Mia S.

Toastmaster og forlover

5 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, så har jeg lige nogle frustratioenr, at skulle lufte.

I får lige lidt forhistorie:

I sommeren 2005 er vi inviteret til to bryllupper i den samme vennekreds. Det ene bryllup hos J og M, bliver holdt samme sted som vi har valgt at holde vores bryllup. Her er der mulighed for overnatning og det er der rigtigt mange der benytter sig af, bl.a. L og parret JJ og J, som er dem der også skal giftes samme sommer.

Alle overnattende betaler selv for overnatning.

Vi vælger ikke at overnatte, da vores søn på et tidspunkt er 1 1/2 måned og ikke en del af brylluppet. Han bliver passet hjemme hos os selv af mine forældre, hvor vi kører hjem efter brudeparret har danset brudevals.

J og JJ skal giftes 3 uger efter på Færøerne, da J er født her. Vi betaler omkring 10.000 for 10 dage deroppe og køber en gave i samme størrelsesorden som til J og M´s bryllup. Vi har Noah (2 mdr gammel) med til alt og deltager på næsten lige fod i de arrangementer (som vi selv betaler), de har planlagt.

I det efterfølgende år bor de på Færøerne, og SK er den af alle JJ´s venner der tager allermest kontakt.

Da de kommer hjem flytter de ind andelen ved siden af os, og SK beslutter efter lange overvejelser, at JJ skal være hans forlover.

Vi har samtidig besluttet at L skal være toastmaster ved brylluppet

Min frustration bunder så i, at jeg i går tog over til L (bor også i en andel, hvor vi bor) for at få en kop kaffe og hygge lidt. hun takker pænt ja tak til invitationen, selvom vi jo selvfølgelig godt er klar over hun kommer i kraft af sin rolle. inden jeg går ud af døren spørger jeg til overnatningen, og regner med et: Ja, selvfølgelig overnatter jeg. I stedet fik jeg et: Jae, det skal jeg lige finde ud af... Jeg blev helt vildt skuffet, men tog det roligt, da jeg egentlig blev lidt "paf". I går aftes taler jeg så med J og får jeg dælme samme svar fra dem.

Jeg bliver bare SÅ ked af det, da jeg mener, at det er to meget ærefulde "jobs" de har fået. Faktisk var det jo netop dem, ud over vores nærmeste familie, vi havde regnet med overnattede. De er jo ikke bare almindelige gæster.

J og JJ har en datter, der på tidspuktet for brylluppet er lige er fyldt et år, men hun har været passet af andre før, så det kan ikk være derfor.

Det skal lige siges at J og JJ og L stadig bor lige langt væk/tæt på feststedet, som den gang.

Jeg er bare så ked og skuffet, og lå sq og tudede, da jeg skulle i seng i går.

Det kan godt være det er mig der er emsig, men det sårede mig bare så dybt.

Jeg er glad for, hvis du læste med så langt, skulle bare lige lufte de her ting, der bare fylder lige nu...

Hilsen Mia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først skal du da lige have en masse

-HAHA-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif -HAHA-:bearhug::balloon::biggrin::toot::toot:

Jeg kan godt forstå, du er ked af det. Hvis jeg var dig, ville jeg spørge dem, hvorfor de er tøvende med at overnatte.

Det kan gøres over en hyggelig middag el.lign, hvor du giver dem en chance for at forklare,og dernæst kan du så give dit besyv med..

Det er det bedste råd, jeg har. Håber alt ordner sig for dig.

Du får lige lidt flere -HAHA--HAHA--HAHA--HAHA--HAHA-:):bearhug:

-Lisette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh lille pus dog, du må ikke tude -HAHA-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif -HAHA-:bearhug::balloon:

Men jeg tror ikke du skal tage det så hårdt, jeg tvivler stærkt på at det er en beslutning der bliver taget for at såre jer, eller fordi når de ikke overnattede, så vil vi heller ikke :toot:

Der er mange der aller helst vil sove i deres egen seng, når man kommer træt hjem (inkl mig selv), så hvis feststedet ikke lægger overdrevent langt væk, så kan det være at de bare ser det som om at det ikke er nødvendigt at overnatte.

Synes du skal spørge dem hvorfor de ikke overnatter, og så fortælle dem at det vil betyde meget for jer hvis netop de overnattede, når de er en så vigtig del af jeres bryllup. For det første ville det sikert betyde meget for dem og måske har de slet ikke overvejet at det er vigtigt for jer, at de også er der til morgenmad dagen efter :biggrin:

:toot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, håber da heller ikke de vil såre os, men det kan bare være svært helt at forstå deres tvivl. Ved det bryllup vi var til i 2005 havde ingen af dem nogen funktion, og vælger at sove der. Som tidligere nævnt bor de lige langt fra feststedet som i 2005.

De er alle tre folk på farten der tit sover andre steder, eller har overnattende gæster, så det burde heller ikke være et spørgsmål om dét.

Det fylder bare rigtigt meget hos mig, kan jeg mærke.

Faktisk vil jeg jo hellere have, at de overnatter og så sparer på gaven, hvis det er det dét kommer an på - hvilket det ikke burde være!!!

Vi ofrede 10.000 på deres bryllup og arrangementer, osv. på trods af, at vi havde en lille søn på 2 mdr, og at SK var på SU og jeg ikke dik løn i sommerferien pga karantæne fra fagforeningen...

Når jeg sætter det op mod det, bliver jeg bare rigtigt såret og føler at de ikke sætter lige så stor pris på vores venskab som vi gør...

Har lige talt i tlf med SK og han siger, at han vil tage en snak med forloveren i morgen.

Tak for jeres krammere - deeeejligt

-HAHA- Mia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enten skal du tage en snak med dem, og forklare hvor såret du er blevet over deres manglende engagement.

Ellers skal du se frem af og lad være med at tænke mere på det, og glæde dig til brylluppet. Jeg er selv rendt ind i en veninde der har skuffet mig meget ( læs evt.

her) og har valgt denne løsning (men nu mest fordi jeg ikke har tid til andet med kun lidt over 2 uger tilbage)

-HAHA- Meget Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer