adamsmor

Underholdning til Bryllup

9 indlæg i dette emne

Hejsa

Min aller bedste veninde skal giftes :biggrin: !!!

De har frabedt sig polterabend af forskellige grunde, men jeg er sikker paa at de ville blive glade for noget underholdning til selve brylluppet. :)

Har i ikke gode ideer/erfaringer med noget sjovt/soedt/romantisk underholdning/indslag fra venner???

Alle ideer modtages med kyshaand.. :biggrin:

Hilsen Tanja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er personlig tilhænger af god underholdning - det kan godt være lidt langstrakt med mange taler....

Vi har flere gange lavet falske telegrammer til brudepar. Vi har fundet nogle sjove episoder fra deres liv, og så brygget en rigtig røverhistorie sammen i telegrammerne, som vi læser højt. Fx var nogle af vores venner engang i Schweiz, hvor de sad og omtalte et par i ikke særlig flaterende vendinger - det viste sig at de var danskere... det spandt vi en sjov historie på, hvor afsenderne af telegrammet lykønskede og underskrev sig som parret de havde talt om... og en veninde, der har været guide i Spanien - her var telegrammet fra kollegaerne i Spies, et andet var fra politimesteren, som sagde tak for fine bidrag til kaffekassen (gommen få mange fartbøder!) etc. Vi har læste telegrammerne op, som alle er personliggjort i humoristiske vendinger... har bragt lykke hver gang. En enkelt gang afsluttede vi med et syngende telegram, hvor vi selv sang. Jeg var i øvrigt iklædt brudens stewardesse uniform, og vi lod som om vi var deres kollegaer, som havde modtaget telegrammerne. Man skulle nok have været der :) men jeg håber det giver nogenlunde mening.

Man kan også digte en røverhistorie og lade som om man læser op af brudens/gommens dagbog, eller skrive et eventyr om parret som man læser op... eller skrive en sang, som man er nogle stykker der synger sammen... eller skrive et digt og læse op (det gjorde min svigermor til min svoger og svigerindes bryllup.... super smukt).

Der er også mange, der bruger den der leg, hvor man skal skrive noget på et kort til brudeparret. Alle kort lægges i en kasse, hvor der også lægges en flaske champagne. Kassen skal parret åbne på deres 1 års bryllupsdag, hvor de læser kort og drikker champagne.

Man kan også lave en masse opgaver, som der trækkes lod om blandt gæsterne. Opgaverne fordeles over brudeparrets første år. Det kan enten være brudeparret eller gæsterne, der skal stå for opgaven. Fx. invitere til varme hveder, invitere på pølsehorn, sende et postkort, bage snegle til parret.... små søde ting, som ikke skal koste en herregård... men giver små gode oplevelser i løbet af det første år som ægtefolk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde selv noget underholdning/overraskelse til vores bryllup... synes nemlig selv at det kan blive lidt tungt med for mange sange og taler og så ville vi gerne overraske og glæde vores venner og familie, så vi havde en af mine veninder der er mavedanser til at komme og danse for os alle sammen... Det bragte stor glæde og var en kæmpe succes som vi fik megen ros for lang tid efter den store dag *SS*

Knuz Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er personlig tilhænger af god underholdning - det kan godt være lidt langstrakt med mange taler....

Vi har flere gange lavet falske telegrammer til brudepar. Vi har fundet nogle sjove episoder fra deres liv, og så brygget en rigtig røverhistorie sammen i telegrammerne, som vi læser højt. Fx var nogle af vores venner engang i Schweiz, hvor de sad og omtalte et par i ikke særlig flaterende vendinger - det viste sig at de var danskere... det spandt vi en sjov historie på, hvor afsenderne af telegrammet lykønskede og underskrev sig som parret de havde talt om... og en veninde, der har været guide i Spanien - her var telegrammet fra kollegaerne i Spies, et andet var fra politimesteren, som sagde tak for fine bidrag til kaffekassen (gommen få mange fartbøder!) etc. Vi har læste telegrammerne op, som alle er personliggjort i humoristiske vendinger... har bragt lykke hver gang. En enkelt gang afsluttede vi med et syngende telegram, hvor vi selv sang. Jeg var i øvrigt iklædt brudens stewardesse uniform, og vi lod som om vi var deres kollegaer, som havde modtaget telegrammerne. Man skulle nok have været der :) men jeg håber det giver nogenlunde mening.

Man kan også digte en røverhistorie og lade som om man læser op af brudens/gommens dagbog, eller skrive et eventyr om parret som man læser op... eller skrive en sang, som man er nogle stykker der synger sammen... eller skrive et digt og læse op (det gjorde min svigermor til min svoger og svigerindes bryllup.... super smukt).

Der er også mange, der bruger den der leg, hvor man skal skrive noget på et kort til brudeparret. Alle kort lægges i en kasse, hvor der også lægges en flaske champagne. Kassen skal parret åbne på deres 1 års bryllupsdag, hvor de læser kort og drikker champagne.

Man kan også lave en masse opgaver, som der trækkes lod om blandt gæsterne. Opgaverne fordeles over brudeparrets første år. Det kan enten være brudeparret eller gæsterne, der skal stå for opgaven. Fx. invitere til varme hveder, invitere på pølsehorn, sende et postkort, bage snegle til parret.... små søde ting, som ikke skal koste en herregård... men giver små gode oplevelser i løbet af det første år som ægtefolk.

Du godeste gud hvor har du mange gode idéer Anja... jeg har hermed nappet et par stykker af dem og gemt i min bryllupsmappe til senere brug! - vildt godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er som regel altid sjovt når der kommer nogen anderledes indslag til bryllupsfesterne. Jeg har vist nok nævnt den før men nu nævner jeg den igen: Pågældende rejser sig op. Holder en ganske tradionel men kort tale, og kommer derefter ind på at bruden jo har ført et ret omflagrende liv i forhold til mænd og været lidt løs på tråden indtil hun mødte XX. Herefter konstaterer han at den del af hendes liv nu er en epoke og beder herefter dem af gæsterne der måtte have nøgler til hendes/deres lejlighed om at komme og aflevere dem. Herefter drøner samtlige mandlige gæster op og smider deres nøgle i en kurv. Jeg tog så fusen på pågældende ved at tage mikronen og sige: Nå - ja, hvorefter jeg gik op og smed min nøgle (en krone) i til sidst.

Den kræver at bruden er frisk og kan tage den form for humor. Kan hun det tager den kegler.

Forrige lørdag var jeg nede og spille 50 års fødselsdag i Slagelse for en dame, hvor jeg spillede til mandens for 2 år siden. Sidst var der en gæst som var uhyggelig kreativ. Tror han har lavet lidt amatørteater, og han var også på igen i år: Damen var sygeplejerske og de lavede en sketch hvor man så 3 episoder hvor hun kom som senil patient.

Til bryllupsfester ser man tit sketches alla: Hvor meget ved de om hinanden ? Det der er farligt med disse er at parret typisk selv også er til en del bryllupsfester i omgangskredsen og at man risikerer at det er noget som ofte er set før.

Skal man lave noget bør man dog holde sig før øje at der er noget der hedder tid. Et indslag må helst ikke vare meget mere end et kvarter. Så bliver det kedeligt. Jeg så engang til et bryllup ovre i Jylland et indslag hvor man ville have at parret skulle synge karaoke i sangkonkurrence. Det var sjovt de første 5 minutter men efterfølgene stod folk stod ude i forteltet og røg "er de ikke snart færdige".

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Davs derude.

Min forlovede og jeg er begyndt at planlægge vores bryllup. Vi har ordnet alt det praktiske ang sted, mad osv og er nu gået i gang med alt det sjove :-D

Vi kommer ikke til at holde et traditionelt dansk bryllup med hjemme skrevet sange da jeg ikke er opvokset i Danmark og ikke rigtig kender til de danske traditioner hvad det angår så vi kunne godt tænke os at lave noget lidt mere atypisk underholdning.

Er der nogen som har nogle gode ide eller oplevelser som kunne giver lidt inspiration???

Takker mange gange

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige været til bryllup, hvor jeg og mine 2 veninder lavede følgende for brudeparret:

En bryllups koncert i 4 satser:

- Første sats - en sang - tørresnoren
Tørresnoren er en sang hvor der indgår nogle sjove ting som karklud, lys, dåseøl og andet. Disse ting hænges på en tørresnor som vandrer rundt mellem gæsterne mens sangen bliver sunget, for så til sidst at ende i en kurv hos brudeparret.

- Anden sats - millionærquiz

Vi fandt et program til computeren hvor vi tastede spørgsmål ind om vores veninde. Hendes mand skulle så i den varme stol og svare på spørgsmålene. I stedet for penge, vandt han så ved første spørgsmål - 1 pølse - næste spørgsmål 1 pølse med brød - 3. 2 pølser med brød og så fortsatte vi med ting til hotdogs, servietter, skumfiduser, tændstikker, en gammel brugt sovepose, brugte pløkker, en brugt havepavillion mv.

Hovedpræmien var så en bryllupsrejse i den ene venindes mors sommerhus :)

- Tredje sats - tale

Mine to veninder holdt en sød og sjov tale

- Fjerde sats - De skal leve

En underholdende måde at synge den velkendte De skal leve

Herefter sagde vi skål og alle jublede hele vejen igennem - det var et kæmpe hit :)
Det skal måske nævnes at millionær spørgsmålene kom op på et lærred via projektor, men det kan sagtens laves med karton og lign. hvis man ikke lige har en projektor :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til min 30 års fødselsdag havde mine søskende en ret sjov leg. Alle gæster fik en tip en 13.ner om brudeparret. både sjove ting de har lavet sammen og ting de har lavet hver for sig f.eks hvor rejste brudeparet hen sommeren 07...... eller hvad er brudens ynglings restaurant. så er det selvfølgelig 3 valgmuligheder. de 3 gæster der har flest rigtige skal i finalen som til min fødselsdag var jeppady. det var meget sjovt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer