Den glade Brud

Hvem har IKKE Band/mobildisko?

30 indlæg i dette emne

Jeg synes at det virker som om at alle har en eller anden form for band eller mobildisko til festen - er det virkeligt sandt?

Jeg kan jo starte med at række hånden i vejret - vi har ingenting.. udover en hjemmelavet pclayliste og karaoke...:heart:

Og nej, det er ikke fordi det er "mere vores stil" - det er fordi vi desværre ikke har råd... :bearhug:

Så jeg vil gerne høre fra nogle artsfæller - eller evt. nogle som har været gæster til bryllupper uden - og gerne bryllupper, der var fede alligevel...

:heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vi har en guitarist fra kl.18 til 24, Derefter playliste. Det glæder vi os rigtig meget til :bearhug:

Vi har været til et bryllup hvor der ikke var musik under middagen, og efterfølgende playliste, og der blev danset meget, både af unge og gamle. Alle gæsterne var inden bryllupet blevet spurgt til deres ynglingsnr. brudeparret havde fundet de fleste nr som de startede med at spille. Folk blev så glade når deres ynglingnr kom, så de sprang ud på gulvet. Derefter var det bare blandet musik, både tilfældigt men også folk der valgte det nr de ville høre. Vi har også været til et bryllup hvor der var band, men de spillede alt for højt, så folk sad i de tilstødende lokaler, ærgeligt!. TIl sidst har vi også være til et bryllup hvor der ikke var musik under middagen, og hvor de tændte for Norah Jones efter middagen....det er dejligt musik, men stille, så der blev ikke danset overhovedet.

Jeg er sikker på at i nok skal få en fantastisk aften, og hvor folk danser. Det er bare vigtigt at vælge noget godt dansemusik, der appelerer til både unge og gamle :carrot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

*Rækker hånden op*

Til receptionen har vi jazzband.

Vi har kun standup/magi og playliste til festen...og måske en danser eller to på bordene...når sprutten går ind...

-Sophie, som forhåbentlig ikke må drikke...

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man så ikke helt. Det kræver at man har musikken eller kan skaffe den og i dag er der rigtig meget musik som man ikke kan købe i butikkerne eller købe via payload. Herudover er der også grænser for hvor meget musik der kan ligge på en computer. Laver man eksempelvis løsningen med at lade gæsterne ønske et nummer hver på forhånd og vi taler såvel ældre som yngre gæster er der ingen tvivl om at man kommer på arbejde. Ihvertfald hvis man vil skaffe alle numrene. Vi har haft enkelte kunder der ønskede sådan en løsning. Langt de fleste numre var allerede i samlingen men de få numre som ikke var, gav anledning til en del research og opsporing. Fordi man jo sætter en ære i at skaffe det selvom kunden siger at det var ok hvis ikke man havde det hele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Vi har slet ingen musik...... Men nu er vores bryllup også lagt op til at være "lidt anderledes"..... Vi har inviteret gæsterne til kirken kl 11 og så efterfølgende "reception" med "middags-buffet" hjemme i haven til kl ca 17. Der efter er der ikke planlagt mere...... Det af den simple årsag at jeg jo ikke er specielt godt gående og at vi simpelthen ikke er ret meget til alt det der aften/natte roderi med dans m.m. så for os er dette den helt rigtige måde at holde vores bryllup på og altså heller ingen musik!! Ja dvs. der plejer at være et kor af fugle i haven... Men der er det jo nok ikke let at få div ønsker opfyldt... :bearhug::heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi har bare en kammerat af mine som er DJ til at spille.. Grunden til at vi ikke har noget band, er ganske enkelt fordi vi synes det er for dyrt..

Jeg har nævnt det flere gange herinde, så skal ikke rode mere op i det... Men vi er nu ganske tilfreds med, at det "bare" bliver en DJ som spiller..

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også "kun" playliste på computeren.

Vi har været lidt bekymret for eventuelle sange, som der jo ikke er en pianist til at spille med på. Vi har fog hørt fra andre at det ikke har været et problem til deres fest, så det håber vi heller ikke at det er den 7.7

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Diskobil

Ang. det med de ønskede nr inden festen....så skrev jeg også at de havde fundet de fleste nr. og at det kun var til at starte festen op på. Og det virkede rigtig godt :carrot: :bearhug: Jeg har skrevet det engang før, hvor du også kommenterede det, og vil derfor lige forklarer det endnu bedre, hvordan det var gået for sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde ikke band (havde desværre ikke råd) og ikke disko - da det simpelthen bare ikke er mig!

I stedet havde vi en emget dygtig musiker på guitar under middagen og festen. Han var rigtig god til det dæmpede og hyggelige under middagen - og gik sågar rundt en gang imellem og spillede på panfløjte, hvilket han var meget dygtig til og det skabte nogle fantastiske stemningsfulde øjeblikke under middagen.

Under festen gav han den så en ekstra tand og fik alle uden undtagelse op at danse (og min familie er faktisk ikke dem der danser særligt meget desværre....). Han forstod virkelig at fange den stemning der var hos os og vores gæster - og der er ingen tvivl om at han vil blive benyttet igen af flere af vores gæster inkl. os selv. For han var guld værd.

-------------------------------------

Vi har dog med stor fordel til flere andre fester: som dåbsfest og 30 års fødselsdage, 50-års osv. brugt vores laptop som musikanlæg, med indlagte musiklister - og det har også fungeret upåklageligt hver gang. Så det er helt sikkert noget vi bruger igen.

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke noget... Har også bare en laptorp med vores egen playlist. Jeg gidder ikke danse rundt til 'Lille fregnede Luise' på min bryllupsdag :rolleyes: , så jeg ville ikke ha en suppe, steg og is musiker til at hamre i et orgel.

Og så var der jo også lige det med at manden synes at det koster for meget hvis vi skulle ha noget levende musik, og fordelen ved en playlist er jo at man får lige det musik som man vil ha http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smilie_flagge14.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at det virker som om at alle har en eller anden form for band eller mobildisko til festen - er det virkeligt sandt?

Jeg kan jo starte med at række hånden i vejret - vi har ingenting.. udover en hjemmelavet pclayliste og karaoke...http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Og nej, det er ikke fordi det er "mere vores stil" - det er fordi vi desværre ikke har råd... :rolleyes:

Så jeg vil gerne høre fra nogle artsfæller - eller evt. nogle som har været gæster til bryllupper uden - og gerne bryllupper, der var fede alligevel...

:respekt:

Vi skal bare have en playliste. Jeg bryder mig ikke om hverken dj's eller partybands og det er mere min stil bare at tage computeren med. Så jeg rækker hænderne op :-)))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi havde heller ikke, noget musik, der var der flere gode grunde til.

1. Da vi ikke er danse mennesker, og jeg viste at jeg ville være totoalt ferdig og smaddret ved 1-2 tiden valdte vi at bruge en spise sted hvor de lukkede ved 1 tiden, samt Det rum vi skulle spise og være i var for smådt, vi danse brude vals ude på galden.(det var i sommes i 20 gr,)

2. Vi har en del i familien der bruger hørerarperater.de kan ikke ha for meget støg.

3.og ikke mindst. vi havde over hovet ikke overvejet tanken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu en hånd herfra.

Vi HADER begge, at skulle overdøve musikken under middagen (familien er slem nok som den er), og vores definition af samtalemusik, er adskillige decibel under de professionelles.

Til dansen bagefter bruger vi ganske enkelt enten en computer eller et alm. CD-anlæg (ej altså hvor ANALOGT!!!! :rolleyes: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dansen bagefter bruger vi ganske enkelt enten en computer eller et alm. CD-anlæg (ej altså hvor ANALOGT!!!! :rolleyes: )

Ja, du er da bare totalt so-last-century -http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif-

:respekt:

Fedt at høre...hvordan kommer folk op af stolene til et musikanlæg? Gode idéer?:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror ikke det er svärt at få folk op af stolene til et musikanläg.. Personligt FLYVER jeg da op af stolen hvis jeg hörer f.eks Waterloo med ABBA :rolleyes:

Og hvad er mere romantisk end 'Love is all around me' med Wet Wet Wet???????? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif

Og en gammel GASOLIN er da heller ikke fy skam... Ska nok bare ikke lige väre Rabaldersträde...med tanke på de lidt äldre :carrot:

Jeg er slet ikke urolig for om der bliver danset...jeg ska nok byde op...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

- og lappen røg i vejret....

Vi skal heller ikke have hverken DJ eller band til vores bryllup.

Vi har valgt at have en jukebox under og efter middagen... Efter middagen har vi samtidig noget åben scene, hvor der vil være mulighed for gæsterne at give et nummer. Vi stiller så trommer og guitar tilrådighed, samt lidt percussions...

Der er mange af gæsterne, som er ret musikalske, så vi håber, at det bliver godt - kan i hvert fald godt selv lide idéen ;)

:rolleyes: Mia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- og lappen røg i vejret....

Vi skal heller ikke have hverken DJ eller band til vores bryllup.

Vi har valgt at have en jukebox under og efter middagen... Efter middagen har vi samtidig noget åben scene, hvor der vil være mulighed for gæsterne at give et nummer. Vi stiller så trommer og guitar tilrådighed, samt lidt percussions...

Der er mange af gæsterne, som er ret musikalske, så vi håber, at det bliver godt - kan i hvert fald godt selv lide idéen ;)

:rolleyes: Mia

DET er bare en genial idé!!!! Super idé!! Vi gør lidt af det samme - dog bare med karaoke, da mange i min familie er meget sangglade:) Og vi skal da også selv give en duet..http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

- og lappen røg i vejret....

Vi skal heller ikke have hverken DJ eller band til vores bryllup.

Vi har valgt at have en jukebox under og efter middagen... Efter middagen har vi samtidig noget åben scene, hvor der vil være mulighed for gæsterne at give et nummer. Vi stiller så trommer og guitar tilrådighed, samt lidt percussions...

Der er mange af gæsterne, som er ret musikalske, så vi håber, at det bliver godt - kan i hvert fald godt selv lide idéen ;)

:rolleyes: Mia

DET er bare en genial idé!!!! Super idé!! Vi gør lidt af det samme - dog bare med karaoke, da mange i min familie er meget sangglade:) Og vi skal da også selv give en duet..:respekt:!

Tak for det - så håber vi det virker.....

Faktisk er det manden, der skal have æren for den idé http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: Vi skal heller ikke have band!!!!

Jeg tror det ender med en juke box - men jeg skla liiige høre hvordan den spiller først for jeg synes ikke det vil være så fedt, hvis der fx. er 10 sek pause mellem numrene, hvis I forstår.... I såfald bliver det også en play-liste! Jeg kan super godt lide idén med at høre om gæsternes yndlingsnummer, så det napper jeg da lige til min planlægning...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

Vi har slet ingen musik endnu, kan ikke bestemme os, men det bliver nok en bærbar. Ville egentlig helst have haft en jukebox, men kan ikke fordrage meget af det blandede musik som ligger på sådan en og hvordan forhindre man gæsterne i at spille mine hade popnumre? Man ku jo http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/shooter.gif dem. :respekt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer