FrøkenMaja

Invitationer ud i HVOR god tid?

16 indlæg i dette emne

Hejsa!

Inspireret af en anden bruger (kan ikke lige finde tråden), som skal giftes den 25. august og som lige har erfaret, at alle værelser på deres feststed er lejet ud til andre selskaber samme dag, er vi begyndt at overveje, om vi skal sende vores invitationer ud snart, så dem der vil leje værelser kan nå det.

Men er 8-9 måneder før brylluppet den 3. november ikke alt for lang tid før? Jeg havde forestillet mig, at vi skulle sende dem ud ca. 3 måneder før brylluppet, men kan man så regne med, at der stadig er værelser at få? Jeg ved godt, november ikke er højsæson for bryllupper, men der findes trods alt også fødselsdage og diverse bryllupsdage ...

Hvad synes I?

:loveboard:

Maja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa!

Inspireret af en anden bruger (kan ikke lige finde tråden), som skal giftes den 25. august og som lige har erfaret, at alle værelser på deres feststed er lejet ud til andre selskaber samme dag, er vi begyndt at overveje, om vi skal sende vores invitationer ud snart, så dem der vil leje værelser kan nå det.

Men er 8-9 måneder før brylluppet den 3. november ikke alt for lang tid før? Jeg havde forestillet mig, at vi skulle sende dem ud ca. 3 måneder før brylluppet, men kan man så regne med, at der stadig er værelser at få? Jeg ved godt, november ikke er højsæson for bryllupper, men der findes trods alt også fødselsdage og diverse bryllupsdage ...

Hvad synes I?

:blush:

Maja

Det var mig :loveboard:

Ja jeg troede faktisk at vi måske var i lidt for god tid, men det fandt jeg da ud af at det var vi ikke, det er bare noget rigtig øv med de værelser :blush:

Men som min mor sagde, så er det jo ikke noget vi SKAL sørge for, men det er nu lidt surt alligevel...

August er også en af de måneder der bliver holdt flest bryllupper, så jeg ville da ikke tro I behøves at sende indbydelser ud endnu nu når I skal holde Jeres i november..

:unsure:

Fra Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa!

Inspireret af en anden bruger (kan ikke lige finde tråden), som skal giftes den 25. august og som lige har erfaret, at alle værelser på deres feststed er lejet ud til andre selskaber samme dag, er vi begyndt at overveje, om vi skal sende vores invitationer ud snart, så dem der vil leje værelser kan nå det.

Men er 8-9 måneder før brylluppet den 3. november ikke alt for lang tid før? Jeg havde forestillet mig, at vi skulle sende dem ud ca. 3 måneder før brylluppet, men kan man så regne med, at der stadig er værelser at få? Jeg ved godt, november ikke er højsæson for bryllupper, men der findes trods alt også fødselsdage og diverse bryllupsdage ...

Hvad synes I?

-HAHA-

Maja

Det var mig :unsure:

Ja jeg troede faktisk at vi måske var i lidt for god tid, men det fandt jeg da ud af at det var vi ikke, det er bare noget rigtig øv med de værelser :blush:

Men som min mor sagde, så er det jo ikke noget vi SKAL sørge for, men det er nu lidt surt alligevel...

August er også en af de måneder der bliver holdt flest bryllupper, så jeg ville da ikke tro I behøves at sende indbydelser ud endnu nu når I skal holde Jeres i november..

:blush:

Fra Heidi

Hejsa,

Der er tre måneder til vores bryllup og invitationerne ryger ud indenfor den næste uge. Har faktisk ikke engang gjort dem helt færdige..... -HAHA- men har dog givet datoen til langt de fleste deltagere, så de kan reservere dagen. Vores feststed har reserveret 25 værelser til vores selskab forlods. Det gør at vi er sikret, at der er værelser til dem, der ønsker at reservere.

Er det mon muligt for jer ?? Det er alligevel svært at få folk til at forstå, at de skal reagere på sådan noget adskillige måneder i forvejen -HAHA-

Håber I finder ud af noget.

Kh Louise :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sendte ud i september og skal giftes d. 30.06.07.

Det er meget tidligt, ja, men vi vidste bare, at en masse ville booke ferie.

Jeg ville forhøre mig om man kan forhåndsreservere værelser hos jer, og ellers kan du jo godt sende dem ud tidligere end 3 måneder før.

-Sophie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville forhøre mig om man kan forhåndsreservere værelser hos jer, og ellers kan du jo godt sende dem ud tidligere end 3 måneder før.

Det kan man godt, men da jeg spurgte om det, lød det ikke rigtig til, at man kunne afbestille mere end et par stykker, hvis man ikke skulle bruge dem alligevel. Jeg har nemlig booket 6 værelser (1 til os selv, 3 til eventuelle udenlandske gæster og 2 til vores forældre), og spurgte, om jeg kunne afbestille dem, jeg ikke skulle bruge, hvis nu nogle af udlændingene ikke kom alligevel, og der sagde hun, helst ikke mere end et par stykker og i så god tid som muligt. Men hvad er det?! 1 mdr.? 4 mdr.?

Som Heidi siger, er det jo ikke nødvendigt, at vi sørger for overnatning til folk, men jeg ville synes, det var dumt at skrive, at der var mulighed for overnatning og når så folk ringede for at booke et værelse, så var alt booket pga. en anden fest. Som sagt er der jo muligheden for, at der holdes fødselsdag den 3. november.

:loveboard:

Maja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket 30 værelser til gæsterne og regner med at sende invitationer ud i april... Skal giftes 25/8.

Synes du skal spørge rundt omkring i familien om de har planer om at overnatte, så du kan booke værelserne nu... :loveboard:

Det har vi ihvertfald gjort... Men vi betaler osse overnatningen og så er overvejelsestiden nok ikke lige så stor for gæsterne, som når de selv skal betale. :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Vi skal giftes den 15.september.

Vi gjorde det at vi skrev julekort til folk og bad dem sætte kryds i kalenderen og fortalte at der var mulighed for at overnatte på kroen og de fleste har selv reageret på det og bestilt værelse. Vi regner med at sende invitationer ud omkring juni..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke sendt vores invitationer ud endnu og vi skal giftes den 23. juni. Vi regner med at sende vores invitationer ud i slutningen af februar. MEN allerede i juli adviserede vi vores gæster om at holde dagen fri, så vi ikke rendte ind i en masse afbud pga. ferie mv.

Vi har forhåndsreserveret værelser, som gæsterne så selv skal melde ind på inden en nærmere fastsat dato, så stedet kan nå at udleje til anden side, hvis ikke alle ønsker at overnatte der. Men de fleste vil nok benytte sig af det gode overnatningstilbud (600,- for dobbeltværelse) frem for at skulle finde et andet sted selv, samt bruge penge på taxa :loveboard:

Tror ikke vi giver en alt for lang svarfrist - folk bør jo allerede nu vide, om de kan komme eller ej, netop pga at vi har givet dem datoen for lang tid siden. Hvis fristen bliver for lang, ja så glemmer man jo ofte, at man har en frist, der skal overholdes :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sender julekort til alle, der skal med til brylluppet og beder dem om at sætte kryds i kalenderen d.12. juli. Selve invitationen sender vi omkring 1. marts - altså om et år cirka.

:bearhug:

Det er ganske få af vores gæster vi er i tvivl om, hvorvidt kommer eller ej. De fleste er selvskrevet til at dukke op :thumbsupsmileyanim:

:balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi sendte invitationerne ud i dec. og skal giftes 30 juni

vi har ikke booket noget overnatning, så det er kun fordi vi selv vil have svar i go tid, så vi ikke skal stresse over bordplan, div. deko. og menu

men vi har da prøvet at få en invitation hvor parret først skulle giftes et år efter den var sendt ud

så det er vel en smags sag hvor go tid man vil være i med invitationerne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi regner med at sende indbydelser ud en gang i næste måned, vi skal giftes d. 18.8.

Men har fortalt til de fleste at de skal sætte kryds i kalenderen.

Dog sender vi en del af dem, der kun skal med reception, ud på mail, der bliver inviteret ca. 180, da jeg spiller håndbold, min kommende mand spiller badminton og frisbee golf og vi begge spiller golf. Så de personer får en mail.

Er der nogle der har prøvet at sende invitationer ud som mail før?

Hilsen Nethe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer