AnjaSL

Sankt Hans Brudens opdatering - Anja & Lasse (LasAnja;o)

2,649 posts in this topic

Jeg tror gerne du må hilse hans mor fra min mor (som hedder Pia Hedegaard). Min søster hedder Henriette, men er ikke helt sikker på, om han ved, hvem hun er, da hun umiddelbart kun kunne huske ham fra da vi var meget små og vores mødre arbejdede sammen.

Men ja lille verden. :biggrin:

Ha det godt.

:heart:

OK - jeg skal nok hilse :loveboard: hvor er det dog morsomt.

0

Annonce ♥

Denne kjole har min niece forelsket sig i, så den skal hun have som brudepigekjole - med mindre hun da skifter mening inden da - når man er 8½ har man sin helt bestemte mening om det meste :loveboard:

post-20924-1172588881.jpg

Min nevø skal muligvis i dette sæt :heart:

post-20924-1172588938.jpg

Men min mor har forelsket sig i et sæt med cremefarvet vest og butterfly, som passer til niecens kjole. Det er også rigtig sødt, og det kan han bruge bagefter. Mine forældre betaler børnenes tøj, så det er ok de også har en mening om tingene - blot jeg alligevel får det sidste ord ;) (HO HO) Men for os betyder det altså ikke så meget, om den lille purk er en tro kopi af familiens voksne mænd, selvom det da er sødt, at man laver kjole og hvidt i så små størrelser.

Kjolen og kjole/hvidt er fra Små Prinsesser til hhv 798,- (str. 10) og 695,- (str. 6)

Edited by AnjaSL
0

GÆSTER:

Familie: 40 stk.

Venner: 42 stk.

Ialt inviterer vi 82 gæster.

Vi ved allerede nu, at der er 5 gæster, der ikke kan komme. Den ene fætter er i Kina og studere og er først færdig med sine eksamner 1½ uge efter brylluppet. En onkle, fætter og dennes kæreste tager til en anden kusines bryllup (mens fasteren og kusinen kommer til vores). Min ældste venindes mand er udstationeret i Irak, og kan ikke få sin sommerferie lagt så det passer med vores bryllup - han er hjemme på orlov fra 15. maj til 6. juni !!! Øv hvor er det bare ærgerligt.

Vi skal sidde ved runde 8 mands borde, men har endnu ikke besluttet os for om det skal være med traditionel placering af gæsterne. Vi leger lidt med tanken om at udvide vores bord til 10 og så have 4 venner med til bords sammen med vores forældre... evt. at placere vores forældre ved et "voksenbord" og så kun sidde sammen med venner - men jeg synes det er svært at skulle vælge mellem venner - hvem der skal til højbords?!

Edited by AnjaSL
0

MENU:

"Reception" ca. kl. 13.30-15.30 (gæsterne kan blive og få mere, men har mulighed for at tage til godset og skifte tøj/slappe af):

• Bryllupskage
  • Champagne
  • Kaffe/thé
  • Små sandwich
  • øl/vand
Aften:
  • Velkomstdrink - champagnen sables af forloveren
  • Amuse - en form for apperetif - er endnu ikke besluttet hvad det skal være
  • Forret - friske hvide asparges serveret med skum på carpaccio af frisk Norsk Nordsø laks i lime marinade. Min kærestes forældre er fra hhv. tyskland og Norge, så det er familiens tilhørsforhold vi får ind på den måde - og så elsker vi den ret :loveboard:
  • Hovedret - majbuk i urte svøb med årstidens friske grønt og nye kartofler. Hertil sauce (lys og mørk sauce … dog ikke chokoladesovs !!!)
  • Dessert - Dessertsymfoni med friske bær i sirup, is, creme brulée og mousse
  • Kaffe/thé - min mors skønne hjemmelavede kransekage, som vores venner kræver på bordet hver nytårsaften :heart:
  • Aftenen/natten: øl/vand, vin i baren, samt spiritus mv. man selv kan blande. Herudover mikser en af tjenerne løbende en bakke fuld med drinks, så der også er lidt "færdigblandet"
  • Natmad - har ikke helt besluttet os for, om det skal være en lejet pølsevogn med ringridderpølser (vi er jo i Sdr. jylland) eller om det skal være en kartoffel/porre/bacon suppe samt øl og vand.
Dagen efter holder vi "bryllupsbord". Det gør man på Færøerne, hvor min veninde er fra. I bund og grund betyder det, at vi holder brunch for alle gæsterne samt åbner gaverne her, så vi ikke skal bruge for meget tid på det i løbet af dage. Vi åbner alene gaver under "receptionen", som vi får af evt. globryllupsgæster som fx forældres venner mv. Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

Annonce ♥

må vi egentlig ikke se det på???

Jeg kan ikke helt forestille mig hvordan man sætter det på nemlig :thumbsupsmileyanim:

Hmm... tjo det ville jo være meget praktisk, men jeg har kun billeder fra en kopimaskine af min svigermor og min svigerfaster fra deres bryllupper... må lige se om jeg kan få dem scannet og lagt ind og sløret deres ansigter :thumbsupsmileyanim:

Men frisøren skal på en eller anden måde (hun forsikrede mig om at det ikke er et problem) flette/vikle diademets kæder ind i håret/knolden, så det nærmest "står op" omkring knolden... sådan lidt royalt... men det er ok... min venner kalder mig alligevel for dronningen :balloons: (gammel historie...)

Endnu engang Josefin - 1000 tak for hjælpen.

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

nu forstår jeg med diademet....Jeg troede egentlig først det var en halskæde og nøj hvor det/den bare flot... sådan en i den stil ville jeg ønske jeg kunne opsnuse et eller andet sted :thumbsupsmileyanim:

Jeg går ud fra det så er det der er dit gamle/lånt???

1000 tak skal du have. Ja, jeg kunne nu også godt tænke mig at beholde det bagefter, men det skal leveres tilbage til min sviger-farmor i Oslo.

Det er min kærestes famlies arvegods, som er over 100 år gammelt. Ja, det er mit gamle. Vel egentlig også lånte, men så er det jo lånt fra mange glade gifte kvinder - det må give ekstra meget lykke til mig :thumbsupsmileyanim:

Men ellers er mit lånte min venindes minkstola, som hendes mor syede til hende til deres (min veninde og hendes mands) bryllup i 2005. (Det bliver nok liiidt varmt i juni, men så har jeg i hvert fald et eller andet over skuldrene, hvis det blæser lidt køligt

Hi hi - første gang jeg så diademet live troede jeg det var et bælte :bearhug: Diademet stammer fra Norge - man kan næsten fornemme det i mønsteret. Så måske du kan finde noget lignende via en norsk auktionsside?

Jeg synes det er ret fedt med sådan en gammel sag, som alle kvinderne i familien har båret til deres brylup(per). Og der er god statistik i den familie - ingen skilsmisser :balloons:

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

så lige der ikke var så mange der havde svaret på din kjole....så nu vil jed da gøre det også. Jeg havde faktisk slet ikke set du have lagt den ind her :td: men jeg er vild jeg formen på corsagen at den ikke går lige over :thumbsupsmileyanim: er vild med skørtets forskellighed og måde den er draperet og opsyet på så den drejer og smyger sig om benene :thumbsupsmileyanim::balloons:

Kort sagt, så synes jeg det er en FANTASTISK kjole og kan virkelig godt forstå du har valgt netop den.

diademet og kjolen falder også rigtig godt i spænd. Jeg kan lige se højknold frisuren med diademet om sådan rigtig skrabet alla Lotte Heise og så denne havfruekjole.... Du bliver da gude smuk. Jeg glæder mig til at se billeder d 7... :bearhug::biggrin:

Hvad med brudebuket, har du noget i tankerne som evt passer i denne havfrue/strand stil???

0

Hi hi - første gang jeg så diademet live troede jeg det var et bælte :balloons: Diademet stammer fra Norge - man kan næsten fornemme det i mønsteret. Så måske du kan finde noget lignende via en norsk auktionsside?

Jeg synes det er ret fedt med sådan en gammel sag, som alle kvinderne i familien har båret til deres brylup(per). Og der er god statistik i den familie - ingen skilsmisser :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde faktisk overvejet at smutte på loppemarkeder her i København når de åbner. Jeg har nemlig før været rigtig heldig med at finde gamle ting der. Jeg har en parasol i blonder fra 20`erne og en masse smukke hatteæsker også fra samme periode. Jeg har sågar fundet en særk og en beautyboks fra 20`erne med duftevand og kamme, børste og alt. Fuldstændig intakt :thumbsupsmileyanim:

0

så lige der ikke var så mange der havde svaret på din kjole....så nu vil jed da gøre det også. Jeg havde faktisk slet ikke set du have lagt den ind her (y) men jeg er vild jeg formen på corsagen at den ikke går lige over :thumbsupsmileyanim: er vild med skørtets forskellighed og måde den er draperet og opsyet på så den drejer og smyger sig om benene :balloons::bearhug:

Kort sagt, så synes jeg det er en FANTASTISK kjole og kan virkelig godt forstå du har valgt netop den.

diademet og kjolen falder også rigtig godt i spænd. Jeg kan lige se højknold frisuren med diademet om sådan rigtig skrabet alla Lotte Heise og så denne havfruekjole.... Du bliver da gude smuk. Jeg glæder mig til at se billeder d 7... :biggrin::td:

Hvad med brudebuket, har du noget i tankerne som evt passer i denne havfrue/strand stil???

1000 tak Josefin... det er noget af en ros at få fra designeren :) Udskæringen er jeg også ret vild med - den giver en god kontrast til (læs: mindsker) mine brede skuldre (jeg har spillet meget håndbold og svømmet!) :thumbsupsmileyanim: Skørtet er skiftevis tyl og organza og skal der tænkes lidt symbolik med ind i kjolen, så minder det mig om havskum. Min kæreste er gammel sejler, vi holder festen ud til Alssund, hvor han har sejlet en del som barn, og så dykker vi en del og elsker vandet... tja og så kommer der jo også lidt spansk furie over skørtet :td:

Skal nok huske at lægge billeder ind efter skrædderbesøget.

Jeg har absolut INTET at skulle have sagt med hensyn til min brudebuket. Min kæreste beder mig pænt men bestemt om ikke at blande mig hver gang jeg kommer ind på emnet, men jeg ved da, at han har allieret sig lidt med min brudepige, som jo ved hvordan kjolen ser ud. Og så ved min kæreste hvilke blomster jeg kan li og ikke li. Han plejer ikke at gå galt i byen, når han kommer med blomster normalt, og han kan godt lide, at buketterne ikke er bundet alt for traditionelt og rokokko-rundt. Så jeg har store forventninger... men er også lidt nervøs :super:

0

Annonce ♥

ej hvor spændende med brudebuketten. Jakob tør slet ikke kaste sig ud i noget på det punkt :thumbsupsmileyanim:

Tror nu egentlig også at Lasse er lidt spændt over det, men jeg synes det er fedt at han insisterer, så der også er noget, der er hemmeligt og overraskende for mig. Jeg så hvilken effekt det havde på min veninde, da hun fik sin buket i våbenhuset, så den overraskelse vil jeg da også gerne have... selvom det er svært ikke at skulle have nogen som helst indflydelse på det !!

Jeg ved heller ikke hvilket transportmiddel, der henter mig og min far og kører os til kirken, ligesom jeg ikke ved hvad vi skal køre væk i. Det er også Lasses job/ansvar. Vi kender en, som køber og sælger gamle biler, så han har lovet, at vi kan låne biler af ham - fedt.

Men hvis du har gode idéer til smykker, så kom endelig med forslag. Det må gerne være i sølv og bling-bling. Tror en helt rund kæde vil "skære halsen over", så jeg har tænkt lidt på en kæde, der peger mod kavlergangen... eller slet ikke nogen kæde men til gengæld lækre overdådige øreringe - uden at de overskygger/dominerer kjolen.

Edited by AnjaSL
0

Hej Anja,

Der begynder da at tegne sig en helhed for dit "outfit" :thumbsupsmileyanim:

Jeg må tilstå at kjolen som sådan ikke er noget for mig - men sammen med alle dine idéer bliver jeg mere og mere overbevist om at det bliver et hit. (Nu kræver kjolen vist også sin quinde-krop ;) ). Og HURRA :thumbsupsmileyanim: for forskellig smag!

Mht smykke tror jeg du har ret i det ikke skal være rundt. Hvad med en ganske enkel tynd guldkæde med et vedhæng?

Jeg tror det bliver for bart uden noget på men er ikke sikker (du må simpelthen prøve dig frem og tage billede af alle kombinationsmuligheder :balloons: - selvom vi jo slet ikke kan lide billeder :bearhug: )

- Gitte

0

Hej Anja,

Der begynder da at tegne sig en helhed for dit "outfit" :thumbsupsmileyanim:

Jeg må tilstå at kjolen som sådan ikke er noget for mig - men sammen med alle dine idéer bliver jeg mere og mere overbevist om at det bliver et hit. (Nu kræver kjolen vist også sin quinde-krop ;) ). Og HURRA :bearhug: for forskellig smag!

Mht smykke tror jeg du har ret i det ikke skal være rundt. Hvad med en ganske enkel tynd guldkæde med et vedhæng?

Jeg tror det bliver for bart uden noget på men er ikke sikker (du må simpelthen prøve dig frem og tage billede af alle kombinationsmuligheder :biggrin: - selvom vi jo slet ikke kan lide billeder :td: )

- Gitte

Jeg må tilstå, at havde jeg alene set modelbilledet, så var jeg nok heller ikke faldet for den kjole, men når alt kommer til alt, så ÆÆÆÆLSKER jeg tyl kjoler. Kjolen er - som så mange andre kjoler - meget flottere i virkeligheden end på billedet. I øvrigt tak for din mening :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror nu jeg holder mig til sølv, da diademet er i sølv, og der er små sølvperler på overdelen, men jeg har da også selv tænkt på en tynd kæde i nedadgående retning :td: Jeg er bare ikke så meget til sæt og til perlekæder - har nogle stykker, men jeg synes perler er flottere på andre :balloons:

0

Her er et par andre sko, som jeg har prøvet. Det er superfede, men desværre er hælen i virkeligheden både meget høj og meget tynd, så jeg kunne slet ikke balancere på den... så så man lige mig snuble op ad kirkegulvet (y):td::):bearhug::td::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: :wacko: :biggrin:

post-20924-1172675476.jpg

Men de lækre at se på :balloons:

Edited by AnjaSL
0