Sign in to follow this  
Followers 0
jannieogbrian

Vores bryllup skal optages på dvd!!

8 posts in this topic

Hej Piger og enkelte drenge :balloons: .

Vi vil gerne have vores bryllup optaget på dvd, så vi kan se vores store dag IGEN og IGEN. Men hvem er det lige der skal gøre det? Vi vil gerne at det skal være hele dagen, fra kirken og til og med brudevalsen som skal optages. Jeg syntes bare at det er så utrolig dyrt og vi vil ikke give mere end ca. 3000-3500 kr for det. Kan det lade sig gøre til den pris og har i nogle links?

Rigtig god weekend til jer alle.

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi har en kammerat, som er underviser på Filmskolen, så han filmer det hele gratis :thumbsupsmileyanim:

Der er jo reelt mange, som kan filme den slags - dog i varierende kvalitet - men der er knap så mange, som har udstyret til det... Altså da jeg gik på journalistuddannelsen lærte vi jo en masse om sådan noget, men jeg har ikke lige et kamera liggende... Alt efter jeres krav kan i jo spørge jer frem på Filmskolen eller på journalistuddannelserne - jeg tvivler bare på, at de må 'låne' skolens udstyr til den slags.

Kan godt forstå, i gerne vil spare penge, men hvis ikke i kender nogen, som kender nogen, tror jeg, at sådan noget vil blive en bekostelig affære...

Til min venindes bryllup gav hendes svigerforældre dem et videokamera i bryllupsgave, og så lokkede de min kæreste til at filme i kirken samt taler mv. Det er jo en fin løsning, hvis ikke man død og pine skal have den helt store produktion... Måske kender i en med et videokamera?...

0

Annonce ♥

Det er klart, at det er bedre at få en prof fyr som dig ud og filme ens bryllup - netop fordi du har udstyret og erfaringen.

Det jeg prøvede at sige i mit tidligere indlæg var vel bare, at for de penge, som Jannie og Brian vil bruge på det, er de nok bedre sat ved at vælge en 'gæst og et kamera' løsningen end at forsøge at finde en, som vil lave det hele for dem. For til den pris får man ikke meget andet end en dokumentationsfilm. Men det er måske også godt nok for dem?

For vores eget vedkommende vil vi bare gerne have, så vi kan gense taler og sådan. Og vi kan selv klippe noget sammen, hvis vi skal vise noget frem. Det bliver sikkert ikke samme kvalitet, som en prof kunne lave, men for os er det denne løsning eller ingenting.

0

Bryllupsvideoer er lidt noget andet at lave end f.eks. stillbilleder... Det er meget mere tidskrævende... Derfor er det svært at gøre det billigere end det allerede er, hvis man prøver at gøre det op i timeforbrug... Vi bruger jo for det første en hel dag på selve optagelserne og derefter tager det måske 2-4 dage at redigere efterfølgende, så det er altså mange timer det drejer sig om...

Bevares, man kan jo sagtens få en ven, veninde eller familiemedlem til at filme det. Men har de højkvalitetskameraer der kan filme i stearinlys-belysning uden at billedet bliver kornet? Har de stabiliseringsudstyr der gør at billedet ikke ryster? Har de mikrofoner der kan opfange taler og lyd klart og tydeligt? Har de den fornødne erfaring der skal til for at filme det så det bliver lækkert - ikke bare videokameraerfaring, men også mere specifikt med at filme bryllupper og være et skridt foran mht. hvornår der sker hvad? Og ikke mindst, har de tiden og klippeerfaringen til at lave det hele flot bagefter, efterbehandle lyd og optimere billedet osv.? Der er nogle af de ting man lige skal have i tankerne ihvertfald...

Efter min mening er det at få en gæst eller amatørvideograf til at filme ens bryllup det samme som at tage de officielle bryllupsbilleder med et Polaroid-kamera ;) Det bliver ren Dogme-stil tit... Og det kan bestemt ikke gøres om...

Generelt vil jeg sige at hvis det blot skal være ren dokumentation, så er det fint nok med en amatørvideo der ikke er redigeret perfekt og filmet med dyrt udstyr...

Men hvis man vil undgå at det bliver en lidelse for venner og familie efterfølgende at se 5 timers rystet og grynet amatørvideo med tvivlsom lyd, skal man nok overveje at ofre et par knaster på at få gjort det ordentligt... ;)

Men altså, det er jo smag og behag - og bestemt også pengepung, da...! Prioritering, I guess... :thumbsupsmileyanim:

Her er et lille klip fra en professionel video jeg har lavet for en bruger herinde: Karina & Christians bryllup

Der er mange flere klip at se på Bryllupsvideoer.dk hvor der naturligvis også står priser osv. :balloons:

Mange hilsner,

Kasper

Hejsa Kasper.

Tusind tak for dit uddybende svar. Vi HAR skam haft kigget meget på din hjemmeside, og vi syntes virkelig at du/i laver et super flot stykke arbejde. Men jeg må nok indrømme at jeg syntes det er mange penge. Jeg ved godt når man tænker på at vi har et budget på 100.000 kr, hvad betyder det så at brude 6000-7000 på video optagelse? Men jeg kan sige dig at det hele rander hurtigt op. Vi har valgt at vi får to fotografer til at følge os hele dagen og nogle gange må man vælge hvor man helst vil ligge en masse penge og billeder vil vi IKKE undvære. Jeg håber at der på et tidspunkt bliver lidt ekstra luft i økonomien så vi kan booke dig til vores store dag (heldigvis er der længe til, så vi kan jo håbe på lidt tilskud fra vores forældre) ;)

0

Det er klart, at det er bedre at få en prof fyr som dig ud og filme ens bryllup - netop fordi du har udstyret og erfaringen.

Det jeg prøvede at sige i mit tidligere indlæg var vel bare, at for de penge, som Jannie og Brian vil bruge på det, er de nok bedre sat ved at vælge en 'gæst og et kamera' løsningen end at forsøge at finde en, som vil lave det hele for dem. For til den pris får man ikke meget andet end en dokumentationsfilm. Men det er måske også godt nok for dem?

For vores eget vedkommende vil vi bare gerne have, så vi kan gense taler og sådan. Og vi kan selv klippe noget sammen, hvis vi skal vise noget frem. Det bliver sikkert ikke samme kvalitet, som en prof kunne lave, men for os er det denne løsning eller ingenting.

Hej Louise.

Jeg forstod godt hvad du mente i dit første indlæg og jeg kunne forestille mig at vi ender med en løsning som minder om jeres. Man må jo desværre vælge nogle gange hvor man vil ligge sine penge på den store dag og jeg må nok indrømme at jeg syntes det er mange penge at bruge knap 7000 på en bryllupsvideo. Det betyder jo at vi skal vælge noget andet fra og det har vi ikke lyst til. Vi ville uden tvivl gøre det hvis vi havde 7000 vi ikke vidste hvad vi skulle bruge til, men det er ikke tilfældet :bask:

Tak for dine besvarrelser.

0

Hej

Du kan da starte med at se HER

Vi giver 4500 for musik + optagelse på dvd i seks timer.. se www.kirstensmusik.dk

Jessie

Hejsa Jessie

Tak for dit svar. Det var godt nok billigt. Vi har godt nok booket musik til vores bryllup og så ser det jo desværre ikke ud til at dette kan hjælpe os :balloons: Men 1000 tak for din hjælp og jeg må endnu engang sige at det lyder som et virlekig godt tilbud :bearhug:

0

Annonce ♥