Sign in to follow this  
Followers 0
lisab

Lisa og H.´s bryllup 23.08.08

1,063 posts in this topic

Nej det er på tirsdag vi skal til møde med feststedet....jeg glæder mig.

I går var vi til guldbryllup i de sønderjyske, og der var jo en god lang køretur til at få snakket om de forskellige ting vi skulle tale med feststedet om, og hvordan vi gerne ville have de forskellige smådetaljer, samt vores forhåbninger omkring brylluppet. Det er jo rart at være enige om tingene inden vi sidder og diskutere det når vi holder møde.............dejligt bare at sidde og tale brylup i laaaaang tid...................nå jeg får gæster.....

0

Annonce ♥

Juhuu i morgen skal vi have samtale med feststedet, glæder mig......tænk det er kommet så tæt på nu...

Der skal snakkes

:biggrin: Opsætning af borde

:blush: Mulighed for at vi flytter plads hver halvetime under middagen

:lol: Tidsplan

:) Frugtbuffet (forhåbentligt ikke kun æbler og bananer)

:unsure: Bryllupskage

:heart: Menu (fisk, kylling, kalv) herunder ændring i menuen til unghanebryst

:blush: Natmad

:sm: Vin

:) Blomsterarrangement

:) Farvevalg af duge/servietter

:) Gaver "overnatter" i aflåste lokaler

:cheerleader3: Overnatning i brudesuite

:cheerleader3: Hvornår skal gæsterne senest give besked om overnatning.

:cheerleader3: Hvor mange andre bryllupper er der i huset på den dag!

hmmm...resten kommer jeg vel i tanke om

0

Annonce ♥

Juhuu i morgen skal vi have samtale med feststedet, glæder mig......tænk det er kommet så tæt på nu...

Der skal snakkes

Hejsa....

Det bliver helt vildt fedt at få sådanne ting på plads...

Jeg synes, det er en fantastisk ide med, at man bytter plads, men ved ikke, hvordan man ordner det i virkeligheden....

Det må være en udfordring...

Husk og spørg om det er tilladt at stå på stolene....

Kan jo være gæsterne slår på glasset...

knus

0

Der skal snakkes

Hejsa....

Det bliver helt vildt fedt at få sådanne ting på plads...

Jeg synes, det er en fantastisk ide med, at man bytter plads, men ved ikke, hvordan man ordner det i virkeligheden....

Det må være en udfordring...

Husk og spørg om det er tilladt at stå på stolene.... nåe ja, go´ide.....jeg må også hellere huske at forhøre mig om der må kastes ris indendørs.....det sker jo af og til. .:-)Kan jo være gæsterne slår på glasset...

knus

0

Annonce ♥

wauw... er det ikke tidligt at skulle holde møde med feststedet om detaljerne?

vi skal giftes 17/5 og skal først hold møde med vores feststed 30/4... og normalt holder de det omkring en måned før festen...

Men det er jo nok blot forskelligt :-) er spændt på at høre hvad de siger om det med flytningen hver ½ time... den ide er jeg nemlig også hooked på, men ved heller ikke lige hvordan det rent praktisk skal kunne lade sig gøre og hvad feststedet siger til det... Og min kæreste som ellers var med på ideen er ved at trække i land med det...

Så jeg venter spændt på at høre hvad de siger til netop dette

Louise

0

wauw... er det ikke tidligt at skulle holde møde med feststedet om detaljerne?

vi skal giftes 17/5 og skal først hold møde med vores feststed 30/4... og normalt holder de det omkring en måned før festen...

Men det er jo nok blot forskelligt :-) er spændt på at høre hvad de siger om det med flytningen hver ½ time... den ide er jeg nemlig også hooked på, men ved heller ikke lige hvordan det rent praktisk skal kunne lade sig gøre og hvad feststedet siger til det... Og min kæreste som ellers var med på ideen er ved at trække i land med det...

Så jeg venter spændt på at høre hvad de siger til netop dette

Louise

Ja, jeg troede også først at samtale med feststedet først fandt sted en lille måned før, men allerede i januar modtog vi et brev fra dem om at henvende os så vi kunne fastsætte de forskellige ting der nu skulle fastsættes. Jeg tror det er meget forskelligt fra sted til sted.

Jeg har brugt laaaang tid på at overtale Henrik til at vi skal skifte plads hver halve time, han synes at det er noget mærkelig noget......men jeg tror at han langsomt er ved at acceptere. Jeg har valgt (altså når Henrik acceptere) at vi skal skifte, fordi når jeg er til bryllup vil jeg selv gerne vil snakke med brudeparret, men det vil alle andre også, så man får kun snakket et par min med dem, det synes jeg er lidt trist. Den anden årsag er, at jeg kender mig selv godt nok til at vide, at der vil være mange jeg ikke får snakket med, fordi jeg ikke lige ved hvad jeg skal sige, men når man bliver "tvunget" til det så ender det altid med at blive rigtig hyggeligt. Det er jo kun hyggeligt for både brudepar og gæster når vi alle får snakket sammen.

0

Hej Lisann

Er meget spændt på at høre om dit møde med feststedet i dag :biggrin:

Især den med at rokere rundt hver halve time, for det har vi jo også planer om.

Det værste man kan byde mig er at sidde 'til højbords'... :cheerleader3:

Desuden vil vi også gerne, som du skriver, rundt og snakke med alle gæster.

Og så synes jeg bare det er et kanon sjovt tiltag.

Så er lidt spændt på, hvad feststedet melder ud sådan rent praktisk...

Håber I havde et godt møde med dem :kiss:

0

Annonce ♥

Mini - mini beretning fra feststedet i forgårs (gæt hvem der glemte kamara :) )

Detvar stort at få stedet at se igen, det gav en del kriller i maven, at tænke på at ikke om så længe er der sol og sommer, og Henrik og jeg fejre en kæmpe dag i vores liv.

Straks da jeg ankom, blev jeg enig med mig selv om at der selvfølgelig skal tages af os på hovedtrappen, og det er muligvis også der vi tager parbilleder. Hvis jeg kan overføre billeder fra mobilen til en anden computer end denne....ja såkomme der nok et billede på et tidspunkt.

Ind med mig og vente på Henrik..............fåååårk, hvor er der bare flot derinde, blev helt overrasket, kunne ikke huske at det så sååå godt ud.

Henrik ankom og vi gik i gang med de forskellige ting, der herskede ingen tvivl om at det var noget de havde prøvet før :)

Vi startede med at snakke lidt frem og tilbage omkring tidsplan, hvad gæsterne skulle have at spise når de kom, tid til fotografering, tid til bryllupskage....

Den oprindelige plan var at gæsterne skulle ankommme mens vi blev fotograferet, og når vi var færdige med fotografering var der kage.

Hun forslog at vi fik bryllupskage rimmelig hurtigt efter vi ankom, og derefter fik taget billeder. Det vil gøre at gæsterne var lidt mere fritstillet, så der er mulighed for at gå op på værelset, for dem der overnatter, eller en tur i parken.

Duge og servietter forslog hun bare skulle være hvide, og jeg er enig.

Så var der jo det med blomsterne, der var mulighed for at sætte dem i høje sølv opsatser, det har dog, i mine øjne, den ulempe at blomsterne er placeret 1 m over mit hoved, og dermed synes jeg de er svære at se..........Henrik var for den høje opsats, som bedre kan ses på afstand. Jeg kan bedre lide at de står på bordet så man kan se dem tæt på.....her skal lige diskuteres..... (blomsternes farve skal være indenfor farveskalaen pink-lyserød)

Dernæst var der jo det STORE spørgsmål......................bord opstilling.

Hun kunne sagtens forstå, fordelen ved plads bytte, men synes ikke rigtig at kunne finde en fornuftig løsnig på opstillingen. Vi gik ind i ridddersalen hvor vi skal holde festen, der var dækket op med E-opstilling, hvilket virkede rigtig godt og meget intimt. Vi blev dog hurtigt enige om at E-opstillingen nok var den bedste, hun forslog os, at vi alligevel kunne lave pladsbytte, således at der er et par der indtager vores pladser, mens vi så kan sidde lidt tid ved de forskellige borde.....det vil også give vores forældre mulighed for at sidde lidt sammen med nogle af deres venner. Det går vi så og overvejer lidt...

Så var der menuen......

De havde en festmenu, som vi gik udfra, med de justeringer vi kunne tænke os

Den endelige menu ser således ud..

Forret:

Ravioli af søtunge og hummer på bund af vanilliecappucino og toppet med krydderurter.

Mellemret:

Hjemmerøget unghanebryst anrettet på salat med chutney af papaya og abrikos, hertil urtecreme

Hovedret:

Krondyr ledsges af sommerens friske grøntsager og langtidsbagte blommetomater. Hertil små ristede kartofler og vildt glance.

Dessert:

Chokoladespir fyldt med vanilieparfait, marzarin med sommerens frske bær og sorbet.

Vi går så og små snakker lidt om vi skal have en sorbet mellem mellemret og hovedret, som "mundfrisker"

Vine:

Vi skal have rumænske vine (undtagen til dessert), de er væsentlig billigere og smager lige så godt som de franske...synes jeg

Alt i alt var det et rigtig hyggeligt besøg, der tydeligt bar præg af at det var drevet af professionelle folk :)

Skal nok lige prøve at sætte billeder ind ..bare ikke lige nu!

0

Uuuuh, det lyder til at have væet et godt besøg! :thumbsupsmileyanim: menuen lyder bare LÆÆÆÆÆKKER!!!! :):cheerleader3::toot:

det er altid skønt når man lige får snakket tingene igennem, så man kan forholde sig helt realistisk til festen... En ting er jo hvad man går og drømmer om og håber på, men det er jo noget helt andet når først man ser mulighederne foran sig.. :) SÅ bliver det alvor!! :cheerleader3: Så det var bare FEDT, at der var så skønt at være!

0

Uuuuh, det lyder til at have væet et godt besøg! :thumbsupsmileyanim: menuen lyder bare LÆÆÆÆÆKKER!!!! :):cheerleader3::toot:

det er altid skønt når man lige får snakket tingene igennem, så man kan forholde sig helt realistisk til festen... En ting er jo hvad man går og drømmer om og håber på, men det er jo noget helt andet når først man ser mulighederne foran sig.. :) SÅ bliver det alvor!! :cheerleader3: Så det var bare FEDT, at der var så skønt at være!

Ja, det var rigtig skønt at se det hele IRL i dagslys, sidst vi var der for at spise var der mørkt.

0

Udprintning af invitationer.

Fredag eftermiddag tog vi op til min svigerfar for at printe vores invitationstekst ud. Vores egen printer er nemlig i udu, og min svigerfar er lidt af en haj til det der med computere, bla. skulle han nemlig printe vores kuverter ud.

Nu er der bare lige det med min svigerfar, at han har sin egen mening om hvordan tingene skal se ud, og er absolut til det praktiske og ikke det romantiske. Det vidste jeg, og jeg var forberet på at han ville lave en masse ændringer, og bevæbnede mig med en god portion stædighed.

...og ja, det var ikke det svigerfar ikke ville lave om på teksten, skrifttypen, indholdet, papirtypen og opstillingen, alt var simpelthen galt :cheerleader3: . Selvom jeg var godt forberedt må jeg indrømme at jeg blev temmelig ked af det, ikke mindst da Henrik også begyndte at brokke sig over at siderne var gennemsigtige så man kune se teksten på næste side. Det var noget jeg allerede havde overvejet, og for mig var det OK, så jeg blev temmelig irriteret og synes ærlig talt godt han kune have interesseret sig lidt mere for det fra starten, istedet for at brokke sig når det hele var tæt på at være færdig (det viste sig dog igår, at der var noget han havde misforstået...det hjalp lidt).

Jeg må godt nok indrømme, at jeg er nem at såre med alt det bryllupshalløj, men det er jo egentlig ikke så mærkeligt med alt den tid man bruger på det, og alle de overvejelser :thumbsupsmileyanim:

Nå, enden på det hele bliver at vi i denne uge kører ud og køber en ny printer, så vi slipper for at høre på svigerfars kommentare om alt......og han har bare at vise mig hvordan man laver kuverterne (installere programmet om nødvendigt) så jeg helt selv kan bestemme hvordan det skal se ud, jeg måtte bla. heller ikke bruge den skrifttype på kuverterne som jeg havde brugt i indbydelsen :) , for det var da umuligt for postbudet at læse...øhh hvad så med dem der har en "meget personlig" håndskrift?

Henrik får så sin vilje mht papir, for jeg kan godt se hvad han mener, men synes selv det var OK.........................SÅ NU GØR VI DET SELV

Men øv til det hele, jeg vil nu gerne til at have sendt invitationerne ud.

0

Annonce ♥

Ej, hvad sker der lige for din svigerfar! :toot::)

Ok, han har sin egen mening om hvordan det skal se ud, men hvorfor skal han diktere overfor Jer hvordan JERES invitationer skal se ud???

Kan godt forstå du blev ked af det, synes virkelig ikke det tilkom ham at sige noget om dem.. Og så især når invitationerne er SÅ flotte :thumbsupsmileyanim:

Og den der med at du ikke måtte bruge samme skrifttype på kuverten som i invitationen, fordi postbuddet skal kunne læse det, det er da lidt for langt ude.. Selvfølgelig skal der være samme skrifttype! Og som du selv nævner, så er der nogen som har en håndskrift som er meget svær at læse, og de kan da godt få deres breve frem.. :cheerleader3:

Synes det er godt, at I har besluttet Jer for at lave dem selv.. :rolleyes::):cheerleader3:

0

Fredag eftermiddag tog vi op til min svigerfar for at printe vores invitationstekst ud. Vores egen printer er nemlig i udu, og min svigerfar er lidt af en haj til det der med computere, bla. skulle han nemlig printe vores kuverter ud.

Nu er der bare lige det med min svigerfar, at han har sin egen mening om hvordan tingene skal se ud, og er absolut til det praktiske og ikke det romantiske. Det vidste jeg, og jeg var forberet på at han ville lave en masse ændringer, og bevæbnede mig med en god portion stædighed.

...og ja, det var ikke det svigerfar ikke ville lave om på teksten, skrifttypen, indholdet, papirtypen og opstillingen, alt var simpelthen galt :cheerleader3: . Selvom jeg var godt forberedt må jeg indrømme at jeg blev temmelig ked af det, ikke mindst da Henrik også begyndte at brokke sig over at siderne var gennemsigtige så man kune se teksten på næste side. Det var noget jeg allerede havde overvejet, og for mig var det OK, så jeg blev temmelig irriteret og synes ærlig talt godt han kune have interesseret sig lidt mere for det fra starten, istedet for at brokke sig når det hele var tæt på at være færdig (det viste sig dog igår, at der var noget han havde misforstået...det hjalp lidt).

Jeg må godt nok indrømme, at jeg er nem at såre med alt det bryllupshalløj, men det er jo egentlig ikke så mærkeligt med alt den tid man bruger på det, og alle de overvejelser :)

Nå, enden på det hele bliver at vi i denne uge kører ud og køber en ny printer, så vi slipper for at høre på svigerfars kommentare om alt......og han har bare at vise mig hvordan man laver kuverterne (installere programmet om nødvendigt) så jeg helt selv kan bestemme hvordan det skal se ud, jeg måtte bla. heller ikke bruge den skrifttype på kuverterne som jeg havde brugt i indbydelsen :toot: , for det var da umuligt for postbudet at læse...øhh hvad så med dem der har en "meget personlig" håndskrift?

Henrik får så sin vilje mht papir, for jeg kan godt se hvad han mener, men synes selv det var OK.........................SÅ NU GØR VI DET SELV

Okay, jeg forstår da bare lige slet ikke din svigerfar lige nu. Har han noget at have det i? altså har han en baggrund der giver ham "ret" til at kritisere sådan? det kunne jeg seriøst aldrig nogensinde finde på. Det synes jeg helt ærligt er for meget og viser hvor lidt menneskekendskab man har.

Jeg tror det er en god idé med en ny printer, så du slipper for flere kommentarer for ham, og så må manden altså også lige se at komme ind i kampen (hader simpelthen når de pludselig får en mening foran andre, så man kan stå der og spille dum :cheerleader3: MÆND ALTSÅ!)

Nu har jeg absolut ingen anelse om hvordan man laver de kuverter, men er det et program der skal bruges til det? Hvis du får flere problemer med svigerpaps, så skriv eventuelt hvor man kan finde det program, og så vil jeg da gerne forsøge at hjælpe

Håber humøret er blevet lidt bedre. Jeg ved at jeres invitationer er helt igennem gennemførte og fantastisk flotte

:thumbsupsmileyanim:

0

Ej, hvad sker der lige for din svigerfar! :hug::cheerleader3:

Ok, han har sin egen mening om hvordan det skal se ud, men hvorfor skal han diktere overfor Jer hvordan JERES invitationer skal se ud???

Kan godt forstå du blev ked af det, synes virkelig ikke det tilkom ham at sige noget om dem.. Og så især når invitationerne er SÅ flotte :cheerleader3:

Og den der med at du ikke måtte bruge samme skrifttype på kuverten som i invitationen, fordi postbuddet skal kunne læse det, det er da lidt for langt ude.. Selvfølgelig skal der være samme skrifttype! Og som du selv nævner, så er der nogen som har en håndskrift som er meget svær at læse, og de kan da godt få deres breve frem.. :shooter:

Synes det er godt, at I har besluttet Jer for at lave dem selv.. :hug::pokey::cheerleader3:

Tak for de opmunterne ord, det varmer..jeg synes altså også at det var lidt mærkeligt med to forskellige skrifttyper, det var nok lige det der var dråben, jeg orkede ikke at diskutere med ham hvorvidt jeg skal bruge den ene skrifttype eller den anden..

...og ja, det var ikke det svigerfar ikke ville lave om på teksten, skrifttypen, indholdet, papirtypen og opstillingen, alt var simpelthen galt :blush: . Selvom jeg var godt forberedt må jeg indrømme at jeg blev temmelig ked af det, ikke mindst da Henrik også begyndte at brokke sig over at siderne var gennemsigtige så man kune se teksten på næste side. Det var noget jeg allerede havde overvejet, og for mig var det OK, så jeg blev temmelig irriteret og synes ærlig talt godt han kune have interesseret sig lidt mere for det fra starten, istedet for at brokke sig når det hele var tæt på at være færdig (det viste sig dog igår, at der var noget han havde misforstået...det hjalp lidt).

Jeg må godt nok indrømme, at jeg er nem at såre med alt det bryllupshalløj, men det er jo egentlig ikke så mærkeligt med alt den tid man bruger på det, og alle de overvejelser :)

Nå, enden på det hele bliver at vi i denne uge kører ud og køber en ny printer, så vi slipper for at høre på svigerfars kommentare om alt......og han har bare at vise mig hvordan man laver kuverterne (installere programmet om nødvendigt) så jeg helt selv kan bestemme hvordan det skal se ud, jeg måtte bla. heller ikke bruge den skrifttype på kuverterne som jeg havde brugt i indbydelsen :bearhug: , for det var da umuligt for postbudet at læse...øhh hvad så med dem der har en "meget personlig" håndskrift?

Okay, jeg forstår da bare lige slet ikke din svigerfar lige nu. Har han noget at have det i? altså har han en baggrund der giver ham "ret" til at kritisere sådan? det kunne jeg seriøst aldrig nogensinde finde på. Det synes jeg helt ærligt er for meget og viser hvor lidt menneskekendskab man har.

Jeg tror det er en god idé med en ny printer, så du slipper for flere kommentarer for ham, og så må manden altså også lige se at komme ind i kampen (hader simpelthen når de pludselig får en mening foran andre, så man kan stå der og spille dum :) MÆND ALTSÅ!)

Nu har jeg absolut ingen anelse om hvordan man laver de kuverter, men er det et program der skal bruges til det? Hvis du får flere problemer med svigerpaps, så skriv eventuelt hvor man kan finde det program, og så vil jeg da gerne forsøge at hjælpe Tusind tak, jeg har også sendt dig et par tanker under udprintningen..

Håber humøret er blevet lidt bedre. Jeg ved at jeres invitationer er helt igennem gennemførte og fantastisk flotte...tusind tak

:cheerleader3:

Har lige fortalt svigerfar at vi selv køber en printer og ordner det...er jeg fyret spurgte han....tja, det tror jeg Nå, det skal altså lige siges at jeg normalvis er glad for min svigerfar, bare ikke lige de sidste par dage

0

Annonce ♥

Hej smukke

først lækker lækker menu - jeg kommer!! tihi :balloons:

dernæst - dumme dummer svigerfar - det skal han da ikke blande sig i nej ´han skal ej - så fedt I køber jeres egen printer :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

krammer

Øv en svigerfar :blink: Men godt I selv fandt ud af at printe kuverterne ud :blush:

Og LÆKKER menu.. mums.. blir helt sulten..

Træls med svigerfar!

Fedt at I så har købt jeres egen printer :balloons::birthday:

Lækker menu i har valgt! :balloons:

Knus Nathasia

Jeg er ihvertfald temmelig tosset med menuén selv, og der er både fisk, fjerkræ og vildt så der burde være noget for alle...udover desserten.

Jep, jeg holder hårdnakket på at vi skal ud at købe printer imorgen, men, men Henrik skal altid undersøge alting først, bedste printer il billigste pris......lad os nu bare købe for pokker så vi kan få de invitationer printet ud og sendt af sted....der er snart kun 4 måneder til...og jeg vil altså helst have sendt dem ud 4 måneder før, selvom vi har sendt STD kort ud.... (hysterisk Lisann, stamper i jorden)

0