AnjaSL

Sankt Hans Brudens opdatering - Anja & Lasse (LasAnja;o)

2,649 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg synes det er en super flot kjole... Slet ikke min stil, men absolut meget smuk...

Og så lige en lille detalje... : Jeg tror man får mange flere kommentarer til sin kjole, når man selv er i den ;)

BILLEDER BILLEDER BILLEDER

Jessie

Tak skal du ha - ja, det er en lidt anderledes kjole end det man "normalt" ser. Egentlig meget morsomt, for jeg har en veninde, der skal giftes i slutningen af august, og hun har valgt en kjole lidt i samme stil... og det gjorde vi uafhængigt af hinanden, så vi var lige ved at tro, at vi havde valgt den samme - så var der drama!!!

Jeg tror du har ret i det med kommentarerne, og de skal nok komme.... efter den 7. marts :thumbsupsmileyanim: Og det jeg skrev i tråden under small talk i emnet om nedladende kommentarer... det var altså ikke ment som at jeg ville have alle til fluks at kommentere kjolen, men mere som et eksempel :td:

Men jeg forventer mig da mange kommentarer, når jeg selv er afbildedet i kjolen - for jeg ser bedre ud end modellen i den kjole - den er jo syet til mig :bearhug::balloons::biggrin::thumbsupsmileyanim: Sådan føles det i hvert fald....

Edited by AnjaSL
0

Hej Anja

jeg er helt vild med din kjole, også den du ikke valgte. De er super smukke og det er så fed at de ikke er som alle andre :thumbsupsmileyanim: Dem gad jeg godt at have prøvet da jeg var i virum ;) Jeg glæder mig meget til at se dem på dig :balloons:

Det er også et super smukt diadem du skal have på, og det kommer til at se så godt ud med en stor knod, og diademet rundt om, hvold kæft hvor bliver du lækker :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej Anja

jeg er helt vild med din kjole, også den du ikke valgte. De er super smukke og det er så fed at de ikke er som alle andre :thumbsupsmileyanim: Dem gad jeg godt at have prøvet da jeg var i virum ;) Jeg glæder mig meget til at se dem på dig :balloons:

Det er også et super smukt diadem du skal have på, og det kommer til at se så godt ud med en stor knod, og diademet rundt om, hvold kæft hvor bliver du lækker :thumbsupsmileyanim:

1000 tak Aura for de meget søde ord. Jeg bliver også mere og mere glad for mit valg :bearhug: Glæder mig også selv MEGET til at se det færdige resultat.

Har du fundet din kjole? Og i så fald - hvad endte du med at vælge?

Edited by AnjaSL
0

Jeg ved ikke om jeg skal have noget rundt om halsen, men jeg har købt et par kæder så jeg kan se hvordan og hvorledes. Måske du skal prøve at tage lidt forskelligt med når du skal afsted d 7, så kan du jo se hvad du er til. Hvad med din stola??

Stolaen er min venindes, så den ligger jeg ikke lige inde med... jeg skal derfor ikke have den med til prøvningen. Min veninden er stewardesse, og hun har desværre ikke fri på onsdag hvor vi skal prøve. Hun bor i Odense, så det er ikke lige sådan at smutte forbi og hente den til låns. Men den er super smuk. Hvid mink, som hendes mor selv har opdrættet og efterfølgende syet stola af. Den bindes med to eller tre hvide haler. (det lyder lidt "voldsomt" når man skriver det, men jeg ved at minken er blevet behandlet godt - har faktisk selv været med til at fodre dem ind i mellem, så jeg ved de har levet under gode forhold!)

Jeg skal ikke have stolaen på i kirken - den er blot mit overtøj :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan prøve at se, om jeg kan finde et billede af min veninde med stolaen på, og så lægge det ind her.

Edited by AnjaSL
0

I morgen tager vi til Flensborg og indhenter tilbud på vielsesringe. Vi ved hvordan de skal se ud, så vi skal høre hvad fremstillingsprisen er. Der er kun 19% moms i Tyskland, så når man er oppe i de priser, så er 6% altså meget at spare ;) Ellers vil vi nok tage på Guldsmedegården i Egtved og lave vores ringe selv. Det synes vi er ret romantisk og super fedt. Jeg laver selv smykker, men kan jo ikke smede, så det vil da være fedt at prøve.

Bagefter kører vi til Sønderborg og taler med frisøren, og så må hun jo se om hun kan lave det jeg gerne vil have med mit hår...

Om aftenen kører vi til Vejle til min kusine. Hun har fødselsdag og hendes konditor kæreste laver vores prøvesmagningskage som hendes fødselsdagskage - det er hun vist ikke utilfreds med :thumbsupsmileyanim:

... det begynder efterhånden at føles virkeligt :thumbsupsmileyanim:

0

Er ret vil med disse smykker, men de passer ikke rigtig til kjolen.... og så har min bankdame i øvrigt sagt NEJ til det køb! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

post-20924-1172737030.jpg

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

Her er vores topfigur, som vi også kan bruge som bordkort holder :thumbsupsmileyanim:

Den kostede den nette sum af 49 kr. og er fra Sia Collection. Vi købte den på bryllupsmessen i Odense. Denne figur kommer i flere varianter, fx hvor bruden er meget højere end gommen og omvendt. Man kan desværre ikke se deres figurer på hjemmesiden, men man kan købe dem i enkelte blomsterforretnigner, og i København kan man købe topfigurerne i Illums, hvor Sia har en butik.

post-20924-1172739358.jpg post-20924-1172740134.jpg

Edited by AnjaSL
0

Vi er begyndt til dans, og det er virkelig morsomt. Vi danser hos Move

Overvejer, om brudeskoene måske skal være dansesko. Har prøvet dansesko og fundet ud af min størrelse, men jeg synes ikke der er det store udvalg i forretningerne. Har været i Stræk&Bøj, Dansemessen og Danseshoppen.

Er ved at blive lidt lun på at bestille hjem via Danceshoe Online i USA eller via Empire Sko (dansesko) som ligger i Danmark.

Vores danselærer siger, at man får virkelig meget sko for pengene i en dansesko, og at man kan hoppe rundt i dem hele dagen... det lyder jo meget lokkende...

Edited by AnjaSL
0

Jeg overvejede også danskesko men må ærlig tilstå at idéen er skrottet igen. Spalten under sålen bliver jo ødelagt når man skal udenfor og det synes jeg bare er synd.

- Gitte

Det er sandt, men også det er der råd for :thumbsupsmileyanim: For et par hundrede kroner kan man få sat en gummisål på, så skoen ikke bliver ødelagt :thumbsupsmileyanim: Har fulgt med i en tråd her på BK hvor andre også varmt anbefaler danseko og netop med at sætte en gummisål under

0

Annonce ♥

Arh det har jeg aldrig tænkt over fordi jeg netop har brugt skoene som dansesko.

Hmm .... nu HAVDE jeg jo lige droppet idéen og synes mine 150,- kroners sko var fantastiske - :bask: til dig Anja! :thumbsupsmileyanim:

Nå .... må se om jeg kan få plads i budgettet til de sejeste sko. VIL ha seje sko. Men de må bare ikke blive for høje (eller også skal jeg skyde hul i det og gøre det til en mode og sige vi er lige som Tom og Kate).

- Gitte

0

Arh det har jeg aldrig tænkt over fordi jeg netop har brugt skoene som dansesko.

Hmm .... nu HAVDE jeg jo lige droppet idéen og synes mine 150,- kroners sko var fantastiske - :bask: til dig Anja! :thumbsupsmileyanim:

Nå .... må se om jeg kan få plads i budgettet til de sejeste sko. VIL ha seje sko. Men de må bare ikke blive for høje (eller også skal jeg skyde hul i det og gøre det til en mode og sige vi er lige som Tom og Kate).

- Gitte

Hi hi - på danceshoe online kan du selv bestemme hælhøjden :thumbsupsmileyanim:

0

Vi var i Tudvad og besøge Guldsmedegården i weekenden - det ender nok med at vi skal lave vores ringe der - Vi fik et super tulbud, hvor vi sparede min. 5.000 kr. ifht. det tilbud vi fik via Scheelke, hvor de bestiller ringene via LoveDesign. Vi har ikke fået de endelige priser fra Flensborg endnu, men umiddelbart kommer de nok til at ligge nogenlunde som Guldsmedegårdens priser.

Vi købte vores toastmasterklokke hos Guldsmedegården - endelig fandt vi en. Den er forsølvet og omkring 12 cm. høj. Den koster 75 kr. Vi skal have indgraveret toastmaster, vores navne og vielsesdato - det har de et tilbud på for samlet 175 kr. Herudover køber vi også vores toastmasters navn for 11 kr. pr. bogstav. Vi har ikke fået den med os endnu, da den skulle indgraveres, men den er ret simpel og fin.

Jeg købte disse øreringe på Guldsmedegården. De er i sølv og similisten, og de passer ret godt til diademet. De er lidt oxyderet og får derfor et lidt guld-agtigt gammels sølvskær. Håber dog stadig på, at min kæreste finder på at få lavet en variant over Marys bryllupsøreringe til mig i morgengave, som jeg kan få før brylluppet :thumbsupsmileyanim:

post-20924-1173084903.jpgpost-20924-1173084914.jpg

0

Denne ring danne lidt udgangspunktet for den ring jeg skal have. Min ring skal være 8-9 mm bred (jeg har lange fingre :thumbsupsmileyanim: ). Selve ringens form skal være mere "rund" i det og overfladen hamret. Stenene skal være klare brillianter - men placeringen skal være som på denne ring. Ringen er fra Rosgaard, men ligger desværre ikke på deres hjemmeside mere. De har nogle virkelig lækre smykkedesign.

post-20924-1173103394.jpgpost-20924-1173103403.jpg

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

Vi havde bryllupskagesmagning i lørdags hos min kusine.

Fyld:

Mandelkagebunde

Creme af chokolade, nougat og cognac

Creme af appelsin og passionsfrugt.

Marcipan og hvid chokolade udenom

Kagevariant 2 bliver med hindbærfyld i stedet for appelsin/passion, men ellers ens.

Vi skal have kage i 5 etager og kagerne bliver de to forskellige, så der er lidt forskellig smag.

MUMS.... den var god den kage - en ordentlig kalloriefætter, som man ikke kan spise alt for meget af - den ligger tungt i maven!!!

Tror nok at min kusines kæreste bruger denne opskrift fra Karolines Køkken :

Bryllupskage

Tilberedningstid: 60+min.

Årstid: Hele året

Antal: Kage til 50-60

Appelsin-passionscreme

1 liter friskpresset appelsinsaft (ca. 12 appelsiner)

400 g sukker (ca. 4¾ dl)

2 liter piskefløde

25 modne passionfrugter

7 blade husblas

Chokolade-nougatcreme

1 liter piskefløde

300 g mørk chokolade (ca. 55% kakao)

150 g blød nougat

1¾ dl cognac

Bunde - 15 stk.

750 g finthakkede smuttede mandler

250 g groftrevet ren, rå marcipan

125 g kartoffelmel (1¾ dl)

100 g hvedemel (1¾ dl)

5 tsk bagepulver

20 æggehvider - evt. pasteuriserede (ca. 6½ dl)

625 g sukker

75 g smør - smeltet til pensling

Marcipanovertræk

1½ kg ren, rå marcipan

Chokoladeovertræk

600 g hvid chokolade, fx valrhona

bryllupskageopsats

Pynt

sukkerhjerter

små rosenbuketter med tyl og silkebånd

Bagetid for 1-2 bunde: Ca. ½ time ved 150°.

Drikkevarer: En festlig cocktail - kølig, tør champagne eller anden hvid mousserende vin tilsat ferskenlikør. Forholdet er 1 del likør og 4 dele champagne.

Fremgangsmåde

Appelsin-passionscreme: Bring appelsinsaft og sukker i kog i en tykbundet gryde. Kog blandingen ved jævn varme og uden låg i ca. 50 min. eller til der er ca. 6 dl appelsinsirup - rør af og til. Kog imens fløden, i en stor tykbundet gryde, ved jævn varme og uden låg i ca. 1 time eller til der er ca. 1¼ liter indkogt fløde - rør af og til, især til sidst. Del passionsfrugterne og skrab, med en ske, fyldet over i en sigte. Pres fyldet gennem sigten til der er ca. 2 dl saft. Læg husblasen i blød i koldt vand i ca. 5 min. Træk husblasen op af vandet med det vand der hænger ved. Rør husblasen i den varme, indkogte fløde sammen med appelsinsirup og passionsfrugtsaft. Stil cremen tildækket i køleskabet til næste dag.

Pisk cremen let med en håndmikser, hvis den ikke er stivnet.

Chokolade-nougatcreme: Bring fløden i kog i en tykbundet gryde - under omrøring. Del chokolade og nougat i mindre stykker og smelt dem i fløden. Kog blandingen ved svag varme og under omrøring i ca. 5 min. Tag gryden af varmen og tilsæt cognac. Stil cremen tildækket i køleskabet til næste dag.

Pisk cremen let med en håndmikser, hvis den ikke er stivnet.

Bunde: Bland mandler, marcipan, kartoffelmel, hvedemel og bagepulver. Fordel blandingen i 2 store skåle. Pisk 10 af hviderne stive i en skål. Tilsæt halvdelen af sukkeret og pisk i yderligere ca. 2 min. Vend de piskede hvider i den ene mandelblanding. Pisk resten af hvider og sukker og vend det i den anden mandelblanding.

Pensl 3 springforme (ca. 24 cm, 22 cm og 20 cm i diameter). Læg bagepapir i bunden af formene.

Kom ca. 200 g dej i den store form. Bag bunden midt i ovnen. Kom imens ca. 150 g dej i den mellemstore form og ca. 100 g dej i den lille form. Bag derefter bundene midt i ovnen. Fortsæt med resten af dejen til der er 5 bunde i hver størrelse - pensl formene og skift bagepapiret hver gang. Vend bundene ud på et stykke sukkerdrysset bagepapir - på en rist. Fjern det bagepapir som sidder på bundene og lad dem køle af.

Sammenlægning: Rør først den lyse creme op og dernæst den mørke. Læg 4 af de store bunde på et bord. Smør 2 af bundene med hver ca. 250 g mørk creme og de 2 andre bunde med hver ca. 250 g lys creme. Læg et stykke bagepapir på bunden til den store springform og læg kagen sammen således: En bund med lys creme, én med mørk creme, én med lys creme, én med mørk creme og til sidst bunden uden creme. Læg den mellemstore kage sammen på samme måde, men med ca. 200 g creme på hver bund og den lille kage med ca. 150 g creme på hver bund. Gem resten af appelsin-passionscremen til overtræk.

Marcipanovertræk: Rul, mellem 2 stykker plastfolie, ca. 275 g af marcipanen til en rund plade der passer til den store kage. Rul, også mellem 2 stykker plastfolie, ca. 300 g marcipan til en lang strimmel (ca. 6 x 80 cm). Fjern al plastfolien. Fordel ca. 200 g af den lyse creme på top og side af den store kage. Læg først marcipanlåg og derefter -kant på kagen. Tryk marcipanen fast og skær evt. kanterne til. Sæt forsigtigt ringen til springformen på. Beklæd den mellemstore kage således: Ca. 150 g lys creme, ca. 225 g marcipan til låg og ca. 250 g marcipan til strimmel (ca. 6 x 70 cm). Beklæd den lille kage med ca. 100 g lys creme, ca. 200 g marcipan til låg og ca. 225 g marcipan til strimmel (ca. 6 x 60 cm). Stil de 3 kager tildækket i køleskabet i ca. 2 døgn.

Chokoladeovertræk: Smelt chokoladen i en skål i vandbad. Fjern springformens ring fra den store kage og stil kagen på en omvendt tallerken - i et fad. Hæld med en ske chokolade over kagen - skub forsigtigt chokoladen ud over kanten, så den løber ned ad siden. Lad chokoladen stivne let og skær underkanten ren. Lad chokoladen stivne helt og fjern bund og bagepapir. Overtræk de andre kager.

Stil kagerne på opsatsen og pynt bryllupskagen med sukkerhjerter og de små rosenbuketter.

Tips: Kagen er fyldig som konfekt, så skær den i tynde stykker - det er lettest med en skarp kniv. Det tager ca. 4 dage at tilberede bryllupskagen - men den er det værd!

Energiindhold

For hele retten: 145690 kJ

Energifordeling:

Fedt: 56%

Kulhydrat: 36%

Protein: 7%

Alkohol: 1%

Fryseegnet: Ja, uden chokoladeovertræk.

Tø kagen op i køleskabet i 2 døgn.

Overtræk kagen med hvid chokolade.

Edited by AnjaSL
0

Ihhh. jeg har kriller i maven - imorgen skal jeg prøve min kjole igen :thumbsupsmileyanim:

I dag skal jeg så "bare" når at hente mine sko og min bh - der er jo ingen grund til at være i god tid med den slags!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Ihhh. jeg har kriller i maven - imorgen skal jeg prøve min kjole igen :thumbsupsmileyanim:

I dag skal jeg så "bare" når at hente mine sko og min bh - der er jo ingen grund til at være i god tid med den slags!!! :cheerleader3:

Det lyder rigtig spændende med i morgen,- Kan godt forstå du har kriller i maven. :thumbsupsmileyanim: Skal du have din kjole tilrette i morgen?? :thumbsupsmileyanim:

Husk at tage en masse billeder :rolleyes:

:cheerleader3: Silotte

0

I dag skal jeg så "bare" når at hente mine sko og min bh - der er jo ingen grund til at være i god tid med den slags!!! :balloons:

Det lyder rigtig spændende med i morgen,- Kan godt forstå du har kriller i maven. :cheerleader3: Skal du have din kjole tilrette i morgen?? :thumbsupsmileyanim:

Husk at tage en masse billeder :respekt:

:rolleyes: Silotte

Ja, jeg skal til første tilretning i morgen - glæder mig :cheerleader3: Har sat kameraet til at lade batteriet op, så det er klar til at skyde en masse billeder til de kjolehungrende BK-Zillaer :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Så har jeg lige været et smut forbi Frederiksberg i min frokostpause og hentet mine smukke sandaler fra Rainbow Club... de er godt nok højere end jeg huskede, så jeg må i træningslejr og øve mig i at gå på 6 cm!!!! :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

Smider lige et billede ind igen

post-20924-1173187089.jpg

Edited by AnjaSL
0

GISP... har lige målt mine sko... de er 8 (otte!!!) cm høje... damen i biksen sagde til mig, at de var 6....!!! Må forsøge at gå lidt i dem, og hvis jeg ikke kan holde ud at stå i dem til prøvningen i morgen, så må de altså ryge retur.... hun kan da ikke sige de er 6 cm og så når jeg måler efter skal jeg yderligere 2 cm op!!! Øv... føler mig lidt snydt, for selv om jeg prøvede dem, inden jeg købte dem, så er det alligevel noget andet, når man har dem på lidt længere tid... :thumbsupsmileyanim:

0