SilleS

Sille Bryld og Andreas

571 indlæg i dette emne

Nu prøver jeg lige at kaste mig ud i et index og så må vi jo se hvordan det går...

Index

Sådan mødtes vi!

Så skete det endelig! :thumbsupsmileyanim:

Vi blev forlovet igår og skal giftes d. 10. maj 2008. I skal nok høre det hele, men jeg tænker lidt at....

Man skal vel starte med begyndelsen, så jeg spoler lige lidt over 4 år tilbage i tiden. Helt præcis til d. 30. januar 2003.

Jeg var 17 år gammel og gik i 2.g på Greve Gymnasium. Jeg sang med i gymnasiekoret. Vores kor er både for elever der går på gymnasiet og for udgåede elever. Hvert år tager vi på korlejr i januar for at lære alle sangene til forårets koncerter. Vi var afsted fra onsdag d. 29. januar til fredag d. 31.

Torsdag aften på korlejren havde vi galle aften med lækker tre retters menu og bordplan, så gamle og ny bliver godt blandet. Jeg kom til at sidde overfor en fyr med dejlige brune øjne og et sødt smil. Jeg havde aldrig lagt mærke til ham før, men jeg synes at han så vældig sød ud. "Andreas" stod der på hans navneskilt. I løbet af aftenen fik vi lidt at drikke og på et tispunkt fik jeg stukket en lakridssnørre i hånden. Jeg skulle da finde en at dele den med og hvorfor ikke tage ham den søde på den anden side af bordet. Så vi begynder at spise fra hver sin ende og lige som vores læber mødtes, knækkede den! :cheerleader3: Men jeg nåede at mærke hans læber og de var bare så ualmindelig bløde, så jeg tænkte "Ham må jeg kyssede med. Bare i aften ikke noget videre." Det skulle dog vise sig at blive et større projekt.

Jeg snakkede meget med Andreas og synes også selv jeg flirtede. Jeg dansede med ham hele aftenen og kunne ikke forstå hvorfor han ikke kyssede mig. Men man var vel en pæn pige, så jeg tog ikke selv initiativ. På et tidspunkt stod han foran mig ca 10 cm fra min næse og jeg tænkte "Yes nu kommer det". Men han kiggede bare på mig og sagde "Vi kender jo slet ikke hinanden."

Nå, det måtte der jo så gøres noget ved, så jeg tog ham i hånden og trak ham med ned på værelset. Her satte jeg ham på den ene stol og mig overfor og så gik jeg ellers igang. "Jeg hedder .........., jeg er 17 år gammel, jeg går i 2.g, arbejder i en bager. Min far er præst, min mor er børnehaveklasselærer. Jeg har 2 søstre på henholdsvis 16 og 11 år som hedder ...." og så videre. Alt hvad jeg kunne fortælle for at han skulle kende mig. Og stadig intet kys!

Aftenen gik og vi dansede videre. På et tidspunkt kom hans lillebrors bedste ven (han viste sig senere også at være min granfætter) hen til mig og sagde "Sille, vil du gerne score i aften?" Jeg kiggede noget mistroisk på ham, for jeg troede han måske snakkede om sig selv og svarede "Det kommer sandelig an på hvem". "Vil du gerne score Andreas?" spurgte han så?" "Det er faktisk det jeg prøver på!"

Og så gik han hen til Andreas og sagde "Hende der Sille, hun vil gerne scores" og så fik jeg mit kys!

Senere har Andreas fortalt mig at han havde gået hele aftenen og tænkte "Hun er jo meget sød, men hun er kun 17. Ja, men hun er jo meget sød..." osv og diskuteret med sig selv. Han er næsten på dato 4 år ældre end mig, og det virkede som en del på det tidspunkt.

Sådan mødte vi hinanden og imorgen skal jeg nok fortælle om frieriet. Lige nu er jeg bare for træt.

Knus Sille

Jeg skal giftes! :cheerleader3::kiss: :carrot:

Redigeret af Martin
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: Hejsa!!

Og velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Sikke da en historie... Det var vist godt, at din granfætter var med.. :kiss:

Stort tillykke med det kommende :lol: Og du er landet det helt rigtige sted, for her findes så megen god inspiration.. :cheerleader3:

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nææææ, jamen dog - endnu en Greve-bo :cheerleader3:

Et stort velkommen til skal lyde fra en nygift :balloons:

- og lur mig om ikke det er din far der viede os :cheerleader3: (Greve Kirke, Christian Bryld)

:bearhug:

Det var ganske rigtigt ham. Har godt spottet både kirke og ham på nogle af dine billeder.

Hvor hyggeligt :cheerleader3:

- så gætter jeg på, at det er ham der skal vie jer, eller hvordan?

Så kan du jo være glad for de mange roser, jeg har givet ham med på vejen ;) Jeg gik specifikt efter at få ham :cheerleader3:

Han skal forresten også vie Marina29 og Hønse

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Puha, man bliver let fortabt herinde. Kan se på uret jeg lige har brugt 1,5 time på at se på kjoler :cheerleader3:

Nå, jeg tror nok jeg var nået til at skulle fortælle hvordan han friede.

Frieriet

Søndag d. 13. maj, på Andreas egen fødselsdag, lavede han morgen mad på sengen til mig. Jeg havde fødselsdag d. 10., men da jeg skulle op kl 6 og på arbejde, var han ikke lige frisk på at stå op den dag og lave morgenmad. Det var i hvert fald den undskyldning han brugt, men det viste sig at der lå andet bag.

Lidt i 10 søndag morgen kom Andreas ind med en bakke med morgenmad. Der var to glas, to tallerkner og to æg som han havde slået hul på så vi ikke skulle slås med skaller i sengen. Jeg havde bare ikke lyst til æg lige der, fordi jeg havde kvalme. Her skal det lige siges at det har jeg tit om morgenen, og nej jeg er ikke gravid. Så jeg sagde at jeg havde ikke lyst til æg, hvortil han svarede "Jo, Sille, det her æg har du lyst til." Så jeg løftede servietten som lå over ægget. Nede i skallen havde Andreas fjernet indholdet og lagt vat i i stedet og så min ring. Jeg blev helt mundlam og vidste ikke hvad jeg skulle sige, så jeg kiggede bare på ham.

"Jeg har faktisk tænkt på at gøre det i et stykke tid, men jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige. Så snakkede jeg med en ude på arbejdet som sagde at det vigtige var jo ikke ordene, men handlingen bag. Sille, Sarah Cecilie Bering Bryld, vil du gifte dig med mig?"

Mens han sagde det fyldtes mine øjne med tårer og det var svært for mig at svare, men jeg fik dig et ja frem og faldt ham om halsen.

Han friede d. 13. maj kl 10 på sin fødselsdag og var fast besluttet på at så skulle vi giftes d. 10. maj 2008 kl 13, som så er min 23-års fødselsdag. Jeg er bare så glad for at det blev på den her måde. Jeg har nok lidt haft det på fornemmelsen at det var på vej, men lige der i øjeblikket havde jeg ikke forventet det.

Vi havde været ude og kigge på ringe flere gange, men ikke fundet noget. I alle butikkerne sagde de at "Den Rigtige Ring" fandtes ikke, det var noget man besluttede, men Andreas troede dem ikke. Så vi fortsatte jagten og pludselige var den der. Det var d 21. april tog vi så i Apel inde på Store Kongensgade. Vi kiggede på alle deres ringe og der var en vi godt kunne lide. Vi havde dog også en i baghovedet far en anden butik. Men indehaveren Thomas ledte efter en anden ring, fik han tilfældigvis stillet en ringbakke på bordet. "Den er da meget fin", tænkte jeg og tog en ring. Jeg prøvede den og da jeg havde den på fingeren (den passede perfekt) tog det mig kun 5 sekunder at opdage at det var RINGEN. Den var godt nok væsentlig dyrere end forventet, men Andreas kunen se på mig at der var ikek noget at gøre. Så vi lagde et aconto beløb og så røg bestillingen til guldsmeden. Herefter var "Projekt ring" udelukkende Andreas afdeling og jeg vidste intet indtil i søndags.

Billedet kommer senere, det skal lige ind på puteren.

Redigeret af SilleS
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, jeg synes det er hårdt.... :boohoo:

Alt det man skal huske når man planlægger bryllup. Jeg er allerede stresset og jeg har ikke negang været forlovet i en uge endnu!

Dato: 10. maj 2008

Kirke: Greve Kirke kl 13

Præst: Min far :boohoo:

Sted til festen:....

Og det er her mit første problem kommer. Hvor i al hele verden skal man være? og ikke mindst, hvad er rimeligt at gi for det? Nogen gode råd til mig, mest med hensyn til priser. Hvad er en rimelig kuvertpris og hvad bør man få for pengen? :bestwishes:

På forhånd tak.

Sille

Fik en besked fra min mor idag: "Idag er der kun 358 dage til I skal giftes!" Nogen går dejligt meget op i det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Puha, jeg synes det er hårdt.... :boohoo:

Alt det man skal huske når man planlægger bryllup. Jeg er allerede stresset og jeg har ikke negang været forlovet i en uge endnu!

Dato: 10. maj 2008

Kirke: Greve Kirke kl 13

Præst: Min far :boohoo:

Sted til festen:....

Og det er her mit første problem kommer. Hvor i al hele verden skal man være? og ikke mindst, hvad er rimeligt at gi for det? Nogen gode råd til mig, mest med hensyn til priser. Hvad er en rimelig kuvertpris og hvad bør man få for pengen? :boohoo:

På forhånd tak.

Sille

Fik en besked fra min mor idag: "Idag er der kun 358 dage til I skal giftes!" Nogen går dejligt meget op i det :cheerleader3:

Forsinket velkommen til og tillykke med det forestående bryllup!!

Glæder mig meget til at følge din planlægning! Super romantisk frieri, og hvor må det være dejligt at det er din far der skal vie jer... :bestwishes::boohoo:

0

Del dette indlæg

Forlovet i en uge præcis og så kom første forhindring

Jeg troede vi viste hvor vi skulle være henne, men men men... Har lige hørt fra en anden at de havde en rigtig skidt oplevelse med stedet, så nu er jeg ret klar til at springe fra.

Nogen der kan hjælpe os, vi begynder at have lidt travlt.

Vi vil bare gerne have et sted der er hyggeligt og som ikke ligger alt for langt fra Greve med mulighed for overnatning.

Nogen forslag? Jeg regner med jer tøser!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sille

Velkommen til BK! Du kan godt regne med at blive temmelig afhængig af stedet! :cheerleader3:

Med hensyn til det sted I havde tænkt jer, så prøv at tage ud og snak med dem, dan jeres eget indtryk af stedet og dem der styrer det. Den enes idé og holdning kan være meget forskellig fra den andens. Jeg havde eksempelvis en rigtig dårlig kjoleoplevelse et sted jeg kun har hørt rost til skyerne, så det kan være, at deres oplevelse har været enkeltstående ligesom min sikkert var det.

Det kan selvfølgelig også være, at det er et dårligt sted, og så er det bare med at lægge hovederne i blød. hvis det er et eftertragtet sted, så er det fint at være tidligt ude!

Endnu engang velkommen til dejlige BK!

:thumbsupsmileyanim: Anne

0

Del dette indlæg

I Greve vil det være helt oplagt at kigge på Greve Strandkro som du sikkert kender. Vi har spillet der flere gange og det er altid tip top.

En af mine veninder har lige sagt det samme og det ser jo dejligt ud. Plus vi kan få buffet som vi lagde ud med gerne at ville have.

Og til Anne:

Jo tak, jeg ER afhængig.

Og vi tager nok ud til stedet og kigger imorgen alligevel, så må vi jo se.

0

Del dette indlæg

Hej Sille og velkommen til :cheerleader3:

Jeg er da helt vild med din kærestes romantiske frieri!! Tænk sig, han havde tænkt over, at han friede på sin egen fødselsdag kl. 10 og at I så skal giftes på din fødselsdag kl. 13 næste år!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg glæder mig til at følge din planlægning!

:blink:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der sker ting og sager.

Jeg tror efterhånden vi er ved at have styr på, hvor vi skal være til festen, men er dog ikke helt sikker. Er igang med at lave en romantisk middag så vi kan sette os og snakke om det. Andreas bliver frustreret fordi han synes det koster så meget, men når man har en gæsteliste på 63 løber det altså op. Jeg har det sådan at det er den dag i mit liv hvor alt skal klappe, så jeg er villig til at betale. Men det kigger vi på senere.

Andre ting falder på plads. Vi skal holde reception i mine forældres have, lige ved siden af kirken, så det er jo dejlig let. :griner:-

Mine søstre kommer i weekenden og så skal vi lave invitationer. De er begge to meget kreative, så der har aldrig været nogen tvivl om at vi skulle lave dem sammen. Også derfor jeg gerne vil have stedet på plads meget snart.

21. juni har jeg den første kjole dag. Mine to bedste veninder og min mor. Jeg tror nok vi tager til Taastrup, men jeg skal lige ringe og høre om der er tid.

Glæder mig mere og mere :super:

Knus Sille

0

Del dette indlæg

Der sker ting og sager.

Jeg tror efterhånden vi er ved at have styr på, hvor vi skal være til festen, men er dog ikke helt sikker. Er igang med at lave en romantisk middag så vi kan sette os og snakke om det. Andreas bliver frustreret fordi han synes det koster så meget, men når man har en gæsteliste på 63 løber det altså op. Jeg har det sådan at det er den dag i mit liv hvor alt skal klappe, så jeg er villig til at betale. Men det kigger vi på senere.

Andre ting falder på plads. Vi skal holde reception i mine forældres have, lige ved siden af kirken, så det er jo dejlig let. :griner:-

Mine søstre kommer i weekenden og så skal vi lave invitationer. De er begge to meget kreative, så der har aldrig været nogen tvivl om at vi skulle lave dem sammen. Også derfor jeg gerne vil have stedet på plads meget snart.

21. juni har jeg den første kjole dag. Mine to bedste veninder og min mor. Jeg tror nok vi tager til Taastrup, men jeg skal lige ringe og høre om der er tid.

Glæder mig mere og mere :super:

Knus Sille

Ja, det kan ikke blive meget tættere på kirken, det må man sige :lol:

Vi bor selv i Greve Landsby, og skal faktisk også vies af din far, lidt sjovt synes jeg -HAHA-

Hvor skal I holde festen???

Det skulle vel ikke være godthåb forsamlingshus, det ligger jo også lige ved siden af ;)

Vi skal være i Gersagerparkens selskabslokaler, der er lige plads til alle 60 gæster, men det bliver nu lidt trangt -HAHA-

Hvis du skal til Tåstrup, så kan jeg varmt anbefale House of Brides (går ud fra at det er dem du skal besøge) og Bente's Brudedesign, de har en utrolig god service og der fandt jeg min fantastiske kjole til næsten ingen penge :shooter:

0

Del dette indlæg

:griner:-Hej!!

Vi skal vist nok give omkring 350 kr pr kuvert. For det får vi 3 retter med servering, uden drikkevarer. :shooter: skal vist lige ind og tjekke min tråd, for kan faktisk ikke lige huske vores kuvertpris.. :lol:

Jeg kom sådan lige til at tænke på, når nu det er din far, som skal vie jer, hvem følger dig så op???? Går i ind sammen, går du alene eller hvad??? Ja - undskyld jeg spørger, men blev altså lidt nysgerrig..

:super: Jeanet

0

Del dette indlæg

Ja, det kan ikke blive meget tættere på kirken, det må man sige :heart:

Vi bor selv i Greve Landsby, og skal faktisk også vies af din far, lidt sjovt synes jeg -HAHA-

Det skulle vel ikke være godthåb forsamlingshus, det ligger jo også lige ved siden af ;)

Vi skal være i Gersagerparkens selskabslokaler, der er lige plads til alle 60 gæster, men det bliver nu lidt trangt :heart:

Hvis du skal til Tåstrup, så kan jeg varmt anbefale House of Brides (går ud fra at det er dem du skal besøge) og Bente's Brudedesign, de har en utrolig god service og der fandt jeg min fantastiske kjole til næsten ingen penge :heart:

Jeg synes også det er skægt at han skal vie jer, tænkte på at komme til globryllup, hvis I ikke har noget imod det?

Ved jo han er en fantastisk præst, men vil da gerne lige høre ham til bryllup også. ;)

Nej, det er ikke Godthaab, synes på ingen måde der er hyggeligt. Pt står vi til at holde det på Greve Strandkro. Vi har været dernede og kigge på lokaler og det ser jo fantastisk hyggeligt ud. Derudover har jeg fået et hav af anbefalinger fra alle sider. Det er lidt dyrere end Andreas egentlig er helt komfortabel med, men jeg er villig til det, fordi jeg så slet ikke skal bekymre mig om andet end at være smuk.

De var faktisk lige præcis Bentes og House of Brides jeg havde tænkte mig at tage hen til. :o

:thumbsupsmileyanim:Hej!!

Vi skal vist nok give omkring 350 kr pr kuvert. For det får vi 3 retter med servering, uden drikkevarer. :blink: skal vist lige ind og tjekke min tråd, for kan faktisk ikke lige huske vores kuvertpris.. :)

Jeg kom sådan lige til at tænke på, når nu det er din far, som skal vie jer, hvem følger dig så op???? Går i ind sammen, går du alene eller hvad??? Ja - undskyld jeg spørger, men blev altså lidt nysgerrig..

:denmarkflag: Jeanet

Spørg endelig løs!

Min far skal også følge mig op, i præstekjolen. Jeg kunne slet ikke forestille mig noget andet. Min søster nægter at blive fulgt op af en mand i kjole, så hun vælger min morfar, når den dag kommer. Men jeg VIL og SKAL have min far. Det har jeg altid vidst og altid sagt. Han skulle dog alligevel tjekke sidst jeg så ham. Han er så sød http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

Mange Knus Sille

0

Del dette indlæg

Ja, det kan ikke blive meget tættere på kirken, det må man sige :thumbsupsmileyanim:

Vi bor selv i Greve Landsby, og skal faktisk også vies af din far, lidt sjovt synes jeg :)

Vi skal være i Gersagerparkens selskabslokaler, der er lige plads til alle 60 gæster, men det bliver nu lidt trangt :heart:

Hvis du skal til Tåstrup, så kan jeg varmt anbefale House of Brides (går ud fra at det er dem du skal besøge) og Bente's Brudedesign, de har en utrolig god service og der fandt jeg min fantastiske kjole til næsten ingen penge :denmarkflag:

Jeg synes også det er skægt at han skal vie jer, tænkte på at komme til globryllup, hvis I ikke har noget imod det?

Ved jo han er en fantastisk præst, men vil da gerne lige høre ham til bryllup også. ;)

Nej, det er ikke Godthaab, synes på ingen måde der er hyggeligt. Pt står vi til at holde det på Greve Strandkro. Vi har været dernede og kigge på lokaler og det ser jo fantastisk hyggeligt ud. Derudover har jeg fået et hav af anbefalinger fra alle sider. Det er lidt dyrere end Andreas egentlig er helt komfortabel med, men jeg er villig til det, fordi jeg så slet ikke skal bekymre mig om andet end at være smuk.

De var faktisk lige præcis Bentes og House of Brides jeg havde tænkte mig at tage hen til. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Du skal være meget velkommen :heart:

Jeg har set ham til bryllup 2 gange før, og han er bare så god, så der var ingen tvivl, det var ham vi ville have. Jeg var til hans første bryllup i Greve, og han var bare så frisk og uhøjtidlig, at Søren overhovedet ikke fik noget at skulle have sagt, da vi skulle "vælge" præst, heldigvia kan han også godt lige ham :heart:

Vi har ikke været inde i Godthåb, men vi prøvede at flytte festen, for så kunne vi gå hjem ;)

Men jeg har også kun hørt godt om Strandkroen, og det er lækre nok lokaler :blink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer