Guest Josefin

jeg har været til frisøren og snakke om opsætning til bryllup

27 indlæg i dette emne

Jeg var hos STUHR for at aftale en tid til opsætning til bryllup. Jeg har ellers været lidt over de der 1500 man skal give for det, men synes også det ville være ærgeligt hvis jeg ikke selv kunne sætte det lige den dag.

Så stod jeg der 1500 eller en måske frisure....

Når men jeg gik ind spurgte hvad de skulle have for en opsætning, det inkluderer vask, føn og opsætning. jeg sakl ikke have nåle med eller noget.

Hold lige fast.

Det koster 440 kr og der er sat ½ time af.

Det alene fordi jeg ikke sagde brude foran..for så var prisen nemlig en helt anden skal det lige siges. Frækt, ja det synes jeg egentlig. No wonder det koster så dyrt at holde et bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er prisen ikke blot en anden, fordi de sætter længere tid af til brudeopsætninger?

Der hvor jeg skal have sat hår er der sat 2 timer af til brudeopsætning - og prisen svarer til deres priser pr. kvarter for opsætninger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have mit hår opsat ved frisør Birthe Gleerup i Århus, de har kun én pris for opsætning, uanset om det er almindeligt eller brude.

Det koster 720 kr for en time og så 180 kr hvert kvarter herefter, det synes jeg ikke er dyrt.

Har været nede og snakke med hende der skal sætte det omkring hvordan det skal være mv, og hun virker rigtig sød og kompetent - glæder mig helt vildt :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare for sjov, har du så prøvet at ringe til dem (så de ikke genkender dig) og spørge hvad de skal have for en BRUDEopsætning og hvor lang tid det tager... Så kan vi da for alvor se hvordan det forholder sid ;)

Camilla

Ja det kunne da være sjovt..... Syntes jeg du skal prøve. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ringede til nogle forskellige frisører, for lige at snuse til priserne.

Jeg fortalte lidt om hvad jeg ville, (sagde dog at jeg var bruden), priserne lå fra 550 kr - 1250 kr.

Jeg fortalte så, at jeg ikke skulle bære slør, så er der f... en af de sakse-piger der spørger meget forundret "Jamen er du da ikke bruden", det havde jeg så lige fortalt og så lagde jeg det rør på. :bask: Synes sgu det var flabet! Man er åbenbart kun en "rigtig" brud hvis man bære slør.

Men jeg tror, at hvis man ikke nævner bryllup eller brud, så kan det gøres billigere mange steder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da ellers noget af en historie... Bare de så ikke hæver prisen på dagen, når du nævner dit slør... (-hvis du da skal have slør på!.)

Jeg har slet ikke spurgt til prisen. Det er min sædvanlige frisør der skal lave opsætningen og for mig er der ikke andre der skal røre mit hår, basta!

For nogle år siden da min søster skulle giftes skulle han og hans partner lave hendes og mit hår, men den ene var blevet bidt af en hugorm få dage forinden og var død syg så de måtte lukke salonen for en periode... Det var naturligvis meget tragisk for dem. MEN VILD PANIK for os...

Hende jeg kom til var rigtig træls. Mit hår var mega stramt, sad præcis klokken 3.30 om natten som kl 10 om formiddagen! . og så kostede det lige 800,- mod de 450,- de oplyste - fordi vi ikke havde regnet med at dit hår var så tykt! HALLO - det er ligesom jer der er frisører, kan i ikke se en manke når den står foran jer og i har klør 5 i det??? Ja det var ikke lige lykken for mig, godt jeg ikke var brud den dag!

Nu håber jeg bare ikke min frisør bliver ramt af hugormebid denne gang! (- og han gør da slet ikke, for den slags kan man ikke klare mere en EN gang! - ja altså sker det igen, dør han!)

Held og lykke med håret.

Hanne

:super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal give 900 kr. for at få sat hår og lagt makeup. Det skulle tage 2 timer for det hele. De ved godt, at det er brudeopsætning. Havde måske nok regnet med at det kostede mere, så blev glædeligt overrasket :carrot:

Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et er priserne...

Men kender nogle af jer noget til erfaringen hos frisøren med hensyn til den slags opsætninger. For det har jeg fundet ud af er meget forskelligt. Nogle indrømmer de gerne vil lave det, men de ikke har den store erfaring. Andre har billeder af de opsætninger de har lavet. Og så er der dem, der egentlig ikke vil lave opsætninger -de siger det oftest ligeud. Nogle kan lave opsætninger med ekstra hår, så man kan få tykker hår (dog så det ser naturligt ud), nogle kan ikke det. Nogle sværger til carmen curlers inden de laver en opsætning (og det tager tid at sidde med dem, til de er kolde), andre laver en vandundulation (kan ikke lige stave til det). Så der er egentlig stor forskel på, hvad man får...

Personligt synes jeg det er en jungle... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

i bund og grund er det nok også bare at ta den man føler mest for og som oftest "kender" man en frisør som bliver anbefalet af andre... Men den der med at en brude opsætning tager længere tid det kan jeg ikke få ind i min lille knold for en opsætning er vel en opsætning om den sidder på det ene eller det andet hoved :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hos STUHR for at aftale en tid til opsætning til bryllup. Jeg har ellers været lidt over de der 1500 man skal give for det, men synes også det ville være ærgeligt hvis jeg ikke selv kunne sætte det lige den dag.

Så stod jeg der 1500 eller en måske frisure....

Når men jeg gik ind spurgte hvad de skulle have for en opsætning, det inkluderer vask, føn og opsætning. jeg sakl ikke have nåle med eller noget.

Hold lige fast.

Det koster 440 kr og der er sat ½ time af.

Det alene fordi jeg ikke sagde brude foran..for så var prisen nemlig en helt anden skal det lige siges. Frækt, ja det synes jeg egentlig. No wonder det koster så dyrt at holde et bryllup.

Hvor er det noget svineri. Det er LIGE præcis derfor jeg ikke gider til frisøren!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen jamen sikke en masse forargelser her er... Jeg derimod, ville da have været mere forarget hvis prisen var den samme, uanset hvor man gik hen! Det er da godt der er forskellige prisniveauer, så er der muligheder for alle, nu så jeg altså også en eller anden frisure, et eller andet sted, som bare ikke lignede det billede hun havde haft med og det er da det mest forfærdelige (for mig) hvis det ikke bliver bare lidt som det jeg drømmer om.

Min frisør frarådede os (dobbeltbryllup så skal til samme frisør) at få lavet en prøveopsætning, først blev vi lidt sure, men så tænkte jeg lidt over deres forklaring på det, at frisuren bare ikke bliver ens hver gang, ja sådan er det jo og så sparer vi da de penge - selvom jeg da er lidt nervøs over det.

I stedet taler vi om frisuren den dag vi skal klippes/farves - en uge før.

Hvis ikke jeg er tilfreds med det kan jeg jo bare gå et andet sted hen, der er jo rigeligt med frisører. men nu er det så lige den her frisør jeg føler mig tryg ved. Så jeg giver gladeligt 1200,- for opsætning + make-up. Dyrt eller ej, er da lidt ligeglad det skal fandme bare virke lige den dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa'

jeg skal give 550 kr for en brudeopsætning, og dette er inkl en prøveopsætning.. Hun har afsat 3 timer til det hver gang, derudover får jeg også lagt makeup for yderligere 200 kr... Syntes at det er en rimelig pris, andre steder jeg har hørt skulle de have 500 kr i timen, både for hår og makeup...

Bor på nordfyn, og fandt hurtigt ud af jo tættere jeg kom på Odense jo dyrere blev det... Så jeg tager nordpå, ved hun er dygtig, da hun satte mit hår til nytårsaften år 2000.....Så jeg er helt tryg..

Skal til prøveopsætningen i næste uge.. SPÆNDENDE.......

knus junibrud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg skal give 601 kr for at få mit håt sat med slør og 185 kr for at få lagt makeup og de ved godt at det er en brud.'

Men det syntes jeg ikke er dyrt, når jeg ser hvad mange andre skal give.

Mette :cheerleader3:

-Gad vide hvor den ene krone kommer fra :balloon: Hvorfor siger de ikke bare 600 kr ligeud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

jeg syntes ikke det er så dyrt for man får som regl det man betaler for pris og kvalitet hænger som regl sammen syntes jeg. jeg selv skal gi 1000 kr for prøveopsætning hår på selve dagen og make up så det vil jeg gerne gi for at det er perfekt den dag, det er jo en speciel dag. ellers kunne man jo bare selv vælge at sætte det, men det vil jeg ikke ikke på sådan en drømme dag.det var bare lige min komentar til denne tråd.. Mette.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min normale frisør har vælge at skifte erhverv (han vil være VVS'er.... :cheerleader3: ), og det er jo ret dårlig timet for mig. Jeg prøvede så en anden frisør. Kemien var ikke helt iorden, og hun skulle guides igennem alt, og da jeg så spurgte i hvor god til jeg skulle bestille tid til at få sat hår (skal først giftes til oktober) sagde hun, at de jo normalt ikke havde åben om lørdagen, men jeg kunne høre en måned før, og så måtte vi se om én af dem gad stå op efter det! :toot:

Hvis en frisør er i tvivl om hun GIDER sætte mig hår, så kan jeg garantere for, at jeg ikke GIDER have hende til det. Regner med at få det klippet og farvet en uges tid før, og så selv sætte det... Så ved man hvad man får!!! :bask:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer