AnjaSL

Sankt Hans Brudens opdatering - Anja & Lasse (LasAnja;o)

2,649 posts in this topic

JUBIII... ringede til Guldsmedegården og hørte om de kunne matche det tilbud vi havde fået på ringe i Flenborg, med 3 ringe, der er noget større end dem vi oprindelig havde fået en pris på hos Guldsmedegården.... og det kunne de http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif Så nu skal vi til Egtved og smede hinandens ringe den 30. april (selvom de egentlig har ferie med børnene). Super sødt af Finn :balloons: Glæder mig helt vildt. Laver jo selv smykke i det daglige, men jeg har aldrig prøvet at smede selv. Glæder mig... det bliver en fed oplevelse at vi sidder og smeder hinandens ringe. En dejlig "før-brylluppet" oplevelse

Måske jeg skal lave en xtra nedtællings-ting med nedtælling til ring-produktionen??? :blink:

Det er da rigtig god ide selv at lave dem! Er spændt på at se det endelige resultat :balloon:

0

Annonce ♥

Ja, det bliver virkelig spændende. Glæder mig helt vildt. De er så søde derovre.

Vi skal have lavet to ringe på 8 mm i bredden og tykke/buttede. Den ene i hvidguld og den anden i almindelig guld. Der skal hamres i overfladen og indfattes 3 brillianter i min i 0,15+0,10+0,5 karat i høj kvalitet. Inkl. indgravering af navne ogdatoer skal vi give 15.300 kr. Vi fik 10% messerabat fordi vi også havde talt med dem på messen i København. I Flensborg skulle de for det samme (men er ikke sikker på om kvaliteten af brillianterne var lavere) have €2.000, så det kommer vist ud på ét.

Scheelke i Aabenraa skulle for det samme, men med 0,08+0,06+0,04 brillianter have 19.000 kr og det var ekskl. hamring af overfladen og ekslk. indfatningen af brillianterne. Det kom oveni, men da min forlovelsesring er købt der, sagde ekspedienten, at de ville betale for det. Men så ville der derudover komme indgravering af navne.

Det er mange penge men også dyre sten og materialer samt store ringe. Er sikker på I kan få det langt billigere med nogle andre materialer. Prøv at ringe derover og tal med guldsmeden (Finn). Han er meget sød og meget rimelig. Deres hjemmeside er her: Guldsmedegården og deres telefonnummer er 75 86 42 44. Hjemmesiden er ikke så god, men p ådet gamle bryllupsklar var der en brud, der havde lagt en lang billedeserie ind fra deres krea-dag på gården. Det så alletiders ud. Har KUN hørt godt om stedet og deres service.

Mine sten i ringen skal sidde nogenlunde sådan, men skal være klare brillianter - ikke farvede.

post-20924-1174045549.jpg

Edited by AnjaSL
0

AV, ØV, KRADS....

Jeg har lige købt en ny mascara... den kunne jeg tydeligvis ikke tåle. Jeg har nu gået rundt i tre dage med hævede, kløende og røde øjne, og det er ikke rigtig blevet bedre.. godt jeg testede den inden brylluppet, så jeg ikke skulle sidde med sådan nogle øjne på dagen - de skal nok blive hævede af al det tuderi jeg sandsynligvis kommer til at levere, så det behøver jeg ikke allergiske reaktioner til hjælp for! (og jeg tror ikke hæmoridecremen hjælper på sådan en reaktion :balloons: se tidligere tråd om hævede øjne!)

Hørte faktisk om en venindes veninde, der havde købt en masse ny lækker makeup fra et stort anerkendt kosmetikmærke - det kunne hun ikke tåle og hævede op i ansigtet efter hendes prøvemakeup.... hævelsen nåede heldigvis at fortage sig inden den store dag.

Lektien er - test altid nye produkter i god tid!!!

Edited by AnjaSL
0

Det ser vildt godt ud med de ringe! Hvem skal have alm. guld og hvem skal hvidguld?

Det er jo egentlig ikke fordi, det er så dyrt, når man ser på, hvad I får for pengene (bling-bling koster jo http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif ) Nej ærligt, så tror I fået en ret god pris - og som du selv siger, så er det jo store ringe, og det koster jo også. Kunne godt selv tænke mig noget i den stil, men Bjørn er slet ikke til så kraftige ringe. Han meget mere til det simple - så her må jeg nok skrue lidt ned for drømmene - medmindre man laver forskellige ringe (uha fik lige en lys ide der).

:balloons: for jeres valg i hvert fald.

Sikke noget øv med dine øjne - er heldigvis ikke selv allergisk anlagt, så har aldrig prøvet det. Men god bedring :balloon:

0

Annonce ♥

Det ser vildt godt ud med de ringe! Hvem skal have alm. guld og hvem skal hvidguld?

Det er jo egentlig ikke fordi, det er så dyrt, når man ser på, hvad I får for pengene (bling-bling koster jo :blink: ) Nej ærligt, så tror I fået en ret god pris - og som du selv siger, så er det jo store ringe, og det koster jo også. Kunne godt selv tænke mig noget i den stil, men Bjørn er slet ikke til så kraftige ringe. Han meget mere til det simple - så her må jeg nok skrue lidt ned for drømmene - medmindre man laver forskellige ringe (uha fik lige en lys ide der).

:balloon: for jeres valg i hvert fald.

Sikke noget øv med dine øjne - er heldigvis ikke selv allergisk anlagt, så har aldrig prøvet det. Men god bedring http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

Synes også prisen lyder fair nok, når man tænker på hvor store de er og hvor mange karat der er i dem :)

Ja, vi har valgt forskellige ringe, da vi har forskellige ønsker. Vi skal jo hver dag hver i sær være glade for at se på vores ringe, og vi er ikke sikre på, at nogen af os ville være SUPER glade for valget, hvis det indebar kompromis for os begge. Og det vigtigste er jo, at vi begge ved, at ringene hører sammen. Og vi har jo hinandens navn i ringen. Et andet hold af vores venner får også vidt forskellige ringe. Hun bruger sin forlovelsesring (prinsessering) og han får en gammeldags "morfar"ring med plade på (lidt a la en vignetring). Der er nu ind i mellem nogen, som rynker lidt på næsen af vores valg, men det passer fint for os. Min veninde sagde meget filosofisk, at hun godt kunne lide at vi valgte hver vores ringe, for det symboliserede for hende, at vi bevarede individualiteten i ægteskabet - meget fin tanke, selvom vi jo nok havde bevaret individualiteten alligevel :hug:

Det er faktisk Lasse, der har presset på for at bling-blinget i min ring skulle være stort :balloons:

Ja, det er rigtig træls med mine øjne - normalt plejer jeg ikke at reagere allergisk på den måde, så der må jo være noget skidt i den :toot:

Edited by AnjaSL
0

Hej

Fede ringe, jeg kan godt forstå du gerne vil have den med bling bling i. Det må være fedt at lave dem selv, det gad jeg godt. Her beholder kæresten sin forlovelses ring, men jeg skal da ha en ny ring :balloons: Nu skal jeg så bare finde den rigtige.

Øv med øjnene, kender godt det med allergiske reaktioner i ansigtet, ubehageligt :balloon:

0

Kære Anja.

SMUKKE RINGE!!!!

Tusind tak for de pæne sko du har lagt ind i min tråd. Det er lige den stil jeg leder efter - bare med lidt lavere hæl.

Det var rigtig sødt af dig.

Rigtig god weekend.

Hej Kirstine

1000 tak skal du have.

Det var skam så lidt. Har faktisk selv lige købt skoene som backup sko. De er 6 cm høje i hælen. Og hvis ikke jeg kommer til at bruge dem som backup sko på dagen kan de jo altid bruges bagefter som festsko :cheerleader3:

Rigtig god weekend til dig også.

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

Det går bedre med øjnene, selvom jeg stadig ligner lidt en pandabjørn :cheerleader3: Tak for ønskerne om bedring.

Den 1. og 4. april skal jeg synge Bachs Johannespassion med mit kor og 2 andre kor + solister og orkester. Det bliver fedt. 2½ timer varer koncerterne. Vi øver hele denne weekend, så jeg er godt træt.

Vi har været igang med at planlægge projektet i knap 2 år og mere intensivt det sidste år, så det bliver ret spændende når det løber af stablen om to uger. I kan læse om projektet her og om mit kor her. Hvis I har lyst til at høre koncerten kan man købe billetter gennem Billetnet for 125 kr. for voksne og 80 kr. for børn under 18 år.

0

Annonce ♥

Hej Anja!

Sikke nogen smukke ringe - og hvor romantisk med en sten for hvert påbegyndt år i din forlovelsesring :hug:

Og tusind takfor stregtegningerne som du har lagt ind på mit link - Det er bare super :cheerleader3:

Og tak til Tikkitiks Tina og Coach Lajla - De er godt nok flotte :bearhug::blush:

Rigtig synd med den allergiske reaktion og godt tip - Der er allergi i min familie, så jeg skal vist teste i god tid... Må du godt skrive hvilken mascara det var - for den skal jeg sikkert undgå...

:hug: Anette

0

Hej Anja!

Sikke nogen smukke ringe - og hvor romantisk med en sten for hvert påbegyndt år i din forlovelsesring :cheerleader3:

Og tusind takfor stregtegningerne som du har lagt ind på mit link - Det er bare super :thumbsupsmileyanim:

Og tak til Tikkitiks Tina og Coach Lajla - De er godt nok flotte :cheerleader3::cheerleader3:

Rigtig synd med den allergiske reaktion og godt tip - Der er allergi i min familie, så jeg skal vist teste i god tid... Må du godt skrive hvilken mascara det var - for den skal jeg sikkert undgå...

:cheerleader3: Anette

Hej Anette.

Tak for roserne :cheerleader3:

Det var da så lidt :o)

Jeg satser og skriver navnet :cheerleader3: Det er Gosh vandfast, som hhv kan forlæge, gøre tykkere og skille vipperne ad.(kan ikke huske det mere præcise navn. Den koster 99 kr. i Føtex)

Til gengæld har jeg fundet en super god fra Chanel som kan det samme og som jeg godt kan tåle. Den koster 169 i lufthavnen. Og den klæber ikke, som den fra Gosh gjorde.

Men det med allergier er jo forskelligt - det nogle kan tåle kan andre ikke. Det går i øvrigt bedre med mine øjne :cheerleader3:

0

Jeg har købt disse sko som backup, hvis jeg hellere vil have lukkede sko på på dagen. Jeg har givet 400 kr. for dem (de koster normalt 600 kr),

men min kusine kender ejeren. De er fra Cocüs kollektion. De er 6½ cm. høje. Så nu skal jeg også bare anskaffe mig de lækre selvsiddende

fra Woolford, der er brune i benene med hvide blonder :thumbsupsmileyanim:

post-20924-1174320456.jpg

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

:cheerleader3:JUBIIIII.......... Vi satsede hele butikken og fik indgraveret vores toastmasters navn FØR vi havde spurgt ham :cheerleader3: Sådan kunne han nemlig også finde på at gøre... sådan tage en lidt med storm. Vi spurgte ham i går og han sagde ja, og så fik han klokken med vores navne og bryllupsdato på og på den anden side "toastmaster" og hans navn. Han blev super glad for den forsølvede klokke. Desværre glemte vi at tage et billede af den, da min far netop havde hentet den i Egtved (Guldsmedegården) lige inden vores toastmaster kom hjem til os, så det hele gik lidt stærkt, og så glemte vi altså fotografiet (øv). Skal nok se om jeg kan få vores toastmaster til at sende os et billede.

Men klokken ser nogenlunde sådan ud:

post-20924-1174901011.jpg

:cheerleader3: Jeg har bestilt dirigenten fra mit kor til at spille hyggemusik i jazzet stil under middagen :cheerleader3: Han er bare SUPER god. Og så er det jo hyggeligt med en man kender, og som jeg måske kan øve min sang med inden jeg skal synge for MIN MAND :cheerleader3:

:cheerleader3: Min mor har købt et riveslør til mig for 300 kr. i Vejle :thumbsupsmileyanim:

Det hele begynder efterhånden at falde på plads, og vores hjemmeside er også godt undervejs - så er det bare stadig de der invitationer, der skal laves... det stresser mig altså lidt, selvom vores gæster er adviseret!!!

Edited by AnjaSL
0

Jeg har købt disse sko som backup, hvis jeg hellere vil have lukkede sko på på dagen. Jeg har givet 400 kr. for dem (de koster normalt 600 kr),

men min kusine kender ejeren. De er fra Cocüs kollektion. De er 6½ cm. høje. Så nu skal jeg også bare anskaffe mig de lækre selvsiddende

fra Woolford, der er brune i benene med hvide blonder :thumbsupsmileyanim:

post-20924-1174320456.jpg

ØV! Skoene ser rigtig fine ud, men remmen er alt for stram selv i yderste hul og så er materialet ikke så fleksibelt, så jeg forudser vabler. De må retur til Vejle.... og jagten genoptages!!

0

VI ER BLEVET GODKENDT TIL ÆGTESKAB :thumbsupsmileyanim:

Modtog vores ægteskabserklæring i går - PY HA... ingen uforudsete overraskelser om grunde til ikke at kunne blive gift :cheerleader3:

Edited by AnjaSL
0

Annonce ♥

Æv, hvor ærgerligt med skoene, for de er godt nok flotte!! :cheerleader3:

:thumbsupsmileyanim: at toastmasteren sagde ja! Det lyder som en god idé med sådan en klokke ... Ringer den højt nok til at kunne overdøve et selskab?

:cheerleader3:

Maja

Arh ja hvor var det nu jeres klokke var fra?

Jeg er på udkig efter en stor klokke - har lovet toastmaster-duoen at de får lov at være dem der larmer mest til vores bryllup :cheerleader3:

- Gitte

Ja, det er rigtig surt med skoene - specielt fordi de ikke var så dyre.

Klokken ringer ok højt - vi skal heller ikke have små klimtende klokker til gæsterne (de må bruge bestik og tallerkner), så toastmasterklokken skal nok dingle igennem et larmende selskab. Den ringer dog ikke lige så højt som hjem-isbilen :cheerleader3: Den er omkring 15 cm høj og forsølvet. Den kostede 175 inkl. indgravering af vores navne og bryllupsdato samt "toastmaster". Herudover har vi så betalt ekstra for at få vores toastmasters navn på. Klokken uden indgravering koster 75 kr. Vi har købt den på Guldsmedegården i Egtved. Du kan evt. prøve at ringe dertil og høre om du kan indbetale penge og så få dem til at sende den til dig. Det er den flotteste klokke jeg har set (bortset fra en kæmpe en fra en mælkemand til 800 kr!!).

Edited by AnjaSL
0

Da mine forældre blev gift for 39 år siden frøs min mor en rose og en liljekonval fra sin buket ned. Dagen efter tog hun til en guldsmed og fik forgyldt begge dele. Det er lavet som 2 brocher og er fantastisk smukke. Det er som om guldsmeden har holdt bladene ud, så de ikke er klasket sammen under forgyldningen.

Jeg ved hvor højt min mor skatter disse brocher, og jeg kunne godt tænke mig at lave noget lignende for at bevare blomsterne på en eller anden måde, samt have et smykke, som minde om min buket. Jeg er ikke så meget til hverken tørrede eller pressede blomster i ramme.

Jeg har oprettet en tråd her hvor jeg følger med, om det kan lade sig gøre. Og heldigvis er der folk, som har erfaringer med det. Nu er Hyrzkov sat på sagen :thumbsupsmileyanim: dejligt med al den hjælp herinde.

0

Der er forskelliger personer, som hjælper os i forbindelse med brylluppet, og dem vil vi jo gerne give en erkendtlighed. Men det er sørme svært at finde på.....

Her er en oversigt over hjælpere og foreløbige idéer:

:cheerleader3: Brudepige: Niecen på 9 får en sølvkæde med sit navn, som hun kan have på til brylluppet.

:cheerleader3: Bryllupskagebager: Han og kæresten får overnatningen betalt (600 kr.)

:cheerleader3: Toastmaster: Får en sølvklokke med sit navn indgraveret (300 kr)

:cheerleader3: Brudesvend på 4½ år. Hans største ønske er en spejderdolk, og han må godt få sådan en for sine forældre... de er en stor FDF familie, så knægten skal selvfølgelig have sin egen dolk. Og så er de flyttet fra Brøndby til Frederiksberg, så nu kan han gå i FCKtøj uden at blive mobbet i børnehaven, så han får også et sæt spilletøj, som jeg længe har ville give ham

Mangler:

:cheerleader3: Brudepige på 34 år???

:cheerleader3: Forlover på 34 år ???

:cheerleader3: Vores forældre???

:o Fotografering af gæsterne: veninde på 34 år ????

Gode idéer søges. Det behøver bestemt ikke at være voldsomt dyrt... sådan i omegnen af 200-500 kr..... Det skal blot være en lille erkendtlighed. :thumbsupsmileyanim:

Hvad giver I andre... hvis I giver noget?? :denmarkflag:

Edited by AnjaSL
0

Der er forskelliger personer, som hjælper os i forbindelse med brylluppet, og dem vil vi jo gerne give en erkendtlighed. Men det er sørme svært at finde på.....

Her er en oversigt over hjælpere og foreløbige idéer:

:cheerleader3: Brudepige: Niecen på 9 får en sølvkæde med sit navn, som hun kan have på til brylluppet.

:cheerleader3: Bryllupskagebager: Han og kæresten får overnatningen betalt (600 kr.)

:cheerleader3: Toastmaster: Får en sølvklokke med sit navn indgraveret (300 kr)

Mangler:

:cheerleader3: Brudepige på 34 år???

:cheerleader3: Brudesvend på 4½ år.... ???

:cheerleader3: Forlover på 34 år ???

:o Vores forældre???

:denmarkflag: Fotografering af gæsterne: veninde på 34 år ????

Gode idéer søges. Det behøver bestemt ikke at være voldsomt dyrt... sådan i omegnen af 200-500 kr..... Det skal blot være en lille erkendtlighed. :thumbsupsmileyanim:

Hvad giver I andre... hvis I giver noget?? :heart:

Hej dato-Søster

Puh hvor er I kommet langt. Men jeg tror altså også jeg tager det en anelse afslappet denne gang. Bare det ikke kommer og bider mig i r..en!!

Til vores bryllupper i Canada og Dublin gav vi gaver fra Newbridge Silverware, bare små ting til hjemmet (og i et par tilfælde et armbånd og et ur). De var ikke dyre (ja, alt er jo relativt, men sådan i 200-300 kr klassen max) de piger, der fik sølvarmbånd var bare så glade for dem og siger, at de tænker på brylluppet hver gang de har dem på. Man må da kunne få noget lignende i Danmark.

Dem vi gav var nogle lignende de her (tog bare et par tilfældige billeder fra kollektionen)

post-16734-1174475107.jpg post-16734-1174475113.jpg

:cheerleader3:

Anna

0