maddy83

Brude fra Horsens

138 posts in this topic

Fik lige en tanke - at vores bryllup måske lyder lidt primitivt, og vi SKAL spare

Bilen sørger min far for

Kagen bager min svigermor

Buketten binder min mor

Indbydelser, bordkort osv. laver min mors veninde - det er hendes hobby.

makeup ligger jeg selv.

det var også meningen min mor skulle sy min kjole - men vi fandt kjolen da vi skulle på udkig efter inspiration.

Men vi har været glade for at de vil hjælpe... selvfølgelig sparer vi også penge på den måde, så det er en ekstra bonus. For os gør det det også mere personligt - men der er ikke noget proffesionelt, udover frisøren. Så det mangler vi måske lidt

Det er ikke sport "primitivt" efter min mening! Det skal du ikke bekymre dig om! Synes det er fedt at folk vil hjælpe, og det gør det for mit vedkommende også mere personligt, har aldrig selv oplevet så meget hjælp og støtte for at vores dag skal lykkes!

se her:

Mor laver forret

Veninde og mand kommer med kød og mandens far bager brød

søster og mand laver 6 slags is til dessert

søster har taget fri dagen før for at hjælpe

svigerinde har lavet kransekage, og kommer og hjælper med at dække bord og pynte op

far tager billeder og passer børn om aftenen

vi laver selv bryllupskage, invitationer, bordkort

deko hjælper "tøserne" med

Og der er flere jeg har glemt... Og jeg har en så fed fornemmelse i maven, tænk de gør det for os!!!

knus

Jeg synes også det er fedt! især at sådan nogle ting som brudebuketten bliver lavet af mor, og bryllupskagen af svigermor - men man kan godt sommetider tænke på om man skulle overveje at betale en prof. Det er der jo mange andre der gør, så man kan godt tvivle lidt - ... men vender hele tiden tilbage til at vi gør det vi synes passer os bedst!

Det er måske også sådan nogle tanker om man skal betale for at få lagt make-up, hvis nu man slet ikke kan finde ud det den dag... men det går sgu nok det hele ;) Det bliver så fedt!! men tak for kommentaren.... man vil gerne gøre andre menigner herinde ;)

0

Annonce ♥

Hej alle sammen. :rolleyes:

Jeg sad og blev meget nysgerrig.

Nu da vi ikke har nogen brudebutik i Horsens, hvor har i købt jeres kjole?

Jeg har købt min i askepot-modeller i Vitved.

Jeg har købt min kjole i cinderella i Billum... Puha der er langt at køre...

P.s sikke nogle dejlige børn

0

købte min kjole af en i nyborg!! En der var til salg herinde, men min mor bor 20 km fra nyborg, så jeg fik lov til at låne den.

Men var også i vitved, hun var rigtig sød

0

Hej piger fra Horsens og omegn - nu melder endnu en horsensianer sig på banen; MIG :-)

Min kæreste og jeg bor midt i byen, på Thonbogade, og vi skal også holde bryllup på Jørgensens Hotel, Kongesalen - vi er da en del stykker, der skal det, hva'? :-)

...Vi skal også giftes i Hansted kirke, og jeg glæder mig rigtig meget til at møde Torsten; har kun talt med ham i telefonen, men han virker bare så rar og nede på jorden.. .

Dato for vores bryllup er d.27.oktober '07, så der er lidt (men kun lidt...:-) tid endnu..

Kjolen er købt i Panayotis - var afsted med mine forældre og min ene søster d.12.5.07 og kan bare ikke vente til august, hvor jeg skal til tilretning:-)

Vi har også hyret Torben Thorhauge, han er bare vildt dygtig og jeg ser meget frem til at se, om han kan gøre en meget ufotogen kvinde som mig pæn på billeder - hehe.... :rolleyes:

(forresten - genialt med denne tråd, glæder mig til at følge jer andre)

Edited by Frøken Smil
0

Annonce ♥

Hejsa,

Ja, vi holder jo også på Jørgensens, i Kongesalen. Vi var faktisk nede og tale med dem idag om detaljer. Uha, der kører mange ting rundt i mit hovede nu.

Jeg har været ude at prøve kjoler følgende steder:

- Os-2, Ribe

- Lucca Bride, Vejle

- Panayotis, Vejle

- Smuk Brud, Kjellerup

Jeg prøvede min drømmekjole i Panayotis, men er endt med at bestille samme kjole gennem en butik i Polen. Akkurat samme kjole, men med en dejlig besparelse. Den skulle gerne kommer her i Juni måned... spændende!!!

Kh

Jannie

0

Føler altså også, at jeg hører en smule til her.

Jeg bor godt i Løsning, men det er da tæt på.

Jeg er 26 år og min kæreste er 28. Sammen har vi en datter på 4 mdr -HAHA-

Vi skal vies den 1. september 2007 kl. 13.00 i Løsning Kirke, hvor vores datter også blev døbt.

Festen skal holdes på Hotel Pejsegården i Brædstrup og billederne skal tages ved Ring Sø, der ligger lige bag feststedet. Selvfølgelig skal der være godt vejr, men det er der jo naturligvis på min bryllupsdag :)

Hår & makeup bliver klaret ved Frisør Mille i Hedensted. Hun er nyåbnet, men kører udelukkende med grønne/miljø rigtige produkter. Jeg har ingen anelse om, hvad det koster, men det er også lige gyldigt.

Det lyder ikke dårligt! Det er rigtig smukt derude ved Ring sø.

Jeg synes jeg har set dig før, må jeg være så fræk og spørge hvor du arbejder henne? (når du da ikke er på barsel ;) ) eller har du en søster :rolleyes:

0

Er det bare mig, der undrede mig over, at der egentlig ikke er en brudekjolebutik i Horsens? Prøv nu bare at se hvor mange vi er herinde fra Horsens (eller næsten fra Horsens..... :rolleyes: ) der har været ude og kigge efter kjole......... Der burde da være et marked for det.

Jeg var ikke ude og kigge så mange steder. Ville helst ikke have noget med perler glimmer eller sten (og så er det altså lidt begrænset, hvad udvalget er de forskellige steder). Men jeg var ude og kigge hos:

- Bruden i Odder

- Ellen Høilund i Århus

- Marianne Carøe

Jeg har så valgt en kjole fra Marianne Carøe, med krøllet tylsskørt og corsage med halterneck.

0

Der har været en lilly butik, men den lukkede for nogle år siden.

Jeg tænkte på, om vi skulle ligge bileder ind af vores kjoler?

0

Annonce ♥

Jeg købte min i Lilly i Vejle - der var Lagerudsalg - så jeg var heldig. Det var ikke meningen vi (min mor og jeg) skulle købe en, men lede efter inspiration for hun skulle sy min kjole.

Men så var den der bare - og den sad perfekt... så blev den købt, for sølle 1000 kr.

Har aldrig troet jeg var til Lilly, Det er nogle flotte kjoler, men jeg skulle ikke have en traditionel kjole - der skulle være lidt farver, lidt flippet... men denne passede lige mig!

Det var kun den 3. jeg prøvede - så jeg kan godt sommetider tænke om jeg ikke skulle have prøvet flere, bare for sjovt skyld. Og fordi den blev købt helt tilbage i Oktober.

Måske jeg skulle prøve en dag, men er nervøs for at jeg falder for en anden også ;)

Jeg vil gerne lægge billeder ind - men jeg venter lige til jeg får taget nye billeder, om et par uger.

0

Føler altså også, at jeg hører en smule til her.

Jeg bor godt i Løsning, men det er da tæt på.

Jeg er 26 år og min kæreste er 28. Sammen har vi en datter på 4 mdr :)

Vi skal vies den 1. september 2007 kl. 13.00 i Løsning Kirke, hvor vores datter også blev døbt.

Festen skal holdes på Hotel Pejsegården i Brædstrup og billederne skal tages ved Ring Sø, der ligger lige bag feststedet. Selvfølgelig skal der være godt vejr, men det er der jo naturligvis på min bryllupsdag :blush:

Hår & makeup bliver klaret ved Frisør Mille i Hedensted. Hun er nyåbnet, men kører udelukkende med grønne/miljø rigtige produkter. Jeg har ingen anelse om, hvad det koster, men det er også lige gyldigt.

Det lyder ikke dårligt! Det er rigtig smukt derude ved Ring sø.

Jeg synes jeg har set dig før, må jeg være så fræk og spørge hvor du arbejder henne? (når du da ikke er på barsel ;) ) eller har du en søster -HAHA-

Næææh, jeg har ingen søster og arbejder i Århus normalt.

Men vi er ofte i Horsens både hverdag og weekend (som regel i Bilka for at handle ind). Synes også altid jeg ser nogle mennesker, som jeg har set før - sædvanligvis fra BabyKlar :rolleyes:

0

Hellere end gerne. Jeg misser ikke en chance for at vise min fantastiske smukke kjole frem igen. Det er en Sinceritymodel og jeg er bare vild med den. Blomsterne er altså kunstige og det er ikke det slør, som jeg skal have - men så fik man helheds indtrykket.

post-18895-1181025364.jpg

Nøj jeg glæder mig til at skulle have kjolen tilpasset til august :rolleyes:

0

Jeg købte min i Lilly i Vejle - der var Lagerudsalg - så jeg var heldig. Det var ikke meningen vi (min mor og jeg) skulle købe en, men lede efter inspiration for hun skulle sy min kjole.

Men så var den der bare - og den sad perfekt... så blev den købt, for sølle 1000 kr.

Har aldrig troet jeg var til Lilly, Det er nogle flotte kjoler, men jeg skulle ikke have en traditionel kjole - der skulle være lidt farver, lidt flippet... men denne passede lige mig!

Det var kun den 3. jeg prøvede - så jeg kan godt sommetider tænke om jeg ikke skulle have prøvet flere, bare for sjovt skyld. Og fordi den blev købt helt tilbage i Oktober.

Måske jeg skulle prøve en dag, men er nervøs for at jeg falder for en anden også ;)

Jeg vil gerne lægge billeder ind - men jeg venter lige til jeg får taget nye billeder, om et par uger.

Min kjole er også en Lilly. Jeg havde heller ikke troet at jeg skulle ende i sådan en. Men jeg sad på nettet og kiggede deres kjoler igennem, da jeg mest for at få stillet min nysgerrighed, gik ind under udsalg. Så jeg har også købt min for 1000 kr.

Der sulle dog lidt tilretning til, men det klarede syersken på Sønderbrogade for 350 kr.

Jeg vil gerne ligge et billede ind, jeg ved bare ikke hvordan man gør.

VH Heto

0

Annonce ♥

jeg købte jo min brugt, det er en la sposa model. I får kun modelbilledet, for jeg skal jo lige om snart have den på! Så får i de rigtige billeder der hehe

0

Hellere end gerne. Jeg misser ikke en chance for at vise min fantastiske smukke kjole frem igen. Det er en Sinceritymodel og jeg er bare vild med den. Blomsterne er altså kunstige og det er ikke det slør, som jeg skal have - men så fik man helheds indtrykket.

post-18895-1181025364.jpg

Nøj jeg glæder mig til at skulle have kjolen tilpasset til august :)

Den er virkelig flot, er helt vild med den måde den slutter ved brystet og går ud som ærmer. Og hele vejen ned af kjolen. Den er virkelig smuk. :rolleyes:

Jeg kan godt forstå at du glæder dig til at prøve den igen. -HAHA-

0

jeg købte jo min brugt, det er en la sposa model. I får kun modelbilledet, for jeg skal jo lige om snart have den på! Så får i de rigtige billeder der hehe

Jeg glæder mig til at se jeres brudebilleder, så vi kan se den skønne kjole på -HAHA-

Den er rigtig smuk, du må have noget af en figur siden at du kan have den på :rolleyes:

Du er da mega heldig at finde sådan en kjole brugt, hvad måtte du give for den.

Hvordan sætter i så stor billeder ind, kan kun sætte meget små ind? Er ikke den bedste til det her med computer. :)

Edited by D.29
0

Hejsa,

Nu så jeg at der er en der nævner syersken på sønderbrogade. Kan hun sit kram? Har jo bestilt min kjole i udlandet, og den kommer til at kræve noget tilretning. Og kender ingen skræddere i byen.

Nogen der kan anbefale nogen?

Mvh

Jannie

0

Annonce ♥

Hejsa,

Nu så jeg at der er en der nævner syersken på sønderbrogade. Kan hun sit kram? Har jo bestilt min kjole i udlandet, og den kommer til at kræve noget tilretning. Og kender ingen skræddere i byen.

Nogen der kan anbefale nogen?

Mvh

Jannie

Når du får din kjole hjem, kan du jo prøve at kontakte syersken.

Så kigger hun lidt på den, og siger hvad hun kan gøre ved den.

Jeg var tilfreds, med hendes arbejde.

VH Heto

0

Hej Piger...

Ja så er der under 40 dagen tilbage.. Skal ned(ud) og ha rettet kjolen til i morgen det bliver godt nok spændene at skulle i den igen....

Det havde godt nok været en del nemmere hvis det var i Horsens eller bare vejle at jeg var faldet for en kjole.. Men nej næste så langt væk som muligt... Det tager 1½ time at køre til billum... Og vi skal først være der kl. 17 så har på fornemmelsen at vi kommer sent hjem i morgen...

Fortsat god dag til jer alle...

MVh Lena

0

Hej Piger...

Ja så er der under 40 dagen tilbage.. Skal ned(ud) og ha rettet kjolen til i morgen det bliver godt nok spændene at skulle i den igen....

Det havde godt nok været en del nemmere hvis det var i Horsens eller bare vejle at jeg var faldet for en kjole.. Men nej næste så langt væk som muligt... Det tager 1½ time at køre til billum... Og vi skal først være der kl. 17 så har på fornemmelsen at vi kommer sent hjem i morgen...

MVh Lena

Uhh hvor spændende - husk billeder, ik:) :cheerleader3: hehe

Ja det er lidt en tur at køre, men mon ikke det er det værd når du står i kjolen ;)

0

Hej Piger...

MVh Lena

Ja, det er lang at køre. :thumbsupsmileyanim: Men for at trøste dig det kunne have været værre.

Du kunne være endt på fyn eller sjælland :thumbsupsmileyanim:

Nej, spøg til side, håber at det kommer til at gå godt.

Glæder du dig ikke helt vidt, til at prøve den igen.

Jeg glæder mig til at se min, men det bliver desværre først i starten af september :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg har købt min kjole i Askepot og Valentino der ligger i Tønder, super forretning med fantastisk service. Jeg købte min kjole i efterårsferien sidste år og skal til tilretning på fredag. Jeg synes jeg har ventet EVIGHEDER med at se min smukke kjole, så glæder mig sindssygt meget til at få den på igen på fredag :bestwishes:

0

Er det bare mig, der undrede mig over, at der egentlig ikke er en brudekjolebutik i Horsens? Prøv nu bare at se hvor mange vi er herinde fra Horsens (eller næsten fra Horsens..... :bestwishes: ) der har været ude og kigge efter kjole......... Der burde da være et marked for det.

Jeg var ikke ude og kigge så mange steder. Ville helst ikke have noget med perler glimmer eller sten (og så er det altså lidt begrænset, hvad udvalget er de forskellige steder). Men jeg var ude og kigge hos:

- Bruden i Odder

- Ellen Høilund i Århus

- Marianne Carøe

Jeg har så valgt en kjole fra Marianne Carøe, med krøllet tylsskørt og corsage med halterneck.

Marianne Carøe har bare de flotteste kjoler!! Er det denne, du har valgt?

post-23575-1181292073.jpg

Jeg syr en der ligner, men nederdelen bliver af silke med et lille slæb. Jeg ville også gerne have haft den, men kr. 14.500,- var lige i overkanten til mit budget.

Jeg bor i Tvingstrup nord for Horsens, men skal giftes, hvor jeg er opvokset.

0

Guuud blev helt glad da jeg så denne tråd.... Utroligt jeg ikke har opdaget den før, har ellers holdt til her inde længe.

Jamen så må jeg jo hellere lige præsentere mig: Jeg hedder Heidi, er 29 år, min kommende er 36, og hedder Heinrich. Vi bor på Dalagervej og skal godt nok giftes i Skanderborg Slotskirke (dobbeltbryllup med min storebror) den 21 juli. Festen skal holdes i Kattrup forsamlingshus (mellem Gedved og Hovedgård)

Blomsterdekorationer og brudebuketter er fra Blomsterpigerne i Hovedgård, hår og make-up er Salon Ønskelook i Torsted, Bryllupskage er fra Stjerne Bageriet i Skanderborg. Kjolen er fra Askepot-modeller i Vitved, gommens tøj er fra Poul Iversen i Vejle. Er der noget jeg har glemt, har jo lidt at indhente her. Åhh ja fotografen er fra skanderborg, han har Photo Shoppen. Maden er fra Michael's Mad og Vin i Hørning...

Lidt sjovt måske kender man nogen der kender jer... Har et hold venner der bor i Lundum og min kommende mand har arbejdet på BB...

Nå ja kjolen vil i sikkert også gerne se...

0

Her var den så... Er dog ikke rettet til endnu...

post-20192-1181308225.jpg

Edited by Luckyone
0