Pantalonesgnomo

Bryllupsplanlægning for Pantalonesgnomo 14/6 2008

4,385 posts in this topic

Så har jeg meldt mig til den ultimative zilla weekend... :cheerleader3:

Ved I godt, at der er bryllupsmesse i Århus om søndagen?!

Tænkte at det måske er nogle der har lyst til at afslutte en skøn weekend der?!

Bare en strø tanke ;)

Kanon fedt initiativ Anne... :bearhug:

Er der forresten nogen der har bemærket at BK satdig kører efter sommertid i besvarelserne?!

Kl er nu 19:08 og i indlægget står der 20:08 (eller deromkring) :bearhug:

He he det er da lidt pudsigt :bearhug:

Tine

øøøøhhhhhh... hvor ser du lige det? Jeg kan kun se det rigtige tidspunkt :bearhug:

0

Annonce ♥

Bare en strø tanke ;)

Er der forresten nogen der har bemærket at BK satdig kører efter sommertid i besvarelserne?!

Tine

øøøøhhhhhh... hvor ser du lige det? Jeg kan kun se det rigtige tidspunkt :bearhug:

Hmmm.. Her hos mig står der det rigtige tidspunkt...

0

Bare en strø tanke ;)

Tine

ja også mig :bearhug:

0

Bare en strø tanke ;)

Tine

Hmm...det kan jeg altså også kun :bearhug:

0

Annonce ♥

Bare en strø tanke ;)

Tine

Den viser også rigtigt ved mig, gad vide hvorfor den viser andet ved dig? Har du stillet uret på din pc?

0

Så er gaveæskerne sat i produktion - ihvertfald 1. etape.

Svigerfar trykker dem over på karton i dag, så er jeg fri for at tegne æsken 55 gange :bearhug: Det er bestemt ikke noget man klager over :cheerleader3:

Så weekenden kommer nok til at stå i gaveæskernes tegn.

Ellers sidder jeg i dag og håber på praktikplads. Der var mulighed for mig på en produktionsskole, men hende der skal tage stilling til det, er først tilbage i dag. Så nu sidder jeg bare og håber med krydsede fingre.

Det ville være dejligt at slippe for at sidde her på skolen og glo, selvom jeg nok ville komme til at savne BK :bearhug:

Og så synes jeg bare at det er fedt at folk bakker op om vores hyttetur :bearhug:

0

Arggh sidder her i oprørt sind :thanks:

Jeg har fundet en lærerstilling som måske er noget og så alligevel...

Kan ikke finde ud af om jeg skal søge den eller ej :blush:

Sidder og er ved at lave en for og imod liste, og jeg kan næsten ikke finde noget positivt. Jeg fokuserer udelukkende på imod tingene jeg har listet op.

Næste skræmmebillede kommer, når man burde ringe på den, da stillingsopslaget ikke er beskrevet fyldestgørende - hvilket ikke undrer mig, da skolerne rigtig godt kan lide at man ringer eller besøger dem.

Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at løfte røret og taste nummeret.... Det ene øjeblik: så er det nu, nu gør du det sku. Og det næste: nej lad være med det, det får alligevel ikke en heldig udgang, og du er ikke god nok til det arbejde og hvad skal du lige spørge dem om?

Det er dælme træls for kan mærke at skal jeg ud, så er det denne type stilling, og så alligevel trækker jeg i land, når der skal handles på den. Og jeg har for f..... et eksamensbevis der fortæller mig at jeg er berettiget og godkendt til den danske folkeskole.

Øv hvor er det træls at have det sådan....

0

:thanks::blush:

Puha, sikke dig noget.. Kan godt forstå du er usikker på, hvad du skal gøre.. Du har jo ikke ligefrem de mest positive oplevelser indenfor faget..

Hvad er det for en stilling? -Det kunne være, vi kunne hjælpe med nogle positive ting. :fløjt:

Måske, du skulle prøve at ringe til stedet (Ved godt det er svært) Det kan jo være, at du på den måde kan spore dig ind på, om det er noget du skal bruge mere tid på at overveje, eller måske finder du ud af, at det slet, slet ikke er noget for dig..

:b223:

0

Annonce ♥

Så er gaveæskerne sat i produktion - ihvertfald 1. etape.

Svigerfar trykker dem over på karton i dag, så er jeg fri for at tegne æsken 55 gange -HAHA- Det er bestemt ikke noget man klager over :thanks:

Så weekenden kommer nok til at stå i gaveæskernes tegn.

Ellers sidder jeg i dag og håber på praktikplads. Der var mulighed for mig på en produktionsskole, men hende der skal tage stilling til det, er først tilbage i dag. Så nu sidder jeg bare og håber med krydsede fingre.

Det ville være dejligt at slippe for at sidde her på skolen og glo, selvom jeg nok ville komme til at savne BK :fløjt:

Og så synes jeg bare at det er fedt at folk bakker op om vores hyttetur -HAHA-

Det er da bare den bedste svigerfar ever :blush: Ikke nok med at han skaffer os en billig hytte til zilla tamtam, men han trykker også lige æskerne på karton. Så cool :b223: Og ja, du bliver godt nok lige sparet for noget arbejde der -HAHA-

Arggh sidder her i oprørt sind :)

Jeg har fundet en lærerstilling som måske er noget og så alligevel...

Kan ikke finde ud af om jeg skal søge den eller ej :oops:

Sidder og er ved at lave en for og imod liste, og jeg kan næsten ikke finde noget positivt. Jeg fokuserer udelukkende på imod tingene jeg har listet op.

Næste skræmmebillede kommer, når man burde ringe på den, da stillingsopslaget ikke er beskrevet fyldestgørende - hvilket ikke undrer mig, da skolerne rigtig godt kan lide at man ringer eller besøger dem.

Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at løfte røret og taste nummeret.... Det ene øjeblik: så er det nu, nu gør du det sku. Og det næste: nej lad være med det, det får alligevel ikke en heldig udgang, og du er ikke god nok til det arbejde og hvad skal du lige spørge dem om?

Det er dælme træls for kan mærke at skal jeg ud, så er det denne type stilling, og så alligevel trækker jeg i land, når der skal handles på den. Og jeg har for f..... et eksamensbevis der fortæller mig at jeg er berettiget og godkendt til den danske folkeskole.

Øv hvor er det træls at have det sådan....

Åh sødeste ven, du trænger vist til et ordentligt selvtillidsboost. Åh, hvor er det bare træls at have det sådan, og det er så svært at komme ud af sådan en negativ spiral igen. Men ved du hvad? Du er nødt til det, og det er kun dig selv der kan gøre noget ved det her. Du er nødt til at træffe en beslutning. Min søster har det meget på samme måde som dig, er også folkeskolelærer (nyuddannet) og har fået nogle knubs. Hun var ved at springe helt fra lærer halløjet, men har faktisk nu fået arbejde på en specialskole, hvor det indtil videre går rigtig godt. Til samtalen fik hun så også lovning på maser af støtte og fleksibilitet, så måske du også skal fokusere på det?

Uanset hvad så håber jeg du træffer en beslutning og ikke slår dig selv alt for meget i hovedet med det her. Vi er jo kun mennesker og vi har vores følelser, og dem har vi ret til at have. Jeg krydser for at du får modet og styrken til at løfte røret og hvis du ikke gør, så krydser jeg for at du kan have fred med den beslutning

:oops:

0

Puha, sikke dig noget.. Kan godt forstå du er usikker på, hvad du skal gøre.. Du har jo ikke ligefrem de mest positive oplevelser indenfor faget..

Hvad er det for en stilling? -Det kunne være, vi kunne hjælpe med nogle positive ting. :fløjt:

Måske, du skulle prøve at ringe til stedet (Ved godt det er svært) Det kan jo være, at du på den måde kan spore dig ind på, om det er noget du skal bruge mere tid på at overveje, eller måske finder du ud af, at det slet, slet ikke er noget for dig..

:b223:

Det er et barselsvikariat på en privatskole i Århus. Skemaet er uden dansk, og med kristendom og historie (som jeg har på linie) Ved at dansk ikke er på skemaet er en del af det jeg føler jeg skal leve op til væk - det er jo et eksamensfag. Har ikke fundet ud af om historie er et prøvefag i år, men mener ikke at det er.

Sidder og stirrer på den fordømte telefon hele tiden. Er gået i gang med at lave spørgsmål jeg kan stille hvis samtalen går død.

0

Det er et barselsvikariat på en privatskole i Århus. Skemaet er uden dansk, og med kristendom og historie (som jeg har på linie) Ved at dansk ikke er på skemaet er en del af det jeg føler jeg skal leve op til væk - det er jo et eksamensfag. Har ikke fundet ud af om historie er et prøvefag i år, men mener ikke at det er.

Sidder og stirrer på den fordømte telefon hele tiden. Er gået i gang med at lave spørgsmål jeg kan stille hvis samtalen går død.

Se, der er allerede nogle positive ting, som du selv har nævnt.. :thanks:

- Det er et barselsvikariat - dvs, hvis det ikke lige lever op til forventningerne, så skal du ikke være der for evigt..

- Du har kristendom og historie som liniefag - Dvs du ved en masse om de her ting! Så du bliver ikke kastet ud i det uvisse..

- Du skal ikke have noget med dansk undervisningen at gøre, så du skal ikke føre dem til eksamen.

- Og så kommer du jo ud, og prøver at få tilliden tilbage til lærergerningen.. :blush:

Ja, kan faktisk ikke lige finde så mange punkter lige pt. Men kan heller ikke finde nogle negative ting, bortset fra en kæmpe ulempe! Du får mindre tid til, at være på BK, det er faktisk en meget negativ ting!

Det lyder godt du er begyndt at skrive nogle spørgsmål ned, hvis samtalen går i stå! :b223: Så er du jo et skridt i den rigtige retning! :fløjt:

jeg krydser også lige fingre for dig, så dig og Charlotte må lige deles om den gode energi.. -HAHA-

0

Søde Anne!

Puha, hvor jeg kender det med ikke helt at turde tage springet, eller ikke helt at turde at tage beslutningen. Jeg synes, at du skal samle mod til dig og få ringet - du bliver kun mere nervøs af at trække pinen (siger hende, der selv skal tage mod til mig i tiiimevis!). Jeg er sikker på, at de er søde, og at du nok skal klare det. Hvis det mod forventning skulle vise sig at være en dårlig oplevelse, så ved du, hvor du skal finde en masse trøstende ord...

:thanks: Camilla.

0

Annonce ♥

Se, der er allerede nogle positive ting, som du selv har nævnt.. :blush:

- Det er et barselsvikariat - dvs, hvis det ikke lige lever op til forventningerne, så skal du ikke være der for evigt..

- Du har kristendom og historie som liniefag - Dvs du ved en masse om de her ting! Så du bliver ikke kastet ud i det uvisse..

- Du skal ikke have noget med dansk undervisningen at gøre, så du skal ikke føre dem til eksamen.

- Og så kommer du jo ud, og prøver at få tilliden tilbage til lærergerningen.. :b223:

Ja, kan faktisk ikke lige finde så mange punkter lige pt. Men kan heller ikke finde nogle negative ting, bortset fra en kæmpe ulempe! Du får mindre tid til, at være på BK, det er faktisk en meget negativ ting!

Det lyder godt du er begyndt at skrive nogle spørgsmål ned, hvis samtalen går i stå! :fløjt: Så er du jo et skridt i den rigtige retning! -HAHA-

jeg krydser også lige fingre for dig, så dig og Charlotte må lige deles om den gode energi.. -HAHA-

Jeg er helt enig med Katrine.

Så søde Anne fat røret - det kan jo IKKE skade at tage den samtale og du får det bare SÅ godt med dig selv bagefter, når du kan klappe dig selv på skulderen og sige "yes, jeg ringede sgu".

Dejligt med din svigerfar og æskerne :thanks:.

Her lidt GOD KARMA til dig!!!!

0

Tak for jeres opmuntning og gode energi - det hjalp :thanks::blush:

Jeg har haft ringet............

Men der må være noget galt med deres telefonsystem, for hver gang jeg tastede 1 i deres selvvalgsmenu, hørte jeg bare de forskellige muligheder forfra :b223:

Så i morgen ringer jeg igen og håber at systemet virker.

0

Men der må være noget galt med deres telefonsystem, for hver gang jeg tastede 1 i deres selvvalgsmenu, hørte jeg bare de forskellige muligheder forfra :b223:

Årh hvad en nitte nu du lige havde fået taget dig sammen til at ringe. Håber det går bedre i morgen. Er du uddannet folkeskolelærer eller? (Det kan godt være jeg kvajer mig med det spørgsmål)

0

Men der må være noget galt med deres telefonsystem, for hver gang jeg tastede 1 i deres selvvalgsmenu, hørte jeg bare de forskellige muligheder forfra :fløjt:

Årh hvad en nitte nu du lige havde fået taget dig sammen til at ringe. Håber det går bedre i morgen. Er du uddannet folkeskolelærer eller? (Det kan godt være jeg kvajer mig med det spørgsmål)

Nej du kvajer dig ikke, kan jo godt være at oplysningen er druknet i mine mange sider :b223: Men ja jeg er uddannet lærer, men har en begrænset rådighedserklæring, som det så fint hedder, fordi jeg ikke har kunnet klare at være ude i jobbet rent psykisk. Så jeg går sådan lidt som katten om den varme grød. Er virkelig bange for at komme ud, men på den anden side kan jeg jo heller ikke blive ved med at gemme mig for altid.

0

Annonce ♥

Men der må være noget galt med deres telefonsystem, for hver gang jeg tastede 1 i deres selvvalgsmenu, hørte jeg bare de forskellige muligheder forfra :fløjt:

Nej du kvajer dig ikke, kan jo godt være at oplysningen er druknet i mine mange sider :b223: Men ja jeg er uddannet lærer, men har en begrænset rådighedserklæring, som det så fint hedder, fordi jeg ikke har kunnet klare at være ude i jobbet rent psykisk. Så jeg går sådan lidt som katten om den varme grød. Er virkelig bange for at komme ud, men på den anden side kan jeg jo heller ikke blive ved med at gemme mig for altid.

Og hvad indebærer "begrænset rådighedserklæring" så? Jeg er også lærer, og ved at det er et hårdt psykisk arbejde, så du har i hvert fald min fulde opbakning og respekt.

0

Og hvad indebærer "begrænset rådighedserklæring" så? Jeg er også lærer, og ved at det er et hårdt psykisk arbejde, så du har i hvert fald min fulde opbakning og respekt.

Det betyder at jobcenteret og a kassen ikke må henvise eller forlange at jeg søger lærerjobs. Jeg er fritaget fra at søge den slags stillinger, men skal så søge alt muligt andet.

0

Det betyder at jobcenteret og a kassen ikke må henvise eller forlange at jeg søger lærerjobs. Jeg er fritaget fra at søge den slags stillinger, men skal så søge alt muligt andet.

Det lyder som en god løsning. Hvad med støttelærer? Det lyder da som noget der måske kan få en stille og roligt tilbage til lærerjobbet? Hvis det er det du gerne vil?

0

Det lyder som en god løsning. Hvad med støttelærer? Det lyder da som noget der måske kan få en stille og roligt tilbage til lærerjobbet? Hvis det er det du gerne vil?

Jo det har jeg også selv overvejet, men de stillinger jeg har søgt er det endt med at stillingen gik til en pædagog. Mit problem er at jeg rigtig gerne vil bruge mine formidlingskomptencer og min faglighed, men bare ikke i folkeskolen. Jeg er bange for ikke at kunne leve op til kravene der er for lærere i den danske folkeskole i dag. Så jeg går og kigger efter stillinger på produktionsskoler, daghøjskoler, voksenundervisning og andet. Der er bare ikke så forfærdelig mange stillinger der omkring Randers -HAHA-

Så jeg kigger lidt efter vikariater, netop fordi så hænger jeg ikke på dem for altid. Og et eller andet sted har jeg ikke opgivet at vende tilbage, elsker jo at se når 10 øren falder for eleverne og de virkelig får en aha oplevelse.

0

Annonce ♥

Jo det har jeg også selv overvejet, men de stillinger jeg har søgt er det endt med at stillingen gik til en pædagog. Mit problem er at jeg rigtig gerne vil bruge mine formidlingskomptencer og min faglighed, men bare ikke i folkeskolen. Jeg er bange for ikke at kunne leve op til kravene der er for lærere i den danske folkeskole i dag. Så jeg går og kigger efter stillinger på produktionsskoler, daghøjskoler, voksenundervisning og andet. Der er bare ikke så forfærdelig mange stillinger der omkring Randers :thanks:

Så jeg kigger lidt efter vikariater, netop fordi så hænger jeg ikke på dem for altid. Og et eller andet sted har jeg ikke opgivet at vende tilbage, elsker jo at se når 10 øren falder for eleverne og de virkelig får en aha oplevelse.

Jeg forstår godt hvad du mener. Der er meget pres og stress ved jobbet som alm. folkeskolelærer...og det værste er næsten, at omgivelserne ser det som en loppetjans og ihh hvor har vi meget ferie og fritid og bla bla bla...jeg brækker mig. Så jeg forstår dig godt, og synes, at det er fantastisk, at der eksisterer sådan en erklæring som du har fået. Det er sgu da dejligt at leve i sådan et land. Jeg er jo godkendt til flexjob pga min gigt, så jeg ved hvor godt det er, at blive taget alvorlig og at der findes en løsning man kan leve med.

Er der ikke en ASV skole i Randers? Eller er du ikke interesseret i specialområdet? Der er man nemlig tit flere lærer om ansvaret, fordi det er børn med særlige behov.

0

Jeg forstår godt hvad du mener. Der er meget pres og stress ved jobbet som alm. folkeskolelærer...og det værste er næsten, at omgivelserne ser det som en loppetjans og ihh hvor har vi meget ferie og fritid og bla bla bla...jeg brækker mig. Så jeg forstår dig godt, og synes, at det er fantastisk, at der eksisterer sådan en erklæring som du har fået. Det er sgu da dejligt at leve i sådan et land. Jeg er jo godkendt til flexjob pga min gigt, så jeg ved hvor godt det er, at blive taget alvorlig og at der findes en løsning man kan leve med.

Er der ikke en ASV skole i Randers? Eller er du ikke interesseret i specialområdet? Der er man nemlig tit flere lærer om ansvaret, fordi det er børn med særlige behov.

Jo der ligger vidst et par skoler heroppe, men det er ikke lige det område jeg er interesseret i.

Ja det er skønt at den erklæring findes, så hvis jeg vil ud er det heldigvis noget jeg selv bestemmer og ikke jobcenteret.

0

Jo der ligger vidst et par skoler heroppe, men det er ikke lige det område jeg er interesseret i.

Ja det er skønt at den erklæring findes, så hvis jeg vil ud er det heldigvis noget jeg selv bestemmer og ikke jobcenteret.

Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke med det og håber at du snart finder noget du bliver glad for. Tror på dig...Følger dig igås?! :thanks:

0

Hej smukke

stærkt gået at du fik ringet til skolen og total røv at deres system ikke virkede - dumme systemer - jeg håber du får fat i dem i morgen.

husk at selvom du kommer til samtale og får jobbet tilbudt kan du sige nej i den sidste ende og at der altid er 3 mdrs prøvetid ;)

Du har intet at miste søde Anne;)

0

Så fik jeg ringet på skolen... :thanks: Dejligt at komme over den bakke ;)

Jeg er nu gået i tænkeboks om stillingen skal søges.

Alt i alt så var det jeg fik at vide positivt.

Stillingen var i 6.-7.-8. klasse = der jeg allerhelst vil være.

Stillingen var på deltid, ikke noget præcist tal, men ikke fuldtid.

Men der var nogle fag i stillingen som jeg ikke kan eller har lyst til at undervise i, men som jeg fik at vide, så var det vigtigste for dem at de fik den helt rigtige person og betød det så at de måtte bytte rundt på fagene, ja så gjorde de det.

0