja så må man sgu føle sig lidt udnyttet - især hvis syersken også er med og sidder og kigger syningerne igennem :cheerleader3:

Det er faktisk en meget god beskrivelse, du kommer med der - for det er desværre alt for ofte lige nøjagtig sådan, det er.

Jeg har en kammerat, der er sælger i elektronik-branchen og han har da fortalt om mange tilfælde, hvor han har vejledt en kunde om valg af det rigtige produkt - og selvom man så som sælger nemt kan fornemme, at kunden HAR truffet sit valg, så slutter kunden alligevel af med "at jeg vil lige tænke over det"... og så ved man godt med sig selv, at kunden i mange tilfælde er på vej hjem på nettet for at bestille hos en billigere netbutik....

Som f.eks. denne "solskinshistorien" herindefra:

Citat:

For at gøre en lang historie kort (hm - det løb ER vist kørt ) tilbragte jeg to hele timer i Bride Fashion - og kom aldrig i flere kjoler end de tre første. Jeg havde drømmekjolen på hele TRE gange - og smilet blev større og større for hver gang hun trak den over hovedet på mig! Den levede bare op til alle mine krav - også dem jeg ikke vidste, jeg havde! Jeg kan ikke rose Anne Kathrine fra Bride Fashion nok for at have fundet min drømmekjole - og i det hele taget være SÅ tålmodig, sød og venlig. Det var bare den bedste oplevelse!

Derfor var det bestemt heller ikke uden dårlig samvittighed, at jeg i dag ringede derind og fortalte hende, at jeg ikke skal have den alligevel...! Jeg sagde det som det var, at jeg har fundet ud af, at jeg kan få præcis den samme kjole næsten 3000 kr. billigere i Polen - inkl. forsikret forsendelse til DK. Havde penge ikke været et "issue" for mig, havde jeg uden tvivl købt kjolen i Bride Fashion - prisen var på ingen måde urimelig der, og der er jo også en vis tryghed ved at købe i Danmark - men de 3000 jeg sparer, falder altså på et tørt sted for mit vedkommende

0

Havde selv tænkt over det samme - hvorfor må man ikke tage billeder af brudekjoleprøvningen, for hvis man virkelig ønsker at kopiere kjolen, kan man blot benytte billederne på nettet.

Spurgte derfor en ekspedient i Glamour i Odense. Her må man ikke fotografere, men på deres hjemmeside ligger billeder af stort set samtlige deres kjoler. Ekspedienten sagde, at det simpelthen skyldes, at de ikke vil have brudene husker kjolen udfra billederne, fordi de kan snyde, men at brudene husker kjolerne udfra fornemmelsen i maven. Hvis man derinde ikke får en wow-fornemmelse i maven, skal det ikke være den, heller ikke selvom man ser godt ud på et billede.

Men - forstår ikke hvorfor de skal bestemme, om jeg skal købe kjole udfra hvad der ser godt ud på billede og hvad der giver wow-fornemmelse i maven. :griner:- Men vil nok sikre glade tilfredse brude, der er 110% sikker på valg af kjole.

:cheerleader3: Michela

Altså jeg prøvede faktisk en kjole som gav MIG den der WOW effekt. :griner:-:bearhug: ..det gjorde den så desværre ikke for min svigermor og veninde...hhmmm...jeg prøvede den flere gange i løbet af 2 dage (med en uges mellemrum) og stod selvfølgelig og gloede på den i spejlet og jeg var HELT VÆK...var SÅÅÅÅ skuffet over at de andres udtryk i ansigtet udtrykte væmmelse :puke:

Ja tak, lige indtil jeg så billederne af mig i kjolen (da vi kom hjem). Den var simpelthen så uklædelig til mig og jeg fik ikke mindre end et chok, da jeg så billedet!!! Tænk engang at jeg havde været forgabt i den :blush:

Så den forklaring ekspedienten kom med, giver jeg ikke en hylende fis for!!! :baa:

Jeg valgte min kjole ud fra en fornemmelse i maven, men lige så meget udfra billede sammenligninger med andre kjoler....og klart den sad flottest :yay:

Knus herfra, Nanna :bearhug:

Edited by fjorbak
0