AnjaSL

Hvilke afbudsforklaringer har I fået?

64 indlæg i dette emne

HVAD FANDEN SKER DER?????

:smash: :angry1: :cheerleader3:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/shooter.gif :bask: :cheerleader3::rolleyes: :rolleyes: :cheerleader3:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/numse.gif :cheerleader3: :cheerleader3: :blink: :blink:

Vi havde svarfrist i mandags (idag er det onsdag), og vi har modtaget en del af vores svar for sent.

P.t. mangler vi fortsat 6 svar!!!

Før vi sendte invitationerne ud, vidste vi, at der var 4 gæster, som ikke kunne komme pga. bryllup på den anden side af familien, som var ude før os, samt en studerende i Kina og en udstationeret soldat i Irak - afbud, der er til at tage og føle på.

MEN.... vi har efterfølgende fået 9 afbud - og vi synes jo ikke, at vi på nuværende tidspunkt kan sende invitationer til dem, som vi "sorterede fra" af pladshensyn... men det er folk, som vi med stor sandsynlighed havde inviteret med, hvis de "nye 9" afbud havde meldt nej fra start i stedet for at sige mundtligt ja den gang vi bad dem reservere datoen!

Og undskyldningerne er som følger:

  • Barnepige til en 10 årig og en 5 årig kan ikke skaffes, selvom hele hans familie er samlet til Sankt Hans (2 personer)
  • Har for ganske nylig mødt en sød kæreste og skal til sin nye svigermors 55 års fødselsdag og præsenteres for svigerfamilien (1 person)
  • "Kan desværre ikke komme" (Tak for den fyldige forklaring, fætter, som jeg er voksetr op med!!) (2 personer)
  • Ammer måske stadig sit barn (der på det tidspunkt er 7 måneder) så kan ikke sige ja! (Vi har sagt til dem mange gange, at de kan tage barnet med, hvis han fortsat ammes!!!) (2 personer)
  • "Min mand er startet som selvstændig for 2 dage siden så vi har ikke råd! (De har kendt til datoen siden slut juli!) (2 personer)
Er det mig, der er noget for nærttagende, når jeg har svært ved at acceptere de afbud??? De samme personer har tidligere sagt ja, og så venter de til sidste øjeblik - og endda efter SU for enkeltes vedkommende med at svare og så er det et nej???

Og jeg har endda på fornemmelsen, at 2 af de svar vi mangler også bliver et nej - for det kunne jeg lidt fornemme i et af de andre afslag - at de 2 andre måske heller ikke kommer!!!! Synes sg* det er mange "spontane" afbud!!!! :cheerleader3: Og det skal lige siges - så vidt jeg ved har vi altså ikke trådt nogle af dem over tæerne - tror bare at de ikke "gider" bruge penge på at tage fra KBH til Jylland.... har lyst til at skrige..... er rasende..... og håber det snart går over igen, så jeg i stedet for kan glæde mig over de mange andre søde tilsagn vi har fået....

Hvad har I andre modtaget af "søforklaringer" fra folk?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Anja..

Jeg har ikke sendt invitationer ud endnu, så på det punkt har jeg intet at fortælle om.. Men vil virkelig gerne understrege, at du IKKE er for nærtagende.. Hvis jeg havde fået den slags afbud (og så på det tidspunkt!) så var jeg da blevet knust! Jeg mener virkelig at det er et privilegium og en kæmpe ære at blive inviteret til et bryllup, og der skulle virkelig ske noget ekstraordinært for at jeg skulle melde afbud.. Og hvis man så nu engang ikke kan komme, ja så giver man da besked hurtigst muligt! Det andet er simpelthen respektløst. Så jeg føler virkelig med dig. Du får lige en masse af dem her http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :rolleyes::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::rolleyes:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :blink::blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare ærgeligt http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsdownsmileyanim.gif

Vi har inviteret 65 pers. og har kun fået et afbud.

Det er fra min faster der bor på bornholm, hun har kræft, og kan ikke klare turen til jylland alene.

Det syntes jeg sgu er okay, resten af gæsterne har sagt ja.

VH Heto

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ialt fået 3 ( og et halvt) afbud. Det halve er min morbror der ikke er så god til at være sammen med mange mennesker, han kommer i kirke og til reception men kan ikke overskue de mange mennesker til festen.

2 er fra min kærestes gamle venner - et afbud vi er rigtig kede af - noget med at være ved at glide fra hinanden.

Hvis et afbud kan være sødt, er det her den morsomme forklaring kommer ind i billedet.

Min kæreste har en papfarfar på 91 år. Festen bliver holdt på vestsjælland og papfarfar kommer helt fra nordjylland. Den her gæve gamle jyde vil ikke rigtig være ved at en rejse af den længde i hans alder ikke lige er sagen. Derfor står der i det skriftlige afbud.

"Jeg kan ikke længere have fine sko på en hel aften og jeg vil ikke være bekendt at møde op til fest i mine træsko, derfor må jeg desværre melde afbud."

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif til gæve gamle jyder.

Jeg er oprigtig ked af jeres afbud - synd for dem at de går glip af en dejlig fest.

Beatles

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har netop et par, der har en 7 mdr. gammel baby, der stadig ammes. Da festen holdes på sjælland og parret kommer fra Fyn, har vi sagt, de er velkomne til at tage nogen med til at tage sig af barnet, når det ikke lige ammes.

Der er overnatning for alle til vores fest. Så hendes mor kommer med...på sit eget værelse (deltager ikke i festen). Hun passer parrets barn på 2½ (som ikke skal efterlades på Fyn) og babyen...så moderen kan gå op og amme, når det behøves.

Det er en løsning vi har fundet i fællesskab med parret, for vi vil ikke undværre dem til vores fest...og de vil gerne med...men problemet var netop amning og pasning.

Begge parter er glade for løsningen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan slet ikke give dig og Lasse nok http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif - for DYLAN altså jeg havde også hængt oppe under loftet.

Vi har stadig 2 uger til SU-datoen og mangler svar fra 2 x vennepar (som jeg regner stærkt med kommer men har - har jeg hørt fra anden side - dårlig samvittighed over at de ikke har svaret endnu??), min kærestes fætter + vedhæng, samt min kærestes gamle folkeskolekammerat og hans kæreste (nogen jeg slet ikke FATTER ikke har svaret men det er jo deres sag).

Det er jo ikke fordi jeres bryllup er en pludselig spontan opstået fest - og når man allerede har sagt ja (selvom man ikke har modtaget en invitation sådan rigtigt) så er det da godtnok nogle vattede afbud.

Jeg har vist givet mit besyv med i din egen tråd om jeres børne-afbud. Det er i mine øjne bare nogle om'ere. Så er der jeres gode ven med den nye kæreste. Hvis det var jeres eneste afbud ville det nok ikke svie så meget, men nu - ARG :bask: Og den med ham der er blevet selvstændig ... ja jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvordan andre bruger deres penge, men jeg ved da nogenlunde hvad en tur/retur koster til det sønderjyske og er der problemer med økonomien kunne man måske spare lidt på gaven og skrive et sødt kort om at ens tilstedeværelse er en gave i sig selv og sådan noget. Man behøver måske ikke køre det helt derud hvor det skal være et afbud!

En ting er jeg dog sikker på - der er ligeså mange meningen om afbud som der er brudepar. Og I kan jo ikke rigtig gøre noget ved det udover at I sparer en masse kuverter. (Hvad er I oppe på - 14 afbud?). Jeg synes bare godtnok der er nogen i jeres omgangskreds der burde spænde hjelmen og være glade for at være en del af jeres liv.

:rolleyes: Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kun fået 3 afbud = 3 personer

Fotografens kæreste - vi kender hende lidt og havde inviteret dem med til festen, så vi får billeder fra start til slut, men noget i hans familie har valgt at rykke en konfirmationsfest fra søndag til lørdag (selve konfirmationen i kirken er fredag) så han tager til konfirmation men fotografen holder heldigvis sin aftale med os

Gommens farmor - hun sidder i rullestol og mener selv hun er meeeget syg og dårlig, så fair nok

Forloverens kæreste - hendes lillebror på 8 år skal hasteopereres for kræft på vores bryllupsdag og hun vil naturligvis godt være hos familien

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:rolleyes::cheerleader3::cheerleader3:

Sikke nogle hoveder....!!! De skul' ha', sku' de.

Det er helt sikkert nogle dårlige undskyldninger... Men så har I da fået sorteret lidt i flokken. Der er dem, som I betyder noget for, og så er der dem, der åbenbart er ligeglade. Det er tyndt, men der er nogle mennesker som ikke helt forstår at kigge ud over deres egen næse... De må have nogle VIRKELIG store næser...

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Jeg er sikker på, at I får en fin fest alligevel.

Mht at invitere nogle andre i stedet... Jeg ved ikke om det er ok, men jeg kan godt forstå det, hvis I gør det. Man kan sige, hvem vil blive sur over det?

- Dem, der ikke kommer? Nej de er vist ret ligeglade i forvejen.

- Dem, der pludselig bliver inviteret alligevel - som "andenrangsgæster"? Nej, hvis de tænker sig lidt om, så er det da bedre at komme med på et afbud, end slet ikke at blive inviteret...

Tja, den kan I jo tænke over...

God fest!

-Kirstine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er IKKE dig, der er noget galt med!!!

I øvrigt indskyder jeg lige (mig, som ingen børn har selv, men alligevel lidt erfaring, mine forældre er dagplejeforældre) MEN et barn, der er 7 måneder skulle da gerne kunne spise andet en mors pat! Det kan de altså ikke fortælle mig!

Hvad gjorde de kvinder (og deres børn) dengang, hvor barslen var kortere? Ja, jeg spørger bare! Så vidt jeg ved overlevede de børn da, deriblandt mig selv - heldigt, hva'!

DET ER EN DÅRLIG UNDSKYLDNING! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/pokey.gif

Jo, vi fik da også svar, der lå ud over SU! Folk har bare ingen pli idag!!!

En af de undskyldninger, vi hørte var, at de skulle til en sommerfest, som var planlagt allerede i december - ja right! Den hopper vi da selvfølgelig på ( NEJ, VI GØR EJ! Det er en dårlig undskyldning for, at de IKKE GIDER!)

Jo, så er da lige Marios bror og svigerinde, der faktisk aldrig har sagt, om de kom eller ej, men så er det da godt at mor kan fortælle det til lillebror :rolleyes:

Undskyld, Anja, men jeg havde også lige noget, jeg skulle af med (igen, igen)

De er nogle utaknemmelige bæster, er de - hele bundet! :bask:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sgu godt forstå, du er sur. Det er jo latterlige undskyldninger!

Jeg har to veninder, som begge har børn på ca 7 måneder til vores bryllup, og de glæder sig bare begge to helt vildt til at skulle til deres første fest uden barn siden fødslen! Ungerne skal blive hjemme hos nogle babysittere/bedsteforældre, og så må de jo bare finde ud af ikke at amme fast mere til den tid. Det er deres holdning. Ellers har vi også tilbudt dem den løsning, som Frk. skriver om.

Vi har også fået flere afbud, end vi havde regnet med. Men ikke nogle helt ude i hampen undskyldninger som sådan.

- Vores nabo + kæreste - de skal til Roskilde Festival - tja, ok

- Nogle venner (tæller ikke rigtigt med) fra Canada, som har fået både barn og købt hus det seneste år. De har ikke råd. Helt ok.

- Williams onkel og tante - skrev et brev at de " desværre må takke nej" ingen begrundelse - heller ikke til Williams mor (tantes søster) lidt sært. synes jeg.

- Min efterskoleværelseskammerat og hendes kæreste - skal på ferie (dog først endelig planlagt eftere de var inviterede. Men ok, vi har ikke set hinanden i flere år, så det er ok. Inviterede hende mest fordi jeg inviterede de to andre. Så ok, om end enormt ærgeligt.

- En efterskoleværelseskammerats kæreste som skal på Roskilde Festival i forbindelse med sit arbejde - vagtplanen har ligget klar siden årsskiftet. Så ok.

- Mine tre nevøer - den ældste skal på kanotur med spejderne, den yngste er næsten for lille (18 mrd.) så han bliver hjemme ved min svigerindes forældre og den mellemste ville så være det eneste barn. Så helt ok!

Men altså 11 deciderede afbud - vi ender så på 49

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Postet billedePostet billedePostet billede

De skulle ha, skulle de!!!!!!

At gå glip af noget så smukt som et bryllup, og så med verdens rekorten i mega ubrugelige undskyldninger. Helt ærligt!!!! Kan f.... godt forstå at du er lidt pistPostet billede

Fuld opbakning her fra, men husk: det er den der kommer til at gå glip af det hele ( og ikke at invitere dem med til kobberbryllupet....)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MMmmm jeg har altså også NYDT de fester David og jeg har været til UDEN børn - tror den første var firmaets julefrokost (som blev holdt herhjemme hos os). Der var Sebastian halvanden måned gammel. Og han har altså overlevet indtil nu http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

- Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv...de skulle skamme sig :bask:

Den med amningen er simpelthen for dvask - jeg var til et bryllup i Kbh C for nogle år siden, hvor jeg sad ved bord med en pige der var blevet mor 1½ mdr i forvejen. Hun fik baby passet hos sine forældre på Amager, og tog hjem og ammede lige før middagen, og én gang under middagen. De gik så lidt tidligere end os andre, men hvad pokker...det fungerede, og de kom til brylluppet!

Som jeg ser det er det et spørgsmål om viljestyrke.

Et barn på 7 mdr burde da også som minimum kunne tage en flaske i ny og næ...ellers får forældrene det da godt nok festligt når den lille skal "vænnes fra" http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et barn på 7 mdr burde da også som minimum kunne tage en flaske i ny og næ...ellers får forældrene det da godt nok festligt når den lille skal "vænnes fra" :cheerleader3:

Her må jeg lige komme med en bemærkning, men lad mig først pointere, at jeg synes at en mulig amning af et 7 måneders barn er en dårlig undskyldning!

Jeg har selv en datter på 7 måneder, og hun kan altså ikke tage en flaske. Hun kan ganske enkelt ikke hitte ud af, hvad hun skal stille op med den. Og jeg er ikke det mindste nervøs for afvænning - det står hun selv for (dog med lidt styring fra mig). Det skal så også lige siges, at hun spiser masser af 'rigtig' mad og ikke kun får modermælk. Sundhedsplejerskerne tilråder amning til de små er ½ år, men ikke som eneste næringskilde (anden mad fra de er 4 mdr.). Der er dog nogle mødre, der foretrækker at fuldtidsamme så længe de kan, og så længe barnet stadig får det, det har brug for - hvilket sagtens kan være til de er 6 mdr.

Men lige for at gentage: det er en dårlig undskyldning, at man ikke kan komme med, fordi man muligvis stadig ammer sit barn! Uanset om barnet kan tage en flaske eller ej.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: Til Jer!!

Jeg synes ikke du er for nærtagende.. Helt ærligt, så var jeg også blevet dybt skuffet over den slags afbud..

Jeg kan fortælle, at da min søn var 6 måneder ammede jeg "fuldtid", han ville ikke have andet :heart: Men vi blev så inviteret til en 18 års fødselsdag, og ville altså rigtig gerne med - så vi takkede JA og tog med..

Min søn overlevede faktisk :cheerleader3: Han fik flaske og lidt grød, ikke helt tilfreds var han, men han klarede den og lærte samtidigt at han godt kunne leve af andet end det, som kom fra mor.. :cheerleader3:

Så i mine øjne er det en lam undskyldning...

Med hensyn til afbud - så har min far meldt afbud, fordi han ikke skal følge mig op... Så vil han ikke komme...Nogle skulle på ferie og havde bestilt, men det er kollegaer, så ok.. En er død - så den er vist ret god..(min kærestes onkel)

Min stedfars nye kone, som skal på ferie. Hun tager hvert år til Thailand i 3 uger, hvor hun kommer fra, og har betalt rejsen før de vidste datoen...

Men vi mangler stadig svar fra en del, så mon der også kommer syge undskyldninger herfra???

Jeg vil også mene, at det er ok at blive inviteret med på et afbud... det er da en ære, at blive den inviterede næst i rækken. De fleste har forståelse for, at familien er den som inviteres først... Vi inviterede nogle med p´å afbud til en barnedåb, jeg fortalte at det var på afbud, men de kom og var glade for at være inviteret..

:rolleyes: Jeanet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa Anja,

Jeg har det nøjagtig ligesom dig - jeg har fået 8 sikre afbud og tre-fire, der ikke ved om de bliver klar pga. skavanker. Jeg er SÅ skuffet over de forskellige afbud, specielt fordi flere af dem er min familie, der ikke kan overskue turen fra Sjælland til Jylland. En veninde benyttede sørme også lejligheden til at melde afbud pga. helt ny kærestes mors 50 års fødselsdag og skrev 14 dage efter at hun håbede vi fik et godt bryllup og meddelte at hun ikke ønskede venskabet mere....så kan man tænke over den.

Har forøvrigt forsøgt at høre hende ad pr. mail og tlf hvad der mon er sket (har selv absolut ingen som helst anelese om det ????) men hun har valgt ikke at svare. Vi har kendt hinanden i 10 år. Mine andre veninder som også kender hende er heldigvis ligeså målløse som mig og mener det er hende den er galt med.

Kan dog ikke undgå med så mange afbud, at sidde tilbage med en følelse af at blive vraget lidt. Jeg synes heller ikke vi rigtig kunne arbejde med en "afbudsliste" selv om jeg nok gerne ville have et par eller to mere med, som ellers var sorteret fra af øk. årsager.

Så vær du bare træt af det ! :cheerleader3::rolleyes::cheerleader3::cheerleader3: :angry1:

kh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heldigvis ikke været uheldige -faktisk har vi pt. kun fået 1 afbud -min veninde har slået op med sin kæreste -han kommer derfor naturligvis ikke - må siges at være en "lovligt" grund.

Selv er jeg nået til det punkt i mit liv, hvor jeg ikke længere gider at bruge tid på de venner, som nærmere har vist sig at være bekendte. Man bliver SÅ skuffet. Det handler om af få afstemt forventninger... desværre er det bare trist, at du skal finde ud af det her op til dit bryllup. Nogen mennesker fatter ikke, at de er "særligt" udvalgte, og at man rent faktisk har inviteret dem fordi at de betyder noget specielt for en -det er som at få en spand kold vand i hoved med disse latterlige undskyldninger. Du må desværre nok erkende, at det er fordi at det ikke er vigtig for dem, at følge jer på jeres store dag - møde den nye kærestes familie til en 53 års fødselsdag -come on! :cheerleader3:

Jeg er selv en meget kontant person, og jeg ville sige til de personer - som jeg virkelig holdte af, at jeg var skuffet over deres engagement (eller mangel på samme!). Ikke at det vil ændre situationen... men du vil få lette dit hjerte og de vil måske få øjnene op for hvor skuffet/ svigtet du føler dig.

Jeg føler med dig. Op med humøret, I skal nok få en fantastisk aften alligevel :cheerleader3:

Kh.

Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår dig sandelig også godt.. Jeg har nemlig også fået nogle temmelig dumme afbud.. Og nogle som jeg selvfølgelig synes er helt iorden.

En uge efter vi havde sendt indbydelser ud, kom der en stor gang brok fra nogle onkler og mostre fra min kærestes side af.. De var SÅ skuffede over, at de ikke var inviteret og det kunne vi ikke være bekendt..

Altså de kommer fra Færøerne, er oppe i alderen alle sammen og jeg har ikke engang mødt dem endnu fordi de altid holder sig for sig selv. Så fint.. Jeg sender indbydelser ud til dem og så er alle tilfredse. Jeg ville jo også gerne møde dem, så det var helt iorden med mig..

For det første svarer de alle sammen forsent og ingen af dem kommer. For det andet, så måtte jeg spørge min svigermor om de kom eller ej.. For de gad ikke engang ringe til mig og sige det... Så bliver man sgu lidt sur.

Et af vores vennepar har også meldt afbud.. De skulle til en masse fødselsdage og kunne ikke få børnene passet.. MEN den egentlige grund (har vi hørt) er fordi hans ekskæreste også er inviteret. Begge parter har så hver deres nye kæreste/kone og det er mange år siden de var kærester.. Så hvad er lige problemet?

Så har vi et vennepar som er ved at prøve at få børn på den svære måde.. Jeg kan ikke stave til det.. Men de kan ikke selv og får derfor hjælp. Hun skal så holde sig lidt i ro lige netop i de par dage op til brylluppet.. Så hun vil ikke risikere noget og det er fuldt ud forståeligt..

Og så er der min far.. Han kommer godt nok med, men da jeg spurgte efter et svar sagde han bare.. "jamen selvfølgelig. Jeg behøver da ikke at svare, jeg skal jo følge dig op af kirkegulvet så jeg er da selvskreven".

Yes yes farmand.. Men SU betyder Svar udbedes og det gælder altså alle!!!

Så jo kan godt forstå du er lidt sur når du får nogle dumme undskyldninger. Folk kan da bare sige det som det er. Så er det op til os om vi vil tage det personligt eller ej.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med alle de mange tilkendegivelser, der siger mig, at jeg ikke er helt urimelig - men ok - I er jo også BrideZillaer :cheerleader3:

Min kæreste har lige besluttet sig for, at han i morgen ringer og inviterer en kammerat, som var blevet sorteret fra. han fortæller ham, at vi af økonomiske årsager måtte trække stregen et sted, og at vi nu har fået mulighed for at inviterer dem alligevel, og at vi håber de har lyst til at komme - rene linier og med åbne kort.

OG... så har vi besluttet os for, at vores gæsters afbud skal være deres bryllupsgave til os - vi havde nemlig sparret prof. fotograf væk, så vi kunne få vores gæster med, men da så mange nu har valgt at melde fra, så håber vi, at vi stadig kan finde en fotograf, der har tid til at kommer og tage vores billeder :cheerleader3:

Men det bliver da spændende at se, om vores afbud alligevel giver os en gave trods afbud!!!! Har personligt selv givet gaver til det enen bryllup, hvor vi var forhindret i at komme - men igen - vi tænker jo ikke alle ens (har jeg sandet :cheerleader3: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3:

Hej!

NEJ!!!!-Det er ikke dig den er gal med!!!

De skulle ha' nogle :heart: :bask: :super: skulle de!!

Desværre kender jeg alt for godt situationen..... Hos os er det min mor og hendes mand der har valgt ikke at komme..... Begrundelse: " Du har jo inviteret din far og så føler jeg mig sorteret fra, havde jo fortalt dig betingelserne".... Year right!! De har været skildt i 25 år og har ikke set hinanden siden..... OG HUN SKAL IKKE KOMME OG STILLE BETINGELSER FOR MIT BRYLLUP!!!!!!! :bask: :cheerleader3: :bask:

Så kommer min ene søster heller ikke da hun er blevet optaget på skoleskibet og er ude og sejle på det tidspunkt, helt ok undskyldning og hendes kæreste kommer så heller ikke, også helt ok!

fire naboer (to par) kommer måske sidst på dagen da de kommer hjem fra ferie samme dag.... Helt ok. Da vi jo holder det i haven og uden faste pladser o.lign. har vi sagt til dem da de melte afbud, at hvis de kom hjem i tide og havde lyst og kræfter var de da velkomne til at kigge forbi!

Vi har inviteret 68 og altså fået 8 afbud men "kun" 39 positive tilbagemeldinger...... Hvad er det med mennesker i dag!?!? -Ved da godt at vi endnu ikke er nået til SU men jeg syntes bare at det er almindelig høflighed at ringe/skrive og sige tak for invitationen når man modtager en sådan!?!?!? -Men det er måske bare mig!?!?

Hold da op en smørre.... :rolleyes:

Jeg syntes at det er SUPER at I inviterer nogle af de "først frasorterede" og derefter forsøger at få en god fotograf!! :cheerleader3: for jer!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig surt med de mange dårlige afbud- og forklaringer... Må lige komme med et indkast!

Vi havde vel "budgetteret" med en 7-8 afbud, men nu har alle svaret og i alt har vi fået 1 afbud, 1 afbud... Det er da temmelig fantastisk!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har indtil vidre fået 45 klara afbud

de to første vidste vi fra starten da de lige havde bestilt ferie og ikke kunne ændres de er skolelærer og han kører så turist bus i ferien og det falder så desværre sammen med vores bryllup

Min far og hans kone har valgt at takke nej, hvilket der kom noget ag på mig da det jo er min far der skal følge mig op!!!!!

han begrunder det med at han ikke føler jeg kan lide ham ,og at jeg kun kommer derind på besøg af pligt og såer de blevet sure over at min kæreste kom til at vifte deres fugl væk fra nakken sidst vi var derinde, og vil derfor ikke komme, BØRNEHAVE SIGER JEG BARE

Den sidste er min svigerfars kone der ikke vil komme fordi min svigermor kommer, men det havde vi vidt hele tiden

Vi har stadig tid til svarfrist og mangler stadig en del svar ink. min kære svigermor og hendes lille fam hun mener at det er for tidligt de er sendt ud og nægter at svare før på su dagen

knus louise

Redigeret af louised
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op hvor var jeg blevet harm!!! Jeg ville nok afskrive et par af dem, hvis det "kun" er venner.

Jeg tror jeg ville sige til dem, at det er en enormt ringe grund og at I er meget skuffede. "Jeg ammer mit barn" Brug erstatning kvinde!! Et barn på 7 måneder kan sgu godt tåle et par flasker en enkelt dag.

Jeg føler med dig og håber I får en god fest alligevel. :cheerleader3:

Vi har to sikre afbud. Det er min far og farmor. Min far er syg (han dør nok inden så længe) og min farmor er bare blevet for gammel til fester. Så det synes jeg er ok. Der kommer måske 2-3 mere, da to inviterede har kræft og konen til den ene kommer måske ikke hvis manden lige er død eller tæt på.

Så er der en der skal føde 3 uger før brylluppet og det er deres første, så hvis hun går over tid kan hun jo føde meget tæt på dagen og så har hun nok ikke lyst at tage med. Det havde jeg i hvert fald ikke, da jeg lige havde født, så fuld forståelse for det. Håber så bare at manden kommer alligevel. Det er min kærestes rigtig gode ven.

Ellers forventer jeg på det kraftigste at andre kommer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Det er da træls med alle de afbud. Jeg blev selv gift sidste år og vi fik også nogle lidt ufine afbud. Vi valgte at se invitationen som en de inviterede kan takke ja eller nej til. Altså ingen forventninger om at folk selvfølgelig siger ja. Hvad de havde af undskyldninger vr os held underordnet. I bund og grund gik vi ikke glip af noget. De derimod - gik glip af et brag af en fest. Og for din egen skyld bør du også gøre dette, for ellers kan det ende med at nage helt at h...... til.

Nogen herinde er inde på at de har sagt nej til et bryllup fordi de følte sig som ppåhæng. Her er jeg lidt uenig i den betragtning. Vi har alle hver vores ofte meget forskellige invitationskriterier, og jeg er sikker på at dem der inviterer gør det fordi de gerne vil se en til deres bryllup. Med det in mente, ville jeg selv gøre alt for at møde op og bidrage til at paret får en super god dag, fremfor at konkludere at de ikke burde have inviteret og så takke nej. De har jo inviteret, og dermed taget stilling til at dem de har inviteret er noget de gerne vil dele deres dag med

Amnende børn og børn i hele taget.

Her bliver jeg helt pist off. Beklager - alle jer amnende og ikke amnende mødre, der ikke kan tage til en fest som er planlagt i god tid og så endda et bryllup. Det er bare for meget. Som en nævner herinde, hvordan f..... gjorde mødrene dengang de måske skulle på arbejde efter 3 ugers barsel, når an i dag efter 7 måneder ikke kan planlægge én dag uden at barnet sulter. Min svigerinde havde født tre uger inden min og min mands polterabend. Jeg må godt nok sige at jeg blev overrasket at se at hun og hendes mand deltog i vores polterabend. De er nemlig forældre, der gør alt alt med udgangspunkt i børnenes ve og vel. Og da vi bor i hver sin ende af landet betød det at hun og hendes mand var væk fra deres børn (også den på 3 uger) fra fredagaften til søndageftermiddag. Hun amnede og gav flaske på det tidspunkt. Men det fik hun ordnet ved at pumpe ud i de knapt et par dage.

For mig er det helt klart et spørgsmål om vilje. Er der vilje til at deltage så finder man også en brugbar løsning på situationen. Jeg siger ikke at det er nemt. For det er helt sikkert en udfordring af få tingen e til at falde på plads, når man har børn. Men men...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har endnu ikke fået nogle urimlige afbud.

To der har købt rejse til Egypten, og en familie der langt ude er i familie med min tilkommende der skal til en 80 års fødselsdag hos en faster der bor på et kloster i holland, men holder den her i DK, så meget lovligt undskyldt er de.

Vi mangler stadig at høre fra en små tyve stykker, og vi tror der er en små 10 stykker der takker nej der. Vi har fra start tænkt at vi nok får en del afbud da alle gæsterne kommer fra sjælland og vi har valgt at holde bryllupet 30 kilometer fra Thisted (Sjælland mangler virkeligt Vesterhavet :cheerleader3: ) og afbud er jo så en konsekvens man må tage når man forelsker sig i e ntanke om bryllup ved Vesterhavet.

Tilgengæld mødte jeg tilfældigt 1. maj i fælledparken en gammel ven og hans kæreste jeg stort set ikke har hørt fra i 3 år. Jeg havde en aftlae med ham i januar som han aflyste og har så intet hørt fra ham siden. Men til sydenladende er de MEGET fornærmede over ikke at være inviterede med. Efter at have snakket med ham om det, kom hans kæreste og skreg mig ind i hovedet fordi hun var fornærmet. :cheerleader3:

Jeg tror aldrig før jeg er blevet så lige glad med nogle mennesker på så kort tid, for det må de ærlig talt selvom. Vi var godt nok ret tætte engang, men det har altid kun været når det lige passede dem og det har det så ikke gjort de sidste tre år lige indtil de finder ud af de går glip af et bryllup. De tmå de selv om. Jeg syntes ærlig talt ikke jeg taber noget ved det. I hvert fald ikke efter sådan en opførelse.b

Vi har inviteret en på et af vores afbud og han er blevet helt vild glad og beæret over at være inviteret med, så det syntes jeg da sagtens man kan.

Nogle :cheerleader3: til jer for de trælse afbud

Mona

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer