Guest Dorthe V-M

Første brudekjoleprøvning - Skandale

13 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg har lige været ud på min første brudekjoleprøvningstur - OG ØV FOR EN OPLEVELSE.

Jeg har læst at man ikke må nævne navne på butikker, hvilke jeg egentligt synes er lidt forkert, for den oplevelse jeg havde idag vil jeg ikke byde andre.

Jeg havde bestilt tid hos en forretning i Kbh til idag kl. 12, og da jeg + to veninder kom, fik vi et kort goddag opfulgt af et skinger og vrissende "HUSK AT TAGE DE BLÅ PLASTIKBESKYTTERER PÅ JERES SKO"

Nå jeg sagde goddag, og jeg har en tid her kl 12. Der kom så en dame om præsenterede sig meget kort, og sagde at vi skulle følge efter hende. Hun vendte sig så skarpt om og sagde at hun lige skulle se hvad størrelse jeg var (dette var det kortest elevatorblik jeg nogen sinde har oplevet). Så viste jeg hende et par billeder jeg havde med hjemmefra med ideer.

Jeg blev så placeret i et prøverum, og kunne vente på at hun kom med nogle kjoler (som faktisk slet ikke passede med noget i den stil med de billeder jeg selv havde med)

Den første jeg prøvede sad bare perfekt, og de to veninder jeg havde med, sagde også at det var den pæneste model jeg prøvede. Damen talte meget for at det simpelthen var KJOLEN, selvom jeg ikke på daværende tidspunkt havde prøvet andre.

Da jeg sagde at jeg gerne ville prøve nogle andre for at se om der var andre modeller, som jeg måske kunne synes om, fandt hun to frem og sagde at det var hvad hun kunne tilbyde mig mere havde hun ikke (jeg prøvede en str. 38, så det er ikke fordi jeg har en mærkelig str)

Under hver prøvning hev hun næsten kjolen af mig inden jeg var nået ind i prøverummet, så jeg stod i g-streg og bh i butikken - hvor der var mange andre (og jeg er meget blufærdig med min krop).

Magen til strigle skal man eddermamer lede længe efter. Da jeg var "færdig" med at prøve de tre kjoler og vi gik ud af døren igen var der gået 25min - det tager fandmer længere tid at vælge en ganske alm. t-shirt.

Og under hele "cirkuset" sagde hun hele tiden til mig at jeg skulle jo være hurtig, for det var den eneste model hun havde (mellem linierne, sagde hun at jeg faktisk skulle tage den allerede idag)

Efter denne meget skuffende prøvning, gik vi et andet sted hen, der lå 5 min derfra (hvor vi dog ikke havde bestilt tid), men det var der ingen problemer i, og vi kunne også godt selv tage kjolerne og prøve dem hvis vi havde lyst.

Mens vi gik der kom så en ekspedient over til os og spurgte om vi fik hjælp, ellers ville hun meget gerne hjælpe. Den butik kendte til ordret SERVICE - dejligt at se og prøve. vi var der en time, og jeg følte virkelig at damen der "gad" mig som kunde.

Men det ændre ikke på at den ene kjole hos det første sted var den pæneste, og jeg håber jeg finder en anden der er lige så pæn, så jeg slipper for at bruge penge i deres SNOPBUTIK med RINGE SERVICE.

En ting undrede mig begge steder. Jeg måtte ikke tage billeder, da de var bange for kopier eller hjemmedesigns. Dette irriterer mig lidt, da jeg havde glædet mig til at have nogle billeder af mig i diverse kjoler - for ærlig talt så er det svært at huske lige præcist hvordan en bestemt kjole sad på mig, og hvodan den helt præcist så ud.

Til jer der har taget billeder af jeres prøvekjoler - hvilke butikker var det, og spurgte i om lov?

Undskyld for det lange oplæg, men det var ikke sådan jeg regnede med at min første tur på jagt efter min brudekjole skulle være, og jeg må ærligt sige at jeg ikke ligefrem glæder mig til næste gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder næsten som om vi har været samme sted :cheerleader3: Skulle det være den butik jeg tænker på, så har jeg udover min egen oplevelse 4 veninders dårlige oplevelse fra smme butik!! :thanks:

Er ked af at høre, at du har haft en dårlig oplevelse, men heldigvis er det de gode oplevelser, der i sidste ende overskygger de (heldigvis) få dårlige.

Jeg ved at der er mange (især københavnske) butikker, som ikke vil have, at man tager billeder før man har besluttet sig for at købe kjolen. Dog har jeg hørt at Caza Lezar ikke har noget imod at man tager billeder. Og så er der Mesalina på Islands Brygge, som også er blevet rost for god service og lov til at fotografere.

I øvrigt kan jeg varmt anbefale Bride Fashion i Virum - Jeg kender en del, som har købt kjoler der (inkl. mig selv) og ingen har klaget over deres service. Her må man dog ikke tage billeder før man beslutter sig for købet - netop fordi de ofte har oplevet, at de yder flere timers service, hvorefter folk går afsted med deres billeder og kopierer kjolerne.

Men hvad man lægger i service er jo individuelt, og jeg tror det er derfor, at man ikke ønsker dårlig omtale af butikker ved navns nævnelse.

Nåede du at se hvilken kjolemodel det var, du prøvede først? Mærket? fx. Benjamin Roberts, Pronovias, Rembo Styling etc.? Man af forretningerne forhandler jo de samme mærker og er ellers ofte villige til at bestille dem hjem. Men ellers er der ikke andet for, end at du må ud og prøve flere kjoler - måske er det slet ikke drømmekjolen du har haft på endnu :boohoo:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej jeg nåede hverken det ene eller det andet i den første butik. Fra den blev "revet" af mig, og til den hang på bøjlen igen gik måske ca. 10sek. Jeg har prøvet at se på deres hjemmeside om jeg kunne se hvilke modeller de fører, men det står der selvfølgelig ikke.

Nej det er sikker ikke KJOLEN, men den var desværre meget tæt på.

Jeg har faktisk selv tænkt på den butik i Virum, så der må jeg have bestilt tid til.

Mht. meninger af dårlig service, tror jeg ikke der kan være tvivl i mit tilfælde, jeg arbejde selv med service af kunder, og ved hvad der er dårlig og god service - og dette var ikke af den gode slags.

Men som du skriver Anja - så overskygger de positive vel de negative, det var bare ikke en sjov start.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor en oplevelse. Nu bor jeg selv i Esbjerg, og i de butikker jeg har været i, har jeg kun oplevet fantastisk service, og jeg har fået taget billeder af alle de kjoler, jeg har prøvet.

Det er jo lidt sjovt at have de billeder af alle de "forkerte" kjoler, man også har prøvet. Jeg synes, det er helt fantastisk at have ekspedienter, som behandler en som noget ganske særligt, da det jo er en meget særlig oplevelse at finde sin brudekjole! Hvis du kommer en tur til Tønder, finder du den bedste service, man kan tænke sig :-) Den butik der, kan jeg klart anbefale!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må jo være forskel på folk og tidspunkter og oplevelsers osv... Jeg fik en super service i den butik, som jeg er ret sikker på at du omtaler. Men min oplevelse i Virum var ikke fantastisk...

Ærgeligt at du har haft en dårlig oplevelse, men den butik er jo utrolig populær, så det er absolut ikke den 'normale' service du har fået...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Din beskrivelse lyder ret meget som min fra det andet sted jeg prøvede kjoler :boohoo:

Nå men jeg vil så VARMT anbefale dig at kigge ned til Lucca Bride i Klareboderne. De er bare supersøde og ved hvad service betyder. Deres kjoler kan du se på deres hjemmeside. Her er du også mere end velkommen til at tage billeder af kjolerne og prøve med en masse forskellige slør, diadem og sådan noget.

- Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Jeg har lige været ud på min første brudekjoleprøvningstur - OG ØV FOR EN OPLEVELSE.

Jeg har læst at man ikke må nævne navne på butikker, hvilke jeg egentligt synes er lidt forkert, for den oplevelse jeg havde idag vil jeg ikke byde andre.

Jeg havde bestilt tid hos en forretning i Kbh til idag kl. 12, og da jeg + to veninder kom, fik vi et kort goddag opfulgt af et skinger og vrissende "HUSK AT TAGE DE BLÅ PLASTIKBESKYTTERER PÅ JERES SKO"

Nå jeg sagde goddag, og jeg har en tid her kl 12. Der kom så en dame om præsenterede sig meget kort, og sagde at vi skulle følge efter hende. Hun vendte sig så skarpt om og sagde at hun lige skulle se hvad størrelse jeg var (dette var det kortest elevatorblik jeg nogen sinde har oplevet). Så viste jeg hende et par billeder jeg havde med hjemmefra med ideer.

Jeg blev så placeret i et prøverum, og kunne vente på at hun kom med nogle kjoler (som faktisk slet ikke passede med noget i den stil med de billeder jeg selv havde med)

Den første jeg prøvede sad bare perfekt, og de to veninder jeg havde med, sagde også at det var den pæneste model jeg prøvede. Damen talte meget for at det simpelthen var KJOLEN, selvom jeg ikke på daværende tidspunkt havde prøvet andre.

Da jeg sagde at jeg gerne ville prøve nogle andre for at se om der var andre modeller, som jeg måske kunne synes om, fandt hun to frem og sagde at det var hvad hun kunne tilbyde mig mere havde hun ikke (jeg prøvede en str. 38, så det er ikke fordi jeg har en mærkelig str)

Under hver prøvning hev hun næsten kjolen af mig inden jeg var nået ind i prøverummet, så jeg stod i g-streg og bh i butikken - hvor der var mange andre (og jeg er meget blufærdig med min krop).

Magen til strigle skal man eddermamer lede længe efter. Da jeg var "færdig" med at prøve de tre kjoler og vi gik ud af døren igen var der gået 25min - det tager fandmer længere tid at vælge en ganske alm. t-shirt.

Og under hele "cirkuset" sagde hun hele tiden til mig at jeg skulle jo være hurtig, for det var den eneste model hun havde (mellem linierne, sagde hun at jeg faktisk skulle tage den allerede idag)

Efter denne meget skuffende prøvning, gik vi et andet sted hen, der lå 5 min derfra (hvor vi dog ikke havde bestilt tid), men det var der ingen problemer i, og vi kunne også godt selv tage kjolerne og prøve dem hvis vi havde lyst.

Mens vi gik der kom så en ekspedient over til os og spurgte om vi fik hjælp, ellers ville hun meget gerne hjælpe. Den butik kendte til ordret SERVICE - dejligt at se og prøve. vi var der en time, og jeg følte virkelig at damen der "gad" mig som kunde.

Men det ændre ikke på at den ene kjole hos det første sted var den pæneste, og jeg håber jeg finder en anden der er lige så pæn, så jeg slipper for at bruge penge i deres SNOPBUTIK med RINGE SERVICE.

En ting undrede mig begge steder. Jeg måtte ikke tage billeder, da de var bange for kopier eller hjemmedesigns. Dette irriterer mig lidt, da jeg havde glædet mig til at have nogle billeder af mig i diverse kjoler - for ærlig talt så er det svært at huske lige præcist hvordan en bestemt kjole sad på mig, og hvodan den helt præcist så ud.

Til jer der har taget billeder af jeres prøvekjoler - hvilke butikker var det, og spurgte i om lov?

Undskyld for det lange oplæg, men det var ikke sådan jeg regnede med at min første tur på jagt efter min brudekjole skulle være, og jeg må ærligt sige at jeg ikke ligefrem glæder mig til næste gang.

Jeg er temmelig sikker på at jeg ved hvor du har været og lad mig sige som insider i den forretning (er lørdagsassistance). Det er lige til at lukke op og skide i, for at sige det mildt. Har været der to lørdage, men bliver nødt til at sige op, for det er simpelthen ikke en service jeg kan stå inde for.

Jeg er rigtig ked af det på dine vegne, men hold dig væk fra alle de butikker ejeren har. Der er samme "service" i alle 4. Jeg håber at de andre besøg går bedre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Din beskrivelse lyder ret meget som min fra det andet sted jeg prøvede kjoler :cheerleader3:

Nå men jeg vil så VARMT anbefale dig at kigge ned til Lucca Bride i Klareboderne. De er bare supersøde og ved hvad service betyder. Deres kjoler kan du se på deres hjemmeside. Her er du også mere end velkommen til at tage billeder af kjolerne og prøve med en masse forskellige slør, diadem og sådan noget.

- Gitte

Hejsa,

Ærgeligt for dig, at du fik så ringe service og ikke mindst dårlig oplevelse - det bør jo være tip top i orden, når man skal lægge så mange penge. Og principielt, så er jeg lidt delt med den her bryllupsklar-politik - ´jeg synes det er ærgeligt, at der ikke er mulighed for at kunne give "stjerner" til de forskellige butikker i forhold til service, pris, vejledning osv. Jeg ville f.eks. gerne give den forretning jeg var i 5 stjerner hele vejen igennem - tror jeg var der i godt 2 timer - og fik valgt min kjole. Super srivice og da jeg var den eneste i forretningen var der masser af ro og ingen overvejelser om blufærdighedskrænkelser..... :boohoo:

Kh Louise.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blå sutter på føderne..........ja der har jeg også været. Første gang var jeg vildt imponeret og havde en kanon oplevelse og valgte faktisk også min kjole. Men jeg har så haft nogle spørgsmål og ringet ind for at tale med den søde ekspedient vi havde og jeg kan aldrig komme til at tale med hende.....

Bestilte en tid til prøvning af tilbehør og selvfølgelig kjole igen, og hos samme ekspedient, men.........det var ikk hende men ejeren selv. Jeg følte mig fuldstændig ja hvad skal jeg sige.....overmandet, og formåede ikke at sige fra, hvilket jeg ellers ikk har problemer med. Den corsage sad a h......til og alligevel var det perfekt når hun skulle sige det, og da jeg så sku ha kjolen på var den der ikk......men det var da også lige meget mente hun, og gik ind til den ekspedient som jeg havde talt med og skældte hende ud fordi kjolen ikk var der, mens vi stod flere kunder og hørte det........Nå men jeg blev så skuffet og ked over kjolen ikk var der (tager altså fra lolland hver gang for dets skyld) og sagde bare ja til at købe alt det andet og havde en rigtig rigtig øv oplevelse. Min kæreste som gik og ventede blev helt bekymret over mit humør da jeg kom ud i forhold til første gang.......det blev dog bedre da vi kom til Milas hvor vi køber ringe.

Men tænkt at hun er sådan, det vigtigste for hende var at få solgt mig noget uanset hvordan det sad........og hun ved jo godt at man ikk har erfaring i den slags og bare høre efter hende. Hun var så falsk sød hvorimod hende den første var oprigtig sød og ærlig. Utroligt altså. Nu har jeg kun prøvet kjolen første gang da vi købte den og faktisk i en alt for lille str 46 hvor jeg skal ha en 52 så jeg aner ikk hvordan det ser ud. Prøver den først når jeg skal til tilretning her 10. april hvis den er der altså.

Ja bare min oplevelse derfra......

Knus Pia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger,

Er ked af at hører om jeres oplevelser med brudekjoleprøvninger.

Der skal selvfølgelig være plads til at dele både negative og positive erfaringer, men som omtalt i tråden tidligere er vi ikke interesseret i at butikkerne bliver omtalt direkte.

Stemningen i denne tråd er desværre meget negativ, og eftersom trådstarter nu har fået et par svar på spørgsmålet vælger jeg at lukke tråden.

Lad os holde den positive stemning herinde :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥


Annoncer