Sign in to follow this  
Followers 0
Guest morianne

sløret foran?

20 posts in this topic

jeg skal have mit slør sat op oppe fra nakken. og nu begynder mit spørgsmål. skal man have slør foran ansigtet? mit slør er 88 cm lang og dobbel så det jo lavet til det. synes bare det virker lidt underligt og træls at have foran ansigten, og hvor længe har man det sådan normalt?

0

Annonce ♥

Hej,

jeg tror meget at det er en smagssag, hvorvidt man gerne vil have sløret ned foran ansigtiget. Personligt synes jeg at det er lidt "amerikansk", men kan godt se ideen i det, når man har et slør der er i to lag. Det kommer vel også lidt an på, hvilken frisure man har fået sat til dagen - det ville jo være syndt hvis den blev trykket/gemt af sløret.

// Freja

0

Annonce ♥

jeg skal have et laaangt slør på, og det ville se lidt dumt ud hvis det var nede foran mit fjæs... ;)

Personligt syntes jeg at det er gammeldaws med slør ned foran.

Men hvis det passer til dit look, er det bare om at springe ud i det

kh.

Tina

0

:cheerleader3:Hej!!

Den tanke har jeg faktisk også haft... Jeg synes det kan være pænt, og lidt gammel romantisk..

Og et slør, er da vist temmelig gennemsigtigt, så det skulle vel ikke være helt umuligt at se igennem.. Så hvis kjole og frisure passer til, så synes jeg da at man skal gøre det..

Det kan jo virke sådan lidt, hemmelighedsfuldt og frækt - synes jeg..

:) Jeanet

0

Annonce ♥

Hej Heto

Hehe, film.. tænk hvor meget af ens info man har fra film og serier! :-)

Kysset er slet ikke en del af den danske folkekirkes vielsesritual, selvom der hyppigt sniger sig et kys ind alligevel..

Knus Skinken

Har man det ikke foran indtil man er viet, og manden skal kysse dig???

Sådan ser det da ud på film.

VH Heto

0

altså, uden at være 100% sikker, så mener jeg at det først bliver løftet af manden når vielsesritualet er udført og han skal se sin brud for "første" gang

det er vist ikke så brugt her hjemme, er mere amerikansk, men hvis man er til det, så er det da det man gør

jeg skal ikke selv have slør over ansigtet, der ligger slet ikke til mig

0

Annonce ♥

altså, uden at være 100% sikker, så mener jeg at det først bliver løftet af manden når vielsesritualet er udført og han skal se sin brud for "første" gang

det er vist ikke så brugt her hjemme, er mere amerikansk, men hvis man er til det, så er det da det man gør

jeg skal ikke selv have slør over ansigtet, der ligger slet ikke til mig

Det er en katolsk tradition, og derfor er der mange folkekirkepræster, der ikke er villige med det. Det symboliserer brudens uskyld. :)

Jeg skal have sådan et såkaldt "kysseslør", jeg synes at det er meget romantisk :)

Det er en meget gammel tradition, også i Danmark (som jo engang var katolsk), fra dengang man ikke kendte hinanden før man blev gift.

Bruden har slør over ansigtet op af kirkegulvet, og hvornår man så tager det af er der lidt tvivl om... Men i mange tilfælde, og sådan bliver det også hos os, skal det løftes, når jeg er nået op til gom og forældre. På den måde går jeg heller ikke glip af noget :cheerleader3:

Jeg har kigget på flere slør, både lange og korte, men den del, som skal ned foran ansigtet er "kort"/knapt så langt. Altså, enten et mellemlangt slør med et lidt kortere foran, eller et laaaangt slør med et "kort" foran.

Jeg synes at det giver en rigtig god effekt, både når ens slør er foran, så får man sådan en slør-"glorie" rundt om baghovedet der, hvor de to slør når sammen, men også bagtil, når det "lille" slør er løftet bagud... Øh, ja, håber at forklaringen giver mening :)

0

Det er en katolsk tradition, og derfor er der mange folkekirkepræster, der ikke er villige med det. Det symboliserer brudens uskyld. :)

:cheerleader3: Hej!!

Han ved det jo ikke :) - altså præsten...

(undskyld ku' ikk' la' være)

:) Jeanet

0

Mit slør er også sådan et dobbelt-et, men jeg skal ikke have det foran ansigtet.

Jeg vil kunne se mine gæster og kommende mand ordenligt.

Har prøvet at sætte det foran ansigtet, men det var jeg bestemt ikke vild med.

0

Hej Heto

Hehe, film.. tænk hvor meget af ens info man har fra film og serier! :-)

Kysset er slet ikke en del af den danske folkekirkes vielsesritual, selvom der hyppigt sniger sig et kys ind alligevel..

Knus Skinken

Har man det ikke foran indtil man er viet, og manden skal kysse dig???

Sådan ser det da ud på film.

VH Heto

Nej, det er det vel ikke.

Men jeg har sgu aldrig set det før her hjemme.

Men jeg har set film, he-he :cheerleader3:

VH Heto

0

Annonce ♥

Jeg har lige været til et bryllup hvor bruden havde sløret ned foran ansigtet, og personligt synes jeg det så fjollet og "amerikansk " ud. Synes... igen personligt... at bruden havde set meget sødere ud med sløret lidt længere tilbage end helt fremme på forhovedet og ned over ansigtet.... men igen... det er jo en smagssag.

0

altså mit slør er 2.20 m så det blir bare langs ryggen da jeg ellers ville falde i det :kiss:

og det er nok af min hæl på skoen er 7 cm og jeg er ikke bedste venner med stilletter...men jeg er ved af blive helt god :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

men igen det er vel op til en selv hvad man vil ha

0

Jeg havde slør foran ansigtet. Min mand ville rigtig gerne have det, så derfor valgte jeg at gøre det.

Man kan sagtens se ud gennem sløret. Vi valgte at han løftede sløret når han "modtog" mig ved alteret.

Jeg spurgte præsten inden hvornår folk normalt løftede sløret, og det er lige så meget brugt, at det først at når vielsen er overstået og man skal kysse hinanden. Men jeg havde ikke lyst til at sidde under hele ceremonien bag sløret, derfor valgte vi at løfte det når jeg kom op til alteret.

0

Annonce ♥