Sign in to follow this  
Followers 0
Kalland

HVor er jeg træt af HT/HUR/MOVIA

10 posts in this topic

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at de skal blive ved med at strejke fordi de kræver og kræver... Synes det er under AL kritik og kan simpelthen sætte mit p** i kog...

Og hvorfor gør de det??? jo fordi de kan og fordi de ved hvor meget vi har brug for dem... Og det er TRÆLS... en tur der ellers normalt tager mig ½ time-40 minutter tog mig idag ikke mindre end 1 time og 3 kvarter og hjem endnu længre

Kan godt være at jeg over reagerer idag fordi togene så samtidig enten var aflyst eller forsinkede...

og på hjemvejen skulle man så skifte tog på kbh for igen at skifte på svanemøllen... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh

Havde bare sådan lige brug for at komme af med mine frustrationer.... Og tro mig lige nu kunne mit ordforråd mange mange flere grimme ord om HUR/HT/MOVIA eller hvad de hedder i denne omgang, men det vil jeg skønne jeres øre for *SS*

Tak det luftede

0

Annonce ♥

Hej smukke.

Du er bestemt ikke den eneste der har det på den måde. Brian måtte blive hjemme igår. Så jeg havde en mand som var mega sur igår.

Ikke nok med det, så var bussen forsinket her til morgen. Så han var ikke lige så glad der jeg ringede til ham her til morgen.

Håber snart at det er overstået.

0

Hopper også på vognen over dem, som efterhånden er TEMMELIG irriteret på MOVIA. Det er jo ikke just et enkeltstående tilfælde det i går. Jeg havde heldigvis ferie, men lige præcis i går skulle jeg ind på mit arbejde til et foredrag og det go da også pænt meget længere tid, da jeg først måtte gå til stationen (25 min), derefter med et forsinket tog og så gå fra Kbh (20-25 min). Og det samme hjem, Hvor gadebelysningen så lige manglede halvdelen af vejen, så der var bælgmørkt. Ikke særlig fedt.

Boris måtte ringe til en kollega og få ham til at hente ham om morgenen. Ellers skulle han have gået til Ballerup station, med S-tog og derefter gå lidt over 8 km til hans arbejde. Det gad han ikke lige. Og da han havde overarbejde og først gik omkring kl 22 i går var der ikke nogen han kunne køre hjem med. Så det måtte blive taxa.

Så vi rasede også pænt meget i går. Ingen af os har bil/kørekort, så det var ikke ligefrem et alternativ for os!

0

Ja, jeg kunne så slet ikke komme hjem fra skole igår...

Der kørte ingen toge til Buddinge pga. en flækket togskinne på svanemøllen, og busserne kørte ikke, så jeg var rimelig strandet :thumbsupsmileyanim:

Søren måtte droppe at få lavet bilen og hente mig, pænt irriterende :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Netop derfor jeg for nylig fik taget mig det kørekort :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes også det er frustrerende at hele den del af DK's befolkning der er afhængige af det offentlige, tages som "gidsler" gang på gang.

- Men tør jeg hviske, at jeg tror, at det er nogle kummerlige arbejdsfohold chauffører og lign. har?

Jeg kan godt se begge sider af sagen.

Det jeg så til gengæld ikke kan forstå er sammenhængen mellem de uhyrligt høje billetpriser vs. den løn/de arbejdsforhold som chaufførerne ikke får...?!?

Eller omtalte billetpris og den totale mangel på service - aflysninger, forsinkelser, gamle #¤*$£@ busser, slidt skinnenet osv?

Hvor mon alle pengene forsvinder hen? Man føler sig lidt til grin over at betale i dyre domme for noget man ikke får...måned efter måned :bask:

0

Jeg synes det er for dårligt når det bare er pga. at de vil have mere i løn. Kunne forstå det hvis det var arbejdsforhold og lign.

De må da bare have en alm. lønsamtale som alle os andre. Vi kan da ikke bare strejke, så bliver vi da bare fyret.

Den eneste grund til at de for noget ud af det er jo at, det berør så mange der ikke kan komme på arbejde i skole og lign.

Nu må vi jo se om der bliver storkonflikt her fra d. 11/04-2007

0

Uhhhhh.. Kan mærke det er er en tråd hvor jeg burde sidde på mine fingre..

Men jeg kan altså ikke.. Jeg bor sammen med en chauffør (godt nok lastbilchauffør og ikke buschauffør), men lastbilchaufførerne er jo med i den pulje der vil have mere i løn, og det forstår jeg dælme godt.. Deres grundløn er minimal, det de tjener på et 37 timers uge er peanuts i forhold til hvad mange andre tjener.

Og den eneste måde de kan blive hørt på er ved at strejke, ja og når de strejker betyder det altså at busserne og andet ikke køre.. men folkens, lige nu er det kun busserne.. Hvad gør i så om 14 dage når det er benzin, mælk, brød.. Ja alt hvad i skal bruge i hverdagen der ikke kommer frem til butikkerne? Når i ikke kan komme over grænsen for at hente hvad i mangler? For hov, der holder store lastbiler i vejen..

Chaufførerne er den vigtigste del af vores infrastruktur, de sørger for at vores hverdag render rundt, de knokler i rigtig mange timer hver dag for at butikkerne har hvad de skal bruge fordi de ikke vil have lagre, nej nej lagrene vil de have kørene på vejene.

Og når man så ikke føler at den løn man får svare det arbejde man udføre så kan jeg godt forstå at de vil have mere.. Chaufførerne er 16% bagefter i forhold til hvad andre erhvervsgrupper er steget de sidste par år i løn, synes i det er fair?

Jeg synes ikke det er fair at når jeg er færdig med min uddannelse så vil jeg på en startløn tjene mange tusind kroner mere i måneden i grundløn end min mand der på det tidspunkt har haft samme job i over 10 år... Synes i det er fair?

Og forresten så er der rigtig mange chauffører der lider under elendige arbejdsforhold, for korte pauser, de har for travlt osv.. Det kunne jeg også skrive en hel stil om

Knuz Mia :thumbsupsmileyanim:

Edited by Mtune
0

Der er ALTID 2 sider af samme sag og nej chauffører har det bestemt ikke nemt og deres løn er sikkert under al kritik (jeg ANER ikke hvad en chaffør tjener så det er jo svært at udtale sig om, men sikkert ikke meget). Men strejker - ja det har jeg bare enormt svært ved at acceptere når det går ud på at tage uskyldige mennesker som gidsler. Jeg ville ønske krigen kunne rase på en anden måde end at det skal gå udover folk der ikke har noget med konflikten at gøre. (Det kan lidt sammenlignes med de brostenskastende vandaler fra Nørrebro - det gik jo heller ikke rigtigt udover andre end uskyldige beboere).

Nu har der været en stor-konflikt før som vi overlevede ganske uden problemer, så mon ikke vi klarer det igen? Og så håber jeg altså bare at de snart får styr på det så vi igen kan få smilende buschauffører og bus-kunder.

:thumbsupsmileyanim: til alle - Gitte

0

Annonce ♥

selv om jeg også er temmelig irriteret, kan jeg nu også godt forstå buschaufførene. Herude på landet er chaufførene meget pressede med hensyn til køreplanerne. Hvis der står i færdselsloven at man må køre 80kmt - så SKAL de køre 80 for at overholde deres køreplan - også selv om forholdene ikke er til det pga. vejens tilstand. Jeg ser det som lidt af et mirakel at der ikke er sket nogle alvorlige ulykker.

De kan ikke altid komme på toilettet når de har behov for det - er de bagud i forhold til køreplanen må toiletbesøg simpelthen vente. Synes det er urimeligt at chaufførerne skal sidde der med overfyldt blære.

Med hensyn til lønnen er chaufførene herude på landet utilfredse med at deres grundløn er mindre end lønnen i andre dele af landet. De synes det er fair nok med et storbystillæg - men vil have den samme grundløn. Det synes jeg da er helt i orden. Sådan fungerer det jo også for fx. lærere og pædagoger. Fælles grundløn og så diverse tillæg, fx. stedtillæg, klasselærertillæg, anciennitet.

Jeg kan sagtens forstå chaufførerne - men gu er det da irriterende, når man ikke kan komme frem til tiden.

Beatles

0

Jeg synes bare ikke det er fair

At der er chaufførerne der får hele skylden.. Det er altid chaufførerne der får skæld ud, hvem brokker sig over at alle andre fagrupper strejker (fx kabinepersonalet hos SAS, de strejkede tidligere, men ingen ramaskrig der).

Skæld ud på arbejdsgivere og andre der er skyld i at vores chauffører har så travlt at de ikke følger en busplan, eller at de ikke får sovet nok fordi der sidder en skide speditør(undskyld hvis nogen føler sig ramt) et eller andet sted i DK eller udlandet og tror at en lastbil kan køre 120 km/t og derfor kan være fremme på supertid.

Jeg synes det er møgtræls når DSB ikke køre til tiden pga personaleproblemer eller andre problemer, men jeg ved også at det ikke er personalet skyld og de ikke skal have skæld ud... Det samme gælder i busserne, med mindre man ved at bussen kommer for sent fordi chaufførerne ikke kan nosse sig færdig med at snakke med holdepladsen og derfor kommer for sent afsted..

Knuz Mia :thumbsupsmileyanim:

0