AnjaSL

Sankt Hans Brudens opdatering - Anja & Lasse (LasAnja;o)

2,649 posts in this topic

Annonce ♥

Hej søde Anna

Tak for billederne og roserne.

Vi har sendt invitationerne afsted og valgte ikke at rette det, da det så virkelig grimt ud alle de varianter vi forsøgte. Det forkerte nummer eksisterer heldigvis ikke, og vi skriver en korrektion på hjemmesiden.... med det er virkelig sur :thumbsupsmileyanim:

Edited by AnjaSL
0

:cheerleader3:I LOVE MY MOM AND MY DAD -HAHA-

:thumbsupsmileyanim: mine søde forældre har sagt, at de gerne vil betale for min overnatning dagen før brylluppet og for vores overnatning på bryllupsnatten :cheerleader3: Jeg har bare verdens bedste forældre. Og de har også sagt, at de betaler for min bror og hans kærestes overnatninger, samt for deres broafgift og for min nevø og nieces tøj, for så har de ikke flere udgifter end hvis vi holdt brylluppet i København.... og herudover har de altså givet et ret flot tilskud til vores bryllup.... de er sgu alt for dejlige... De er der bare ALTID når vi har brug for dem (de hjalp helt uvurderligt med at istandsætte vores gamle lejlighed, flytte mv.), og de er bare så uselviske og givende til os unger... og det er altså ikke fordi jeg har stenrige forældre - bestemt ikke, men de vil bare hellere hjælpe os økonomisk i levende live, og så efterlade nul kroner til skattemyndighederne i arveafgifter den dag de stiller træskoene....

....og når man ser hvor mange herinde, der har problemer med deres forældre/svigerforældre, så har vi sg* nogle super duper dejlige mødre og fædre/svigermødre og svigerfædre :cheerleader3:

Edited by AnjaSL
0

:thumbsupsmileyanim: Hurra for dejlige forældre - det var virkelig sødt af dem! Men sådan skal forældre også være, altså hjælpe og være det når man har brug for det!

Og Super flotte indbydelser - god ide med skriflig respons tilbage - en ekstra hyggelig ting her op til brylluppet!

0

Annonce ♥

:bearhug: Hurra for dejlige forældre - det var virkelig sødt af dem! Men sådan skal forældre også være, altså hjælpe og være det når man har brug for det!

Og Super flotte indbydelser - god ide med skriflig respons tilbage - en ekstra hyggelig ting her op til brylluppet!

Årh Anja søøøødt af dine forældre! :super: Jeg synes det er en super gestus af dem - og dejligt at folk så ikke får ekstra økonomiske "smæk" af at I skal giftes hjemme i Sønderjylland.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/icon_hug.gif Gitte

Jeps - jeg har de BEDSTE forældre :) (Og man sætter endnu mere pris på dem, når man læser herinde, hvor mange der har problemer med forældre og svigerforældre!)

0

Er lige blevet gjort opmærksom på, at der er Aabenraa Bjergmarathon den dag vi skal giftes, og løbsruten ser vist ud til at blive en del af vores bryllupsrute!!! :super: håber ikke alle gæsterne kommer for sent, fordi de sidder fast i den afspærrede rute!!!! :)

0

:smash: :angry1: :super:-HAHA- -HAHA- :) :) :bearhug::)-HAHA-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif -HAHA- -HAHA- :hug::super:

ARGHH...............

Så sidder man der til hyggelig påskekom-sammen, hvor svigerbror og svigerinde ikke kan tale på anden måde end i højfrekvente børne-hvine-lyde og hele tiden mister koncentrationen og lyttefokus, fordi de ikke kan se, høre eller koncentrere sig om andet end deres tre måneder gamle pode, som vi andre ikke må holde mere end 5 minutter ad gangen før de selv vil holde ham... Verdens 8. vidunder... fair nok, men kom lige ind i kampen... i et kort sekund, hvor de rent faktisk valgte at vise interesse for vores bryllup, siger min svoger nogenlunde sådan her: "Nå, men vi kommer jo så til jeres bryllup i vores speedbåd, og jeg kan jo bare sejle jer fra kirken til feststedet... men det har I jo også allerede besluttet jer for at vi skal ikk?" Der ødelagde han så lige min kæreste overraskelse til mig på dagen!!! Min kæreste forsøgte at grimmassere til sin bror at han skulle holde mund, men brormand blev ved med at trampe i det, så min kæreste til sidst måtte udbryde "Jeg bad dig om at holde mund med det og ikke sige noget!" PIS... jeg hader folk, der ikke kan se ud over deres egen lille næsetip og ødelægger overraskelser for andte!!! ARGHHHH............

(måtte lige af med galde og tårer over at en fantastisk overraskelse nu er blevet spoleret!)

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

Ej for f.... Hvor ubetænksomt og hovedløst af ham! :angry1: SÅ HØR DOG EFTER HVA' DER BLI'R SAGT! Ka' bare godt forstå, at du er ked af, at han lige kom og ødelagde det hele for dig/jer.

Men det er jo en dejlig overraskelse, så måske er krudtet bedre brugt på at glæde dig over det og til det?? :super:

Masser af :)

0

Ej for f.... Hvor ubetænksomt og hovedløst af ham! :angry1: SÅ HØR DOG EFTER HVA' DER BLI'R SAGT! Ka' bare godt forstå, at du er ked af, at han lige kom og ødelagde det hele for dig/jer.

Men det er jo en dejlig overraskelse, så måske er krudtet bedre brugt på at glæde dig over det og til det?? :super:

Masser af :)

Ja, jeg glæder mig også over at min kæreste har fået iværksat den søde idé, og jeg har slet ikke kommenteret det, men bare ignoreret det, så jeg forsøger at glemme det og spiller lidt overvældet på dagen... det må vist være fremgangsmåden! Men jeg er bare så svær at overraske, for jeg opfanger altid at noget er i gærde, så her kunne han virkelig have overrasket mig med vaæg af transportmiddel, som er hans opgave at booke :bearhug:

Edited by AnjaSL
0

Ja, jeg glæder mig også over at min kæreste har fået iværksat den søde idé, og jeg har slet ikke kommenteret det, men bare ignoreret det, så jeg forsøger at glemme det og spiller lidt overvældet på dagen... det må vist være fremgangsmåden! Men jeg er bare så svær at overraske, for jeg opfanger altid at noget er i gærde, så her kunne han virkelig have overrasket mig med vaæg af transportmiddel, som er hans opgave at booke :bearhug:

Det er altså osse bare forbandet surt!!! :) Ka' altså godt forstå du er træt af det...

Masser af :super:

0

Annonce ♥

Ej altså... Ja, kegle er sgu et godt ord... HVor er det bare ærgeligt at overraskelsen blev spoleret... Kan du ikke lige glemme, at du har hørt det? Måske kan du låne den der hukommelse-kil-fidus fra Men in Black... Det ville da være praktisk i din situation http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Ej, og kæresten må da også være ret skuffet, hva?

:super::):bearhug:

0

Ja, jeg glæder mig også over at min kæreste har fået iværksat den søde idé, og jeg har slet ikke kommenteret det, men bare ignoreret det, så jeg forsøger at glemme det og spiller lidt overvældet på dagen... det må vist være fremgangsmåden! Men jeg er bare så svær at overraske, for jeg opfanger altid at noget er i gærde, så her kunne han virkelig have overrasket mig med vaæg af transportmiddel, som er hans opgave at booke :(

Det er altså osse bare forbandet surt!!! -HAHA- Ka' altså godt forstå du er træt af det...

Masser af :toot:

ØV - sikke en kegle!!! :td: Og stakkels din kæreste, der garanteret havde glædet sig rigtigt meget til at overraske dig :( - men bortset fra det lyder det nu helt fantastisk...!!

Ej altså... Ja, kegle er sgu et godt ord... HVor er det bare ærgeligt at overraskelsen blev spoleret... Kan du ikke lige glemme, at du har hørt det? Måske kan du låne den der hukommelse-kil-fidus fra Men in Black... Det ville da være praktisk i din situation :) Ej, og kæresten må da også være ret skuffet, hva?

:toot::toot::toot:

Dejligt med lidt opbakning, så jeg ikke er den eneste, der synes at min svoger er en stor NUMSE! (y) Jeg har ikke talt med min kæreste om det - har bare forsøgt at ignorere det uden at kommentere det... så håber jeg det er lettere at glemme det... men desværre har jeg en temmelig god hukommelse... må forsøge at få fat i den der men-in-black buzzer som du foreslår, Louise :biggrin: Men det er bare rigtig ærgeligt, hvis min kæreste så ikke laver det alligevel, fordi overraskelsen nu er ødelagt :kiss: Nå... det får jeg jo at se om 2½ måneder :cheerleader3:

Jeg er selv HELT blank mht. hvad jeg kan overraske Lasse med på dagen.... hmmm.... må gå i tænkeboks.... og ditto mht. morgengave til manden, der har alt det oplagte man giver i morgengave!!!

0

Arh Anja for faen - det er vel ikke din svoger der har fået ammehjerne?? Hold da fast - sådan noget fyrer man da ikke bare af.

Er der pode iøvrigt lavet af porcelæn? Jeg har endnu ikke hørt om børn der smuldrer af at være hos andre end deres forældre (men jeg har hørt om mange forældre der tror det).

Nå jeg kan trøste dig med at det går over :toot: Men desværre så er overraskelsen jo ødelagt :toot:

:cheerleader3: Gitte

0

Arh Anja for faen - det er vel ikke din svoger der har fået ammehjerne?? Hold da fast - sådan noget fyrer man da ikke bare af.

Er der pode iøvrigt lavet af porcelæn? Jeg har endnu ikke hørt om børn der smuldrer af at være hos andre end deres forældre (men jeg har hørt om mange forældre der tror det).

Nå jeg kan trøste dig med at det går over :toot: Men desværre så er overraskelsen jo ødelagt -HAHA-

:toot: Gitte

Jeg tror faktisk at ammehjerne smitter!... håber da i hvert fald, at det går over, for begreberne "moderbindinger" og "separationsangst" gælder åbenbart ikke kun for børn!!! Begreberne fik i hvert fald helt ny betydning med omvendt fortegn i påsken! :toot::cheerleader3:

Ja, det er virkelig sur :toot: at overraskelsen er blevet ødelagt, eftersom det er Lasses ansvar at sørge for bukket og transportmiddel, og det har jeg helt overladt til ham, så jeg ikke ved alt hvad der skal foregå på dagen! Vi andre røbede da heller ikke over for svigerinden, at svoger havde lejet en kæmpe porche til deres bryllup! (men ok - jeg havde jo heller ikke skyggen af ammehjerne til deres bryllup... eftersom vi ikke har nogle poder!)

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

Så sidder man her i morgenkåbe og morgenhår og grifler på BK.... og pludselig ud af øjenkrogen kan jeg se, at der lige ud for mit vindue parkerer en kran med arbejdsmand i liften.... så sidder man der i al sin usselhed og kigger ind i en storgrinende arbejdsmands ansigt... han skal igang med at fuge altanen til overboen!!!! OH HAPPY DAY..... skulle jeg ikke bare gå i seng igen?!

-HAHA-:biggrin::kiss:

Da jeg læste det her, grinede jeg højlydt, og blev nødt til at læse det højt for Christian! Jeg kan lige se det for mig!! :toot:

ARGHH...............

Så sidder man der til hyggelig påskekom-sammen, hvor svigerbror og svigerinde ikke kan tale på anden måde end i højfrekvente børne-hvine-lyde og hele tiden mister koncentrationen og lyttefokus, fordi de ikke kan se, høre eller koncentrere sig om andet end deres tre måneder gamle pode, som vi andre ikke må holde mere end 5 minutter ad gangen før de selv vil holde ham... Verdens 8. vidunder... fair nok, men kom lige ind i kampen... i et kort sekund, hvor de rent faktisk valgte at vise interesse for vores bryllup, siger min svoger nogenlunde sådan her: "Nå, men vi kommer jo så til jeres bryllup i vores speedbåd, og jeg kan jo bare sejle jer fra kirken til feststedet... men det har I jo også allerede besluttet jer for at vi skal ikk?" Der ødelagde han så lige min kæreste overraskelse til mig på dagen!!! Min kæreste forsøgte at grimmassere til sin bror at han skulle holde mund, men brormand blev ved med at trampe i det, så min kæreste til sidst måtte udbryde "Jeg bad dig om at holde mund med det og ikke sige noget!" PIS... jeg hader folk, der ikke kan se ud over deres egen lille næsetip og ødelægger overraskelser for andte!!! ARGHHHH............

(måtte lige af med galde og tårer over at en fantastisk overraskelse nu er blevet spoleret!)

Jeg har sagt det én gang før i dag, men jeg siger det gerne igen: SÅDAN EN SPADE!! :toot: Altså, helt ærligt, hvor svært er det at forstå, når nogen siger til én, at man ikke skal sige det videre?!?!!! :toot: Ja, du må prøve at glemme det igen, og så bare håbe, din kæreste holder fast i transportformen, og nyde den seje ankomst til festen :cheerleader3:

:toot:

Maja

0

:cheerleader3: Åh, altså!! Jeg tror du har ret... Ammehjerne..og dog... Måske er han bare banket tilbage til 3-5 års alderen.. Det er vist mest den aldersklasse som har problemer med at holde på hemmeligheder... Sådan en nød :toot:

Hvor træls på Jeres vegne...

:toot: Jeanet

0

Det er altså bare ikke nogen undskyldning!! For filan altså .... nå men så kan jeg da heldigvis også bare sidde her og være sur på dine vegne :)

Ses vi snart igen? Det var jo møg-hyggeligt sidst!

- Gitte

Jamen det håber jeg da... Det var nemlig knaldhyggeligt sidst, og nu føler jeg jo endnu mere at jeg kender jer alle sammen :toot:

Så sidder man her i morgenkåbe og morgenhår og grifler på BK.... og pludselig ud af øjenkrogen kan jeg se, at der lige ud for mit vindue parkerer en kran med arbejdsmand i liften.... så sidder man der i al sin usselhed og kigger ind i en storgrinende arbejdsmands ansigt... han skal igang med at fuge altanen til overboen!!!! OH HAPPY DAY..... skulle jeg ikke bare gå i seng igen?!

(y):):(

Da jeg læste det her, grinede jeg højlydt, og blev nødt til at læse det højt for Christian! Jeg kan lige se det for mig!! -HAHA-

ARGHH...............

Jeg har sagt det én gang før i dag, men jeg siger det gerne igen: SÅDAN EN SPADE!! :biggrin: Altså, helt ærligt, hvor svært er det at forstå, når nogen siger til én, at man ikke skal sige det videre?!?!!! :toot: Ja, du må prøve at glemme det igen, og så bare håbe, din kæreste holder fast i transportformen, og nyde den seje ankomst til festen :cheerleader3:

:kiss:

Maja

:( Ja, det ser jo sjovt ud, når man forestiller sig billedet på nethinden - det kan jeg godt se :cheerleader3:

:toot: Åh, altså!! Jeg tror du har ret... Ammehjerne..og dog... Måske er han bare banket tilbage til 3-5 års alderen.. Det er vist mest den aldersklasse som har problemer med at holde på hemmeligheder... Sådan en nød :td:

Hvor træls på Jeres vegne...

:toot: Jeanet

Tak for opbakningen allesammen. Det hjælper altså at få galden ud og blive bekræftet og trøstet. Jeg håber nu, at Lasse holder fast i overraskelsen/transportformen, for det vil da være übercool at ankomme fra vandsiden i hvid kjole og slør... specielt når nu jeg har tænkt vandet og bølgerne ind i min kjole og vi rent faktisk har tænkt på at hive lidt sand, muslinger mv. af havets pynt ind på bordene

0

Annonce ♥

Samtale med præsten den 1. maj - skal ikke ud og svinge med fanerne! :toot:

Har lige talt med præsten, som var på kursus... og han kunne skam huske hvad tid på dagen vi skal giftes og min kærestes efternavn, da jeg nævnte vores dato for

ham.. meget imponerende (måske er vi de eneste han skal vie den dag? :toot: ) Nå, men det korte af det lange er, at vi skal snakke med ham den 1. maj, når vi alligevel er hjemme i kærestens fødeby. Om søndagen er vi til barnedåb, om mandagen i Egtved og lave ringe på Guldsmedegården :toot: , mandag aften på Ballebro og smage vine og hygge :cheerleader3: , ja og så om tirsdagen skal vi snakke med præsten - sikke et par dage i brylluppets tegn - hvis ikke man kommer i bryllupsmode efter sådan en omgang, ja så ved jeg snart ikke hvad man kommer i humør af :toot:

Edited by AnjaSL
0

Vi har som tidligere nævnt bedt vores gæster om at svare os skriftligt i form af fx et postkort, om de kan komme til vores bryllup. Primært fordi vi synes det vil være knald hyggeligt at modtage kort fra vores gæster som optakt til vores bryllup, og dels fordi vi sjældent er hjemme, og det derfor kan være lidt ubelejligt, når folk ringer mens man fx står i køen i Føtex, er til dans eller andet - og sådan skal det jo helst ikke være, når folk ringer for at melde tilbage - så skal man gerne have tid til at snakke. OG... måske vil vi lave et eller andet gimmick med kortene vi modtager, men vi har endnu ikke fundet ud af hvad det i så fald skal være... om ikke andet som en del af vores scrapbog.

Nå, men folk har nu haft vores invitationer i 1 uge og 1 dag, og vi har foreløbig fået følgende tilbagemeldinger:

• Min svigermor, der sagde "nå, men vi svarer altså bare mundtligt, så vi behøver ikke at skrive kort til jer"!
  • Min kærestes studieveninde på en mail
  • min tante og onkel på telefon
:toot::toot:-HAHA-:cheerleader3::toot: øv øv..... håber der er andre af vores gæster, som forstår, at man svarer som der bliver råbt i skoven, altså som man modtager en invitation svarer man - eller i det mindste, som man anmodes om at svare.... og selvfølgelig er det da ikke sådan, at vores gæster "ikke har accepteret" invitationen blot fordi de ikke svarer på den måde, som vi ønsker, men det er da bare ærgerligt, at folk ikke kan læse indenad... og så besværligt er det altså ikke at gå på posthuset og købe et frimærke, selv om det bliver færre og færre breve der sendes :biggrin:

...det kom til at lyde lidt surt, men jeg er bare ærgerlig, for jeg havde sådan glædet mig til at få postkort og modtage tilbagemeldinger, og der er kommet nadã på lidt over én uge (ved godt det har været påske!) :toot:

Edited by AnjaSL
0

Hej Anja!

Ja, man bør svare på en skriftlig invitation skriftligt, men det er vist en skik de fleste ikke bruger/kender til. Vi gør det som regel, men har da også gjort det pr. telefon eller mail (hvilket jo egentlig også er skriftligt, selv om det ikke er skrevet på et fint kort/stykke papir), men vi svarer som regel ikke lige med det samme, og det tror jeg er meget normalt. Så du kan nok godt komme til at vente lidt på en del af invitationerne, og det er som regel ikke af ond vilje.

Men jeg kan nu godt forstå, du er spændt på at få svar!

:denmarkflag:

Maja

0

Jeg må tilstå at jeg aldrig har svaret skriftligt på en invitation (:bask: til mig!) men at jeg - hvis det stod som en opfordring - klart ville gøre det. Det er møg-hyggeligt at få andet end rudekuverter i postkassen! Og vi har faktisk også fået et par enkelte fine kort fra nogle venner med ja tak vi vil gerne komme. Det er SKØNT (og klart noget jeg vil gøre i fremtiden for så meget kræver det heller ikke).

Det var da lidt tarveligt af svigermama synes jeg ... hmmm.

- Gitte

0

Hej Anja!

Ja, man bør svare på en skriftlig invitation skriftligt, men det er vist en skik de fleste ikke bruger/kender til. Vi gør det som regel, men har da også gjort det pr. telefon eller mail (hvilket jo egentlig også er skriftligt, selv om det ikke er skrevet på et fint kort/stykke papir), men vi svarer som regel ikke lige med det samme, og det tror jeg er meget normalt. Så du kan nok godt komme til at vente lidt på en del af invitationerne, og det er som regel ikke af ond vilje.

Men jeg kan nu godt forstå, du er spændt på at få svar!

:)

Maja

Hej Maja - du er en kvinde lige efter mit hovede - meget som mig - du kender traditionerne :denmarkflag: Jeg ved godt at folk typisk ikke svarer før til sidst (derfor har vi også givet kort svar frist :heart: ) men jeg er bare så spændt så spændt :boohoo:

KH Anja

Jeg må tilstå at jeg aldrig har svaret skriftligt på en invitation (:bask: til mig!) men at jeg - hvis det stod som en opfordring - klart ville gøre det. Det er møg-hyggeligt at få andet end rudekuverter i postkassen! Og vi har faktisk også fået et par enkelte fine kort fra nogle venner med ja tak vi vil gerne komme. Det er SKØNT (og klart noget jeg vil gøre i fremtiden for så meget kræver det heller ikke).

Det var da lidt tarveligt af svigermama synes jeg ... hmmm.

- Gitte

MAMA TUX! Godt du bliver opdraget med manerer i forbindelse med dit eget bryllup :heart: Det er netop det du selv nævner - det er knald hyggeligt at modtage andet en rudekuverter, og med fine kort er det altså som om spændingen bliver bygget mere og mere op :boohoo:

Mht. svigermutti, så svarede min kæreste også prompte - NEJ! vi har bedt om at modtage skriftligt svar, og det gælder også fra familien! Og så sagde hun ok, at hun så ville sende et svar skriftligt, men lur mig om hun ikke tænkte indvendigt at vi er "skøre" og at et svar er et svar ;)

KH Anja

Edited by AnjaSL
0