cometen

Vægttab

15 indlæg i dette emne

:loveboard:

Hej tøser!

Synes lige jeg ville dele min nye slankekur med jer, synes selv den er utrolig nem og effektiv. Jeg startede for tre uger siden og på den tid har jeg tabt 7 kilo og 14 cm, og er nu nede på min normalvægt, jeg fortsætter dog lidt endnu for vil gerne tabe ca 5 kilo mere.

Kuren hedder Atkins og det er den som har været meget i medierne på det sidste, selvom den lyder for godt til at være sandt og rimelig usund, har seneste undersøgelser vist at den faktisk er både effektiv og ikke har nogen skadelig effekt. Og jeg kan personligt skrive under på at den virker :)

Jeg dyrker ikke vildt meget motion men træner i et motions center 1-2 gange om ugen, men ikke noget vildt.

Kuren går kort og godt ud på ikke at spise mere end 20 kulhydrater om dagen, det skal her siges at der er 7,4 kulhydrater i en gulerød...dette synes jeg kun er skønt da jeg fra tidiligere vægtkonsulent kure er ved at brække mig over voldsomme mængder grøntsager. Med denne kur kan man nemt spise ude, hvilket er vigtigt for mig, da vi ofte er ude hos venner og familie og spise eller på restaurant. Jeg har i disse tre uger ikke følt mig sulten og min lyst til brød og søde sager er helt forsvundet. er jeg lækker sulten spiser jeg en ostehaps eller et par flæskesvær..

Hvis der er nogen der er interreserede kan i se mere på www.atkins.com, her står alt beskrevet til punkt og prikke og der er tusindvis af opskrifter.

Det var så lige en nem og billig slankekurs råd fra mig...

Skal giftes den 21 juli.....whiiiii :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, tillykke med vægttabet.....

Nu har jeg set flere i den senere tid, der har givet sig i kast med lignende lynkure og derfor har jeg lidt svært ved at tie stille længere.

Jeg er bare nødt til at sige som er det blevet nævnt flere gange i dette forum, at der ikke findes nogle lette måder til et varigt vægttab og slet ikke de underlige kure, der dukker op ind imellem som f.eks. Atkins, Fit for Life, Blodtype-diæten osv osv osv......

Det du smider lige nu er væske OG muskelvæv. D.v.s. at rent faktisk så taber du det kropselement, der skal være med til at øge din forbrænding og få fedtet til at forsvinde. Muskelvæv kan kun regenereres på éen måde og det er ved træning og motion, byggeklodsen der bruges i den forbindelse er godt nok protein som Atkinskuren indeholder meget af, men da du skriver at du ikke træner det helt vilde, så kan du ikke udnytte proteinet særligt godt og din krop kommer i energi-underskud.

Når du stopper med Atkinskuren igen på et tidspunkt vil du tage endnu mere på igen fordi der ikke er muskelvæv nok til at hjælpe med at tage sig af fedtvævet - det er derfor mange oplever yo-yo effekten hver gang de har været på en eller anden lynkur.

Husk at din krop har brug for alle tre elementer i kosten - protein, kulhydrat og fedt.

Proteinet er klodserne til at bygge sundt muskelvæv op, kulhydratet er kroppens brændstof og fedtet er olien der smører værket.

Hvis du sammenligner med en bil, så kan den ikke køre uden brændstoffet eller olien til at smøre de vitale dele - din krop kan heller ikke "køre" uden disse elementer.

Vejen frem er kostomlægning og mere motion - det er så fortæsket men immervæk den eneste metode, der duer.

Mange undervurderer hvad de egentlig putter i munden i løbet af en dag - også mig selv!

Jeg har fundet god hjælp i skemaet som du kan downloade via linket:

Krop og kost

Læs brugsanvisningen inden du går igang.

Her får du også virkelig syn for sagen med hensyn til hvor din krop får sin energi fra.... det er overraskende hvor lidt der faktisk skal til før over halvdelen af energiindtaget kommer fra f.eks. fedt eller kulhydrat.

En god tommelingerregel når du vil tabe dig er at fordelingen skal være ca. 20% energi fra fedtet og en nogenlunde ligelig fordeling af energien mellem protein og kulhydrat.

Jeg har ikke lagt nogen speciel kostplan men snupper hvad der er i køleskabet, jeg kan jo med det samme se hvad konsekvensen af det jeg putter i hovedet er og hvordan jeg så bør forholde mig resten af dagen.

Det fede (he he..... godt ordvalg :loveboard: ) er også at din krop meget hurtigt kommer i en god balance, så trangen til slik og søde sager forsvinder MEGET hurtigt.

Principperne for at tabe sig er grundlæggende at forbruge mere energi end du indtager - længere er den faktisk ikke.

Vejen er at overvåge hvor meget der puttes i munden og så få trænet/motioneret.

Kroppens energiforbrug er forskelligt fra person til person og meget afhængigt af vægt+højde og aktivitetsniveau.

Du kan beregne dit omtrentlige energiforbrug her:

Energiberegner

Når du vil tabe dig skal dit daglige energiforbrug ligge ca. 500 kcal under - dette vil give et sundt vægttab af hovedsageligt fedtvæv på 0,5-1 kg om ugen.

Når alt kommer til at er det ikke din kropsvægt du skal fokusere på.... smid badevægten ad h...... til og find målebåndet frem i stedet for, det er her du vil se resultater så det basker!

Jeg har selv i den forgangne halvanden måned (siden jeg købte drømmekjolen) tabt bl.a. 9 cm om taljen, 3 cm lige under brystet og 4 cm om hoften ved at bruge ovenstående principper. Hvor meget jeg vejer lige nu aner jeg ikke..... de 92 kg der står i min ticker er for en måned siden hvor jeg hoppede på vægten efter en omgang svømning i DGI-Byen.

Min krop svinder ind, det er helt sikkert og så skal vægten også nok helt automatisk følge med, men det er altså ikke den jeg interesserer mig mest for.

Hvis du har brug for et boost til at starte på, så kan du i en uge evt. erstatte frokosten med en protein shake..... erstat ALDRIG morgen- eller aftensmåltidet. Så ryger du nemlig ud i at du bliver sulten og går på rov i køleskabet.

Pyha.... det blev en længere omgang, men jeg håber at du og flere herinden kan få glæde af det jeg har skrevet.

Og som det ses af min vægt-ticker, så virker denne metode altså :)

Jeg har ikke på noget tidspunkt taget på igen, allerhøjest stået stille i en periode......

Kæmpe :cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hörte lige noget i radioen idag om at Atkins Diät ikke var godt for kroppen.. Hörte ikke helt efter hvad de sagde..(kunne jo ikke vide at jeg skulle bruge det til noget idag) :)

Men de slutte med at sige at det bedste var at spise efter talerkenmodellen.

Så pas liiiiiiiige lidt på med det der Atkins noget der...

Hvis du föler trang til at bruge noget for at tabe dig kan du evt udskifte din frokost med noget slankepulver og en gullerod. Men ikke mere end det synes jeg, kroppen skal have det godt.

Kram fra Charlotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, tillykke med vægttabet.....

Nu har jeg set flere i den senere tid, der har givet sig i kast med lignende lynkure og derfor har jeg lidt svært ved at tie stille længere.

Jeg er bare nødt til at sige som er det blevet nævnt flere gange i dette forum, at der ikke findes nogle lette måder til et varigt vægttab og slet ikke de underlige kure, der dukker op ind imellem som f.eks. Atkins, Fit for Life, Blodtype-diæten osv osv osv......

Det du smider lige nu er væske OG muskelvæv. D.v.s. at rent faktisk så taber du det kropselement, der skal være med til at øge din forbrænding og få fedtet til at forsvinde. Muskelvæv kan kun regenereres på éen måde og det er ved træning og motion, byggeklodsen der bruges i den forbindelse er godt nok protein som Atkinskuren indeholder meget af, men da du skriver at du ikke træner det helt vilde, så kan du ikke udnytte proteinet særligt godt og din krop kommer i energi-underskud.

Når du stopper med Atkinskuren igen på et tidspunkt vil du tage endnu mere på igen fordi der ikke er muskelvæv nok til at hjælpe med at tage sig af fedtvævet - det er derfor mange oplever yo-yo effekten hver gang de har været på en eller anden lynkur.

Husk at din krop har brug for alle tre elementer i kosten - protein, kulhydrat og fedt.

Proteinet er klodserne til at bygge sundt muskelvæv op, kulhydratet er kroppens brændstof og fedtet er olien der smører værket.

Hvis du sammenligner med en bil, så kan den ikke køre uden brændstoffet eller olien til at smøre de vitale dele - din krop kan heller ikke "køre" uden disse elementer.

Vejen frem er kostomlægning og mere motion - det er så fortæsket men immervæk den eneste metode, der duer.

Mange undervurderer hvad de egentlig putter i munden i løbet af en dag - også mig selv!

Jeg har fundet god hjælp i skemaet som du kan downloade via linket:

Krop og kost

Læs brugsanvisningen inden du går igang.

Her får du også virkelig syn for sagen med hensyn til hvor din krop får sin energi fra.... det er overraskende hvor lidt der faktisk skal til før over halvdelen af energiindtaget kommer fra f.eks. fedt eller kulhydrat.

En god tommelingerregel når du vil tabe dig er at fordelingen skal være ca. 20% energi fra fedtet og en nogenlunde ligelig fordeling af energien mellem protein og kulhydrat.

Jeg har ikke lagt nogen speciel kostplan men snupper hvad der er i køleskabet, jeg kan jo med det samme se hvad konsekvensen af det jeg putter i hovedet er og hvordan jeg så bør forholde mig resten af dagen.

Det fede (he he..... godt ordvalg :loveboard: ) er også at din krop meget hurtigt kommer i en god balance, så trangen til slik og søde sager forsvinder MEGET hurtigt.

Principperne for at tabe sig er grundlæggende at forbruge mere energi end du indtager - længere er den faktisk ikke.

Vejen er at overvåge hvor meget der puttes i munden og så få trænet/motioneret.

Kroppens energiforbrug er forskelligt fra person til person og meget afhængigt af vægt+højde og aktivitetsniveau.

Du kan beregne dit omtrentlige energiforbrug her:

Energiberegner

Når du vil tabe dig skal dit daglige energiforbrug ligge ca. 500 kcal under - dette vil give et sundt vægttab af hovedsageligt fedtvæv på 0,5-1 kg om ugen.

Når alt kommer til at er det ikke din kropsvægt du skal fokusere på.... smid badevægten ad h...... til og find målebåndet frem i stedet for, det er her du vil se resultater så det basker!

Jeg har selv i den forgangne halvanden måned (siden jeg købte drømmekjolen) tabt bl.a. 9 cm om taljen, 3 cm lige under brystet og 4 cm om hoften ved at bruge ovenstående principper. Hvor meget jeg vejer lige nu aner jeg ikke..... de 92 kg der står i min ticker er for en måned siden hvor jeg hoppede på vægten efter en omgang svømning i DGI-Byen.

Min krop svinder ind, det er helt sikkert og så skal vægten også nok helt automatisk følge med, men det er altså ikke den jeg interesserer mig mest for.

Hvis du har brug for et boost til at starte på, så kan du i en uge evt. erstatte frokosten med en protein shake..... erstat ALDRIG morgen- eller aftensmåltidet. Så ryger du nemlig ud i at du bliver sulten og går på rov i køleskabet.

Pyha.... det blev en længere omgang, men jeg håber at du og flere herinden kan få glæde af det jeg har skrevet.

Og som det ses af min vægt-ticker, så virker denne metode altså :)

Jeg har ikke på noget tidspunkt taget på igen, allerhøjest stået stille i en periode......

Kæmpe :cheerleader3: fra Marianne

Vil først lige sige tillykke til dig marianne med de flotte resultater! Og har så lige et spørgsmål... forstår ikke helt hvad jeg skal bruge den energiberegner til... har prøvet den nu... og kan da godt se jeg kan bruge flere timer aktivt... men ud over det skal den vise andet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den viser det energiforbrug din krop har ved dit nuværende aktivitetsniveau....

Når du sammensætter din kost (som du kan notere ind i skemaet i det andet link) skal den energi du får fra maden ligge ca. 500 kcal under det tal som energiberegneren fortæller dig, hvis du vil tabe dig.

Har du en vægt som du er tilfreds med og vil fastholde, skal dit energiindtag gennem maden ligge på cirka samme niveau som beregneren.

Husk, som der også står på siden med energiberegneren, at det kun er en rettesnor for der er selvfølgelig forskel fra menneske til menneske. Men den giver nu alligevel et fingerpeg i den rigtige retning....

Husk også undervejs med mellemrum når vægte falder, at lave en omberegning af energiforbruget, det falder nemlig i takt med kropsvægten. Herefter justeres kosten om nødvendigt hvis man fortsat ønsker at tabe sig.

:) fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen.

Tak for jeres indlæg....Jeg ved godt at det ikke vil føre til et varigt vægttabt hvis jeg begynder at spise som jeg plejer igen. Jeg ved også godt hvad der siges at være godt at spise, og at jeg måske bør lave lidt mere motion, men det er sådan at det går sku bare alt for langsomt når jeg skal giftes her til Juli, muskelvæv eller ej, så ser jeg efterhånden strålende ud.

Jeg har det sidste lange stykke tid forsøgt at spise sundt og træne 2 gange om ugen, desuden går jeg dagligt over 100000 skridt på mit arbejde, men det rykker ikke rigtigt. Det skal lige siges at jeg har taget 10 kilo på, efter jeg er holdt op med at ryge for 2 år siden, og det er dem jeg gerne vil af med. Jeg er ikke den store slik eller grillmads spiser, men vi er ude og spise hos andre mennesker 2-3 gange om ugen, og der er det svært at være uhøffelig ikke at spise hvad der blir serveret, så derfra får jeg en del af mine usunde fødevarer. Med Atkins kan jeg være med på det meste og samtidig tabe mig. Jeg kan godt lide at der er regler af følge, det gør det nemmere og sjovere for mig, hvis jeg nærmest har frit valg, falder jeg hurtigt i og glemmer at tælle kalorier ved middagsbordet.

Det er en farlig debat det med Atkins for ved at der er rigtig mange der er imod den, men den ER altså effektiv i forhold til så mange andre kure...pulverdrikke og terapi behandlinger er ikke noget for mig, da jeg ikke som så er overvægtig, men blot vil tabe mig et på kilo inden brylluppet. Jeg tror ikke på at man absolut skal indtage kulhydrater for at være sund, kroppen har ikke brug for brød, slik og pasta, det kan godt være jeg får mere kød end gennemsnittet, men vi er jo jægere...:cheerleader3:

At jeg ikke får så meget frugt og grønt kan diskuteres, men som undersøgelser viser, her skal lige siges er der jo også er for og imod, sænker man faktisk sit kolestorol tal, fedtprocent endvidere. Kuren er en fedtforbrændingskur, der går ind og forbrænder fedtet, så kan det godt være de første par kilo er væske og muskelvæv, men den tilsigter fedt forbrænding.

Til dig der spurgte hvad den går ud på, så er det at man fortrinsvis spiser kød, æg til morgen mad, salat med godt med kød til frokost, kød til aften, herudover må man spise ost og vegetabilske olier, og ca. 3 spsk fløde dagligt og grøntsager, de første to uger, herefter kan man tilføje flere madgrupper, såsom nødder og frugt.

Hver uge skal man tilføje en ny madgruppe, så sker der hele tiden noget nyt så man ikke kører træt i det, glæder mig meget til frugtugen..man blir nemlig lidt træt af æg til morgenmad så et par jordbær ville gøre underværlker :)

Men mange tak for jeres råd, dem må jeg lige se nærmere på, det kan jo være godt til efter brylluppet til at holde den slanke linie.

Kærligst Charlotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror også det var en kur som ville være virke for mig, men som andre også har skrevet, er det endnu en "lyn-kur" som oftest ikke holder i længden.

En anden ting man skal være meget opmærksom på med Atkins diæt er at man kan komme til at lugte af acetone (ligesom neglelak-fjerner) fordi kroppen er nød til at forbrænde protein istedet for det kulhydrat den burde...

En middelvej, som jeg vil sige er langt bedre både i det lange løb og for kroppen generelt er at bruge tallerken-modellen og så udskifte bare en smule mere af kulhydratet med kød, så det ikke KUN (el næsten kun) er kød man indtager. På den måde kan du lave en noget sundere version af Atkins, hvor du ikke kommer til at lugte mærkeligt på din bryllupsdag ;)

Håber det gav mening :)

Hilsen Camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa:)

Det giver lidt mening, men lugter endnu ikke ad acetone, så fortsætter lidt endnu :)

Tallerkenmodellen den lever jeg af til dagligt, og det giver mig ikke rigtig noget. Atkins har fire stadier, hvor det sidste er et vedligeholdelses stadie, hvor man må spise flere kulhydrater og så blir det næsten som tallerkenmodellen.

Men tak for din besvarelse..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste og jeg er begyndt at træne hver anden dag. Helt ærligt, kan jeg ikke forstå vi ikke er begyndt noget før, for det er godt nok en dejlig følelse man har i kroppen bagefter. Jeg har ellers altid grinet af folk der træner meget...... Vi træner sammen for at det ikke skal gå ud over vores tid sammen. Det er bare blevet en ting vi gør i stedet for at sidde i sofaen og se fjernsyn. Allerede efter en uge er ens selvtillid mærkbar ændret. Om det er fysisk eller psygisk ved jeg ikke endnu, da vi ikke har målt os, men vægten siger da 1,2 kg mindre på en uge for både kæresten og jeg. Vi har også begge opdaget at den søde tand ikke er dominerende mere, og at man bliver inspireret til at leve sundere.

Det har taget mig tre år, at tage mig sammen til at begynde og træne, og jeg har ikke fortrudt det et sekund. Tag kæresten i hånden og kom afsted... Det er mit råd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste og jeg træner 2 gange om ugen sammen, men mere er der desværre ikke tid til i vores travle hverdag, det er sjællendt vi har tid til bare og se fjernsyn, men hvis der er nogle der her ideer til hvordan man når atr træne når tiden er knap, og man bestemt ikke er morgenmenneske, så tager jeg gerne imod gode råd

Smil

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Cometen

Mht. billedet så skal du sætte det ind som din avatar i dit kontrolpanel, så får du billede på som os andre :blush: Det er under punktet personlig profil og så "rediger avatar indstillinger"

:bearhug: Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer