mariaemma

Maria & Jacobs bryllupsplanlægning 21 juni 2008

2,213 posts in this topic

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Sikken en velkomst at komme "ind" til. :thumbsupsmileyanim: Mange tak i får lige en stor :bestwishes: Dejligt at der allerede er nogen der følger med. Så her kommer lidt mere til jer

Lidt om os:

Jeg er 26 år og uddannet landmand kommer oprindeligt fra Ringsted men flyttede til Skibby for 8 år siden da jeg fik job her oppe. Min tilkommende mand Jacob er 29 år og også uddannet landmand. For godt et år siden ( 1marts 2006 ) købte vi et landbrug hvor vi har svin og markbrug. Til dagligt arbejder Jacob på gården med vores 2 ansatte. Jeg har intil for ½ år siden arbejdet på en anden gård med Kødkvæg med er sygemeldt. Her bor vi så, ved jo i elsker billeder herinde...

post-25399-1180435066.jpg

Sådan mødtes vi:

Jeg havde lige fået nyt arbejde på en gård ved skibby (den gård jeg for øvrigt stadig er ansat på) Jeg havde fået jobbet gennem en af mine studie kammerater som også arbejdede der. Jeg var den eneste pige sammen med 11 drenge så jeg var glad for at jeg havde min gode ven, lad os bare kalde ham BIIB. :cheerleader3: Jeg mødte de andre medarbejdere i løbet af dagen og tænkte nå de virker da meget flinke. Men der var en jeg ikke havde mødt, en der hed Jacob han kørte i marken. Om aftnen sprute biib mig om jeg ville med ud til Jacob med en Pizza da han stadig arbejdede. Og det gjorde jeg så. Det første jeg tænkte da han hoppede ud af traktoren var bare HAM DER HAN ER DA FOR LÆKKER ;) Vi snakkede lidt sammen den aften med mest om arbejde og sådan. Men jeg kunne allerede mærke at der var noget der snorede i maven da vi kørte hjem. :cheerleader3: De næste par dage så jeg ikke så meget til ham da han havde travlt i marken og jeg var hjemme på gården men syntes at han virkede rigtig SØØD. Så jeg begyndte at udspørge biib om hvor gammel han var og om han havde en kæreste. Jeg fik STRAKS af vide at biib helt bestemt mente at han havde en kæreste og han var alt for gammel til mig ( jeg var 18 på det tidspunkt og Jacob var 21) DAAM tænkte jeg men jeg nå ja jeg kunne vel altid blive venner med ham. :cheerleader3: Men hver gang jeg så ham på arbejde eller han kom ind i stalden for at hjælpe med et eller andet hoppede sommerfulgene rundt i min mave og jeg syntes også at han virkede MEGET hjælpsom over for mig, men jeg tænkte sådan er han jo nok over for alle :cheerleader3: Jeg raporterede dagligt til Biib om hvor og hvornår jeg havde set Jacob og hvor sød jeg syntes han var. Men af en eller anden grund syntes han ikke jeg burde spille tid på ham, og han blev nærmest sur. (Det skal siges at biib og jeg var rigtigt gode venner dengang og vi lavede en masse sammen han var næsten som en slage veninde !) Så jeg undrede mig over hans reaktion. Nå dagen efter ringede min chef og sagde at jeg staks skulle kører ud i marken til Jacob da han manglede en vogn at læsse korn over i (vi kørte og høstede) da jeg var den eneste der var hjemme på gården. YES tæntke jeg og for af sted i traktoren. Da jeg kom frem hoppede jeg over i mejetærskeren til Jacob og vi talte lidt frem og tilbage og så inviterede han mig på DATE. Tror i lige jeg var GLAD :ilovebryllupsklar: Og NEJ han havde ikke nogen kæreste. HMM fat i biib og høre hvad det var for noget lort han havde lukket ud med hensyn til kæresten. Ja i har jo nok gættet det, men jeg havde ikke fattet det. Biib var jo forelsket i MIG og havde derfor sagt alt det om Jacob for at få mig på andre tanker. MEN endnu værre/bedre Jacob havde udspurgt ham lige så meget om mig og der havde han tilsvarende svaret at jeg havde en kæreste og ikke var intresetet i ham TROR I LIGT JEG VAR GAL :cheerleader3: :bask: :cheerleader3: Nå men daten gik fantastisk og vi har været kærester lige siden 7 August 1999.

Biib blev forøvrigt tilgivet og Jacob og jeg har grinet meget af det siden. Vi ser stadig Biib og regner med at invitere ham om æresgæst til vores bryllup :smolf:

0

Annonce ♥

Frieriet:

Jeg havde længe gået og sukket over jeg gerne ville giftes faktisk de SIDSTE 2 ÅR :ilovebryllupsklar: da jeg gerne ville giftes inden vi skulle ha børn, er måske lidt gammeldaws.. Men min kæreste ville meget gerne ha børn NU. Så jeg havde egentlig overgivet mig og vi var startet på projekt baby :cheerleader3: Det havde vi så haft gang i et par måneder uden resultat og var blevet enige om at tage på en forlænget weekend på et herregårds ophold. Vi havde lejet den lækreste suite med himmelseng, chesterfield møbler og boblebad. På 3 dagen havde vi været ude at spise en lækker middag og siddet i parken og nydt solnedgangen over vandet. :bestwishes: Og så gik vi hjem i boblebadet og drak champagne med frosne jordbær i. Og mens vi lå der dukkede den smukkeste ring frem på bunden af mit champagneglas. Jeg blev fuldstændig paf for det kom bare SÅ uventet. Men min kæreste fik vendt sig om på knæ i boblebadet og spurgte jo så om jeg ville gifte mig med ham og gæt hvad jeg svaret..... JA DA, SEFØLIG VIL JEG DET. Resten af weekenden var bare rent lykke og jeg blev ved med at gå og sige JEG SKAL GIFTES, JEG SKAL GIIIFTES :carrot: :carrot: :carrot:

I skal da også lige se min forlovelses ring. Det er en alliancering fra Boye Design i 14 kt hvidguld med 3 brillianter i. Og jeg er bare så glad for den :thumbsupsmileyanim:

post-25399-1180453559.jpg

post-25399-1180453595.jpg

Edited by mariaemma
0

Det er da godtnok en romantisk landmand du har fået fat i! Hvor romantisk at jeres første tid alene var i en mejetærsker - kan i ikke få sådan en til at køre Jer fra kirken til fesstedet :thumbsupsmileyanim: hehe

Anna

0

Tak Anna ja er han ikke bare dejlig, det kunne være du skulle give Bent et hint.. :thumbsupsmileyanim:

Nu er det jo sådan at traktore og mejetærskere er en del af vores hverdag så det ville der jo ikke være noget særligt over at køre i til bryllupet. Vi har tænkt på hestevogn fra kirken og hjem hvor vi skal holde reseption og så helikopter hjemme fra og til feststedet, da manden er tosset med helikoptere og gerne vil tage certifikat til sådan en tingest.. :ilovebryllupsklar:

0

Annonce ♥

Så fik jeg endelig sat mig ned her ved compurteren. Og så er det vist tid til at starte på min To do- liste. Ja der er jo nok at gå igang med og listen bliver sikkert længere jo nærmere vi kommer på bryllupet :toot:

Her er så en lille oversigt så i kan følge med i hvor meget/lidt der er styr på !

TO DO-LISTE:

Rød: Ikke styre på !

Gul: Har en ide om hvordan det skal være skal bare liige ha det ordnet !

Grøn: ER klaret, yes et flueben mere !

Dato: Lørdag d. 21 Juni 2008

Kirke: Krogstrup Kirke

Se billeder af kirken HER

Præst: Ole Hansen

Klokkeslet for vielse: kl 11.00

Da vi både skal holde reception og videre til vores feststed Skjoldenæshom som ligger 35 min kørsel fra vores hjem. Har vi valgt at blive gift kl 11 så vi har god tid til at nyde hele den fantastiske dag

Feststed: Skjoldenæsholm v. Jystrup

Tjek deres hjemmeside ud HER

Spørgsmål til præsten vedr. vielsen:

Er forberedt og kan ses HER

Kirkehæfter:

Er lavet færdige

Risposer:

Jeg har fået af vide af min mor at det skal jeg ikke tænke på at lave... :)

Salmer: Har fundet en side med alle de danske salmer HER

Vi har valgt: Op al den ting, som gud har gjort. Den signede dag. I blev skabt som mand og kvinde. Jeg ved en blomst så favr og fin.

Ægteskabserklæring:

Er kommet og skal bare afleveres til præsten

Navneændring:

Vi er langt om længe blevet enige om at vi tager min forlovedes mellemnavn og bruger som efternavn når vi bliver gift. :jul 16:

Gæsteliste:

Vi bliver 56 til bryllupsfesten og ca. 120 til vores reception efter kirken. :sm:

Ønskeliste:

Er lavet og afleveret til vores gavekordinator.

Gavekordinator:

Min Moster som også er min gudmor.

Reception:

Telte til haven :

Vi låner 2 store telte af Jacobs mor og moster.

Menu til reception:

Menuen kan ses HER

Fotograf:Stjernestudiet

Se deres hjemmeside HER

Videograf:Mønster Produktion

Vi har af min svigermor fået en prof. bryllupsvideo hvor en fotograf skal følge os hele dagen og filme den stor dag.

Frisør:

Er der styr på vi har lavet prøveopsætning og det blev bare lige som jeg har drømt om :cheerleader3:

Makeup:

Negle:

Min svigerinde er uddannet negletekniker og skal lave de flotteste franske negle på mig.

Forelover:

Jacob har valgt en af sin rigtig gode ven Anders til opgaven.

Brudepiger:

Jeg får 3 skønne brudepiger læs mere HER

Kjoler til brudepigerne:

Er købt.

Smykker til brudepigerne:

Farve tema:

Vi har valgt farverne Cream(Cream), rosa og guld (i kan en den for jer ik!!). Syntes det er nogen romantiske farver der passer godt til årstiden.

Monogram: Vores monogram kan ses HER Og der er mere inspiration HER og HER

Save-the-date kort:

Er lavet og sendt ud kan ses HER

Invitationer:

Er endelig blevet færdige og sendt af sted. Kan ses HER

Gaveæsker:

Kan ses HER dog uden organza bånd på.

Gaveæskerne med fyld og bånd ses HER

Bordhæfter:

Drinkskort til baren:

Øv det nåede jeg ikke at lave.

Transport hjem fra kirken:

Vi skal køres i en smuk karet med 4 spand hvide heste, hjem til gården hvor vi holder reception. Det glæder jeg mig rigtig meget til...

Transport til Skjoldenæsholm:

Vi bliver hentet i helikopter efter receptionen og fløjet ned til skøjolenæsholm. Er mere HER

Musik:

Vi har hyret det fedeste band Come Together se deres hjemmeside HER

Vielsesringe:

Er fundet, vi skal bare ha taget mål af vores finger så de kan blive bestilt hjem.

Smykker:

Kjole:

Min brude kjole er en smuk Maggie Sottero kjole som kan ses HER

Sko:

Jeg har fundet de flotteste guldsko. Min mormor samler 25 øre til mine brudesko, hun er bare den bedste momse i verden.

Lingeri:

Tøj til gommen:

Er købt og kan ses HER

Bryllupskage:

Er bestilt og kan ses HER

I kan se mere inspiration HER

Topfigur:

Søde Mie (kejzer) Har bestilt den fedeste topfigur til mig på E-bay, den kan ses HER :)

Blomster i kirken:

Styr på

Blomster til reception:

Styr på.

Blomster til feststed:

Inspiration til blomster dekorationer kan ses HER

Brudebuket:

Da det jo traditionen tro er min kommende mand der skal stå for denne opgave. Er det jo begrænset hvad jeg kan gøre men vores blomsterhandler får NØJE instrukser om hvad mine ønsker er ! Inspiration kan ses HER & HER

Brudevals: Pu ha her må vi vist ha prof. hjælp :bearhug:

Finde Nyt:

Finde Gammelt:

Finde Blåt:

Det bliver mit strømpebånd hvor der er en blå blomst på. Kan ses

Finde Lånt:

Morgen gave til manden:

Har en ide om hvad det skal værre.

Bryllupsrejse:

Ja som sagt bliver listen nok længere endnu men bare jeg får lavet punkterne GRØNNE så gør det jo ikke noget.. :)

Edited by mariaemma
0

Vi har gået den sidste måneds tid og overvejet hvor vi kunne tænke os at holde vores bryllup. :) Vi har modtaget materiale fra en masse steder men havde udvalgt 2 steder vi gerne ville besøge. Vi har lagt meget vægt på at det skulle ligge nogenlunde centralt mellem Skibby (hornsherrede) og Ringsted da de fleste af vores gæster kommer fra disse to byer (vi bor jo selv i skibby og skal holde resception hjemme på vores gård). Så er det vigtig at der er mulighed for overnatning for vores gæster på stedet, da vi gerne vil holde brunch dagen efter hvor vi pakker gaver op og får en god afslutning på bryllupet. Og så skal stedet emme af stemning og romantik. Der skal selvfølgelig være god service, mad og betjening men det er vel en selvfølge.. :toot:

Vi valgte at besøge følgende steder:

Hotel Prindsen, Roskilde

Da vi kom derned var der ikke lige nogen der havde styr på vores aftale on vi måtte vente en 10 min før ham der skulle vise os rundt dukkede op. :cheerleader3: Nå men det var et fantastisk sted med masser af værelser til vores gæster (vi regner med at blive omkring 65 gæster til bryllupet) Vi var inde og se Guldaldersalen og gennemgik deres menuer og prislister. Uden at nævne nogen aktuelle priser kan jeg sige at vi faktisk blev positivt overrasket over prisen ! De virkede meget profesionelle og service mindet. Vi kan rigtig godt lide stilen i guldaldersalen men syntes måske det er syndt at stilen ikke følger resten af hotelet. Her et par billeder fra stedet:

post-25399-1180807060.jpg post-25399-1180807029.gif

Edited by mariaemma
0

Skjoldenæsholm, Jystrup

Vores første indtryk af stedet var WOW, her er der bare styr på tingene og vi fik allerede her det berømte SUG i maven :carrot: Vi fik en meget grundig rundvisning af se forskellige stuer og sale. Og vi var rundt og se de forskellige typer værelser vores gæster skal overnatte på, samt brudesuiten :) Hold da op den var stor ! Der var dækket op til et bryllup i Gobelinsalen og det gav et rigtig godt indtryk af hvordan rummet bliver fyldt ud. De have et meget spændende menu og vinkort, min tilkommene går meget op i god mad og vine så det er ret vigtigt at det er helt i top. Hvor imod jeg nok ligger mere mærke til stemningen på stedet. :cheerleader3: Der udover var der en smuk park med sø omkring stedet hvor der er mange gode steder til bryllupsbillederne. Stedet har 3 store stuer udover gobelinsalen hvor man spiser, Så den er een til velkomstdrink, en til gavebord kaffe efter middagen og een til at danse i. Det var rigtig dejligt at der er masser af plads og muligheder. Her et par billeder fra stedet de er godt nok lidt små, men håber i kan danne jer et indtryk:

post-25399-1180807967.jpg post-25399-1180807989.jpg

post-25399-1180808024.jpg

Opfølgning:

Begge steder er ret booket og havde kun få ledige dage tilbage i 2008, Så hvis der er andre der overvejer disse steder så SKYND JER.

Vi vil helt sikkert få en fantastisk fest begge steder men har en bedre mavefornemmelse ang. Skjoldenæsholm da det virker mere gennemført og der er flere muligheder. Så vi vil tage den endelige beslutning i løbet af weekenden og så vender jeg tilbage med vores beslutning, hvis i vil høre om det ?

Er der nogen af jer der kender til disse steder ris/ros vil jeg meget gerne høre om det ? :toot:

Edited by mariaemma
0

Det er godt nok en sjov/pudsig måde i mødte hinanden og kærligheden kan jo ikke holdes skildt, lige meget hvor meget modstand man møder :cheerleader3:

Super romantiske farver der er valgt. synes bestemt ikke du behøver være bange for om det bliver for tøset. Det kommer jo helt an på hvordan man gør tingene.

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til! (ja, jeg har først set din tråd nu :rolleyes:)

Sikke en dejlig romantisk måde at møde hinanden på - dejlig (næsten) ukompliceret (hvis ikke det havde været for biib...)

Glæder mig til at høre meget mere om jeres fantastiske bryllup! Og forresten så mener jeg ikke, de dersens helikoptorer koster alverden. Vi kiggede på det på et tidspunkt, men faldt i stedet over en billig limo - så det går vi i stedet -HAHA-

0

Tak louise

Ja syntes også det kunne værre lidt fedt at ankomme i Helikopter. :rolleyes: Har ikke rigtig undersøgt noget endnu men ved at der er nogen der flyver fra Roskilde lufthavn.

Uhh nu er der ikke langt til til din store dag, er i ved at ha styr på tingene...? -HAHA-

0

Hej Maria

Tak for din hilsen i min traad - du er da ogsaa kommet langt allerede.

Hvor er det nogle laekre feststeder, som I har kik paa. Glaeder mig til at hoere, hvad I bestemmer jer for..

Nu har jeg ikke saa meget forstand paa det med at vaere landmand, men jeg gik paa en hoejskole i naerheden af Roende og Aarhus, der hed Sproghoejskolen paa Kaloe, og vi "var sammen med" Landbrugsskolen paa Kaloe - jeg kan love for at de landmaend - og kvinder kunne feste. Vi havde alle en rigtig sjov tid der.

Glaeder mig til at hoere mere om jeres planlaegning

0

Vi vil helt sikkert få en fantastisk fest begge steder men har en bedre mavefornemmelse ang. Skjoldenæsholm da det virker mere gennemført og da har flere muligheder. Så vi vil tage den endelige beslutning i løbet af weekenden og så vender jeg tilbage med vores beslutning, hvis i vil høre om det ?

Er der nogen af jer der kender til disse steder ris/ros vil jeg meget gerne høre om det ? :cheerleader3:

Så ville jeg da følge den fornemmelse hvis jeg var jer. Jeg kender ikke prinsen men har spillet på Skjoldenæsholm flere gange og det indtryk I har fået af professionalisme ved jeres besøg der er også min oplevelse fra de gange jeg har spillet der.

Ellers er Skuldelev Kro tæt på Skibby heller ikke helt tosset men betydeligt mere bondsk og kroagtigt end Skjoldenæsholm.

0

Endnu en tråd, jeg ikke har været i før - det vrimler jo ligefrem med 2008-brude nu. Skønt!

Jeg er helt syg med den der sal på hotellet, men jeg havde nok efter nærmere omtanke valgt Skjoldenæsholm, fordi I føler jer mest trygge der. Det er altså ultra vigtigt sådan en dag. Dertil kommer naturligvis, at det ser ud til at være et rigtig lækkert sted!

Glæder mig til at se, hvad I vælger...

:cheerleader3: Camilla.

0