Sign in to follow this  
Followers 0
lisab

Lisa og H.´s bryllup 23.08.08

1,063 posts in this topic

Puha, Henrik er blevet laser opereret i øjnene i dag.

Vi var begge meget nervøse her til moren da vi kom til Ålborg, bange for at et eller andet skulle gå galt. Man bliver jo temmelig handicappet hvis man ikke kan se noget, tænk hvis de ødelagde noget :cheerleader3:

Nå, selv operationen forløb ganske fint, og han følte sig godt til pas, bagefter....faktisk kunne han se mere end han plejer. Synet var/er dog sløret, og han var når gået ind i min cykel da vi var på vej ind. Lige nu ligger han der hjemme med gardinerne trukket for, lukkede øjne og solbriller :cheerleader3: (solbrillerne er så han ikke kommer til at gnide sig i øjnene)

Håber det er lykkes, og har kan se næsten klart i morgen.

Briller var til stor gene i hans arbejde da han ofte går ind i kølerum, eller varme rum med meget damp.

Ja, og indrømmet så har det også noget med forføngelighed at gøre, det klær ham altså ikke med briller.

Jeg er jo tvunget til at være på arbejde, selvom jeg ikke har meget at lave. Jeg ville nu helst være hjemme hos ham idag..

0

Annonce ♥

Jeg vil meget gerne høre mere om Henriks operation.

Erik overvejer også en lignende operation, da vi er færdig med studierne.

Hvor svagt var Henriks syn før operationen?

Forhåbenlig går det helt glat for Henrik.

knus

Jeg kan ikke helt huske hvordan hans syn var inden operationen (men han synes da at jeg er pæn... :cheerleader3: ) jeg tror nok omkring de 2,5 men om det er plus eller minus det ved eg faktisk ikke. Det store problem er at han har sukkersyge, som ikke er helt under kontrol, blodsukkeret ligger stabil men for højt. Da han ikke hans øjne ikke havde taget skade af sygdommen, ville de gerne operere ham.

Det forgår ved, at han lige får noget beroligende når han ankommer. (Nogle dage i forvejen, havde han været til kontrol, så de kunne kode laseren med hvor meget den skulle skære/brænde) derefter bliver han lagt op på briksen. De skører noget af hornhinden af og flytter den til side så de kan komme til øjet. Så får de det rettet til som skal rettes til, liggger hornhinden på plads, og så kan han rejse sig og gå....ej, ikke helt. Han skulle lige bliver der en ½ time, så de kunne tjekke ham igen, og imorgen skal han til kontrol igen. Dog skal det siges at faktisk kunne se rimmeligt uden briller kort tid efter, selvom det var lidt sløret.

Det er privat og dermed har han selv betalt, han valgte en klinik der hed Memira. De har flere klinikker i landet og i norden, og lægen der opererede var den 2. i norden der lavede den slags operationer, så han har efterhånden en del erfaring.

Hvis man har - eller +6 eller en forskel på 6 på hvert øje kan man få det betalt af det offentlige.

En arbejdskollega og min kusine har begge fået operationen, og har været meget glad for det!

0

knus

Jeg kan ikke helt huske hvordan hans syn var inden operationen (men han synes da at jeg er pæn... :cheerleader3: ) jeg tror nok omkring de 2,5 men om det er plus eller minus det ved eg faktisk ikke. Det store problem er at han har sukkersyge, som ikke er helt under kontrol, blodsukkeret ligger stabil men for højt. Da han ikke hans øjne ikke havde taget skade af sygdommen, ville de gerne operere ham.

Det forgår ved, at han lige får noget beroligende når han ankommer. (Nogle dage i forvejen, havde han været til kontrol, så de kunne kode laseren med hvor meget den skulle skære/brænde) derefter bliver han lagt op på briksen. De skører noget af hornhinden af og flytter den til side så de kan komme til øjet. Så får de det rettet til som skal rettes til, liggger hornhinden på plads, og så kan han rejse sig og gå....ej, ikke helt. Han skulle lige bliver der en ½ time, så de kunne tjekke ham igen, og imorgen skal han til kontrol igen. Dog skal det siges at faktisk kunne se rimmeligt uden briller kort tid efter, selvom det var lidt sløret.

Det er privat og dermed har han selv betalt, han valgte en klinik der hed Memira. De har flere klinikker i landet og i norden, og lægen der opererede var den 2. i norden der lavede den slags operationer, så han har efterhånden en del erfaring.

Hvis man har - eller +6 eller en forskel på 6 på hvert øje kan man få det betalt af det offentlige.

En arbejdskollega og min kusine har begge fået operationen, og har været meget glad for det!

Erik er så syns handikappet at han ville få det hele betalt.

men han er lidt nervøs over at skulle gennemgå sådan en operation

hvis det gik galt ville han ikke kunne bruge kontaktlinser.

en af vores venner har også fået foretaget en lignende operation. succesfuldt...

knus

0

Annonce ♥

knus

Erik er så syns handikappet at han ville få det hele betalt.

men han er lidt nervøs over at skulle gennemgå sådan en operation

hvis det gik galt ville han ikke kunne bruge kontaktlinser.

en af vores venner har også fået foretaget en lignende operation. succesfuldt...

knus

Henrik sidder derhjemme og SER fjernsyn, uden briller.....nææææ hvor er han pæn uden.

Han er lidt iriteret i det højre øje, men ellers er det fint!

0

ja, så sidder jeg igen på arbejdet til kl. sent, og kan ikke tage mig sammen til så meget!

I går fik jeg forberedt en del til Henriks morgengave.

Jeg har købt en kuffert, hvor det er min plan at der skal være en gave til ham for hver måned det næste år.

På selve dagen får han denne (hvis jeg får den bestilt)

post-17403-1217357072.jpg

Derud over skal han have:

September: Et adoptiv barn (orangutan....) vi skal jo til Boreno på bryllupsrejse, og bla. se sådan et plejecenter for orangutaner.

Oktober: En skovtur m. børn til Rold skov, med gåtur, og hotdogs.

November: En tur til det julepyntede tivoli, med børn

December: En udflugts tur til Julemarked i Flensborg, med en hyggelig middag, bare ham og jeg.(Han har forresten vundet et kroophold, håber han synes vi skal bruge det den weekend)

Januar: Video, slik, chips og pizza....hygge på sofaen (bare ham og mig)

Februar: En ansigst behandling, og en super middag derhjemme bagefter.

Marts: Et dagsophold i spa.

April: Biografbiletter

Maj: Et slotsophold.

Juni: Cykel/skov tur til Livø, alle 4.

Juli: Middag på et sejlskib, på Limfjorden.

August: En dag i Ålborg tivoli.

Han har så tit efterlyst at vi lavede noget mere sammen, både ham og jeg, men også med børnene. Desværre har det været svært at nå, pga ombygning.....men nu skal det være.

Det har da godt nok været en lidt dyr gave, det løber jo op, men mon ikke det er det værd. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hvor lyder det bare fantastisk dejligt med alle de gaver/oplevelser! :cheerleader3:
Hejsa...

Det er bare en fantastisk gave....

så har I noget at glæde jer til det næste års tid...

knus

Det skulle gerne være en gave som holder længe..., men som også kan give os en masse hyggestunder sammen!

0

nåe ja forresten....jeg skal giftes i denne måned :carrot: :carrot: :carrot:

Ja det er rigtigt, det kan jeg jo også sige :thumbsupsmileyanim::loveboard::heart:

Og dejligt det gik godt med laseroperationen, jeg fik det selv gjort for 3½ år siden, og det er bare det bedste jeg har gjort nogensinde.

Og ihhhh vi skal giftes om 3 uger :):):cheerleader3:

0

nåe ja forresten....jeg skal giftes i denne måned :carrot: :carrot: :carrot:

Ja det er rigtigt, det kan jeg jo også sige :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Og dejligt det gik godt med laseroperationen, jeg fik det selv gjort for 3½ år siden, og det er bare det bedste jeg har gjort nogensinde. Jeg har også kun hørt godt om det, Henrik snakker dog stadig om lidt irritation i det ene øje, men det er jo kun en lille uge siden han blev opereret, så mon ikke det kommer til at blive rigtig godt.

Og ihhhh vi skal giftes om 3 uger :cheerleader3::griner:-:biggrin:

Puha, så lige der var 19 dag på min tricker...det er lidt vildt...(syntes lige pludselig der var så meget jeg skulle nå)

.
0

Annonce ♥

Arbejde arbejde arbejde....

Jeg har arbejdet rigtig meget her den sidste 1½ uge, ifølge de regler jeg kender fra min tid ved det offentlige har jeg optjent knap 60 timer til afspadsering...Hvilket er super når vi nu skal ud at rejse. I dag kommer min chef så ind og siger, at vi ikke har overarbejdstimer her, men kun 1 til 1 time...øhhh jeg har været på arbejde fra 7 morgen til 3 nat for at de målinger jeg skulle have lavet kom mindst muligt i vejen for produktionen.., helt ærligt!

Altså får jeg kun time til time, og dermed 37 istedet for de næsten 60......nøj jeg var sur da jeg fik det afvide. Jeg blev enig med mig selv om at så må jeg jo regulrer det med syge dage....(hvilket jeg højst sandsynligt ikke har samvittighed til alligevel) :denmarkflag:

Men bortset fra det, så synes jeg godtnok det er ved at være tæt på...

Lidt opdatering

:denmarkflag: Henrik var ude at prøve tøj i tirsdags, nøj hvor blev han pæn (det ender med at det er mig der laver en Frede..), desværre havde de det ikke hjemme i Henriks størrelse, så vi skal derud igen på Onsdag...forhåbentlig får vi det med hjem der!

:denmarkflag: Så lykkes det at få købt sko til Henrik, han er så vanskelig med sko. Jeg synes ikke det var det pæneste han fik, men de var ikke i hans str., vi fandt nogel andre, som han synes rigtig godt om, og som bare vare rigtig gode at have på...sagde han!

:bearhug: Henrik, har nu bestil brudebuket...men jeg ved intet om hans planer, derud over har han bestilt knaphulsbuketer, til sin far, min far og Daniel, samt en lile buket til julie.

:bestwishes: Kirkehæfterne er færdige og jeg skal nok sætte billeder ind, når jeg får fingerene i Henriks kamara.

Ja, jeg synes der mangeler en del endnu, men mon ikke jeg når det...jeg må hellere igang igen...

0

Øv hvor er det træls med det overarbejde! :cheerleader3:

Prøv lige at læs din kontrakt igennem omkring overarbejde.. Per er jo også privat ansat og der honoreres overarbejde også 1:1, men ikke efter et vist tidsrum, hvor der så ligges lidt ekstra i..

Kan ikke helt forstå hvorfor din arbejdsplads ikke honorerer overarbejde lidt bedre, for hvorfor skulle du arbejde så meget over en anden gang så?

Det er godtnok ved at være snart! :cheerleader3: Jeg synes nu det lyder til at I er ret godt med.. :cheerleader3:

0

Øv med alt overarbejdet. Dog vil jeg da lige sige, at alle mine arbejdspladser har honoreret med 1:1 og det er underordnet, hvilke timer på døgnet, ekstraarbejdet blev lagt i. Tror ikke, det er unormalt.

Skønt med Henriks tøj - glæder mig til at se billeder :cheerleader3::cheerleader3:

Det må være vildt spændende ikke at vide, hvordan brudebuketten ser ud. :cheerleader3::7himmel:

0

Annonce ♥

ja, så sidder jeg igen på arbejdet til kl. sent, og kan ikke tage mig sammen til så meget!

Jeg har købt en kuffert, hvor det er min plan at der skal være en gave til ham for hver måned det næste år.

September: Et adoptiv barn (orangutan....) vi skal jo til Boreno på bryllupsrejse, og bla. se sådan et plejecenter for orangutaner.

December: En udflugts tur til Julemarked i Flensborg, med en hyggelig middag, bare ham og jeg.(Han har forresten vundet et kroophold, håber han synes vi skal bruge det den weekend)

Han har så tit efterlyst at vi lavede noget mere sammen, både ham og jeg, men også med børnene. Desværre har det været svært at nå, pga ombygning.....men nu skal det være.

Det har da godt nok været en lidt dyr gave, det løber jo op, men mon ikke det er det værd. :pokey:

Først:

2 uger til!!!!!!!!!!!!!

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::7himmel:()():blink:

Og så vil jeg bar rose din skønne morgengave :oops: Ja den er dyr, men den er godt nok oz indholdsrig og skøn :hug: Den ska han nok blive RIGTIG glad for!!

:pokey:

0

Øv hvor er det træls med det overarbejde! :blink:

Prøv lige at læs din kontrakt igennem omkring overarbejde.. Per er jo også privat ansat og der honoreres overarbejde også 1:1, men ikke efter et vist tidsrum, hvor der så ligges lidt ekstra i..

Kan ikke helt forstå hvorfor din arbejdsplads ikke honorerer overarbejde lidt bedre, for hvorfor skulle du arbejde så meget over en anden gang så?

Det er godtnok ved at være snart! :cheerleader3: Jeg synes nu det lyder til at I er ret godt med.. :pokey:

Øv med alt overarbejdet. Dog vil jeg da lige sige, at alle mine arbejdspladser har honoreret med 1:1 og det er underordnet, hvilke timer på døgnet, ekstraarbejdet blev lagt i. Tror ikke, det er unormalt.

Skønt med Henriks tøj - glæder mig til at se billeder :cheerleader3::cheerleader3:

Det må være vildt spændende ikke at vide, hvordan brudebuketten ser ud. :7himmel:()()

Jeg læste min kontrakt igennem, da jeg kom hjem. Der står det er indordnet i lønnen, men lyshåret som jeg er troede jeg alligevel at der var faste regler for hvor længe man bare flekser....

Sååå til min næste lønforhandling skal der forhandles faste tider for fleks, således de kun kan forlange at jeg flekser mellem 6 og 18 ud over de tider er det overarbejde....BASTA!

0

post_31283_1214041608.gif 2 uger post_31283_1214041608.gif

Det har da godt nok været en lidt dyr gave, det løber jo op, men mon ikke det er det værd. :pokey:

Først:

2 uger til!!!!!!!!!!!!!

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::7himmel:()():blink:

Og så vil jeg bar rose din skønne morgengave :oops: Ja den er dyr, men den er godt nok oz indholdsrig og skøn :hug: Den ska han nok blive RIGTIG glad for!!

:pokey:

uha ja to uger, tænk at tiden nu er ved at være inde.....

Tak for rosen af morgengaven, ja jeg håber virkelig det bliver en succes, som vi begge kan nyde det næste år. Jeg har længe overvejet hvad jeg skulle give, men jeg synes dette var noget der virkelig kunne nydes!

0

Nå idag var jeg sikker på jeg skulle poltes, da der jo kun er to weekender tilbage, og jeg alligevel skulle ned og hente min søn fra sommerferie hos mormor og morfar, så var det jo oplagt.

Jeg pakkede en taske (for anden gang) og drog afsted. hmmm, der holdt ikke nogen og ventede i gården da jeg kom....nå, de kom nok senere....jeg kiggede flere gange efer dem, men der kom ikke nogen, så sidst på eftermiddagen kunne jeg køre nordpå igen :cheerleader3:

Henrik morede sig bare, han viste da godt at det ikke blev i dag....for ham og Merete (min veninde) var nemlig veninder og havde hemmeligheder :cheerleader3: så nu ved jeg det blever næste weekend..sidste mulighed!

Hvad Henrik ikke ved, og jeg heller ikke vidse er at Henrik også skal på PA næste weekend :cheerleader3: :smolf: (min mor kom lige til at røbe lidt, da hun skule forhøre sig om pasning af Daniel....hmmm, jeg skal vist høre om naboerne er hjemme næste weekend)

Glæder mig rigtig meget og håber på en mega hygge tøse dag!

0

Annonce ♥

Øv at det ikke blev i dag og at du havde pakket en taske... GPjaaa for anden gang :fløjt: Men er sikker på at du får en fed PA næste lørdag.. :cheerleader3:

Der er godtnok ikke lang tid til længere.. :cheerleader3:2! uger :super::griner:-:kiss::hug:nej det begynder altså at være nu, at alle tingene skal være klar!

0

Hmm, Hnerik skulle lige over til naboen, men der var ingen hjemme. Mærkeligt når både bil og motorcykel er hjemme...en anden nabo løber i det pæne tøj over til en 3. nabo.....og nu kan vi så se at de alle sidder og snakker.....mon de ikke er ved at planlægge noget hemmeligt....jeg føler mig aktisk helt udenfor :griner:- ....nøj hvor bliver jeg bare nysgerrig!

0