AnnaPerenna

Anna&Axel - POLTERABEND!

2,691 posts in this topic

Njae, både og for kjolen bliver jo syet fra bunden til mig... men du har da givet ret i at Jesper kan sige, nej det er min kollektion, sådan ser kjolen ud og det er sådan den er - slut prut! Og så må vi jo tage den derfra.

Nu er ændringerne også kun ideer i min knold, Jesper har sikkert et helt andet øje for hvordan det kan gøres rigtig lækkert!

Sjovt du lige nævner Burberry, for det har jo netop også det der genkendelige mønster ligesom roserne er meget genkendelige for Jespers kjoler :) mht at det starter ved låret/nede på hoften, det skal det fortsat gøre da det snit er pænest til mig uanset hvordan skørtet så ser ud :)

0

Annonce ♥

hehe ok .... godt, at du ikke fjerner roserne derfra! :D

men mht at det er en kollektionsvare..... måske det var lidt provo, dunno, hehe ..... men selvom den bliver håndsyet til dig, så kan man ikke rigtig komme udenom den - samme gør sig gældende hos Karim etc. Hvis du ville ha haft en totalt one of a kind, så skulle den være designet fra bunden af wink.gif

Men self har han masser af ideer derinde og ville undre mig, om han ikke kunne lave den om her og der, for at du fik netop den specielle kjole, som du meget meget gerne vil ha og med rette... også betaler for :) men roserne er så karakteristiske for den kjole, så lige meget hvordan du vender og drejer den, så vil du altid kunne finde een der ligner, hehe.

Edited by MariaSchmidt
0

Det der gør at man giver så mange penge for NETOP den kjole - er vel også at det er - NETOP den kjole? :) Jeg mener.. Du ville vel ikke give (nu kan jeg ikke lige huske hvad den kostede) 35.000? for en flot kjole du fandt nede i en eller anden tilfædig butik nede på Strøget? Du giver vel 35.000kr FORDI det er en Jesper Høvring, FORDI du kender hans design, ved det er lækker kvalitet, kan lide designet - og gerne vil være iført HANS kreation på din dag...?

Så er det vel - i bund og grund - lige meget om de er 17 eller 89 eller 3000 andre brude der har haft samme drøm og dermed blevet gift i samme kjole?

Hvis ikke, jamen så går man jo i virkeligheden mere efter det unikke og bør måske finde en Haute Couture designer der vitterligt kan sy One Of A Kind til en.. :)

Jeg synes personligt kjolen er smuk smuk smukkest og synes ikke at "værdien" for dig ændres selvom den er så ikonisk og genkendelig.. :loveboard:

0

Annonce ♥

Kjolen er absurd flot :) ..... men roserne er genkendelige og ja .... godt ,der er lang tid til august, haha ..... men du skal nok finde ud af, om du kan leve med at ligne andre eller vil have, som Shedevil siger: en haute couture kjole :)

0

Jeg er nok bare typen der, når jeg synes noget er flot, så tænker jeg ikke så meget over om det er dyrt, billigt, loppefund, haute couture, sidste års mode, lavet af en 5årig - osv osv... Hvis det er flot - så er det flot! :)

Og så synes jeg iøvrigt ikke at der er SÅ mange der har Jesper Høvring kjoler..

Men jeg kan på EN måde godt forstå dig.. Man giver 1200kr for en Octopussy taske - og ugen efter blir de solgt i Bilka til 600kr..

Man rejser til Frankrig, finder en FANTASTISK vin, betaler i dyre domme for den, passer på den som en baby hjem i kufferten - for at finde ud af de har den på tilbud - 6 flasker for 199kr ved Fleegaard!

Man sparer sammen i 1 år og får endelig råd til den FEDESTE Gucci taske, man giver 4000kr for den og er OVERLYKKELIG.. Dagen efter kommer ens veninde hjem fra Tyrkiet med en der ligner 100%! Hun gav 150kr ved en gadehandler..

Og så videre... Alle stræber efter det unikke - forståeligt nok - men uagtet hvor unikt det er det man køber, så vil der på ET eller andet tidspunkt være folk der har købt en magen til, en kopi, fået den på tilbud osv osv..

Og min pointe (Som jeg sommetider har lidt svært ved at komme frem til når først jeg kommer igang ved taster :shooter: ) ER - at det (burde) jo ikke øndre på at du stadig synes det DU har købt til fuld pris og synes var unikt og fantastisk før - det stadig er det! :7himmel::loveshower:

Kort sagt: Hvis Høvring kjolen var DRØMMEN, så synes jeg ikke du skal gå væk fra den fordi du ser andre have samme drøm...

0

Jeg er helt enig med dig mth kopi-problematikken, det er bare SÅÅÅ irriterende...

Det er nok også fordi jeg er lidt atypisk, jeg har været herinde i 100 år og har set så mange brude og vil gerne skille mig lidt ud :)

0

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke det er skoert at ville have noget unikt og hvis du foeler, at der skal en lille aendring til for at din Hoevring kjole bliver helt saa unik, som du vil have den.

Du skal bare vide en ting og det er, at der er ikke en eneste anden AnnaPerenna som har haft lige netop DIN Jesper Hoevring kjole paa, paa netop din dag og med netop dit skoenne og unikke brudeudstyr - og du vil ikke blive mindre end en helt, helt unikt og smuk brud :)

1

Jeg synes bestemt ikke det er skoert at ville have noget unikt og hvis du foeler, at der skal en lille aendring til for at din Hoevring kjole bliver helt saa unik, som du vil have den.

Du skal bare vide en ting og det er, at der er ikke en eneste anden AnnaPerenna som har haft lige netop DIN Jesper Hoevring kjole paa, paa netop din dag og med netop dit skoenne og unikke brudeudstyr - og du vil ikke blive mindre end en helt, helt unikt og smuk brud :)

Årh mega-krammer :bearhug:

0

Annonce ♥

Jeg synes stadig den er så utrolig smuk, kjolen altså. Også selvom der måske er 20 andre brude der har haft den, eller lign., på til deres bryllupper. Hvor mange af de 20 bryllupper har du eller nogen af dine gæster været til? Hvor mange af dine venner/familie/bekendte har rent faktisk set kjolen før? Jesper Høvring ER en meget ikonisk designer, hvilket vel også var grunden til at du valgte en kjole fra netop ham?

Når man bevæger SÅ meget i brudemiljøet som vi gør herinde (:badgirl: ) så bliver nogle ting hurtigt "normalt". STD, favourbokse og ekstraordinære kjoler bliver bare ordinære. Men man må ikke glemme at det hele altså stadig kan være helt nyt for gæsterne, der med sikkerhed vil synes du er SÅ smuk og SÅ unik ligemegt hvad. Og det vil du også være, for det vil være DIN kjole, DIN makeup DIT hår osv. osv. Man vil altid være helt din ejen, og medmindre man er en del af overklasse DK, så vil en Høvring ALTID give en helt unik brud.

Jeg synes du skal følge din intuition. Rosekjolen er mindst ligeså meget coture som en tyl vil være, 'cause it's all in the eye of the beholder! Glæder mig til at se hvad det heler bliver til :7himmel:

0

Annonce ♥

Jeg synes, den er super smuk :) Og er helt enig med cmtoft i, at den jo bliver speciel netop pga bruden inde i kjolen.

Når det er sagt, forstår jeg dig godt. Jeg er i teorien enig med alle, der skriver, at det ikke burde betyde noget etc. Men det gør jo nok bare, hvis man har det sådan. Sådan ville jeg helt sikkert også have det selv. Jeg får syet min kjole af en anden designer, og jeg er simpelthen glad for den beslutning. Den er nu mest taget, fordi jeg slet ikke kunne overskue hele prøvesituationen og altid har haft et meget fast indre billede af MIN kjole. Men jeg skal da indrømme, at jeg synes, at det er fantastisk at vide, at det kun er min kjole der ser liiiige sådan ud. Og dog, for den er MEGET enkel og klassisk, og man kan sikkert finde mange, der ligner. Men alligevel har jeg bare følelsen af MIN kjole..

Men det er jo lidt sjovt, for det har alle piger herinde jo, selvom det er en kollektionsmodel. Og det viser jo nok, at det i sidste øjeblik helt kommer an på, hvem er der er i kjolen. F.eks. da Meggers prøvede Metteholms "Maggie" - der var MEGET stor forskel på kjolen på de to damer. Ingen tvivl om at begge var super smukke i den, men det var meget forskellige udtryk, der kom frem hos den enkelte.

Nå, det blev lidt langt.. sorry blush.gif

0

ELSKER lange indlæg, så ingen problem!!!

Tak for besked omkring ferielukket, det forklarer jo sagen...

Er nok også ramt af de forskellige kina-udgaver der bliver lavet af den pt.. Mindre fedt syntes jeg :(

0

ELSKER lange indlæg, så ingen problem!!!

Tak for besked omkring ferielukket, det forklarer jo sagen...

Er nok også ramt af de forskellige kina-udgaver der bliver lavet af den pt.. Mindre fedt syntes jeg :(

Men tag nu en kigger på de kina-udgaver der findes af en rose-kjole ..... der er jo noget HELT andet altså. Roserne er lissom bare et kæmpe skørt der, hvor jeg måske syns, at de mangler noget integrering i selve kjolen, da det virker lidt puff-agtigt ud fra hoften af..... roserne på din kjole er jo integreret ind i kjolen og i skørtet og det er altså noget helt andet. Nu stopper du altså med at være utilfreds! :) Du skal ha en monster lækker kjole på, som INGEN af dine gæster nogensinde har set magen til....

0

Og roser på kjoler er jo slet ikke kun Høvring der bruger... Der er da en del forskellige kjoler ned samme type dekoration fra andre designerer/mærker. Alle ved jo at Høvrings kjole er skide dyr og i specielt smukke stoffer og sådan noget. Så du mister da ikke noget luksuseffekt eller det faktum at eje noget der ikke er opnåeligt for flertallet. Så stadig unik :)

0

Annonce ♥

Det skal i løvrigt ikke forstås sådan at jeg ikke kan have det som dig. Jeg er frygtelig når det kommer til boligondretning. Ikke at det skal være dyrt (slet ikke). Men jeg har det skidt med alt det hr og fru Danmark stilet design som fx Menu, Herstall og hvad det hedder. Det er flot - bestemt- men bare enormt kønsløst :) elsket dog IKEA.... Tror det er fordi det er enkelt, billigt og giver mulighed for dit eget personlige touch (som mine kjoler)

Ja, jeg er da også en af de besværlige, der ønsker personlighed i mine ting - så jeg er en smule unik

0

Jeg ved præcis hvad du mener Lena - forstår sagtens hvad du mener med Herstall etc. Og klart, roser er jo en klassiker på brudekjole (eller forskellige blomster-dekorationer generelt) så det er jeg helt med på.

Maria - tak igen for alle dine indlæg, du er bare super! :) Forstår godt hvad du mener med intregreret del af kjolen, elsker f.eks at den stadig viser numse selvom roserne sidder på numsen.

Skal lige skynde mig at sige at jeg ikke køber kjolen fordi den er dyr - kjolen kunne koste 1.000 kr hvis det var den perfekte :)

0

Som nævnt på mbk, så kunne dit unikke touch til høvringroserne være at de måske chancerede (staveplade?)i forskellige farvetoner?

Glemte da helt at svare dig! SORRY!

I hvilken farveskala tænker du? Er jo ikke en jomfruelig brud når jeg nu har et barn så en farve kan ikke afvises helt?

0