hyrzkov

Pernille og Bjørn 23.06.2007

520 posts in this topic

Hejsa.

Nå men jeg har jo længe vidst, at vi skulle giftes d. 23/6-2007, men har desværre først tilmeldt mig dette forum for et par uger siden.

Nu har jeg endelig tiden til at sidder her ved computeren (den er nemlig som regel beslaglagt af min kæreste).

Først lidt historie:

Bjørn og jeg har været sammen i 6 1/2år, og i august måned friede jeg til ham! Han har længe gerne ville fri, men da han stadig er studerende, følte han ikke, at han havde råd til den ring, som han ønskede at give mig. Derfor havde han ikke gjort noget ved det endnu. Så var det jo at Pernille her tænkte, at det da kunne lige meget med, hvem der friede, når nu vi begge gerne ville giftes - så det er mig der pt tjener pengene hjemme hos os, så måtte jeg jo gøre noget ved det. Det gjorde jeg så d. 18/8-2006 (Bjørns fødselsdag - for så kan han da huske datoen :loveboard: ). Og eftersom jeg sidder her og skriver, så blev det jo et JA.

Jeg ved ikke med jer andre, men hjemme hos os, er det nok mest mig som går op i det med detajlerne, så det med planlægningen er nok mig, som det styre det.

Bjørn valgte datoen - uden at vide at det er Sankt Hans - da han gerne vil have et sommerbryllup.

Da datoen var valgte begyndte jeg ellers, som lyn og torden, og fik meget hurtigt arrangeret musik, bryllupskørsel, fotograf og stedet hvor det skulle holdes. Kirken fik jeg også ordnet. vi bor til dagligt i København, men da jeg oprindeligt er fra Aabenraa, har vi valgt at holde brylluppet der.

Så arrangerede vi et møde stedet, hvor festen skulle holdes, men hold da op hvor blev jeg skuffet! Mage til dårlig service har jeg aldrig oplevet, og så vil jeg s.. ikke give så mange penge for at holde mit bryllup der. Så vi aflyste hurtigt at holde festen der, og så gik den vilde jagt ellers for at finde et nyt sted - for så mange steder er der alligevel ikke i Aabenraa eller omegn, som er værd at holde sit bryllup. Vi endte med at finde det perfekte sted for os: Benniksgaard Hotel i Rinkenæs, Gråsten.

Vi var fornyelig derude at spise og snakke brylluppet igennem - vi fik simpelthen den bedste service. Kan varmt anbefales, og de er virkelig gode til at komme med forslag og input. Men det er selvfølgelig også lidt dyrt, men det har vi altså valgt at se stort på, når nu vi får det vi vil have.

Har også fået arrangeret overnatning og buskørsel til gæsterne.

Min brudekjole er lige blevet købt, havde min søster med - er købt hos Nicolai. Stor elfenbensfarvet med langt langt slæb - men ellers enkel.

- mangler sko, slør og undertøj

- skal til første prøvning d. 30/3 sammen med min mor, som endnu ikke har set kjolen

Bjørns tøj er endnu ikke købt - han skal på herretur med min onkel, hvor de køber det. For "når jeg ikke må se di kjole, må du heller ikke se mit tøj".

Frisør er booket. Bryllupsrejse er også ved at være på plads - skal 19 dage til Singapore - Bali - Lombok.

Toastmaster er valgt. Jeg skal ej have brudepiger, men min søster hjælper mig undervejs. Bestmann er lidt et problem pga knas i familien hos min kæreste, så den venter vi lidt med.

Invitationerne er ved at blive lavet - der skal 64 med og ingen børn! Vi sender dem nok ud i løbet af de næste par uger.

Det vi pt mangler er:

- lave ønskeliste

- købe vielsesringe

- skaffe vielsesattest

- mødes med præst (skal vi langfredag)

- og alle de andre småting.......................

Jeg skriver lidt videre her, når jeg er kommet lidt videre med planlægningen.

Knus Pernille

Edited by hyrzkov
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er brudeskoen blevet købt :thumbsupsmileyanim:

Fik anbefalet Skomageren i Tåstrup - virkelig sød betjening, og var faktisk ikke så dyrere. Og så kan se altid indfarveskoene, hvis farven ikke lige helt matcher kjolen.

Skulle give 619kr for dem - hvilket jeg synes var ok.

Hvad synes I?

post-25053-1172672810.jpg

0

Annonce ♥

Nå ja, har slet ikke påhæftet min kjole. Det er ikke helt præcist denne model, men minder ufattelig meget om den. Skal nok lige tage et billed af den rigtige, når jeg d. 30/3 skal til skrædderen, så i kan se den. Men som sagt denne (se vedhæftede) ligner rigtig meget.

post-25053-1172693527.jpg

0

Så er brudeskoen blevet købt :thumbsupsmileyanim:

Fik anbefalet Skomageren i Tåstrup - virkelig sød betjening, og var faktisk ikke så dyrere. Og så kan se altid indfarveskoene, hvis farven ikke lige helt matcher kjolen.

Skulle give 619kr for dem - hvilket jeg synes var ok.

Hvad synes I?

Velkommen til en tidsrøver! Og hold da op, de er flotte dine sko!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Ja så er invitationerne blevet sendt - men selvfølgelig skulle der gå noget galt :)

Jeg talte med min søster en uge senere, og hun havde ikke modtaget deres endnu. Så nu står jeg i det dilemma, om jeg skal ringe til samtlige 64 gæster, for at tjekke, om de alle har fået deres invitationer, eller bare gå ud fra at det var en enkelt ups´er (men det tør jeg sgu ikke). Sikke noget l... :loveflag:

Andet problem: her på bordet ved siden af mig ligger stadig 7 invitationer - som er til min kærestes familie! Han har nemlig ikke talt med sine forældre, som er skilt, i henholdsvis 4 og 5 år. Han er så fornyelig begyndt at snakke med sin far, og vil gerne have ham og hans nye kone og hendes børn med til brylluppet, men min kæreste er umiddeltbart ikke så hooked på at tage sin mor med (skyldes mange års dårlig behandling af ham fra hendes side). Og da han ikke har snakket med hende i over 4 år, så er det jo lidt plat at invitere hende med - hvis altså ikke han når at tage kontakt til hende inden da. Her kommer så problemet: hans mor og far snakker sammen, så hun ved desværre vi skal giftes, og regner med at hun skal med. Og da de snakker sammen, kan vi ikke inviterere den ene part og ikke den anden - det synes jeg i hvert fald ikke. Hvad synes I?

Det er svært synes jeg - for min kæreste skal selv bestemme, hvem han vil have med, men dem han vil have med er alle mine familiemedlemmer, og hans egne (lækkert er det da at han er så glad for min familie). Men det ser jo lidt sjovt ud:

Pernille´s familie invitereret : 30

Bjørn´s: 1 (hans rigtige søster skal med).

Nå men der var heller ikke nogen som sagde, at det skulle være nemt at planlægge bryllup, og indtil videre var det gået lidt for nemt :)

Skulle bare lige lave en lille opdatering!

:biggrin:

Knus Pernille

PS. Er begyndt at træne i vestbadet 5 gange om ugen, så jeg kan komme til at se lækker ud :biggrin: Men øv hvor det hårdt! Har dog tabt mig 2 kilo på en uge ved at lave kost omlægning og motion - så de kloge har sgu ret alligevel!

0

Annonce ♥

:biggrin: Hej Pernille!!

Mange gange tillykke med jeres kommende bryllup :biggrin:

Smukke sko, dem kan jeg godt lide :)

Vi har en lign. problemsstilling i vores familie...som I har med Bjørn's familie.. Min kæreste har en storebror, som altid er sød og rar, men desværre ser vi ham ikke særlig tit, pga misbrugsproblem - men han er inviteret til vores bryllup.. Så har han en anden storebror, som af grunde, hverken jeg eller min kæreste kan forstå, har valgt IKKE at ville have kontakt med os, da han mener at hans og min kærestes forældre, har været dårllge forældre.

Han blev selv gift for nogle år siden, hørte vi gennem min kærestes mormor, og vi har så valgt at de ikke bliver inviteret til vores bryllup..

Det jeg vil frem til er, at jeg synes din kæreste skal invitere dem, som han gerne vil dele jeres store dag med, og dem som han ikke har lyst til at se, skal ikke inviteres.. Jeg har, af erfaring lært, at det ikke er en naturlov, at elske sin familie..

Håber I kommer frem til en løsning, som I har det godt med, det er det vigtigste.. :loveflag:

:) Jeanet

0

Så fik jeg endelig tilsendt vores menu på skrift, som vi jo var nede at snakke med dem om på Benniksgaard i Januar. Menu bliver som følgende:

Kl. 16.00 Bryllupskage samt kaffe/the og øl/vand

kl. 17.30 Velkomstdrink: Champagne med hyldeblomst - mums!!!!

kl. 18.00 Middagen starter

Forret: lufttørret skinke på ruccolasalat med pesto og parmasan (min kæreste kan ikke tåle fisk, øvøvøv)

Hovedret: vi skal have tre slags kød (efter min kæreste ønske), som alle bliver tilberet på en grill af kokkene ude på terassen

1. Unghanebryst marineret med citronpulver

2. vildtsvin marineret i øl

3. Oksefilet

Dessert: Friske jordbær med fløde/mælk og sukker (lidt utraditionelt, men det er jo sommer og vores forret og hvedret er temmelig tunge retter, så for at få lidt let, har vi valgt denne desseret). Hertil serveres igen champagne - i stedet for dessertvin.

Efter middagen skal vi have kaffe/the med avec. Min mor laver Sarah Bernard kager - de er bare de bedste! Yums

Natmad: Grill-pølser (det er jo Sankt Hans).

0

Så kunne min mor alligevel ikke dy sig for at blande sig!!

Har sgu lidt dårlig samvittighed idag, for måtte sætte hende lidt på plads igår, og hun mener det jo kun godt.

Vi kom igår til at snakke om bryllupskagen, som min mors veninde skal lave, da hun er vildt god til det. Min mor havde forestillet sig en ting og jeg noget helt andet. Og så måtte jeg jo lige fortælle hende, at det er mig som bestemmer. :thumbsupsmileyanim: .

Men har nu lidt dårlig samvittighed - må heller ringe til hende idag! :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Så har jeg lige et spørgsmål til jer derude piger:

Vi skal jo til at kigge på vielsesringe, men vi er meget i tvivl om, hvad vi skal vælge! Min kæreste er ved at uddanne sig til bygningssnedker, så han er jo håndværker, derfor skal ringene enten være lavet i et materiale, som kan tåle hans hårde arbejde eller også skal han ikke have ringen på (evt have den hængende i en kæde - hvilket jeg ikke er så meget til).

Er der nogen af jer, som kan anbefale noget materiale?

Jeg er ikke selv til guld - kun hvidguld. Vi har overvejet titanium eller stål også. Jeg er blevet frarådet at vælge matte ringe, da materingen for hurtigt bliver slidt af - og specielt for min kæreste.

Har nogen af jer håndværker-mænd? Og hvad gør/har I gjort?

:thumbsupsmileyanim:

0

:cheerleader3: Hejsa!!

Min kæreste er mekaniker, og vi har valgt ringe i stål. Det er vi rådet til, da de skulle kunne holde til mest muligt..

(Og så er ringe i stål, faktisk ikke så dyre, man kan købe dem til under 1000 kr. pr. par hos Schelke. Og det er da billigt, så er der jo flere penge til alt det andet!! :thumbsupsmileyanim: )

:loveboard: Jeanet

0

Min kæreste er soldat og bruger også hænderne meget, når han er på arbejde.

Han har ikke sin forlovelsesring på, når han er på arbejde, og kommer heller ikke til at have sin vielsesring på.

Han er bange for, at den kan kømme til at hænge fast i noget, så han ødelægger den eller sig selv.

Måske skulle je købe en kæde til ham, så han trods alt kan have vielsesringen på sig? Hans forlovelsesring ligger bare herhjemme, når han er på arbejde.

Vi har valgt et par klassiske ringe i 14 karat guld, så de er absolut ikke robuste. Men det var dem vi gerne ville have. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

:cheerleader3: Hejsa!!

Min kæreste er mekaniker, og vi har valgt ringe i stål. Det er vi rådet til, da de skulle kunne holde til mest muligt..

(Og så er ringe i stål, faktisk ikke så dyre, man kan købe dem til under 1000 kr. pr. par hos Schelke. Og det er da billigt, så er der jo flere penge til alt det andet!! :thumbsupsmileyanim: )

:loveboard: Jeanet

Hejsa Jeanet.

Tusind tak for hjælpen. Vi havde også overvejet stål, så det kunne være vi skulle holde os til det. Har set nogle pæne fra Bræmer, så vi egentligt synes meget godt om.

Har din kæreste, så ringen på, når han er på job eller tager han den af? Min kæreste er nemlig lidt bange for at komme til at hænge fast i noget, og derved komme til skade.

:bearhug:

post-25053-1173772082.jpg

post-25053-1173772143.jpg

0

Jeps.

Idag er det Pernille´s fødslsdag hurra hurra hurra............................. :lol:

Jeg elsker at have fødelsdag - men skal dog først fejres på lørdag. Tror faktisk min kæreste har glemt hvad dag det er - han sagde i hvert fald ikke noget imorges da han gik :heart: Han er virkelig dårlig til sådan noget - men bliver sgu lidt mopset hvis han ikke siger noget senere - eller har en gave til mig :unsure:

:bearhug::(:bestwishes::bearhug::sm:

0

Jeps.

Idag er det Pernille´s fødslsdag hurra hurra hurra............................. :lol:

Jeg elsker at have fødelsdag - men skal dog først fejres på lørdag. Tror faktisk min kæreste har glemt hvad dag det er - han sagde i hvert fald ikke noget imorges da han gik -HAHA- Han er virkelig dårlig til sådan noget - men bliver sgu lidt mopset hvis han ikke siger noget senere - eller har en gave til mig :blink:

:bearhug::(:bestwishes::bearhug::sm:

Så får han altså :bearhug: :bask: :heart: :angry1: :smash: af mig... og jeg medbringer BK-mafia'en!!!! - Og vi er nogle onde tøser :blink:

:unsure:

0