bryllup2008

Tine & Gio bryllup 02.08.2008

3,057 posts in this topic

Lidt om os :

Jeg er 32 år og arbejder som sygeplejerske.

Gio er 30 år og arbejder for TDC.

Vi fandt sammen i maj 1999 til en fest på studenternes hus i Odense.

Vi har boet sammen stort set lige siden....

Forlovet i august 2002

Gio friede i november 2006.

Index :

Kirke

Salmer + præ og postludium

Brude-børn

Forlovelsen

Frieri

Foto montage frieri

Vielses-ringe fra Chanti (demo-model)

Vores ringe

Foto location sønderborg slot

Foto location sandbjerg gods

Foto location Augustenborg Slot

Bryllups-kørsel

Feststed Scandic Hotel

Vejskilt!

Bordplan

Brude-suiten

Honey Moon

Second honey moon

Drømme-kjoler (pronovias, rembo styling)

Drømme-kjoler 2 (linea raffaelli, atelier diagonal)

Kjole-prøvning ved Lilly

Kjole-prøvning i Gråsten

Min kjole : San Patrick model bianca

Diadem + smykker

Slør med monogram

Mine brudesko

Brudesko med something blue

Skifte-sko

Brudetaske

Gommens manchetknapper

Gommens underbaws

Gommens tøj

Gommens sko

Tøj til brudebørn

polo shirts med tryk

Toastmaster båthorn

Monogram

Gæste-gave

Invitationer

Blærerække

Kirkehæfter

Blærerække

Ris-poser

Kurve til risposer

Beretning fra ris-pose doin'

Kuvert-risposer beretning

Snøfte-servietter

Logo chokolade revideret

Personlig hilsen på små champagneflasker

Menuhæfter

Bordkort

Balkort

Hele serien

Materiale-forbrug

Foto-album

Bryllups-album

Bordopdækning

Egen bordpynt

Hjerte-stjernekastere

Beautiful balloons

Kysse-klokker

Organzaposer med lavendel egne her

Lavendel-duftlys

Kæmpe opbevaringskasser til bryllups-nips

Lavendeltema

Mere lavendeltema

Lavender Champagne

Is-te med lavendel

Lavendel-småkager

Bryllupskage inspiration

Paraply

Planlægnings-kalender

Sæbe-bobler

Pyntning af sæbebobbel-flasker

Kirke-sæbebobler

Visit-kort/reminder

Hand made rose petals

Købens tørrede rosenblade

Bryllups-toiletpapir

just married skilt til bryllups-køretøjet

Silkebånd med navn og dato

Servietter med navn og dato

To do liste januar

To do liste februar

To do liste marts

To do liste april

Kage-bombe

PA beretning fra s. 124

Edited by bryllup2008
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Min bryllupsplanlægning går faktisk strygende! :)

Efter Gios frieri i november (bare rolig, den historie følger) begyndte vi at se efter feststed og musik i januar.

Først havde vi planlagt et maj bryllup, men så bad min søster, om vi ikke kan flytte det, da både hun og hendes kæreste læser på universitetet og de har jo højst sandsynlig eksamen i maj/juni og dermed rigeligt stress i forvejen, - så vi valgte derfor at flytte datoen til august.

Vi ringede som det første til Ballebro Færgekro (www.ballebro.dk) (der hvor AnjaSL skal holde sit bryllup) ... og jeg var helt flov over at ringe så tidligt for at booke (dvs mere end 1,5 år før festen)... men fik da et chok da de fortalte, at de er booket helt op i både juli og august 2008!!! Øv øv øv, for det var bare vores absolutte favorit sted!

Nå, men så fik vi lidt stress på (jeg gjorde i hvert fald), så vi ringede til Hotel Baltic (www.hotel-baltic) og forhørte os, om de var ledige, og det var de. Så vi aftalte, at vi kunne komme forbi og se faciliteterne, hvilket vi var et par dage efter. Ballebro Færgekro kender vi, da vi selv har været til bryllupsfest der for nogle år siden. Hotel Baltic har vi aldrig været på, men har hørt meget godt. ... men jeg blev ærligt talt lidt skuffet over stedet! Det ligger fint ned til vandet og der er et hyggeligt fest lokale med små spots i loftet, der ligner stjerner... så omgivelserne var faktisk ok... men der stank bare af kro da vi trådte ind og værst af alt, så var deres service totalt fraværende! Følte mig slet ikke velkommen og vi skulle selv spørge efter at få lov til at se festlokalet og få brochurer/priser osv. Vi reserverede stedet... men efter nogle ugers betænkningstid så fortrød jeg, for jeg vil ikke bruge så mange penge et sted, hvor jeg ikke føler mig velkommen!!! Så Hotel Baltic blev afbestilt igen!

Vi har så midt i marts været ude forbi Quality Hotel (www.qhs.dk) og der blev vi bare modtaget helt anderledes end ved Baltic. Utrolig imødekommende vært, som viste os rundt på hotellet og sagde tillykke med brylluppet (hvilket kom helt bag på mig, for der er jo bare så lang tid til, men den kommentar gjorde mig bare så glad).

Så nu har vi reserveret Quality Hotel den 2. august 2008 til os :super:

Selvom jeg synes, at vi er tidligt ude (over 1,5 år før bryllupsdato) så har vi ligesom hvad feststed angår også haft svært ved at finde musik til dagen!

Jeg har en kammerat, der spiller i en kanon duo (Shubiduo) så ham ville jeg jo gerne have til at spille... men den duo var også allerede optaget på vores valgte dato ØV! Vi har spillet sammen i Gråsten Garden og har således kendt hinanden siden 11 - 12 års alderen, så det kunne bare være så hyggeligt, hvis han kunne have spillet til mit bryllup. Men nej...

Vi har nu fundet en anden duo over nettet, og det er jo lidt som at købe katten i sækken, når man ikke kender dem eller har hørt dem spille. Der ligger nogle demoer på deres hjemmeside og det lyder såmen helt fint - og så faldt vi for, at de på deres hjemmeside ser sjove og festlige ud... håber bare ikke at det bliver alt for "suppe-steg-is" agtigt, men det er jo den risiko man løber!!! Har desværre ikke råd til et helt band, selvom det kunne være fedt : ) Synes ellers også at den duo vi har booket er dyre (10.000 kr for musik fra 18 - 02).

Da musik og feststed var på plads ringede jeg fluks til kirke/præst for at få datoen reserveret der også (lidt vigtigt ik?! :griner:- )

Vi kunne dog ikke få at vide, hvilken præst der skal vie os, da vores dato ligger i præsternes ferie - men det gør os nu ikke det store, for vi har ingen tilknytning til nogen af dem!

Så nu er der styr på kirke/dato + tidspunkt for vielsen samt feststed og musik.

Nå ja og så fotograf... min kusines mand er fotograf (www.larssfotografi.dk) og ham har vi booket! Han skal godtnok med til festen, men vil gerne tage billeder af os under/efter vielsen samt "fotosession" billederne - har ikke snakket specifikt med ham endnu, men han har i hvert fald reserveret dagen til os : )

Så alle de "store" reservationer har vi styr på indtil videre :cheerleader3:

Fortsættelse følger....

Edited by bryllup2008
0

Hej Tine

Tillykke med det kommende bryllup. ØV at I ikke kunne få Ballebro - kan jo godt forstå at det var jeres førstevalg. Da min kæreste friede Sankt Hans aften sidste år, var den eneste ledige dato (lørdag) fra start april-slut september - Sankt Hans Aften :super: Det er et MEGET populært sted til hhv. bryllupper, fødselsdage, konfirmationer mv. så de er booket vildt lang tid i forvejen. De fik allerede i foråret sidste år en bookning på bryllup i august 2008 - ret vildt. Vi skal ned på kroen på mandag og smage lidt af deres vinudvalg - så bliver det hele lidt mere virkeligt. Vi har også altid vidst, at vi ville holde vores fest på Ballebro, så det var ret heldigt, at de lige havde en enkelt sommerdato ledig.

Men hvor er det dejligt, at I så har fundet et andet sted, som I er glade for.

Det ser da ud som om I er nået meget langt allerede :) Og hvor er det bare sødt af jer, at I tager hensyn til din søster og hendes kærestes eksamensperiode - og hatten af for at din søster beder dig om så stor en tjeneste før I fik sat jer fast på en dato. SUPER.

Glæder mig til at følge med i jeres planlægning.

0

Annonce ♥

Velkommen til Tine (og Gio) :super::cheerleader3::griner:-

Nå men de store ting har i jo allerede styr på, så nu begynder alle de små ting, som tager mindst lige så lang tid at planlægge. Glæder mig til at følge med i din tråd.

Ærgeligt I ikke kunne få det feststed, som var jeres førsteprioritet. Men er sikker på I også får en god fest, der hvor i har valgt det skal være. Vi havde lidt samme problem, da vi skulle vælge feststed. Vores bryllup skal være i Aabenraa, så vi ville først have holdt det på Sdr. Hostrup kro, men den levede desværre slet ikke op til vores forventninger (uhjælpsom personale, der var ikke ryddet op osv). Men vi fandt så Benniksgaard Hotel i Rinkenæs, som vi efterfølgende er blevet super galde for at vi valgte. Mage til service har jeg aldrig oplevet :) Håber, I har fået sammen oplevelse af det sted I nu har valgt.

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej Tine :)

Velkommen til BK. Dejligt at høre fra en sønderjyde.

Vi skal selv giftes i Bov Kirke og holde festen på Skovrestaurant Skyttegaarden i Aabenraa.

Overnatning foregår på Hotel Europa i Aabenraa.

Var sidste år i sep. til bryllup på Ballebro Færgekro - og ja det var bare kanon godt det hele.

Ærgeligt for jer at det var optaget.

Hvilket band er det, I har fået til at spille? Jeg har selv haft ringet rundt til 7-8 forskellige bands

men alle var booket. Ville utroligt gerne have haft TipTop fra Sønderborg, men de er jo så eftertragtede

at det er komplet umuligt at få dem. Øv, men vi fandt da noget andet.

Glæder mig til at følge din tråd.

Joan[/size] :super:

0

Hej Tine

Jeg vil også hilse dig velkommen. Jeg skal selv giftes i 2008, og synes det er dejligt med flere planlægningstråde for 2008 brude. Så jeg glæder mig til at følge din tråd.

Hilsen Anne

0

Ja, så er det ved at være tid til lidt baggrundshistorie!

DET FØRSTE MØDE - MAJ 1999

Gio og jeg mødte hinanden for 8 år siden til en fest på studenterhuset i Odense.

Gio arbejdede der som frivillig og det samme gjorde min veninde fra gymnasiet, som læste til fysioterapeut i Odense. Hun tog mig med til fest i studenterhuset... ja, og der mødte jeg så min kommende mand! Og han er sådan set blevet hængende lige siden (og gud ske lov for det :bearhug: )

I starten boede jeg i Skanderborg og Gio i Odense, så det var noget af et lang-distance forhold vi kørte der, men efter et halvt år flyttede jeg selv til Odense for at læse til sygeplejerske, og så har vi faktisk været uadskillelige lige siden. Vi mødte hinanden 13. maj 1999 så det er snart hele 8 år siden... ak hvor tiden dog går.... !

FORLOVELSEN - AUGUST 2002

Vi valgte at forlove os på en ferie til Tenerife august 2002.

Vi havde sammen været ved guldsmeden og vælge ringe. Et par billige ringe i sølv til 700 kr pr par. Gio var således meget lettet, da vi skulle til at betale, fordi det blev så billigt... men så gjorde han en stor fejl, som han har lært af siden - han vendte ryggen til i et kort øjeblik... og da han så hev dankortet frem for at betale, så hed beløbet lige pludselig 2100 kr!!! Han så helt forstyrret ud :blush:

Det der var sket, var såmen at frøkenen her lige havde sørget for, at der kom lidt bling-bling i dame-ringen tihi... :pokey:

Så den dag lærte Gio en vigtig lektie...aldrig at vende ryggen til fruen i en smykkebutik tihi hi hi ....

(prøver lige at vedhæfte lidt billeder fra vores dejlige forlovelse på Tenerife)

post-23374-1177615086.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Tine.

Sætter lige denne beskrivelse ind i din tråd:

Hvis du skal have din planlægningstråd lagt ind undre din signatur, skal du gøre følgende (prøver lige at være lidt pædagogisk...)

- Gå ind på side 1 i din tråd --> kopier url'en (http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=35486&hl=)

- Gå ind i 'Mit kontrolpanel' --> vælg rediger profil ovre i venstre side

- Skriv et eller andet - fx. 'Min plnlægning' --> marker det og tryk på ikonet 'indsæt link' (nummer fire fra højre med +'et) og så kommer der en kasse op, hvor dus kal sætte url'en fra pkt. 1 ind.

- Du kan så trykke 'opdater signatur' og se øverst, hvordan det ser ud lige nu...

Hvis du stadig ikke kan finde ud af det, så skriv lige, for så prøver jeg lige igen :)

0

Kom lige en smule videre med bryllups planlægningen i dag.

Som tidligere nævnt er min kusines mand fotograf og ham har vi booket til at tage bryllupsbilleder "on location".

Har endnu ikke aftalt detaljer med ham, men regner med, at vi tager en times tid efter vielsen til fotooptagelserne.

Har tænkt på at vi kunne få taget billederne nede ved de smukke omgivelser ved Sønderborg slot. Se fotos derfra sidst i dette indlæg.

Da min kusines mand selvfølgelig også skal med til festen, vil vi ikke byde ham at være "på arbejde" hele dagen/aftenen, så vi havde egentlig snakket om at bede gæsterne være flittige med deres kameraer... og det tror jeg da også at vi stadig gør... men så faldt jeg jo lige over klikfotos hjemmeside (www.klikfoto.dk) og tænkte "skal da have..." (som ægte bridezilla får man jo konstant nye ideer hi hi)...

Det er stadig meningen, at min kusines mand tager "standard" brudebillederne, og så lader vi klikfoto stå for resten! Det smarte er nemlig, at mens vi er ved Sønderborg Slot til fotosession den times tid efter vielsen, da tager gæsterne ud til feststedet og får kaffe/the, øl/vand... og så kunne klikfoto følge med gæsterne og tage billeder der, mens vi er væk! Sådan bliver det... Så de er hermed booket!

post-23374-1177875358.jpg

post-23374-1177875374.jpg

Edited by bryllup2008
0

Tillyke med dit link til din planlægningstråd :loveflag:

Jeg har lige testet det, og gæt en gang - det virkede, for her er jeg landet midt i din tråd -HAHA-

Det ser ellers godt ud med Sønderborg slot som fotolokation. Det skal nok blive nogel gode billeder.

0