Sign in to follow this  
Followers 0
lisab

Lisa og H.´s bryllup 23.08.08

1,063 posts in this topic

Hej

Nu er der ikke engang 1½ år til vi skal jeg/vi skal giftes :thumbsupsmileyanim: og så må det da være på tide med en planlægningstråd.

Jeg har efterhånden fulgt med fra sidelinien i et stykke tid, ja det begydte jeg på ca. et år efter H og jeg blev kærester...så var jeg gifteklar :balloons:

Sådan mødte vi hinanden:

Vi mødte hinanden via uddannelse, og allerede den første aften bemærkede jeg H. "Han ser godt nok sød ud" tænkte jeg "jeg må hellere høre efter ved præstentationen"....."hey, hov, du har altså en kæreste Lisa..hva har du gang i?"

ja, sådan gik vores første møde.

2måneder senere var jeg uden kæreste......og så blev der bagt (H. har dog indrømmet at det opdagede han ikke, ligesom jeg heller ikke fattede hans tilnæremlser)

nå, men tiden gik uden at der skete noget. Efer 1 år kom vi til at arbejde i samme gruppe....det blev vi heller ikke kærester af.

Ja, så var skoletiden slut og vi skulle i praktik......men lige pludselig fik jeg via mail, en invitation til Lego Land (øh, vi har begge et barn fra tidligere forhold), derefter en invitation til frokost som sluttede med farvel kys..og så var den i vinkel :thumbsupsmileyanim:

Husker stadig den første gang at det gik op for mig, at jeg havde mødt min "mand". Sad og tænkte, det var så det, manden du har ventet på siden du som lille pige stod pg kiggede på kirken og tænkte "gad vide hvordan ham eg skal giftes med er!" hmm meget mærkelig fornemmelse

Frieriet

H. havde fået utallige opfordringer til at fri og havde også indrømmet at det ville han gøre...JAMMEN HVORNÅR?

Nytårsaften 06/07 var aftenen.

Jeg sad selvfølgelig med en kæmpe grisehat på, det var jo nytårsaften! H. havde bedt mig tage den af et par gange men nejdet var en rigtig fed nytårshat. Jeg sidder så og fortæller om alt det jeg synes året 06 havde givet mig og siger til sidst at der kun er en ting der mangler..... H. siger derefter a han har noget til mig og komer tilbage med en buket roser og en fantastisk ring (som jeg havde peget på et par gange) hvorpå han siger "og du ved nok hvad det betyder"

....skulle lige være sikker, blev simpelthen så glad at tårene trængte sig på (selvom jeg er alt andet end romantisk anlagt)....

..............og så tænker du måske hva´mæ´grisehuen? Ja den sad jeg stadig med og følte mig lige pludselig dybt åndsvag. (se nederst)

TO DO LIST i 07

Rød= ikke overvejet

Orange= Er bestemt/overvejet, men ikke udført

Gul = Er igang

Grøn= Udført

Dato: 23.08.08

Klokken: 13.30

Kirke: Skarp Salling Kirke

Præst: Torben Hahr

Læg et budget: Se budgetskema

Lave en tidsplan for dagen

Feststed: Store Restrup Herregård

Værelse til bryllupsnatten: Store Restrup Herregårds brudesuite

Bestil musik og underholdning

Aftal hvem der skal med – se gæsteliste

Bestil fotograf: Torben Thorhauge, bestilt til hele dagen

Bestil én til at videofilme

Kørsel til/fra kirke: Ford A, Husk at aftale nærmere ca. 1. August

Vælg forlover: Søren, han er dog ikke spurgt

Find en toastmaster: Hans

Lave invitationer

Lave gaveposer

Lave monogram

Lave bordkort

Engangskameraer skal ompakkes

Lave kirkehæfter til kirken

Gavekoordinatorer: Svigermor og Imerco

Lav en liste over indkomne svar fra gæsterne

Lave bog om ønsker til polterarbend

Lave bog til brudebuketter

Overveje noget nyt, noget gammelt, noget lånt og noget blåt

Lege med kranse til kirkepynt

Prøve at tørre lyserøde rosenblade

Overvej bryllupsrejse

Så har jeg lige lavet en til 08

APRIL:

Printe invitationstekst ud

Printe kuverter ud

Sende invitationer

Bestile en til at videofilme

Printe kirkehæfter omslag ud

Bestile flere servietter

Udarbejde ønskeliste

Bestille chokolade til gaveæsker

Bestille tid til make-up

Bestille tid til frisør + negle (husk Daniel)

Gøre menuhæfter så klar som muligt

Bestille strømpebånd ved Faster

Lave bordkort

Købe nye sko

Købe trusser

MAJ:

Finde/købe diadem

Finde/købe taske

Købe ringe

Printe ægteskabserklæring og sende

Planlægge rejse færdig

Forhør med at få en enkelt blomst fra brudebuket forgyldt

JUNI:

Prøve kjole

Samtale med præst

Printe tekst til kirkehæfter

Skrive tale til Henrik (i god tid= mulighed for at lave den om 15 gange)

Købe kjole til Julie

Bestille tid til Julie frisør

Følge op på alle aftaler

JULI:

Henrik bestille brudebket og knaphulsbuket til sig seelv og forlover

"Lave" morgengave til Henrik

Lave bord plan

Lave menuhæfter helt færdige

Forberede takke kort

Lave risposer

Købe tøj til Daniel

AUGUST:

Ringe til chaffør 1. august

Forberede velkomsttale

Øve brudevals

Lave gaveæsker helt færdige

Tage sol

Bestille valuta til rejse

GLÆDE MIG

post-17403-1172697356.jpg

Edited by lisab
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke med det forestående bryllup... jeg vil meget gerne købe din hat... :thumbsupsmileyanim: den er jeg sikker på vil stå godt til min kjole!

Jeg tror, hvis jeg skal være ærlig, at dengrisehat/hue fremover vil stå for dig som et super cool minde! Den er virkelig skide skæg!

Jeg glæder mig til at høre nærmere og se hvad det hele ender op med!

- Mette

0

Mange tak for alle velkomst hilsnerne og jep den nytårshat skal jeg have på, der må være held ved den :carrot: mht billeder, ja jeg vil prøve at sætte mange ind, men jeg skal lige finde teknikken.

Kirke

Jeg har altid troet at jeg skulle giftes i en rigtig hyggelig landsby kirke, sår´n en hvid en med rødt tag, men så købte vi hus i en landsby der ikke har sådan en kirke.

Vores lokale kirke minde mig mest af alt om en ridderborg (den stammer også fra middelalderen), kommer altid til at tænke på prinsesser med en spidshat med slør (ligesom dem der i eventyr)riddere og rustninger.

Præsten har vi (næsten) lavet en aftale med, han havde endnu ingen bryllupper i 08 :thumbsupsmileyanim: nu bor vi jo så langt ude at der er tyndt befolket og bryllupper er ikke hverdagskost i byen...............så det bliver en stor dag for vores lokal samfund :thumbsupsmileyanim::rolleyes:

...og her er så mit første forsøg med billeder

post-17403-1172778652.jpg

post-17403-1172778870.jpg

0

Annonce ♥

Hej Lisa!

Velkommen til - super med endnu en 2008-brud!

Jeg synes, at det er en super sød kirke, kan lige følge din tankegang med riddere og prinsesser med spids hat... Der er bare noget med hatte overalt i den her tråd :thumbsupsmileyanim: Jeg kunne godt tænke mig at se kirken indvendig, hvis du har billeder - ellllsssker sådan noget lidt historisk. Hvad er det egentlig for en kirke?

Nå, jeg sidder vist og snakker lidt med mig selv... Men i hvert fald: velkommen til! Glæder mig til at følge din planlægning...

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

0

Hej Lisa!

Velkommen til - super med endnu en 2008-brud!

Jeg synes, at det er en super sød kirke, kan lige følge din tankegang med riddere og prinsesser med spids hat... Der er bare noget med hatte overalt i den her tråd :rolleyes: Jeg kunne godt tænke mig at se kirken indvendig, hvis du har billeder - ellllsssker sådan noget lidt historisk. Hvad er det egentlig for en kirke?

Nå, jeg sidder vist og snakker lidt med mig selv... Men i hvert fald: velkommen til! Glæder mig til at følge din planlægning...

:thumbsupsmileyanim: Camilla.

Nemlig ....dejligt at man ikke er den eneste der synes at det er helt naturligt at planlægge bryllup i meeeeeeeget god tid :thumbsupsmileyanim:

Jeg var lige forbi kirken i går, og det ser ud til at den er åben tirdag og fredag, så vil jeg lige prøve at tage nogle billeder indefra.

Kirken hedder Skarp Salling Kirke (v. løgstør) og er meget speciel i dens opbygning indvendig, bla. er alle stolrækkerne mit i rummet og ikke hver side som normalt.

Og jeg kan sagtens følge dig i at det der historiske er noget interesant noget (har læst historie på Uni, dog kun 1 år da jeg fandt ud af at min interesse vist kun var på fritidsniveau)

0

Feststedet:

Pt. regner vi med at festen skal holdes på Store Restrup Herregård ( v. Nibe) vi skal bare blive enige om pris :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde inviteret H. til middag på valentines day/aften på Store Restrup, det var kanon hyggligt og jeg var hurtig tændt på at vi skule holde vores bryllup der.

Jeg vedhæfter lige et af stedet (eller noget af det) og et fra riddersalen hvor festen skal holdes

post-17403-1172868642.jpg

post-17403-1172868665.jpg

0

:thumbsupsmileyanim: Hejsa!!

Mange gange tillykke med det kommende bryllup - det er jo skønt, når "de" endelig gør alvor af alle de hentydninger de får - de kære mænd :respekt:

Jeg kan godt lide kirken, og kan klart følge din tanke ang. riddere - måske du skulle komme til kirke på en stor flot hest :thumbsupsmileyanim: Og så I kører derfra i hestevogn..

Stedet for festen, ser flot ud. ;)

Men den der grisehat - den bli'r du simpelthen nødt til at gemme, så kan du finde den frem til jeres sølvbryllup :bearhug:

:rolleyes: Jeanet

Edited by jkj
0

Annonce ♥

:) Hejsa!!

Mange gange tillykke med det kommende bryllup - det er jo skønt, når "de" endelig gør alvor af alle de hentydninger de får - de kære mænd ()()

Jeg kan godt lide kirken, og kan klart følge din tanke ang. riddere - måske du skulle komme til kirke på en stor flot hest :thumbsupsmileyanim: Og så I kører derfra i hestevogn..

Stedet for festen, ser flot ud. ;)

Men den der grisehat - den bli'r du simpelthen nødt til at gemme, så kan du finde den frem til jeres sølvbryllup :hug:

:) Jeanet

Tak for hilsenen:

Ja, jeg kom gerne på en hest hen til kirken......gad vide om min far også vil hoppe til hest på vejen til kirken :super:

Hvis det stod til mig skulle vi derfra i hestevogn, helst trukket af Friserheste.....drømme, drømme, drømme (har redet hele mit liv, bortset fra de sidste 2-3 år)men der er ca. 30 km til feststedet, hvilket vil betyde at vi vil ankomme samme tid som de første gæster begynder at tage hjem GP

Grisehatten bliver gemt, der er åbenbart held ved den :(

0

Lidt nyt.............eller faktisk ikke noget nyt!

Vi har lidt problemer med at få en fast pris fra fest stedet, og sendte derfor en mail i aftes med besked på at vi gerne ville have faste prise, desværre sendte hun bare en standard beskrivelse, ganskevist med faste priser, men vi har lige et par specielle punkter som vi gerne vil kende prisen på......prøver at ringe til dem i eftermiddag.

jo lidt nyt er der da:

Så har vi bedt om at få et tilbud fra Diskobil, men har ikke fået svar endnu. Troede ikke jeg gad have et diskotekt/DJ til at spille til mit bryllup, men de tilbagemeldinger de har fået og den pris jeg har hørt andre har fået, har gjort at jeg har ombestemt mig.

.................og tilbage til arbejdet.....fejreklamationer og statestik...... :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

:):biggrin::biggrin: Så har vi endelig fået pris fra Store Restrup den nette sum af 1040 :):loveflag:

Det er noget dyre end forventet, men til gengæld er det med det hele incl. bryllupskage. Så alt i al betyder det en mer udgift på ca. 3000.

Det positive er at vi overvejer at få et discotek til at komme at spille til festen istedet for et band.Vi har budgetteret med 12000 for musikken og fik et tilbud på 4200....hmmmm.

Synes egentlig at det er noget mærkeligt noget med et diskotek til et bryllup, men hvorfor ikke?

Jeg har læst så meget godt om diskobil, og hvor gode de er til at veje stemningen, ........hmmm ! Vi kan spare 8000 hmmm, jeg tror altså vi slår til

0

Hejsa,

ja da jeg blev forelagt ideen om diskotek til vores bryllup, tænkte jeg ej altså nu stopper det, det er jo ikke en have fest :carrot: :carrot:

Men efter lidt betænkningstid, ja så kunne jeg godt se ideen idet.

De kan spiller lige det man ønsker, samt det er ikke suppe,steg og is musik (fred være med det) :biggrin: Men vi er altså mere til lidt mere gang iden, samt de gode gamle hits :)

Der bliver diskolys og kugle, knald godt musik.Er sikker på at det får festen til at rykke og gynge, kan slet ikke vente på at det løber af stablen.

Samt den formidabel pris man får det til, kan man jo slet ikke sige nej til vel ? :biggrin:

Men igen er det jo smag og behag.

Jeg er bare overbevist om at vi ihvertfald ikk bliver skuffet!

knuz Micha

0

Hejsa,

ja da jeg blev forelagt ideen om diskotek til vores bryllup, tænkte jeg ej altså nu stopper det, det er jo ikke en have fest :carrot: :carrot:

Men efter lidt betænkningstid, ja så kunne jeg godt se ideen idet.

De kan spiller lige det man ønsker, samt det er ikke suppe,steg og is musik (fred være med det) :biggrin: Men vi er altså mere til lidt mere gang iden, samt de gode gamle hits :)

Der bliver diskolys og kugle, knald godt musik.Er sikker på at det får festen til at rykke og gynge, kan slet ikke vente på at det løber af stablen.

Samt den formidabel pris man får det til, kan man jo slet ikke sige nej til vel ? :biggrin:

Men igen er det jo smag og behag.

Jeg er bare overbevist om at vi ihvertfald ikk bliver skuffet!

knuz Micha

Som mine forældre sagde da jeg forlagde ideén......hvorfor ikke, så er man da sikker på at musikken holder takten :)

Det der gjorde H lidt negativ om ideén var at der så ikke var musik til hvis der kom nogle sange, men men men det er der råd for, limelight disco (tror jeg de hedder) har simpelthen en lille jukebox med de 80 mest brugte melodier.....smart.

0

:bearhug: JA - farmand må op på hesten :bearhug: Det kunne være festeligt, især hvis ikke han har redet før :biggrin:

Jeg kan helt klart godt forstå dig med Friserheste - de er bare de smukkeste GP Jeg ææææææællllsker heste, har også redet i mange år, men ikke mere, kæresten er allergisk overfor dem :td:

Men jeg kan godt se problematikken, ang. at det tager lidt længere tid i hestevogn.... men så må i have turen til gode, måske på jeres 1 års bryllupsdag..

Med hensyn til musik, så har vi også betilt DJ, Flashlightgruppen, og det tror jeg ikke vi bliver kede af.. Så ved vi jo at musikken er god, og risikerer ikke at få en eller anden ud, som synger falsk hele aftenen.. Og de har nemlig også en cd med de mest gængse numre, som der laves festsange til, så det er jo intet problem.. :thumbsupsmileyanim:

:balloons: Jeanet

0

Annonce ♥

...ajjjjhhhh, se nu havd du har gjort.....nu går jeg hele tiden og tænker på 1 årsbryllupsdag i hestevogn, trukket af frisere.....drømme, drømme

Vel var det min fars hest jeg red på de sidste 8 år (det skulle være en avlshoppe, men den kunne ikke komme ifol, og han ville ikke sælge ....vupti, en hest til mig) meen min far på en hest....nej.....

0

GP Jamen drømme har vi jo lov at ha' :thumbsupsmileyanim:

Godt han ikke ville sælge-- jeg har også haft heste næsten hele mit liv.. godt jeg ikke havde en da jeg mødte min kæreste - det valg havde godt nok været svært :bearhug:

Men brylluper og hestevogne hører lige som sammen, synes jeg.. Men heller ingen hestevogn til mig - jeg må nøjes med de heste som er i motoren :biggrin: Men de er nu heller ikke de værste.. :balloons:

:bearhug: Jeanet

0

ja, man kan hurtig ændre mening (når man bliver tvunget til det)!

Alle mine dage har jeg altid været sikker på at jeg skulle køre i hestevogn når jeg skulle giftes, da det er det eneste rigtige (i mine naive øjne) :thumbsupsmileyanim: , så det er rigtig øv at skulle indse at det ikke kan lade sig gøre i praksis.......1 års bryllupsdag på skovtur.....i hestevogn, trukket af friserheste..... (drømmer stadig)

0

Jubiiiiiiiiiiiiiiiiii, så er feststedet og kirken booket til den 23.08.08

Der har været en del snakken frem og tilbage med feststedet, vi synes egentlig at det er for dyrt, men synes alt andet ved stedet er super, så vi blev enige om at nu bestilte vi bare så må vi spare på andre områder.

Derefter ringede jeg til præsten, som brød ud i latter, fordi jeg ville bestille i så god tid. Der er kun to bryllupper i sognet iår og det er ikke engang i vores kirke, men hun kunne nu godt forstå at jeg gerne ville være sikker nårnu feststedet var bestilt, så vi blev skrevet op til 08.

0

I de sidste par dage har jeg surfet en del rundt, og fundet nogle kjoler som jeg godt kunne tænke mig. De fleste er med ærmer, men der er også nogle uden, hvor ærmer skal syes på. Synes simpelthen at jeg har for tykke overarme til at gå ærmeløs

post-17403-1175110488.jpg

post-17403-1175110525.jpg

post-17403-1175110542.jpg

post-17403-1175110574.jpg

post-17403-1175110595.jpg

post-17403-1175110613.jpg

0