Peulicke

Guld og sølv - smykker

21 posts in this topic

Hej alle jer.

Nu har jeg smugkigget herinde mange gange, men er aldrig nået så langt som at finde ud af hvordan jeg selv lægger et indslag ind. Nu poppede den på mystisk vis op med "opret nyt emne" så nu tager jeg chancen - måske ligger den forkert.... :)

:)

Jeg har fået et STORT problem, som jeg har brug for råd til!!!

Jeg har købt min brudekjole som er en Gigi nr. 7. Den er hvid (eller ivory tror jeg) med sølvtråd foran og ned langs kjolen. Så min tanke har hele tiden været at jeg skulle bære sølvsmykker. Dog er vores forlovelsesring/vielsesring i rødguld.

Igår fyldte jeg 30 år og min SKØNNE forlovede forærede mig den smukkeste halskæde! Per Borup Design - en lille nøgle "the key to my heart" til at bære på vores store dag. Jeg er utrolig glad for den og glæder mig til at kunne bære den om 4 måneders tid. Den er meget meget smuk i rødguld og passer helt til ringen som ligeledes er fra Per Borup.

Men men men - hvad nu med den sølvtråd i kjolen??? Har været nede for at få smykket byttet til hvidguld, men så passer den jo ikke længere til ringen! Fremover skal jeg jo gå med kæde og ring sammen og IKKE bære brudekjolen :))) og så er det jo dejligt hvis de begge er rødguld...

Som I nok kan høre er jeg MEGET i tvivl. Kan man mon bære guld til den kjole??? Åh altså - beslutninger beslutninger beslutninger

Knus

Camilla

post-23741-1178826862.jpg

0

Annonce ♥

Hvis det var mig, ja så ville jeg vælge et meget enkelt sølv smukke. Men er ikke sikker på at jeg ville tage noget smykke på det den kjole. Selv forsiden er bare så smuk, det ville da være synd, hvis din halssmykke stjal billedet helt.

0

Annonce ♥

Åh gud - er enig med jer begge ;-)

Har selv overvejet ikke at ha noget på, men jeg er SÅ glad og lykkelig for min gave og tanken bag, så jeg vil meget gerne bære den. Min ene søster siger: Byt den til hvidguld. Den anden søster og min mor siger: Behold den du har fået i rødguld. Den passer til ringen og til dig og så glem at den ikke passer helt til kjolen... hmmm...

Tusind tak for jeres svar!!!

Knus

Camilla

0

Åhhh den er så svær, bla. fordi jeg selv lige har købt andre smykker i sølv, fordi rødguld bare ikke passede til kjolen. Jeg var så meget i tvivl at jeg havde smykkerne med da jeg skulle prøve kjolen igen og det matchede bare slet ikke. Så hvis du har mulighed for det - smut hen og prøv kjolen igen, med smykker... Når du ser det samlede billede er du ikke i tvivl.

Men som en eller anden skrev her inde, man blander jo hvid og rødguld i smykker, så hvorfor ikke!!!

0

Ja, den er lidt svær...! :)

Jeg har selv haft et lignende "problem", fordi rigtig mange kjoler er med sølvbroderier/-pynt på, og jeg gerne vil bære min mors guldmedaljon, med et billede af min morfar i, som mit gamle + lånte, plus at bryllupsfarverne bl.a. er guld, således at min taske og sko er i guld/platin...!

Jeg har derfor valgt en kjole uden sølv-halløj for ikke at mixe, men altså...!

Når det "kun" drejer sig om et lille halssmykke synes jeg godt at du kan have det på til din smukke "sølv"-kjole, og som du selv skriver, så passer ring og halssmykke jo så sammen... Lidt ligesom at man godt kan mixe sit tøj sådan, at kun bælte og sko er i samme farve (håber at sammenligningen giver mening... :) )

Under alle omstændigheder: Sikke en fantastisk kjole! :)

0

Annonce ♥

Jeg synes helt sikkert godt du kan have rødguld på til den kjole, og da især hvis ringen også er. Det vil måske oven i købet give lidt "varme" hvis du forstår!? - alt det sølv kan godt blive lidt koldt synes jeg :boohoo: Go for it...og sikke en sød kæreste du har - super gave idé :ilovebryllupsklar:

Anne

0

Hejsa :ilovebryllupsklar:

Jeg har faktiskt en lille smule det samme problem - min kjole er lidt sølvagtig uden at være det, men har de yndigste guld øreringe med hvide perler, som jeg har arvet fra min mormor og dem har jeg altså tænkt mig at ta på uanset hvad - men du kunne jo prøve det hele sammen - evt sætte et billede ind så vi kan se det sammen ???

knus Mie

0

Annonce ♥

Tja mit "problem" er så det omvendte... for min kjole er gylden i det... - og jeg skal have guld-sko på, men alle mine smykker er af hvidguld eller sølv! Faktisk så har jeg en nøgle a la den du har fået... i sølv! Men den er fra lang tid førend den "kom frem" herhjemme... Jeg fandt den hos en lille guldsmed på en lille græske ø, den gang jeg arbejdede dernede... Egentlig blev den KUN lavet i rødguld, men jeg ville så gerne have den i sølv, så tænk... han specialfremstillede én til mig! Den FIK jeg så som en gave, med en halskæde i hvidguld til at bære den... med ordene, This is the key to your heart - you take care of it know! Og det har jeg så gjort... manden min HAR hørt historien... - jeg går ALTID med den halskæde. Men min tanke er, at jeg vil tage den af og give ham den i morgengave... Når vi er blevet gift, må man sige at han har den endeligt, ik? ;)

Nå, men det var min lille historie - ville ikke stjæle din tråd, men blot sige: SELVFØLGELIG kan du da det!!!!!!!!! Det gør jeg nemlig også selv... bare lidt omvendt! ;)

0

Hvor er I alle søde - tænk at I stadig svarer på mit indlæg! Tak for det!

Jeg har besluttet mig! Jeg beholder den i rødguld! Den er meget meget smuk, passer til min ring, giver meget mere varme, som een af jer skrev, og så er det jo den jeg har fået af ham!

Desuden har min mor fundet nogle søde rødguldsøreringe frem som skal være mit lånte - det er et par hun har fået af min far, som hun var gift med i 30 år indtil han døde sidste år. Jeg er meget meget ulykkelig over at han ikke er her mere og ikke er her til at følge mig op af kirkegulvet osv, så det betyder også meget for mig.

Så alt i alt har jeg fundet ro omkring smykkeproblematikken og er superglad for min beslutning.

Jeg vil prøve at smugle min billede-cd ind i computeren når kæresten ikke lige er i nærheden så I kan se et par billeder ...

Knus

Camilla

0

Annonce ♥

Hej Camilla

Jeg synes det lyder som et rigtig godt valg du har taget og jeg er sikker på at du bliver rigtig smuk på din store dag..

Jeg har selv det samme problem.. Min kjole er ivory og med noget søltråd på, men jeg har valgt et par perleøringe, en guldhalskæde med et hjerte vehæng, hvor der ligeledes er en perle i. Og så har jeg lånt min afdøde mormors guld ring med 2 små perler på og til håret har jeg købt et diadem i guld med perler og lidt simili sten og jeg har så kørt stilen ud med guldsko.. Jeg valgte guld fremfor hvidguld eller sølv, da jeg er en rigtig guld pige.. Jeg ville gerne at det er nogle smykker jeg vil gå med igen bagefter og da jeg stort set altid går med guld, ja så blev det det..

Mange hilsner fra Mette

0

Hej Camilla!

Har du flere billeder af din kjole?? Jeg var ude med min mor forleden og faldt for den samme kjole, og vi blev enige om at slå til med det samme - nu har jeg så et mindre forklaringsproblem overfor min søster, der ikke var med... hvis du kan hjælpe med lidt billeder er det lidt nemmere for hende at få en ide om, hvordan kjolen ser ud...

Håber det er en kjole der bringer lykke :bearhug:

0

Hej Camilla!

Har du flere billeder af din kjole?? Jeg var ude med min mor forleden og faldt for den samme kjole, og vi blev enige om at slå til med det samme - nu har jeg så et mindre forklaringsproblem overfor min søster, der ikke var med... hvis du kan hjælpe med lidt billeder er det lidt nemmere for hende at få en ide om, hvordan kjolen ser ud...

Håber det er en kjole der bringer lykke :bearhug:

ORRKKK - jeg har masser af billeder af kjolen! Jeg blev nemlig gift i den d. 22. september

Hvis du har lyst så kan du se min hjemmeside hvor kjolen er i aktion: www.123hjemmeside.dk/bryllupsfest

Jeg synes den var fantastisk og jeg er også rigtig rigtig glad for at jeg valgte guld til kjolen da det lige gav lidt mere glød.

Nu er mit problem så hvad jeg skal gøre med kjolen - jeg har ikke fået den renset og vil ikke rigtig bruge så mange penge på det - for kan man få den solgt? Jeg tænker ligenu på at sælge meget billigt til een der er i pengenød men gerne vil være smuk på den store dag, men vedkommende så selv skal finde ud af at få den renset.

Blev nemlig ret beskidt under festen til sidst, da mange kom til at træde på den, selvom den var hæftet op...

Knus og tillykke med din kjole

Camilla

PS: min lillesøster var heller ikke med ude, men jeg tog hende så ud at købe undertøj, slør osv i stedet, og hun var med da jeg skulle ha den syet ind osv, så var hun alligevel med...

0

Annonce ♥

Hej søde

Sikke en skøn kæreste kommende mand du har :bearhug:

Og sikke et smuk smykke og hviklen symbol værdi.

Jeg har en ring der er sat sammen af sølv og guld som jeg er meget glad for og meget tit får ros for, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle se smykt ud. Det kunne ovenikøbte fremhæve hinanden. Jeg har selv kigget meget på det smykke og jeg synes ikke det er stort og prængende så det stjæler da ikke opmærksomheden fra din smukke kjole.

Jeg siger gør det.

Vis hvilket smykt smykke din kommende mand har valgt netop til dig og du har nøglen til hans hjerte.

Knus

Rikkebruden

0