AnjaSL

Sankt Hans Brudens opdatering - Anja & Lasse (LasAnja;o)

2,649 indlæg i dette emne

Oversigt (nogenlunde) over tråden:

:loveboard: Bryllupsberetning og billeder.. herunder fra dykker-bryllupsrejse med bl.a. hvalhajer i Mexico s. 96-110. Herefter kommer der løbende lidt fotos fra vores gæster. Bl.a. s. 115.

:heart: Min tale står på s. 100

s. 1: Kirken, kroen, godset, program, salmevalg, frisør, monogram, kjole, diadem, sko, roller

s. 2: Gæster, menu, tanker om brudebørnenes tøj (og det var ikke det de endte i), diademet i større foto, topfigurer

s. 3: LÆKRE LINKS TIL BRYLLUPSRELATEREDE SIDER... vores topfigur, tanker om dansesko

s. 4: øreringe, ringinspiration, bryllupskage, første kjoletilretning

s. 5: dansesko, slankekur, hårinspiration, nyt/lånt/gammelt/blåt

s. 7: Kvindeløb, tanker om virelsesringe, lidt om os, mascara-allergi, stregtegninger af vores kirke,

s. 8: flere sko, toastmasterklokke, godkendt til ægteskab, forgyldning af blomst, gaver til hjælpere, paraply,

s. 9: Navneændringsliste, Sang "Du er", mink og silkestolaer, musik, flere sko

s. 10: silketørklæder, balkonhygge,

s. 11: min nevø og niece, blodbank, drømmehalskæde til 80.000 kr., invitationsproces

s. 12: topfigur, bryllupsbilleder af min veninde fra kroen, fotoinspiration,

s. 13: Mere fotoinspiration

s. 14: Mere fotoinspiration, Johannespassionen, ølkage

s. 15: Offentliggørelse af hjemmeside, invitationer, mere fotoinspiration

s. 16: Mere fotoinspiration, BLÆRERÆKKER M INVITATIONER

s. 17: Når familien træder i spinaten

s. 18: talt med præst, gæsternes tilbagemeldinger = frustrationer, flere sko

s. 19: Noder til "Du er" fundet, musik, Bryllupsrejse,

s. 20: frustrationer omkring min kærestes polterabend!

s. 21: invitationsstatus

s. 22: medusa-top-figurer, Lykken er...

s. 23: Lykken er..., indisk bryllupsvelsignelse, ønsker

s. 24: bordplansprogram, lykken er..., rød løber

s. 25: "ugebladskuren", opskriftforum for allergikere,

s. 26: Eksamenslæsning, kagekniv og kagespade, en uge i total bryllupsmode

s. 27: barnedåb, fødsel, ringproduktion, vinsmagning, samtale med præst, sportsvogn, blomster-ja, førstehjælpskursus

s. 28: invitationsfrustrationer

s. 29: min nieces kjole, BILLEDER af kirken, sportsvogn, kroen, smykker

s. 30: Førstehjælpskursus bestået, solbriller (50 dage til brylluppet!)

s. 31: POLTERABEND... + beretning, takkemail til veninderne

s. 32: BILLEDER fra Guldsmedegården og vores ringproduktion

s. 33: to-do liste, toastmasterklokke, Par-Quiz

s. 34: FCK....

s. 35: Bryllupssang, lækker ring,

s. 36: BILLEDER.... få fra polterabend-pick-up, dykker-billede af os, fakta om bryllupsrejsen + billeder

s. 37: Bryllupsrelaterede ting man kan lave i stedet for/mens man læser til eksamen, FOTOGRAF(er), mere fotoinspiration, undertøj,

s. 38: Mere fotoinspiration, øreringe, talt med organisten = plan for kirken

s. 39: Bryllupskage m toblerone og hindbær, Irak

s. 40: Skoindlæg, Diverse traditioner og forklaringer,

s. 41: hjerter i sand, ordsprog, min dejlige familie

s. 42: Digt

s. 43: Salmevalg og tekster, diverse digte (1 måned til bryllup!)

s. 44: Noget rødt og en mønt

s. 45: DJ, to-do, morgengavetanker, pakkeliste til bryllup

s. 46...... fortsættelse følger....

(PU HA... der er langt op til 115 sider!!!)

post-20924-1172668718.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sct. Jørgens Kirke i Aabenraa

post-20924-1172567701.jpg

-HAHA- Vielse kl. 12 den 23. juni 2007.

-HAHA- Det er min kærestes dåbs- og konfirmationskirke, og den kirke, som mine svigerforældre bruger til bl.a. jul. Jeg har været i den til en enkelt gudstjeneste juleaften og høre præsten, og det var fint. Har også talt med præsten i telefonen nogle gange, og han virker super.

:( Svigermor står for oppyntningen i kirken. (Deler udgifter og blomster med de øvrige brudepar - er kommet i kontakt med to af dagens par herinde :loveboard: )

Salmer:

:bearhug: Nr. 749 - I Østen Stiger Solen Op (Sangen betyder meget for mig... og mange af vores gæster har været tidligt oppe for at komme til vores bryllup :) )

:griner:- Nr. 46 - Sorrig og glæde de vandre til hobe (Skøn skøn melodi og fin tekst)

()() Nr. 700 - Jeg ved en blomst så favr og fin (Jeg elsker den sang. Smuk melodi og fin tekst)

()() Nr. 725 - Det dufter lysegrønt af græs. (Skøn dejlig sommerlig sang. Har sunget den en del med mit kor)

:heart: Præludium: Bach: Jesus Bleibet Meine Freunde

:biggrin: Postludium: Bachs fuga i Es dur

"Underholdning": Min kærestes faster synger opera i kirken. Da der er bryllup hver time fra kl 11-16 i kirken den dag, så er programmet desværre lidt presset. Det skal lige siges, at jeg selv synger i kirke, så jeg vil jo gerne have en masse musik og sang i forbindelse med brylluppet, men da programmet er stramt, så sætter det jo sine begrænsninger

Design til kirkehæfterne er udtænkt men ikke udført endnu.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ballebro Færgekro

Min brudepige er søster til "kromutter", som jeg også kender.

Festen holdes på Ballebro Færgekro, der også danner rammen om reception, fest og brunch dagen efter. Ballebro Færgekro. Min brudepiges søster og svoger forpagter kroen og jeg elsker det sted.[/b]:

    [*]Menuen er bestilt og detaljerne omkring festen aftalt med kroen. Bekræftelse er modtaget.

    [*]Det gode vejr er bestilt

    [*]Værelserne er præbooket på Ballebro Færgekro og på Sandbjerg Gods

    [*]Bryllupskagen er bestilt hos min kusines konditorkæreste. Kagen er prøvesmagt og godkendt

    [*]Topfiguren er købt

    [*]Min mor laver hjemmelavet kransekage til kaffen

    FRIERIET:

    Vi har været kærester siden 8. februar 2002, dvs. knap 6½ år når vi bliver gift.

    Vi var til Sankt Hans aften på kroen i 2006. Vi hjalp til med at rydde gildesalen, da kromutter på det tidspunkt var temmelig højgravid (hun fødte 2 uger efter). Da vi var færdige med at rydde op, gik vi uden for (blot Lasse og jeg) og under det gamle oplyste sølv piletræ stod to kurve-divaner og en skål med isterninger, jordbær og champagne.... og foran os klukkede Alssund. Tja.... så blev der sagt en masse dejlige ting og pludselig lå han der på knæ foran mig :loveboard:

    Da vi senere kom ind skyndte min veninde sig at tjekke kroens kalender, og Skt. Hans 2007 var eneste ledige dato mellem april og september i 2007! Så det var meget heldigt. Det er bare STEDET for os. Og vi ved festen bliver super, for vi kender stedets høje kvalitet.

    Vi kører altid ned til Ballebro og siger hej til Tina og Peter, når vi er i Aabenraa og besøge mine svigerforældre, så det bliver meget hjemmevandt.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sandbjerg Gods

Her har vi booket værelser til vores gæster. De skal selv betale for overnatningen, men vi har forhandlet os frem til en fin pris.

Vi bestiller en bus, som kommer og henter gæsterne inden middagen og kører dem til godset kl 04.00 om morgenen

Enkelte af gæsterne sover på kroen, hvor der er 11 værelser. Det er de ældre og gangbesværede, samt vores forældre og søskende.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Program for dagen:

  • Kl. 08 - frisør
  • Kl. 12 - Bachs "Jesus Bleibet Meine Freunde" bliver spillet på orgelet i Sct. Jørgens Kirke, og foran min far og jeg går min brudepige sammen med min nevø på 4½ og min niece på 9 år
  • Herefter bryllupskage, kaffe, champagne, øl, vand, sandwich og bryllupsfotografering på Ballebro Færgekro
  • Kl. 16.45 - bussen henter gæsterne på Sandbjerg Gods
  • Kl. 16.45 - champagnen sables af forloveren og velkomstdrinken serveres. Gæsterne fotograferes parvis.
  • Kl. ca. 17 - gæsterne går til bords
  • Kl. 04.00 - bussen henter gæsterne til Sandbjerg Gods
Dagen efter holder vi "brudebord", hvor vi serverer brunch for gæsterne og åbner gaverne

Tirsdag den 26. marts letter flyet mod MExico og dykning + bryllupsrejse - måske vil vi allerede der velsignes på en sandstrand af en præst - evt. under vandet !! :loveboard:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Afrodite

Her skal jeg have sat hår og lagt makeup af ejeren

Min mor og min brudepige skal have ordnet deres hår samtidig

Jeg vil have en glat klassisk høj knold med diademet fremhævet og sløret under knolden. Disse frisurer danner inspiration.. selvom jeg vil have en glat knold ;) Lidt som Lillys model havde sidste år :loveboard: Knolden skal dog ikke sidde helt så højt som på Audrey Hepburn, men lidt der hen af :heart:

post-20924-1172580519.jpgpost-20924-1172589432.jpg post-20924-1172589371.jpgpost-20924-1172589453.jpgpost-20924-1172589517.jpg post-20924-1172675685.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kjolen er købt hos Bride Fashion i Virum. Første gang blev jeg betjent af Sally og anden gang af Annette - SUPER vejledning og jeg fik deres uforbeholdne meninger - men jeg fik lov til først at danne mig min egen mening før de begyndte at pådutte mig deres meninger. Bride Fashion kan jeg varmt anbefale.

Pronovias; Dreams; Leza. Her er et modelbillede, som jeg ikke synes lader kjolen komme til sin ret!

Skal til skrædder den 7. marts og så kommer der billeder ind med mig som model :loveboard:

post-20924-1172506214.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Disse sandaler ender jeg nok med at købe til kjolen - jeg elsker dem, de er i silke, de kan farves bagefter, og de bliver ved med at spørge i mit hovede... så kan man også se min franske pedicure :loveboard: De koster 1.100 kr. og kan købes hos Diva på frederiksberg

post-20924-1172506576.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dette sølvdiadem skal jeg have på. Det tilhører minkærestes norske familie og er over 100 år gammelt. Familien tipper på at det er omkring 150 år.

Alle kvinderne i familien har båret diademet til deres bryllupper. Det er bare super flot. Ekspedienten i brudeforretningen var nærmest helt ærefrygtig over at holde det.

Så lykkedes det at få komprimeret et par billeder af diademet :loveboard: (øv hvor bliver de små når de er komprimeret :heart: )

post-20924-1172580741.jpgpost-20924-1172580749.jpg

Se side 2 - Josefin har lagt dem ind for mig i større format (TAK ;) )

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har fået styr på rigtig mange ting :loveboard: det blir rigtig spændende, og dagen nærmerer sig hele tiden...

Blir spændende at følge med her!!

Og det er en kanon lækker kjole....

Redigeret af maddy83
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Anja,

Synes det er en flot kjole, du har valgt. :loveboard:

Glæder mig til at se billeder af dig i den. :(

Jeg skal også til skædder den 7 marts, uhada hvor jeg glæder mig :biggrin:-HAHA--HAHA-

Glæder mig til at se det diadem!

Knuz Micha

Du har fået styr på rigtig mange ting :griner:- det blir rigtig spændende, og dagen nærmerer sig hele tiden...

Blir spændende at følge med her!!

Og det er en kanon lækker kjole....

Tak skal I have - jeg er også rigtig glad for kjolen... det er slet ikke noget jeg havde forventet at ende i, men jeg er bare helt forelsket i den... hi hi... ikke bare min mor og veninde fik tårer i øjnene, men også ekspedienten :heart: Tyllet og organzaen minder mig lidt om havskum... og vi skal holde festen ud til vandet og min kæreste er gammel sejler, så tilfældet vil, at kjolen også på en eller andet måde indeholder symbolik :bearhug:

Jeg lægger billeder ind når jeg har nogle efter skrædderen - ja, det bliver meget spændende....

Denne kjole fra Benjamin Roberts var med i kapløbet til sidst - så det er to ret forskellige kjoler men begge super lækre. Den jeg valgte var bare liige det bedre til mig...

post-20924-1172565946.jpgpost-20924-1172565952.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj hvor sjovt - vi skal også giftes i Sct Jørgens Kirke i Aabenraa D. 23/6-2007 - bare kl. 14! Det er så min dåbs og konfirmationskirke. Vi bor dog til dagligt i København. Lidt sjovt alligevel at møde en anden som skal giftes samme dag i samme kirke.

Hvor er det sjovt... vi bor også til daglig i København. Måske kender du og min kæreste hinanden ;) (det kommer jo selvfølgelig an på hvornår du er født.. han flyttede vist fra Aabenraa i 1995)

Hvor skal I holde selve festen?

Vi skal giftes af Kvist - hvad med jer? Har I besluttet jer for noget omkring blomster i kirken? Min svigermor vil nemlig gerne pynte kirken, så vi får kordegnen til at kontakte alle brudeparrene, så vi evt. kan splejse om blomsterne - vi er 5 eller 6 brudepar den dag. Kordegnen kan nemlig ikke nå at fjerne blomster fra vielse til vielse... det bliver næsten et helt "bunkebryllup" den dag :loveboard: De første er på kl 11. Da vi bestilte kirken den 27/6-06 var den allerede bestilt til ét bryllup. Og tre uger efter var der booket til 4 bryllupper i alt... det er helt vildt.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aj hvor sjovt - vi skal også giftes i Sct Jørgens Kirke i Aabenraa D. 23/6-2007 - bare kl. 14! Det er så min dåbs og konfirmationskirke. Vi bor dog til dagligt i København. Lidt sjovt alligevel at møde en anden som skal giftes samme dag i samme kirke.

Hvor er det sjovt... vi bor også til daglig i København. Måske kender du og min kæreste hinanden ;) (det kommer jo selvfølgelig an på hvornår du er født.. han flyttede vist fra Aabenraa i 1995)

Hvor skal I holde selve festen?

Vi skal giftes af Kvist - hvad med jer? Har I besluttet jer for noget omkring blomster i kirken? Min svigermor vil nemlig gerne pynte kirken, så vi får kordegnen til at kontakte alle brudeparrene, så vi evt. kan splejse om blomsterne - vi er 5 eller 6 brudepar den dag. Kordegnen kan nemlig ikke nå at fjerne blomster fra vielse til vielse... det bliver næsten et helt "bunkebryllup" den dag :biggrin: De første er på kl 11. Da vi bestilte kirken den 27/6-06 var den allerede bestilt til ét bryllup. Og tre uger efter var der booket til 4 bryllupper i alt... det er helt vildt.

Jeg flyttede fra Aabenraa i 1997, så han må være et par år ældre end mig - så i den alder kendte vi nok ikke hinanden (men man ved jo aldrig?).

Vi skal holde festen på Benniksgaard hotel i Rinkenæs. Skulle først have været på Sdr Hostrup kro, men da jeg så den blev det hurtigt et nej. Det var slet ikke,, hvad vi ønskede. Og så gik den vilde jagt ellers. Ballebro var jo reserveret - af jer :heart: og Knappen ligeså. Men så fandt dette sted, og det er lige os! Lidt dyrt, men hvad f..... vi gør det jo kun én gang.

Vi skal vies af Annette Hedensted, da hun er den eneste som jeg kender noget til. Kender ikke ham Kvist, så derfor valgte vi det tidspunkt d. 23/6 kl 14.00, for vidste vi at vi kunne få hende som præst. Hun er nemlig ikke så højtidelig, som nogle præster kan være.

Ved du hvilke farver, der vil blive pyntet op med? Det er fint med mig, at vi deles om udgifterne til blomsterne i kirken. :loveboard:

Du har i et tidligere indlæg efterspurgt en fotograf - har du fundet en? Og hvor meget havde I planlagt at give for ham?

Jeg spørger kun, da jeg egentligt har reserveret en fotograf fra Gråsten, som min veninde brugte, da de blev gift. Og han er ikke særlig dyr. Vi skulle give 3000-4000kr for billederne i et album inkl at han kommer ud på stedet hvor vi skal holde festen og tager billeder af alle gæsterne og afslutter med at stort fællesfoto. det skulle efter sigende være ganske billigt.

Nu er vi dog blevet anbefalet en amatørfotograf af Benniksgaard Hotel, og ham har jeg lige snakket med. Han er også ret billig - tager 500kr for første time og efterfølgende 190kr. Så får man alle billeder som han tager på en dvd, også kan man selv vælge hvilke man fremkalde. Han tager helst billederne i sort/hvid, da han mener de bliver pænest.

