nla

Hvad skriver man i invitationen til forældrene?

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Hhmmmm nu sætter du grå hår i mig og min kommende..

Når vi skriver til/fra kort.. Skriver vi til (mor-/sviger-)mor osv

Men da jeg lige spurgte Rasmus, hvad vi skal skrive, sagde han: "Der skal da bare stå >kære svigermor og svigerfar og mor og far<... Øøøøh Hold da kæft. Det lyder sq da åndsvagt" Og så grinte han "Men hvad skal der så stå?"

Så nu er den vist (også) lagt over til mig gg...

Men jeg tror nu for ikke at skrive noget helt forkert, at vi skriver navne... Ligesom navnene også vil stå på bordkortene...

Jessie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville absolut skrive "mor og far" på begge hold invitationer - de er jo fra deres barn, hvad enten det er dig eller din kommende gemal. Og jeg er ikke i tvivl om at begge hold forældre vil forstå hvem der er ment :thumbsupsmileyanim: Jeg mener faktisk at vi skrev til "mor og far" til mine forældre, og til "Aiou" (ja, det hedder min svigermor!) til min svigermor. Og der var ingen problemer med det, heller ikke selvom vi begge skrev under på invitationerne.

Men hvis du/I er i tvivl, så skrive navnene på. Dem kan man aldrig gå galt af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville helt klart skrive mor og far på dem begge, hvis det er det i kalder dem for til dagligt!

Vi skrev "Til mamma og pappa" til mine forældre og "Til mor og far" til mine svigerforældre. Og det kommer der altså også til at stå på bordkortene, når vi engang kommer så langt. Det er det helt rigtige for os. Men vi har jo heller ikke to gange "mor", så måske lidt anderledes for os.

Til min kærestes søsters bryllup blev mine svigerforældre omtalt som mormor og morfar både i indbydelserne og bordkortene - og det brød de sig slet ikke om. De var jo ikke bedsteforældre til bruden, vel!? Måske et sidespor, men ville lige nævne det.

Redigeret af Trulte
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja min mor er min mor, og nr hun skal have en invitation vil det blive til mor.... eller ligefrem Moar... somjeg plejer at skrive til hende... ;) Eller må detblive<navn>-mor... eller Mor <navn>. Så må manden om der skal stå hans forældres navne eller mor og far... er sikker på han vælger det sidste.... ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at skrive:

Kære (Sviger)far og (sviger)mor.

Jeg ville aldrig kalde Sophies forældre for mor og far, så jeg ville synes, det var mærkeligt pludselig at begynde på det i en invitation...

-Lisette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu kommer min uforbeholdne mening...

Jeg synes ikke det burde være et stort problem. Man skriver vel det man kalder dem. Min mor ville da tro jeg var åndsvag hvis jeg skrev hendes NAVN i invitationen.... Så vi har skrevet far, mor, mormor, farmor osv. Og også skrevet far i invitationen til min svigerfar.

Jeg synes lidt det virker som om man leder efter "problemer" hvis man gør et stort nummer ud af det.

Men det var altså bare min mening

Hej fra

Cjohansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer