Ihaveadream

Min kæreste vil giftes - Jubii!

28 posts in this topic

Uha, nu bliver det snart min tur - selvom jeg kommer til at vente et par år endnu inden jeg kan give mit ja i kirken.

Min kæreste vil gifts så hurtig som muligt, men det koster jo og vi har p.t. ikke lige noget at lægge fra.

Jeg mener vi godt kan holde et billigt bryllup - uden vi kommer til at mangle noget. Men... kærsten siger - har været til at skrabet bryllup og det var ikke noget ved.

Det var faktisk ikke så morsomt - der var ikke engang mad nok.

Så....

Hvad har jeres bryllup kostet alt i alt? Minus rejse med inkl. underholdning, overnatning m.v.

Edited by Ihaveadream
0

Annonce ♥

Vores bryllup kostede ca. 60.000 ALT incl. med 65 gæster. (pungede selv de 40.000 ud, resten fik vi af familie)

Vi var ikke på bryllupsrejse, men vi tager revance i år :kiss:

Gid det var mig der skulle til at planlægge... Glæd dig....

:cheerleader3: Lone

Edited by frisk77
0

Eksl. rejse ender vores på 85.000,-

Men det er inkl en receptio hvor der bl.a. skal serveres en kage til 7.000 (fordi der kommer så mange = stoooor kage).

Så hvis ikke I f.eks. er ude i den slags ting, så er der jo en del I kan trække fra det budget.

- Gitte

0

Annonce ♥

Hej

Vi skal giftes til naeste aar og har sat budgettet til 125.000 kr. (uden bryllupsrejse).

Vi regner med at invitere ca. 75 gaester

Mine foraeldre giver 25.000 kr, kaeresten bidrager med ca. 20.000 kr og jeg skal spare sammen til resten...godt der er mere end et aar til

Mange hilsner fra Schweiz

Camilla

0

Annonce ♥

Vi havde budgetteret med 60.000 kroner. Men nu hvor det hele er overstået er der et overtræk på 10.000 kroner, så vi endte vist med at bruge 70.000 kroner. :kiss:

Det var for ALT (inkl. mini-bryllupsrejse). Vi var 55 til festen.

0

Annonce ♥

Vores kommer til at koste 130.000 uden bryllupsrejse, så i alt løber det op i 160.000 (uden lommepenge til rejsen i tre uger)

Held og lykke med det.

Knus

Lisette

0

Annonce ♥

Ja, det ligger jo pænt forskelligt og der er noget i stil med hvad jeg selv havde regnet med. Mellem 60 - og 100.000.

Der er jo også stor foreskel på om man vælger en kjole til 3 - eller 10.000, samt underholdning og om det er forsamlingshus eller kro/hotel. Vi kommer også til at have overnattende gæster, men har ikke plads herhjemmer så vi kommer nok op i den dyre ende selv om vi kun bliver end 50 stk. Men jeg har da heldigvis masser af tid til at indhente tilbud :cheerleader3:

Kommer der 7000 gæster til dit bryllup mamatux?????

Camilla, det er godt nok mange penge selv at skrabe sammen selv, jeg undre mig lidt over at dig og din kæreste ikke bidrager med lige meget???

Jeg kunne godt tænke nogen ville smide 25.000 kr. efter mit bryllup :kiss:

Tusind tak til jer alle sammen for jeres hjælp!

0

Camilla, det er godt nok mange penge selv at skrabe sammen selv, jeg undre mig lidt over at dig og din kæreste ikke bidrager med lige meget???

Hej

Ja, det er da mange penge. Grunden til, at jeg skal bidrage med mere, er den simple grund, at jeg faar ca. 10.000 kr mere udbetalt i loen om maaneden end min kaereste, og dem har jeg valgt at laegge til side til bryllup hver maaned. Derfor synes jeg, at det er rimeligt nok. Han ville ikke kunne goere det - og det er ogsaa min beslutning, at det skal vaere i den prisklasse.

Brylluppet kunne sikkert ogsaa goeres billigere - men da vi bor i Schweiz og skal giftes i DK, saa synes jeg, at det er nemmere at holde festen paa en restaurant - med i budgettet er ogsaa overnatning til gaesterne fra udlandet.

0

Ja, det ligger jo pænt forskelligt og der er noget i stil med hvad jeg selv havde regnet med. Mellem 60 - og 100.000.

Der er jo også stor foreskel på om man vælger en kjole til 3 - eller 10.000, samt underholdning og om det er forsamlingshus eller kro/hotel. Vi kommer også til at have overnattende gæster, men har ikke plads herhjemmer så vi kommer nok op i den dyre ende selv om vi kun bliver end 50 stk. Men jeg har da heldigvis masser af tid til at indhente tilbud :kiss:

Jeg vil sige at erfaringen er, at der ikke er den store prisforskel på om du holder det i forsamlingshus eller på restaurant. Det kommer mest an på hvad I "er til". Men tag ud og snak med de steder I ser som muligheder - der er STOR forskel på priserne.

Haha nej da - kagen koster 7.000,- og så er der kage til 120 mennesker (kan godt se det kunne læses liiidt anderledes).

Hvad med om I starter med at lave et budget - så er det nogenlunde til at overskue.

- Gitte

0

Annonce ♥

Hejsa.

Vi var 85 personer til vores bryllup og det kostede os ca.135.000 kr.Vi fik forskellige former for hjælp af vores respektive forældre i form af tøj,kørsel fra kirke samt musiker og videograf.Det som nok overskred vores budget temmelig meget var voes fotograf som vi havde sat 5000 af til.Det endte så op i 21.000 :cheerleader3: Endvidere gav vi hinanden en forlænget weekend i Paris i morgengave.Det rykkede selvfølgelig også noget i budgettet.Vi har været så heldige at få vores bryllupsrejse i gave af mine forældre så vi drager snart en tur til Mauritius.

:cheerleader3: Christine som når jeg ser tilbage på det hele ikke ville have undværet en ting.Så hellere skidt med at det kom til at koste lidt mere end først beregnet.

0

Der er jo også stor foreskel på om man vælger en kjole til 3 - eller 10.000, samt underholdning og om det er forsamlingshus eller kro/hotel. Vi kommer også til at have overnattende gæster, men har ikke plads herhjemmer så vi kommer nok op i den dyre ende selv om vi kun bliver end 50 stk. Men jeg har da heldigvis masser af tid til at indhente tilbud :cheerleader3:

Jeg vil sige at erfaringen er, at der ikke er den store prisforskel på om du holder det i forsamlingshus eller på restaurant. Det kommer mest an på hvad I "er til". Men tag ud og snak med de steder I ser som muligheder - der er STOR forskel på priserne.

Haha nej da - kagen koster 7.000,- og så er der kage til 120 mennesker (kan godt se det kunne læses liiidt anderledes).

Hvad med om I starter med at lave et budget - så er det nogenlunde til at overskue.

- Gitte

Hæ-hæ!

synes nok det var lidt mærkeligt, men det kunne jo være det var et delvis offentligt bryllup :balloon:

Vi skal have lagt et budget, men ville lige veje luften omkring, hvor meget og hvordan og hvorledes.

0

Hej

Ja, det er da mange penge. Grunden til, at jeg skal bidrage med mere, er den simple grund, at jeg faar ca. 10.000 kr mere udbetalt i loen om maaneden end min kaereste, og dem har jeg valgt at laegge til side til bryllup hver maaned. Derfor synes jeg, at det er rimeligt nok. Han ville ikke kunne goere det - og det er ogsaa min beslutning, at det skal vaere i den prisklasse.

Brylluppet kunne sikkert ogsaa goeres billigere - men da vi bor i Schweiz og skal giftes i DK, saa synes jeg, at det er nemmere at holde festen paa en restaurant - med i budgettet er ogsaa overnatning til gaesterne fra udlandet.

Åh, ja selvfølgelig! Det er da kun rimeligt!

I er da godt nok heldige, at du sådan lige kan ligge 10.000 til hver måned. Så går det jo også stærkt!

0

du kan prøve at kigge i min planlægningstråd (link i bunden af min post), der har jeg på en af de sidset sider skrevet ALLE poster ned til betaling af brylluppet....

Mener at det samlede beløb blev omkring 73.000 kr.

0