Giv endlig lyd, hvis du vil have tlf nr til nogen af dem, for I skal jo giftes lidt før os, så måske kan de klare begge dele.

Mvh Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste er fra 1975.

Ja, vi var hurtige og bestilte Ballebro :heart:

Kvist virker heller ikke særlig højtidelig, men nærmere sådan lidt nede på jorden. Det kan jeg godt lide.

Jeg finder lige ud af det med fotografen - det vil jo være smart hvis han kan klare begge dele i kirken - men vi skal jo også bruge fotograf på Ballebro, så det er måske smartere at vi finder en anden. Men hvis du har en hjemmeside på ham den anden fotograf, så skriv den endelig. Så kan jeg jo se hvad han laver ;) I hvert fald tak. Jeg giver dig lige besked.

Jeg ved ikke hvilke farver vi vælger i kirken. Jeg har ladet det være op til min svigermor, men jeg skal nok sørge for, at hun har et konkret forslag til kordegnene, når der bliver ringet rundt. Men min svigermor er altså super skrap til det med blomster, så derfor har jeg lagt det i hænderne på hende :loveboard: Vi havde egentlig bare tænkt det lidt enkelt. Men det kan jo være at alle 6 (SEKS!!!) brudepar kan blive enige om et eller andet... alternativt kommer der jo slet ingen blomster i kriken andet end oppe ved alteret, og så bliver de valgt af kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ROLLER:

  • Forlover: Min kærestes bror
  • Brudepige: Min veninde gennem 13 år
  • Brudepige: min niece på 9 å
  • Brudesvend: min nevø på 4½ år
  • Toastmaster: min brudepiges mand
  • Bryllupskage: Min kusines mand, der er konditor har lovet at bage vores kage. Han er en skat. Kage prøvesmagning fredag 2/3 - det bliver min kusines fødselsdagskage. Det er hun vist ikke utilfreds med :loveboard:
  • Kransekage til kaffen efter middagen: Min mor laver verdens bedste kransekage, og hun har lovet at bage for os. Hun er den dejligste mor
  • Risposer: Min mor har bedt mig om at blande mig udenom !! :biggrin:
  • Invitationer og andet papirklip: Min veninde gennem 26 år og min svigerinde har lovet at hjælpe... mod at vi drikker rødvin samtidig med :heart:
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - jeg er fra 1978, så jeg kender ham nok ikke - han er tilgengæld årgang med min storesøster. Hvad hedder han?

Mht blomster, så er vi mest til enkelthed.

Vi vælger nok at bruge ham amatørfotografen, som vi er blevet anbefale. Men som sagt sig til, hvis du ønsker tlf.nr på nogen af dem - kender desværre ikke deres hjemmesider (og om de har nogen). Så kan du jo altid ringe og høre om de kan klare 2 bryllupper.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok - jeg er fra 1978, så jeg kender ham nok ikke - han er tilgengæld årgang med min storesøster. Hvad hedder han?

Mht blomster, så er vi mest til enkelthed.

Vi vælger nok at bruge ham amatørfotografen, som vi er blevet anbefale. Men som sagt sig til, hvis du ønsker tlf.nr på nogen af dem - kender desværre ikke deres hjemmesider (og om de har nogen). Så kan du jo altid ringe og høre om de kan klare 2 bryllupper.

Han hedder Lasse og har en 1 år ældre bror, der hedder Alex.

De har gået på friskolen i folkeskolen. Hvad hedder din søster? Detr er da morsomt hvis de kender hinanden :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok hedder han Hartmann til efternavn? For så ved jeg godt, hvem det er. Så har hans mor arbejdet sammen med min mor, da hans mor i sin tid arbejdede på et apotek i Aabenraa.

Jeps - det er min udkårne :loveboard: Hans mor arbejder stadig på apotek, men i Flensburg.

Skal jeg hilse?? Hvad hedder din mor og din søster?

Hvor er det dog morsomt og hvor er verden dog lille ;)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror gerne du må hilse hans mor fra min mor (som hedder Pia Hedegaard). Min søster hedder Henriette, men er ikke helt sikker på, om han ved, hvem hun er, da hun umiddelbart kun kunne huske ham fra da vi var meget små og vores mødre arbejdede sammen.

Men ja lille verden. :heart:

Ha det godt.

:loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer