12 indlæg i dette emne

Middagen til vores bryllupsfest starter kl. 18, og vi regner med at danse brudevals lidt før midnat. Men jeg synes umiddelbart, at 7 timer ved bordet lyder længe. Så mit spørgsmål går på: Kan man begynde på dansen fx. kl. 22 eller hvornår nu middagen ender?

- Henriette -

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Middag fra 18 til midnat er nu ret normalt.

Men det virker også som om I har fået det lidt galt i halsen med hvornår brudevalsen skal danses. Det skal ikke være VED midnat, bare på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af dagen eller aftenen FØR klokken slår midant. Grunden til at det ofte bliver lige i minutterne omkring midnat er, at mange netop sidder 6-7 timer til bords og kun lige når at rejse sig og danse brudevals før klokken slår 12. Hvis I er færdige klokken 22, så danser I bare brudevalsen dér og bagefter kan alle danse. Gæsterne danser ikke før brudevalsen, da meningen med brudevalsen netop er, at brudeparret "åbner" med den første dans.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Louise :cheerleader3:

Tusind tak for svar. Alle de bryllupper jeg har været til, har man danset brudevalsen omkring kl. 23.45. Men vi tager det som det kommer. Er vi færdige ved 23 tiden, så tager vi bare den sving-om dér :cheerleader3: Vi har nemlig snakket om at rykke middagen til kl. 19, men det er vist mest normalt fra kl. 18. Jeg synes bare at næsten 6 timer (og ikke 7 som jeg har skrevet) virker som længe, når der "kun" skal serveres 3 retter + kaffe. Men det kan være at tingene glider helt af sig selv :bunny_4:

- Henriette -

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I f.eks. har en toastmaster, så kan middagen også sagtens gå hurtigere, da han styrer taler og sange med køkkenet, og folk ikke bare selv bryder ind. Det er nemlig dét der tager ekstra tid. Vi regner helt klart med at skulle danse fra ca 22.30.. Men det er også fordi vi gerne have det maksimale ud af det fantastiske band der kommer og spiller efter maden, og så er det en skam, hvis de føst skal spille efter midnat.. Så der er jo mange ting der spiller ind på hvornår brudevalsen danses.. Bare det er før midnat, så går det hele :cheerleader3:

Hilsen Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi blev gift troede vi også at vi skulle danse længe før kl. 24, men det holdt altså stik at vi først var færdige med middag, sange, taler osv. kl. lidt i 24...

Så selvom det lyder som lang tid så er det ikke unormalt at man først er færdig deromkring :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Louise :cheerleader3:

Tusind tak for svar. Alle de bryllupper jeg har været til, har man danset brudevalsen omkring kl. 23.45. Men vi tager det som det kommer. Er vi færdige ved 23 tiden, så tager vi bare den sving-om dér :cheerleader3: Vi har nemlig snakket om at rykke middagen til kl. 19,

Det ville jeg absolut ikke gøre. Jeg mener man bør starte senest kl 18, gerne kl 17.30.

regn med

½ time til forretten

1½ time til hovedretten 8den skal rundt to gange og folk skal jo også trække vejret indimellem)

½ time til desserten

Det er 2½ time bare i "effektiv madtid" - det kun hvis maden kører supereffektivt. Læg hertil pauser mellem retterne, samt tid til diverse sange og indslag... så er du lynhurtigt oppe på de 5-6 timer, som er normalen for en bryllupsmiddag. Husk også at indregne ½ time til "ommøblering" inden lokalet er danseklart efter middagens afslutning... så er klokken tæt på 24, hvis du starter kl 18.

Husk på at bryllupsdagen er en dag hvor "alle har ret til at lave sjov med brudeparret". Antallet af indslag vil derfor ofte være højere end ved en normal gennemsnitsfest.... og hvert indslag kræver som bekendt tid. :bunny_4:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej...

Ja, vi oplevede også at det tog længere tid en vi regenede med til vores bryllup. Selvom vi havde en toast master.

Det er svært at forestille sig hvor mange indslag der kommer, men lad være med at presse tidsplanen for meget. Det hele tager tid; middagen, evt. omstilling af borde, bandet skal evt stille op osv.

Hilsen Anna :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Udover det som allerede er blevet sagt er der også den lille detalje der hedder afrydning af borde og kaffe. Det er helt klart en fordel hvis man kan nå at få afviklet kaffe, skære brudekage m.v. inden brudevalsen. Dels fordi personalet herved får tid til at foretage afrydning i det lokale hvor middagen er foregået og hvor der ofte skal danses efterfølgende, men også fordi det gør at man kan sætte fart på festen og dansen i forlængelse af brudevalsen hvad man ikke kan på samme måde hvis folk først skal ind og drikke kaffe m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige den der med brudevelsen har vi også haft oppe og vende - jeg mener jo at det er VORES fest

og så må vi gøre det hvornår vi har lyst til det - så jeg har faktisk snakket lidt om

"overraske" og så danse den berømte vals efter hovede retten, bare for at komme op

og blive rørt lidt og så kan dansen starte noget tidligere - men nu får vi af se hvad det ender med :bearhug:

Gitte :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores musik skal spille allerede kl.22.30 (kommer nok kl.22 og stiller op), så vi skal altså bare se at få spist den middag og flyttet numserne væk fra middagsbordet. Musikken kan nemlig ikke stille op før vi er væk.

Jeg bliver da helt stresses nu :bearhug: Vi når da aldrig at få spist 50 mennesker af på 4 timer. Der er jo også taler, sange og rygepauser.

Må vist hellere lige undersøge det her nærmere...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores musik skal spille allerede kl.22.30 (kommer nok kl.22 og stiller op), så vi skal altså bare se at få spist den middag og flyttet numserne væk fra middagsbordet. Musikken kan nemlig ikke stille op før vi er væk.

Jeg bliver da helt stresses nu :rolleyes: Vi når da aldrig at få spist 50 mennesker af på 4 timer. Der er jo også taler, sange og rygepauser.

Må vist hellere lige undersøge det her nærmere...

Det er sikkert en god ide at undersøger det nærmere. Den tidsplan lyder ikke realistisk. Hvorfor ikke få musikken til at stille op før middagen, så de er klar når I er klar. Herudover kan de vel blot gå igang senere hvis middagen trækker længere ud hvad den formentlig gør. Nøgleordet er fleksibiliet. Det er jeres fest og den skal gennemføres på jeres præmisser. Ikke på musikkens.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer