Guest Lorelei

kreativ hjælp til solsikker søges

17 indlæg i dette emne

Jeg er endt med et lidt underligt problem og en erkendelse af, at min kreative sams er langt mindre veludviklet end jeg troede!

Måske lidt forhistorie er nødvendig: Om 3 uger skal jeg fejre mit bryllup med en havefest for de aller nærmeste (ca. 30 personer). Det er på den utraditionelle facon, da vi faktisk er blevet gift på rådhuset - vi blev viet uden nogen vidste det og sendte invitationerne ud samme dag - det var i september, hvilket vil sige, at gæsterne fik invitationerne næsten 8 måneder før den faktiske fest.

Nå, men situationen er den, at min mand foreslog, at vi sendte solsikkefrø med invitationen og opfordrede vores gæster til at plante dem og tage en solsikke med til festen. Jeg synes, det var en rigtig sød ide og vil jo gerne"bakke op", når han får søde, halvromantiske ideer (det skal måske nævnes, at solsikker er min ynglings blomst). Jeg tænkte ved mig selv, at vi jo have rigeligt tid til at finde på, hvad vi så faktisk skulle stille op med de ca. 30 solsikker til festen (et eller andet sjovt, kreativt).

Nu er sagen bare den, at jeg ikke har fået en eneste ide!

Er der nogen, der har et foreslag til, hvad vi kan gøre med 30 solsikker, som vi har bedt gæsterne kommer med??

Bonus info: det er en havefest i hvidt telt med et lidt marrokansk tema.

Der er ligeledes et par enkelte gæster (familie), der er kede af, at være gået glip af selve ceremonien - måske man kunne finde på noget, der minder om at være lidt ceremonielt??

Håber der er nogen, der er mere kreative end mig derude i den store verden, der kan hælpe :-)

Kh/Lorelei

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold fast hvor er I kreative - det er sørme et godt forum det her :-)

Ja, først må jeg sige, at de teknisk set nok ikke blomstrer i tide - men det er sådan set også udemærket, for så vil alle venner og familie have solsikker i haven (og vi har så sagt til folk, at de gerne må købe sig fra det, hvis det kniber).

Som sagt: meget god ide, men knap så velovervejet :-) he he - lidt ligesom da fiskene slipper væk til sidst i Find Nemo (now what?) :thumbsupsmileyanim:

Nå, men jeg synes faktisk, det er nogle rigtige gode ideer (tak for alle billederne Josefin - de er superflotte!) - jeg kan især godt lige ideen om at lave en stor "solsikke-skulptur-buket" og nu har jeg pludselig inspiration til, hvordan sådan noget kan se ud...og så kan jeg også godt lide allé-ideen, men er lidt usikker på, hvordan man får dem til at stå nogenlunde fast, de vil jo være afskårne.

Nå, men tak igen! :-) Lorelei

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er min mand faktisk selv kmmet med en ide (han kan jo godt, når han bliver presset lidt :-)

Han foreslog at vi sætter en slags snor op rundt langs døren på telten med løkker i, så gæsterne sætter en solsikke i løkken og faktisk ender med at lave en æresport at solsikker rundt om døren - det er sådan set en rigtig god ide, eftersom folk aldrig fik lejlighed til at lave en æresport til os, da de jo ikke vidste at vi blev gift.

men det afleder jo naturligvis endnu et spørgsmål, nemlig: er der nogen der ligger inde med billeder af en slags æresport med solsikker i?

/Lorelei

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er endt med et lidt underligt problem og en erkendelse af, at min kreative sams er langt mindre veludviklet end jeg troede!

Måske lidt forhistorie er nødvendig: Om 3 uger skal jeg fejre mit bryllup med en havefest for de aller nærmeste (ca. 30 personer). Det er på den utraditionelle facon, da vi faktisk er blevet gift på rådhuset - vi blev viet uden nogen vidste det og sendte invitationerne ud samme dag - det var i september, hvilket vil sige, at gæsterne fik invitationerne næsten 8 måneder før den faktiske fest.

Nå, men situationen er den, at min mand foreslog, at vi sendte solsikkefrø med invitationen og opfordrede vores gæster til at plante dem og tage en solsikke med til festen. Jeg synes, det var en rigtig sød ide og vil jo gerne"bakke op", når han får søde, halvromantiske ideer (det skal måske nævnes, at solsikker er min ynglings blomst). Jeg tænkte ved mig selv, at vi jo have rigeligt tid til at finde på, hvad vi så faktisk skulle stille op med de ca. 30 solsikker til festen (et eller andet sjovt, kreativt).

Nu er sagen bare den, at jeg ikke har fået en eneste ide!

Er der nogen, der har et foreslag til, hvad vi kan gøre med 30 solsikker, som vi har bedt gæsterne kommer med??

Bonus info: det er en havefest i hvidt telt med et lidt marrokansk tema.

Der er ligeledes et par enkelte gæster (familie), der er kede af, at være gået glip af selve ceremonien - måske man kunne finde på noget, der minder om at være lidt ceremonielt??

Håber der er nogen, der er mere kreative end mig derude i den store verden, der kan hælpe :-)

Kh/Lorelei

Det er simpelhen sådan en god ide.. Vi skal giftes i sensommeren (sep) så det passer lige med blomstrings tidspunktet. Så tyvstjæler lige ideen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer