Guest wannabedarthwader

Linser eller briller

20 indlæg i dette emne

Hej tøser!! :thumbsupsmileyanim:

:loveboard:

Jeg er noget så super nærsynet, og bruger briller til dagligt og linser til sport. Mine en-dagslinser fåes desværre ikke i den styrke jeg egentlig skulle have (6,5 - jeg har dem i 6.0) og alle andre linser jeg har prøvet skøjter rundt på mine øjne, så jeg regner med at bære briller på selve dagen... (tror jeg vil blive glad for at kunne se noget lige netop denne dag... :loveboard: )

:carrot: Er der nogle af jer, der har samme dilemma?

- og har I nogle gode råd til øjnmakeup bag halvtykke brilleglas....

Glæder mig til at høre, hvad I har at sige!!!!!

:lol::loveboard::loveboard::loveboard::loveboard::loveboard::loveboard::loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser!! :thumbsupsmileyanim:

:loveboard:

Jeg er noget så super nærsynet, og bruger briller til dagligt og linser til sport. Mine en-dagslinser fåes desværre ikke i den styrke jeg egentlig skulle have (6,5 - jeg har dem i 6.0) og alle andre linser jeg har prøvet skøjter rundt på mine øjne, så jeg regner med at bære briller på selve dagen... (tror jeg vil blive glad for at kunne se noget lige netop denne dag... :loveboard: )

:carrot: Er der nogle af jer, der har samme dilemma?

- og har I nogle gode råd til øjnmakeup bag halvtykke brilleglas....

Glæder mig til at høre, hvad I har at sige!!!!!

:lol::loveboard::loveboard::loveboard::loveboard::loveboard::loveboard::loveboard:

Hejsa.

Er næsten lige så blind som dig (-5,75), men bruger inser til hverdag, så jeg kunne ikke forestille mig at tage briller på på dagen. I stedet for at bruge endagslinser - har du så overvejet de månedslinser som du faktisk godt må sove med (jeg bruger dem - men det er også mest fordi jeg er en dør til at huske at tage dem ud om aftenen) ??? De virker fantastisk til mig.

Jeg tror at de overvejelser jeg vil gøre mig mht makeup og briller vil være hvor fokus skal ligge. Enten skal dine øjne være meget fremtrædende og "kraftigt" makeret eller ovså skal det være dine læber. Det er svært at sige præcist, for det kommer utrolig meget an på hvem man er og hvordan man plejer at have makeup på.

Jeg håber du finder en løsning..

Iben

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg hører også til nærsyns-gruppen (omkring - 6) og bruger endagslinser til dagligt.

Jeg vil helt klart foretrække linser på dagen, for jeg synes hurtigt, at briller er i vejen (fx ved kysserunder osv) og de bliver hurtigt fedtet til og skal pudses... og hvis man fælder en tåre eller to er de også i vejen...!

Men det er bare min holdning!

Det er jo en smagssag, hvad man befinder sig bedst med. En overgang var jeg mest til briller, men lige nu har jeg en periode, hvor det bare skal være linser!

Tror nu nok jeg ville foretrække linser på selve dagen (også af hensyn til fotoblits osv)!

Men du skal jo gøre, som du føler mest naturligt.

Brilleknus fra

Tine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hører også til gruppen af nærsynede.

Jeg bruger både linser og briller, alt efter hvordan mine øjne har det.

Jeg har valgt linser til brylluppet af den simple grund; at det er pænest til mig.

Hvis du synes at du har det bedst med at have briller på, udfra at så kan du se bedre og det er pænest til dig, så er det da dem du skal vælge.

For du ikke også hovedpine af at have linser på, når de ikke er i den rigtige styrke? For det ville da ikke være så fedt at gå med hovedpine lige den dag...

Jeanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For du ikke også hovedpine af at have linser på, når de ikke er i den rigtige styrke? For det ville da ikke være så fedt at gå med hovedpine lige den dag...

Jeg får kun hovedpine, hvis jeg læser eller arbejder med computer, og det er derfor jeg kun bruger dem til sport og når det er varmt. Jeg tror jeg venter med at tage endelig stilling, til jeg har fundet KJOLEN - så må jeg se, hvad der passer bedst...

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg er også super nærsynet, (-6,5 og - 7 og oveni bygningsfejl på hhv -1,5 og -1,75, så alt ialt er vi godt oppe i styrkerne, hvilket også ses på mine hinkestene af glas...!)

Kan ikke lige forstå du ikke kan få linser i din styrke, har fået linser i min styrke inkl. bygningsfejl, så skulle da være muligt, det var både endagslinser og månedslinser. Dog fungede intet af det rigtig på mig, var ikke så god til det der med at få dem af og på.

Nu har jeg også haft briller lisså længe jeg kan huske, og synes selv jeg er blevet ret god til at finde briller jeg er glade for (på trods af det ikke er til at se sig selv i spejlet når man prøver stel, man ser altså ikke meget 2 cm fra spejlet...!) Derfor vil jeg helt sikkert have briller på på dagen, det er bare det eneste rigtige for mig.

Så gør dog hvad du finder mest naturligt, hvis folk ikke er vant til at se dig med linser i, vil de måske synes det var lidt mærkeligt. Hvad synes din tilkommende, hvad vil han helst se dig med?

Et andet alternativ er også at få et nyt stel i dagens anledning (medmindre du lige har fået nyt) Har selv overvejet det, men besluttede mig for at lade være, og købte solbriller med styrke i istedet! Så har du mulighed for at finde nogle som du synes er rigtig smarte og passer til kjolen. Så sker der lidt nyt på det punkt også.

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også overvejet linser til den store dag, men da jeg går laaangt mere med mine briller end linser, så bliver det klart briller på den store dag, da jeg synes, at man skal være "sig selv" den dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit valg er nemt... da jeg mødte min kommende mand, brugte jeg farvede linser, og kort tid efter vores første møde, fik jeg en sms, hvori der stod: Dine øjne stråler og skifter farve.

Så måtte jeg jo erkende, at jeg snød.

Vi har senere grinet meget over, at han faldt for mine "brune" øjne (de er blågrønne af natur)

Så jeg skal selvfølgelig have brune øjne på vores store dag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger også lidt med i denne tråd, synes det er interessant hvilke begrundelser i kommer med. Jeg har selv det bedste syn man kan tænke sig (blev målt til 0,00 på det ene øje og -0,25 da jeg i en periode var meget plaget af hovedpine), men min kæreste har et af de der sindsyge tal + bygningsfejl halløjsa. (Ja, jeg er ikke så skart til det, indrømmet...)

Han bruger til daglig briller, og om sommeren meget sine Ray Ban med styrke som han fik i fødselsdagsgave af mig for nogle år siden :cheerleader3: Men han skifter altid til linser når han skal dyrke sport eller på stranden eller noget lignende. Da jeg mødte ham, gik han kun med linser fordi det var om sommeren, så først 3-4 måneder efter så jeg ham med briller for første gang :thumbsupsmileyanim: Han siger at han tror han har besluttet sig for at bruge linser på dagen, og det blev jeg da lidt glad for, da jeg læste at en herinde tænkte på blitz og lignende. Det var jeg aldrig selv kommet i tanker om :ilovebryllupsklar:

Så ville bare sige tak for en god tråd, som også kan oplyse os "superseere" om hvordan vi skal guide vores brillemænd :bestwishes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så er der hermed endnu et medlem af de nærsynedes klub! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har styrke 5,0 og 5,25, så jeg er også temmelig blind uden optisk hjælp.

Jeg har hovedsageligt brugt linser siden jeg gik i 10.klasse, men har også et par briller, men til mit bryllup vil jeg helst have linser i. Synes selv, jeg er pænest med linser.

Men det er da nogle gange et problem, især hvis øjnene bliver tørre sent om aftenen, for så kan linserne godt irritere, men det kender alle jer linsebrugere sikkert :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er jo slet ikke i nærheden af at være lige så blind som jer andre... jeg bruger "kun" -2,75... men det er nok til intet at kunne se :wacko:

Jeg bruger både briller og linser. Jeg kan dog bedst lide at se mig selv uden briller.... og det kan min kæreste også. Så det bliver linser på den store dag. Mht. tørre øjne, så kan man få forskellige ampuller med væske, som fungerer super for mig, når øjnene tørrer ud. Man kan få nogle lidt dyre hos optikkerne med hhv noget saltvand og "olie"... men jeg har for nylig købt nogle ampuller på apoteket for "ingen penge" og de er super når linserne tørrer ud, man får noget i øjnene eller andet.... så dem vil jeg da klart anbefale linsebrugerne at have et par stykker med af.... men hvis I skal have de aller bedste råd om linsebrug - så spørg Hyrzkov - hun er optikker :shooter:

I øvrigt - en anden grund til at jeg ikke vil have mine briller på - hvis solen skinner har jeg ingen solbriller med styrke, og derudover er jeg ikke længere så glad for mine briller, og pt har jeg altså ikke lige til at købe mig et nyt sæt øjne :super::lol:

Men den primære grund er jo at jeg bedst kan lide mig selv uden briller, og så synes jeg brillerne er i vejen, folk bumler ind i dem, så de hakker ned i næseryggen, og som skrevet ovenfor - med kysserunder kommer man til at pudse briller hele aftenen :hug:

MEN..... når det er sagt, så synes jeg man skal vælge briller og linser afh. af hvad man er vant til og hvad man føler sig bedst tilpas ved. Er man ikke vant til at gå med linser en hel dag, kan man nemt få hovedpine af det - især hvis styrken er forkert.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er dejligt at høre, man ikke er den eneste, der ikke kan se... :shooter:

Jeg er stadig lige i tvivl - mine briller er 7.75 med bygningsfejl og det hele, det er brune og ret markante - dvs. det er svært at se en øjnmakeup gennem dem. Omvendt er de fleste vandt til at se mig med briller. Min kæreste siger dog, at han ikke længere lægger mærke til, om jeg har det ene eller det andet på - fordi jeg skifter så tit. Havde egentlig besluttet mig for linser, men da jeg havde dem på til træning, blev jeg opmærksom på, hvor lidt jeg egentlig kan se med dem...

Problemet er, at jeg åbenbart har et meget lille øjn-æble, og efter at have shoppet rundt i forskellige linse-mærker hos to forskellige optikere har jeg endelig fundet en linse, der sidder ok på mit øje. Optikeren siger, at de andre linser også sidder som de skal, men det hjælper mig jo ikke, når mine øjne konstant løber i vand, jeg af og til er sløret i halvdelen af synsfeltet etc. Egentlig skulle jeg have linse-styrke 6.5, men det kan man ikke få i det mærke jeg bruger- så jeg har "kun" 6,0. Dvs. jeg kan ikke se ansigter tydeligt, hvis personen er ca. 15-20 meter væk, jeg har svært ved at læse og får ondt i hovedet hvis jeg skal koncentrere mig.

:lol: Men det er så dejlig nemt at kysse med linser....

Tror stadig jeg holder mig til, at jeg først tager beslutningen, når jeg har fundet en kjole. Hey - måske når de også at lave mit linsemærke i en "rigtig" styrke!!!!

Vh

Lise

:super:

(der synes bryllupsklar er den bedste bryllupsside...)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Huha. Godt at jeg ikke er den eneste halv-blinde krage. -Jeg går linsevejen af samme årsager som ovenfor: Det er pænest til mig, man kan nemmere se mine øjne, og det plejer jeg at gøre, når jeg er til fest eller dresset op. Samtidig tager jeg da lige mine briller med i tasken, for hvis øjnene i løbet af aftenen bliver irriterede, vælger jeg mageligheden og komforten frem for at lide for skønheden. Til daglig har jeg briller på, så det vil ikke virke mærkeligt for nogen..

Ideen med at købe et nyt brillestel er da fremragende, for jer som helst vil/ er nødt til at gå med briller..

Men afgjort er komforten vigtigst for mig! Et løbende rødt øje, med mascara ned af kinden er jo ikke det mest charmerende udtryk for en brud!! :super: Så hellere brillerne :shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

Jeg er lige blevet gift og bruger til dagligt kun briller (tidl. linsebruger, men pga. vanskeligheder ved at få de rigtige linser og ikke mindst allergi bruger jeg det ikke til dagligt.) Egentlig vil jeg gerne bruge linser noget mere fordi jeg synes det er fedt at kunne skifte og bruge forskellige solbriller. Har pt. meget markante briller.

Jeg valgte bevidst at bruge endagslinser på dagen - simpelthen fordi jeg ikke gider se på mine bryllupsbilleder om 20 år med håbløse 2007 briller.....måske tåbeligt argument, men når jeg ser på billederne i dag er jeg rigtig glad for beslutningen. Havde brillerne med så jeg kunne skifte hen mod aftenen, hvis øjnene tørrede til.

kh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Jeg snupper linserne. Gider ikke sidde om 10 år og ærgre mig over at mine briller var total grimme. Det synes jeg jo ikke de nu, men det er de sikkert om 10 år, hvorimod min kjole altid vil være smuk (i mine øjne). På den anden side er folk vant til både at se mig med og uden, og hvis de ikke havde været vant til at se mig uden, ville de nok synes jeg så underlig ud. Det var vist ikke til meget hjælp alligevel. Sorry.

:rolleyes: fra Vicki.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er jo slet ikke i nærheden af at være lige så blind som jer andre... jeg bruger "kun" -2,75... men det er nok til intet at kunne se :wacko:

Jeg bruger både briller og linser. Jeg kan dog bedst lide at se mig selv uden briller.... og det kan min kæreste også. Så det bliver linser på den store dag. Mht. tørre øjne, så kan man få forskellige ampuller med væske, som fungerer super for mig, når øjnene tørrer ud. Man kan få nogle lidt dyre hos optikkerne med hhv noget saltvand og "olie"... men jeg har for nylig købt nogle ampuller på apoteket for "ingen penge" og de er super når linserne tørrer ud, man får noget i øjnene eller andet.... så dem vil jeg da klart anbefale linsebrugerne at have et par stykker med af.... men hvis I skal have de aller bedste råd om linsebrug - så spørg Hyrzkov - hun er optikker :rolleyes:

Det var godt, du lige nævnte det med ampullerne, Anja! :cheerleader3:

Jeg har nu snakket med min søsters kæreste, som lige har fortalt mig, at dem kan jeg få gratis i forbindelse med mit linseabonnement, så det ville han lige sørge for, at jeg fik :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer