Sign in to follow this  
Followers 0
Guest MetteTejlmann

"Gør det selv kjolen...?"

20 posts in this topic

hej I forummet... -HAHA-

Jeg er på jagt efter nogle smukke og gode mønstre til en brudekjole... min mor har nemlig lige tilbudt at sy den til mig... :loveshower:

Kender I nogle gode steder hvor de kan købes (andet end stof 2000 og Peters Resthal!!) gerne noget unikt!!!

Smil fra Mette http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Edited by MetteTejlmann
0

Annonce ♥

Jeg har fået dette link herinde. Jeg skal godt nok ikke selv sy men den er helt klart blevet føjet til foretrukne for der er bare rigtig mange fede mønstre. Så vidt jeg husker koster de ikke alverden og leveringen er lyn hurtig - held og lykke med det -HAHA-

0

Du kan også prøve dette link, der har jeg selv fundet rigtig mange mønstre. www.mccall.com

Der er lidt for en hver smag. det er en fællesside, hvor du kan finde mønstre af mærkerne Butterick, Vogue samt McCall (som der blev linket til tidligere) Butterick og vogue forhandles dog også i stof2000!

0

Annonce ♥

Hej Zide, Pbhurran & Icebitch75! -HAHA-

tak for linksene... de var cool! -HAHA-

Nu har jeg siddet og kigget siderne igennem her iløbet af formiddagen og hvor var det dejligt med nogle kjoler der rent faktisk var flotte... et af mønstrene matchede faktisk en af de kjoler jeg prøvede igår inde i Nicolai... og som jeg var ret glad for! Sååååå tak for hjælpen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/tak.gif ... og ha' en dejlig dag! :yay:

Mange taknemlige smil fra Mette :bearhug:

Jeg vedhæfter lige et par af de mønstre som jeg faldt lidt for!!!

post-23814-1169731688.jpg

0

Hej Mette

Det lyder da bare alt for fedt at din mor vil sy den! Er hun rigtig dygtig?

Hvordan gik kjoleprøvningen ellers i går? Var det ikke bare fedt?

-HAHA-

0

Hej Mette

Det lyder da bare alt for fedt at din mor vil sy den! Er hun rigtig dygtig?

Hvordan gik kjoleprøvningen ellers i går? Var det ikke bare fedt?

-HAHA-

Hej Louise... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

Det var da for sjovt at prøve kjoler til 13000 kroner... selvom jeg fik et mindre chok over de priser!!! det er for sindssygt!!! -HAHA- Jeg fandt to der var vildt gode... dte der er mit billede... den var for lækker... og så en anden jeg har liggendepå billede... den sad bare liiige i øjet! det er den der er i "mange lag" som jeg har vedhæftet som mønsterkjole...

Jeg glæder mig til næste gang jeg skal ud og prøve.... bare for at se forskellige modeller på min bette krop! :bearhug:

:carrot: Vi snakkes ved - Mette :carrot:

post-23814-1169734669.jpg

0

Annonce ♥

Jeg kan varmt anbefale Maccall mønstrene... jeg er seelv ved at sy min kjole efter et af deres mønstre.

Deres service er helt super og MEGET hurtig.

Stofferne til kjolen har jeg købt på ebay og gjort et par meget godt handler, men ellers har City Sycenter lige bag Nørreport Station en masse vidunderlige stoffer.

-HAHA- fra Marianne

0

Jeg kan varmt anbefale Maccall mønstrene... jeg er seelv ved at sy min kjole efter et af deres mønstre.

Deres service er helt super og MEGET hurtig.

Stofferne til kjolen har jeg købt på ebay og gjort et par meget godt handler, men ellers har City Sycenter lige bag Nørreport Station en masse vidunderlige stoffer.

-HAHA- fra Marianne

Hej Marianne!!!

Det er længe siden! - godt at høre fra dig! :bearhug:

McCall har virkelig mange fede/flotte mønstre... ebay skal da overvejes... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif men hvis du siger at City Sycenter bag Nørreport har dem kan det jo være at jeg kunne være heldig at finde et mere bredt udvalg hvis jeg tog derind... -HAHA-

ALT skal undersøges til den STORE dag... :balloon:

Mange smil fra Mette

post-23814-1169822436.jpg

0

-HAHA- Det var jo lige min kjole du fandt der, Søde -HAHA-

Jeg var i City Sycenter for 14 dage siden og der var et helt overvældende udvalg af skønne stoffer derinde til en ganske fornuftig pris.

Så det kan jeg klart anbefale.

Vi har nogle lange dage på arbejdet for tiden, så derfor er jeg ikke så aktiv som jeg gerne ville.

Vi afslutter et større projekt i løbet af næste uge og på næste søndag rejser jeg til Canada, så det bliver desværre mest til en lille lurer i ny og næ....

Kæmpe http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif fra Marianne

0

-HAHA- Det var jo lige min kjole du fandt der, Søde :toot:

Jeg var i City Sycenter for 14 dage siden og der var et helt overvældende udvalg af skønne stoffer derinde til en ganske fornuftig pris.

Så det kan jeg klart anbefale.

Vi har nogle lange dage på arbejdet for tiden, så derfor er jeg ikke så aktiv som jeg gerne ville.

Vi afslutter et større projekt i løbet af næste uge og på næste søndag rejser jeg til Canada, så det bliver desværre mest til en lille lurer i ny og næ....

Kæmpe :bearhug: fra Marianne

-HAHA- hej Marianne...! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif

den kjole er simpelthen bare så sød... og de ærmer dem er jeg helt pjattet med :balloon: - de er hverken lange eller korte og det er heller ikke stropper...!

hvor har du god smag!!! :biggrin:

Hvor langt er du nået?, hvad farve har du valgt at sy kjole i?... er det svært?...Jeg ved godt at det tager lang tid... umiddelbart er jeg meget taknemlig for at min mor skal sy sækken!!! :toot: og min største rolle er som MODEL

Edited by MetteTejlmann
0

Annonce ♥

Så har hun jo et super godt udgangspunkt når nu det er dig, der er modellen! :carrot: :carrot: :carrot:

Min kjole bliver elfenbensfarvet og det er netop ærmernes facon jeg faldt for - skørtets facon havde også en andel i at valget faldt på den må jeg tilføje http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Umiddelbart er modellen ikke så svær rent syteknisk, men de store mængder stof er lidt uhåndterbare. Men det er jo ikke første gang jeg har prøvet det, jeg syede også selv min kjole første gang jeg blev gift og resultatet blev ret vellykket.

Jeg har klippet mønstret og er i øjeblikket ved at arbejde på tilretninger af overdelen, inderkjolen skal være "stropløs" og yderkjolen skal også rettes lidt til så jeg er sikker på at den kan bære inderkjolen.

Hvad har du gjort dig af tanker om din kjole?

Holder du fast i de flotte farver du har vist billeder af tidligere?

Stort -HAHA- og varme hilsner på en kold dag fra Marianne

0

:bearhug: Hej Marianne! :biggrin:

jeg tror nok at jeg bliver nødt til at fastholde mine lidt "anderledes" farver... eller det håber jeg at jeg gør! :balloons: Jeg kunne godt tænke mig at blive i de lilla/blomme og grønne nuancer - jeg er jo ikke ligefrem uskyldigheden selv... med 2 børn og 33 år på bagen, men hvem ved... det kan jo være at jeg vælger noget heeeeelt andet når jeg står og skal tage en afgørende beslutning!!!??? :blush:

Jeg var inde i Nicolai og prøve kjoler sidste onsdag... og jeg må sige at det var en helt speciel dag http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Hvor lang tid tror du vi skal sætte af til at få syet dresset??? et par måneder eller ½ år eller skal vi bare gå i gang med det samme??? :huh::huh:

Når nu din kjole bliver færdig... har du så ikke lyst til at sætte et billede i af den og dig???

Glæder mig til at høre fra dig!

Vi "ses" Mette :)

Edited by MetteTejlmann
0

:balloons: Hej til alle!

Jeg kunne godt tænke mig en kjole der ligner den her - og min mor skal jo sy den... såååååå hvis nogle har et mønster eller flere... så er jeg den glade modtager...

Jeg prøvede kjolen i onsdags, og den sad PERFEKT :bearhug:

Mange smil fra Mette

post-23814-1170059218.jpg

Edited by MetteTejlmann
0

Åh den er skøøn - og fede farver du har bestemt dig for! Ligger desværre ikke inde med et mønster - måske kan det kombineres af to???

Anna

0

Annonce ♥

Åh den er skøøn - og fede farver du har bestemt dig for! Ligger desværre ikke inde med et mønster - måske kan det kombineres af to???

Anna

JA!... jeg tror også det bliver det jeg/vi gør... ville blomme/grønne nuancer være flot??? :biggrin: jeg er jo ikke den unge uskyldiige brud :butterfly: ...med 2 børn og 33 år i rygsækken??

Tak for dit svar

:balloons: Smil fra Mette :bearhug:

Edited by MetteTejlmann
0

Syntes dine farver er SKØNNE! Er af den mening at selvom man ikke er ung, det er bryllup nr. 2-3-4 så skal man tage det på man gerne vil! Jeg syntes det er farver der står godt sammen!

post-13167-1170584204.jpg

post-13167-1170584218.jpg

0

super flotte farver sammen :bearhug:

i de mindre stofbutikker er de meget behjælpelige med mønstre, ellers kontakt en konstruktør til at lave et grundmønster, der koster altså ikke alverden, eller tag kontakt til nogle af designskolerne og hør om der evt er en der ikke lige skulle have lyst til at lave din brudekjole som opgave :cheerleader3:

0

super flotte farver sammen :pokey:

i de mindre stofbutikker er de meget behjælpelige med mønstre, ellers kontakt en konstruktør til at lave et grundmønster, der koster altså ikke alverden, eller tag kontakt til nogle af designskolerne og hør om der evt er en der ikke lige skulle have lyst til at lave din brudekjole som opgave :bearhug:

Designerskolen har jeg overhovedet ikke skænket en tanke... men det var absolut en af de bedre ideer...tak Josefin!!! Hvor er det bare fedt med alle de vildt gode råd... er glad for at I kan lide mit valg af farver er nemlig lidt usikker på om det bliver for "anderledes"... måske jeg bliver mindre modig når jeg står og skal KØBE stoffet.... :blushsmiley:

MAnge smil fra Mette :loveshower:

post-23814-1170614946.jpg

post-23814-1170614956.jpg

0

Annonce ♥