Guest Dolphin

Chokoladesouffle med flydende indre

8 indlæg i dette emne

Har lovet at lægge denne opskrift ind, som vi skal have til dessert til vores bryllup

Chokoladesouffle med flydende indre:

6 personer

Flydende indre

2 dl piskefløde

120 g mørk chokolade

50 g smør

Chokoladedej

150 g mørk chokolade

75 g smør

3 pasteuriserede æggehvider

4 spsk. florsukker

5 spsk. hvedemel

4 pasteuriserede æggehvider

Flydende indre:

Start med chokoladekerne ”flydende indre”.

Varm piskefløden op til kogepunktet og tilsæt hakket chokolade samt smør og rør til chokoladen er helt smeltet. Sæt cremen til afkøling i mindst 1 time. Lav 6 kugler ud af massen.

Chokoladedej:

Smelt smør og chokolade over vandbad. Pisk æggeblommer og florsukker sammen og rør det i chokolademassen sammen med melet. Pisk æggehviderne stive og vend dem i chokolademassen lidt ad gangen. Fordel halvdelen af chokoladesouffledejen i 6 smurte muffinsforme og dernæst en kugle af chokoladekernen. Kom resten af chokoladesouffledejen i formene, så chokoladekernen dækkes helt.

Bages i ca. 14 min ved 200 grader lige inden servering. Serveres med en god vanilleis og evt. frisk frugt.

Kan sagtens laves dagen før og stilles i køleskabet til de skal bages.

Kan også bages i forvejen og fryses ned. Når de er tøet op kan de lunes i ovnen ved 200 grader i ca. 10 min. Hold øje med dem!

Serveres med hjemmelavet vanillieis og skovbær/ hindbærsauce eller friske bær :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eii den er jeg også på! Jeg prøvede at lave nogle, hvor kagemassen skulle i form og så skulle det flydende (som også var flydende før bagningen) sprøjtes ind i midten. Det blev noget værre stads!

Det her.. det lyder som den sikre metode :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umm... GUF GUF....

Tak fordi den opskrift lige kom frem i lyset. :cheerleader3:

Jeg har også hørt om den opskrift hvor man skal sprøjte det flydende ind i midten af den ubagte muffin, og det tør jeg slet ikke forsøge mig med. Det her lyder som noget selv jeg kan finde ud af.

I opskriften står der past. æggeHVIDER 2 gange, men de øverste er vel æggeBLOMMER? eller hva? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Umm... GUF GUF....

Tak fordi den opskrift lige kom frem i lyset. :cheerleader3:

Jeg har også hørt om den opskrift hvor man skal sprøjte det flydende ind i midten af den ubagte muffin, og det tør jeg slet ikke forsøge mig med. Det her lyder som noget selv jeg kan finde ud af.

I opskriften står der past. æggeHVIDER 2 gange, men de øverste er vel æggeBLOMMER? eller hva? :thumbsupsmileyanim:

Ja, det har jeg også tænkt mig frem til det må være :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede denne opskrift i går, som vi skal have nytårsaften, og hold da fast mand den er lækker (vi skulle jo prøvesmage :lol:). Den kan anbefales . også til t bryllup!

Jeg vil lige sige, at chokoladecremen ti ldet flydende indre skal stå i køleskabet i mere end en time, ellers er det for flydende.

Lækkert, lækkert! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer