Chrisling

Til Jer der har købt kjole...hvad kom I hjem med?

39 indlæg i dette emne

Jeg er jo i den tidlige planlægningsfase...men det afholder jo ikke en bridezilla in spe fra at grov-kigge kjoler på nettet, hvor som helst når som helst...hehe :carrot:

...og jeg sluger råt alle billederne af Jeres fortryllende kjolevalg!

Nu er jeg så nysgerrig - I har vel også kigget på nettet, inden I var ude at prøve (DOH...dumt spørgsmål :hug: )...

Men hvad kom I så hjem med?

Hvordan stemte kjolen I havde forelsket Jer i hjemmefra, overens med virkeligheden?

Endte I med det I havde i tankerne (model, stof, farve, stil osv)?

Eller kom I hjem med noget I slet ikke havde regnet med?

Fyr løs - naturligvis gerne med billeder :hug:

...især hvis I kom hjem med en helt anden kjole end den I troede I skulle have....kom så zilla's :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:oops: Griner... Det blev overhovedet ikke som jeg havde forestillet mig!

Havde hjemmefra forelsket mig en en enkel model fra Lily, uden perler, slæb eller lign. Da jeg gik fra Lily, havde jeg fået hængt en hel anden til side. En fin en, igen tvivl om det... MEN mavefornemmelsen var der bare overhovedet ikke.... (Havde heller ikke fået den bedste service i Lily, så det var nok også lidt grunden tror jeg...)

ALTSÅ...

Skulle videre til Valentin Brudekjoler, og DER var den bare! Prinsessedrømmen... Laaangt slæb, perler og overhovedet IKKE som jeg havde forestillet mig... :hug:

Men DEN gav mig mavefornemmelsen, og hele oplevelsen af at være prinsesse for en dag :cheerleader3: Det var ikke mindre end :hug::blush: fantastisk!!!!!!!!!! :o:bearhug:

Held og lykke med det hele. Og glæd dig... Nyd det... Det var en SKØN dag!

:oops: Eva

Redigeret af Eva27
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde slet ikke nogen anelse om hvad jeg ville have, da jeg skulle ud og købe min kjole.

Jeg startede med at prøve de "store" kjoler med corsager og slæb, men de var slet ikke noget for mig. Synes ellers at de var sindsygt flotte på bøjlen. Var flere forskellige steder for at prøve, uden at finde noget jeg ville have.

Endte med at købe en Lily-model i Aalborg. Det var den sidste kjole jeg prøvede - mest for ekspedientens skyld - men den var bare helt rigtig. :hug: Og oveni købet på udsalg. :cheerleader3: Den er af silkebrokade, har små blomster over det hele. Tror at den er champagnefarvet og blomsterne er lidt lysere. Har lige afleveret den hos skrædderen og kan næsten ikke vente til jeg skal have den på.

Redigeret af Vivian
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:blush: Hej!!

Jeg var overbevist om, at jeg skulle have en hvor jeg kunne have handsker på, og havde egentlig forelsket mig i en "marengs", synes altså de er smukke.. :cheerleader3:

Men men men... De så helt forkerte ud på mig, måske fordi jeg er en lille prop... :bearhug:

Så jeg endte med at købe en, som faktsik så temmelig kedelig ud, da den hang på bøjlen... Den har lange ærmer - der røg drømmen om handsker...Og så skal jeg ikke engang have skørt under - så den fylder heller ikke ret meget - der røg "marengsen" :oops:

Men jeg er super glad for mit valg, den er meget romantisk, med en masse blonder og perler... Og så minder den utrolig meget om den kjole, min svigermor blev gift i, for 40 år siden... :hug:

Så jeg kan vist sige, at jeg købte noget helt anderledes end det jeg havde i tankerne...

Held og lykke med kjole prøvning/købning... :hug:

:o Jeanet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og en af de store:

post-22193-1179048157.jpg

Da jeg begyndte at prøve kjoler fandt jeg ud af mange ting. De store kjoler var slet ikke mig når de kom på (selvom jeg stadig synes de er fantastiske på billeder). Desuden kunne jeg slet ikke klare sleb.. Kan ikke helt forklare hvorfor, men det var heller ikke mig, og så var udvalget altså ikke særligt stort, kan jeg hilse og sige...

På et tidspunkt prøvede jeg en kjole som jeg var ret tæt på at købe. Den var overhovedet ikke som nogen af dem jeg på forhånd havde udvalgt mig, men den var enkel og på en måde lidt sej, og så havde den ingen sleb.

En uge bagefter fik jeg prøvet min favorit blandt de korte kjoler (ville ikke købe den anden før jeg havde prøvet denne). Og så forelskede jeg mig! Det var bare den! (se mit avatar billede).

Har det nogle gange sådan lidt underlig bagefter, for jeg kunne nemt have købt den anden jeg prøvede og have været mere end 100% tilfreds med den også :cheerleader3: Men er over over tilfreds med valget, den er bare så meget mig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg kom hjem med noget HELT andet end jeg forventede.

Jeg havde en forestilling om en enkel kjole med ærmer. Jeg ville absolut IKKE have corsage, bare arme eller fylde for meget!

:cheerleader3:

Ja jeg kom så hjem med corsage, bare arme og en drøm af et tyl skørt der fylder det hele! :hug: - og jeg ELSKER den og glæder mig vildt til at vise den frem den 8. september.

Jeg har været i tvivl MANGE gange efter købet, men som du måske allerede har læst har vi haft en lille snak herinde omkring det der med altid at ville have MERE.

Det er drøn svært, når man har taget sit valgt ikke at blive ustandseligt fristet af andres kjoler. Nøjj den er fin, og nææ den er smuk, tænker man om ALLE de andres kjoler.

MEN husk når du vægler DIN - der skal være det rigtige smil på læben i DEN kjole, ellers virker den ikke. Det er det du vil komme tilbage til hele tiden. Fornemmelsen af DEN kjole, kan forhåbentligt få dig til at glemme alle de andre smukke du ser, for dem ville du nok ikke have DET smil i. (fik du den, eller var det lidt forvirrende?!)

God jagt. Glæder mig til at se DIN kjole en dag.

Min kjole kan du se et eller andet sted heromkring - sikkert lidt længere nede på listen, tror overskriften er noget i retning af "lidt til mig også" - se evt. også mit svar til Mia Engedal - der er lidt mere om det der med at være i tvivl og alt det der.

Hanne :carrot:

Redigeret af hkmc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde hjemmefra en idé om, at jeg ikke ville have en stropløs corsage, men da jeg fik kjoler på, var det bare det, der var suverænt pænest til mig og gav mig den pæneste figur. Fik dog sat en halterneck på.

Jeg ville heller ikke slæb. Og kom selvfølgelig hjem med en kjole med slæb........... :cheerleader3:

Så min erfaring er i hvert fald, at man skal ud og prøve, for det kan være svært at forestille sig, hvad der vil klæde en.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Jeg kom så heller ikke lige hjem med den jeg havde forestillet mig. Faktisk fik jeg min "drøm" bestilt hjem, og jeg har ikke prøvet den endnu da der er 12 ugers leveringstid, men ekspedienten sagde at den ville komme til at sidde af helvedes til, og jeg stoler på hende, for hun er ærlig og dygtig. Det var så denne her jeg havde forelsket mig i på nettet:

post-25795-1179079663.jpg

Men så ville jeg gerne prøve andet fra hendes udvalg. Øverste er nemlig en Bonny-kjole og det er kun Askepot i Skanderborg der sælger det mærke. Og jeg prøvede og prøvede. Min søster ville så gerne se mig i en stropløs, selv om jeg havde sagt jeg skulle have ærmer. Jeg havde så set en super flot stropløs kjole på nettet, også fra Bonny, som jeg jo så lige så godt kunne prøve. Og da jeg kom i den, tænkte jeg bare: "Jeg er forelsket", men blev så ked af at der ingen ærmer var på. Men skøn, som Inger er, sagde hun: "Den fikser vi da bare", og det endte altså med en Bonny. Denne Bonny:

post-25795-1179080181.jpg

Den er godt nok 2 numre for stor og jeg har selv smidt den i paint, for at skabe illusionen af stropper og ærmer, og som du kan se, er der ikke meget lighed mellem de to kjoler, men jeg er så glad for mit valg. Elsker, elsker, elsker min Bonny. :cheerleader3:

Håber det var brugbart, og held og lykke med din kjole-jagt. Glæd dig.

:hug:

Redigeret af vickibro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg har altid haft ideen om at jeg skulle giftes i et tyl skrud og det blev jeg da også gift i :cheerleader3:

Men inden jeg fandt KJOLEN, havde jeg dog købt en anden brudekjole i en helt anden stil, den fik jeg dog solgt og

blev gift i min drømmekjole

:hug: Heidi

post-7757-1179080578.jpg

post-7757-1179080704.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Interessant tråd. :cheerleader3:

Jeg havde forelsket mig i en kjole, jeg havde set i Bryllupsmagasinet: Romantica Monte Carlo, hedder den (billedet er taget fra Bentes Brudedesign):

Jeg fandt dog ud af, at det lige snit over brystet ikke passede til mig (desværre), så jeg begyndte at kigge efter kjoler med hjerteformet corsage.

Endte med en Lilly, som jeg forelskede mig i (billedet naturligvis fra Lilly):

-Kirstine

post-26281-1179081112.jpg

post-26281-1179081322.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt af hvert, for mit vedkommende:

- Det blev ikke en af de KJOLER, jeg havde savlet over på forhånd, men

- Det blev den DESIGNER, hvis kjoler, jeg har savlet over på forhånd :thumbsupsmileyanim:

På alle de kjole-sites jeg surfede på før jeg valgte, var det ALTID Maggie Sotteros kjoler, der fik flest Iiiiih'er ( :kiss: ) og færrest Yrdk!'er (:cheerleader3:), så jeg havde en forventning om at det ville ende med en Maggie, og det gjorde det :cheerleader3:

Kjolerne levede også helt op til mine forventninger, de var meget flottere i virkeligheden end på nettet, og meget flottere på end på bøjlen. Så man skal helt sikker prøve sig frem "live", for jeg havde f.eks. slet ikke fantasi til at drømme så flot en kjole, som jeg har valgt!

Samtidig har jeg hele tiden vidst at det ville blive en stropløs... Og det blev det også:

Postet billede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
For mit vedkommende blev den den jeg havde forelsket mig i som nr. 2. Prioritet 1. havde et langt slæb som jeg bare ikke kunne bære, jeg er en str. 34 og slæb klasker bare sammen bag mig. Prøvede også flere andre men endte tilbage i nr. 2. :kiss::cheerleader3:

post-20192-1179132429.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg havde forelsket mig i en Benjamin Roberts kjole fra 2005, den havde de selvfølgelig ikke...

Kom derfra med en helt anden end jeg havde forestillet mig.. Miss Kelly, Casablanca..

Skal hente den tirsdag i næste uge og glæder mig helt vildt.....

Lotte

post-24216-1179143550.jpg

post-24216-1179143567.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :kiss:

Jeg havde en forestilling om at det ville være noget i denne stil jeg kom hjem med, var sikker på det var det eneste jeg kunne bære for havde læst alle steder at det var det eneste rigtige snit til store piger.

MEN det var ikke det jeg drømte om, jeg drømte om en stor kjole med masser af perler osv og det fik jeg :cheerleader3:

Har lagt billeder ind af det jeg troede jeg endte med, og det store billede er den kjole jeg drømte om og endte op med(der skal dog sættes de mest fantastiske ærmer på) :thumbsupsmileyanim:

Seadancer

Redigeret af seadancer
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde forelsket mig i en rigtig flot underdel fra Lilly, og den var fantastisk da jeg fik den på også, passede perfekt til min ide om en enkel kjole uden blonder, palietter, perler og slæb.

Men jeg skulle lige prøve lidt flere kjoler, og endte med en helkjole med perler, palietter og slæb :cheerleader3:

Så prøv en masse forskelligt, det ser anderledes ud på, og man får jo kun muligheden for at være prinsesse for en dag én gang :kiss:

Her er mine kjoler:

Lilly nederdelen:

post-21950-1179167697.jpg

Og kjolen jeg endte med:

post-21950-1179167720.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom hjem med noget fuldstændig andet, end jeg havde haft kig på!

Jeg havde siddet og fundet billeder af kjoler, jeg var rimelig forelsket i (var vist meget "elveragtige" modeller) - men når ekspedienten fandt nogle lignende modeller, lignede jeg ved gud mig nærmest en :cheerleader3:

Lidt deprimerende.

Men så hev ekspedienten lige en halterneck ned fra bøjlen, og fik lokket mig i den - og den sad bare lige i skabet. Det var så tydeligt at se, at det var den stil jeg skulle gå efter. Og eftersom jeg var på udsalg, skyndte jeg mig at slå til.

Så jeg vil faktisk sige gud ske lov kom jeg ikke hjem med mine egne fikse ideer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle have, men jeg vidste hvad jeg IKKE ville have og det var en stropløs med perler. Min er både stropløs og med perler. Og så er den praktisk fordi den er todelt, så jeg kna sy den om efter brylluppet hvis jeg ønsker det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skæg tråd denne her har udviklet sig til ;)

Det ser ud til at langt de fleste af jer rent faktisk kom hjem med noget helt -helt andet end I havde regnet med.

Og at det sjældent er kjolen man på forhånd var faldet for, det ender med i sidste ende.

Interessant!

Nåh, men jeg har jo, som alle Jer andre havde, også en idé om hvilken stil min kjole skal være...hehe...nu bliver det spændende hvad jeg så ender med :cheerleader3:

Det bliver nok først til efteråret at jagten går ind - så indtil da vil jeg "nøjes" med at forelske mig i kjoler på nettet :cheerleader3:

Fortsæt endelig med at komme med inputs!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer