Guest nillemusen

Så er der fodbold.

102 posts in this topic

Ej, undskyld mig - men TV News er altså lidt ligegyldige nogle gange! Nu har de endelig fået helikopteren i luften, så er det naturligvis meget vigtigt at se, at der står svenskere i kø ved McDonalds på Amagertorv.... Hvor ligegyldigt er det lige?!?!?! Og behøvede man en helikopter for at få den meget vigtige oplysning ud til folket?!?!?!

Lige mine ord.

- Og mine!!!!

Var der nogen, der sagde tomgang?

Der sker bare ikke nok i lille Danmark til at have 24-timers nyheder... Ikke engang når der sker sådan noget i fodbold kan de holde udsendelsen interessant i mere end to minutter!

HELT ENIG..... de gentager sig selv langt over 1 million gange i løbet af dagen. I hverdagen har de intet what so ever at sige som ikke for længst er sagt i nyhederne på tv2. De sidder og klapper i deres fede små hænder når der sker noget som dette - så kan de få "lidt mere fylde" i deres rådne program! (sorry, men det er sandt!)

0

Annonce ♥

Håber at DBU giver bøden de sanddunligvis får direkte videre til den I D I O T. :cheerleader3:

Men helt ærligt, så tror jeg ikke han har vist konsekvensen af det han gjorde..... Hvis man ved at kampen sandsynligvis bliver afblæst hvis man løber på banen, så gør man det nok ikke. Jeg gad godt at se en udtalelse fra den mand.

0

Jeg tror også det vil gøre det værre at spære dem inde.

Jeg er faktisk spændt på hvad de gør ved den mand, for hvis de ikke yder en form for beskyttelse for ham bliver han da slået halvt i hjel. Alle ved jo hvem han er eller kan finde ud af det.

Alle aviserne kalder ham jo en nar, en tosse, vanvittig og tåbe... Og både Ekstra Bladet og BT leder efter folk, som kender ham. Det er kun et spørgsmål om tid før end hele Danmark ved, hvem han er, hvad han hedder og hvor han bor! Tror han vågner med noget helt og aldeles vanvittige tømmermænd i morgen...

Men ja, det bliver spændende at se, hvad de stiller op med ham. For han er altså på røven!

Lige præcis det jeg tænkte... Det er godt nok ikke sjovt at være ham det næste meget lange stykke tid..
0

Det sad jeg også og tænkte på - alle som har set kampen ved hvem han (rent fysisk) hvertfald og han er nok DKs mest upopulær person lige PT....

Har man egentlig pligt til at beskytte sådan en mand, når man ved at han vil være i livsfare?

Det er egentlig et godt spørgsmål - på et niveau tror jeg de har, men når det er helt og holdent hans egen skyld (der er hvertfald ingen der kan overbevise mig om at han er blevet tvunget) så er jeg lidt usikker på det....

0

Annonce ♥

Det sad jeg også og tænkte på - alle som har set kampen ved hvem han (rent fysisk) hvertfald og han er nok DKs mest upopulær person lige PT....

Har man egentlig pligt til at beskytte sådan en mand, når man ved at han vil være i livsfare?

Det er jeg altså ret overbevist om... Han er jo truet på livet, og så kan man jo søge beskyttelse.

0

Det er egentlig et godt spørgsmål - på et niveau tror jeg de har, men når det er helt og holdent hans egen skyld (der er hvertfald ingen der kan overbevise mig om at han er blevet tvunget) så er jeg lidt usikker på det....

Ja egentlig. Men man må jo ikke sende folk i døden vel... mon ikke man kan give ham fængselsstraf som mulighed for vold?? Det giver vel et par måneder og så må folk vel være faldet lidt ned.
0

Jeg er meget spændt på hvor meget alt dette fylder i medierne imorgen. Sikkert en masse.

Vi har siddet og snakket om hvilke koncekvenser det kommer til at få for DK. Puha jeg kan slet ikke tænke den tanke til ende.

Håber at de kan vinde på Onsdag i Letland. Lidt godt skal da der ske for dem. Bare håbe at det ikke sker igen.

0

Jeg håber ikke, jeg har stødt nogen... Det har ikke været min hensigt at gøre kontrollørerne til ansvarshavende. Ved jo godt, at man ik' ka' ha' øjnene på hver eneste tilskuer og man ka' selvfølgelig ik' forudse, at sådan noget ville ske. Al respekt til kontrollørerne for alle de gange, de har forhindret at sådan noget sker. :cheerleader3:

Det eneste jeg ville frem til var, at de eneste som IKKE kan drages til ansvar for, at en tåbe render ind på banen og går amok på dommeren, er landsholdet... Ville egentlig bare sige, at jeg synes det var en hård straf for noget, som de ikke selv har en kinamands chance for at styre.

Men ok, Christian Poulsen sku' ha' styret sit temperament... og svenskeren der slog først, sku' ha' styret sin frustration.

Håber min mening kom igennem denne gang... ;)

0

Annonce ♥

Ja egentlig. Men man må jo ikke sende folk i døden vel... mon ikke man kan give ham fængselsstraf som mulighed for vold?? Det giver vel et par måneder og så må folk vel være faldet lidt ned.

Jeg tror det kommer an på hvilke konsekvenser det her får for DK... Der vil nok altid være nogen der er ret så sure på ham. Jeg håber han bliver sigtet for vold eller noget der ligner det - for havde Gravgaard (i første omgang) ikke været der tror jeg det var gået ret galt - så du hans ansigt udtryk. Han var ikke helt klar oven i hovedet...

0

Og det er vel i virkeligheden lidt svært for ham at få lavet polititilhold mod samtlige danske fodboldfans??? :cheerleader3:

0

Det er jo ikke svært at genkende tåben - bare ud fra de foreløbige billeder. Og der dukker sikkert flere op, når pressefotograferne får kigget billederne igennem...

Tjek lige Eb.dks forside...

0

Han er i politiets varetægt nu. Men om de skal beskytte om, ved jeg ikke lige.

0

Annonce ♥

Der er tale om en 29-årig mand. Og han bliver fremstillet i grundlovsforhør i morgen, hvor de vist vil forsøge at få ham varetægtsfængslet, men han kan reelt gå fri i morgen....

Det siger de i hvert fald på TV2 News

Edited by Louiseh79
0

Jeg håber ikke, jeg har stødt nogen... Det har ikke været min hensigt at gøre kontrollørerne til ansvarshavende. Ved jo godt, at man ik' ka' ha' øjnene på hver eneste tilskuer og man ka' selvfølgelig ik' forudse, at sådan noget ville ske. Al respekt til kontrollørerne for alle de gange, de har forhindret at sådan noget sker. :toot:

Det eneste jeg ville frem til var, at de eneste som IKKE kan drages til ansvar for, at en tåbe render ind på banen og går amok på dommeren, er landsholdet... Ville egentlig bare sige, at jeg synes det var en hård straf for noget, som de ikke selv har en kinamands chance for at styre.

Men ok, Christian Poulsen sku' ha' styret sit temperament... og svenskeren der slog først, sku' ha' styret sin frustration.

Håber min mening kom igennem denne gang... ;)

Jeg havde egentlig tænkt mig at blande mig udenom, da mine hormoner i den grad leger med mig og jeg farer ret hurtigt i flint... Men da jeg følte at stemningen var en anelse vendt mod kontrollørerne blev jeg som jeg skrev tidligere lidt ked, netop fordi jeg selv er en af dem og derfor "blandede" jeg mig fordi jeg følte at jeg måtte dele den viden jeg har med jer.

Så jo jeg blev stødt men ikke på grund af det du skrev eller så jeg sidder og er rødglødende af raseri - bare lidt ked grundet den generelle stemning... :cheerleader3:

Edited by Monika_Lars
0

Der er tale om en 29-årig mand. Og han bliver fremstillet i grundlovsforhør i morgen, hvor de vist vil forsøge at få ham varetægtsfængslet, men han kan reelt gå fri i morgen....

Det siger de i hvert fald på TV2 News

Puha godt at det ikke er min bagdel det kommer til at gå udover. Men hvis han går fri imorgen, tror jeg ikke at han vil få lov til at være i fred i særlig lang tid. Det er ikke for at male f***** på væggen. Men der er mange som gerne vil have ft på ham.

0

Og det er vel i virkeligheden lidt svært for ham at få lavet polititilhold mod samtlige danske fodboldfans??? :sm:

:cheerleader3::toot::) Ja det kan der være noget om :):):bearhug:

Edited by Monika_Lars
0

Annonce ♥

Hold da op en debat vi har fået lavet os herinde. Det var ikke lige min mening at det skulle udvikle sig sådan. Men sådan går det jo.

Monika, jeg kan godt følge dig i det hele.

Edited by nillemusen
0

Hold da op en debat vi har fået lavet os herinde. Det var ikke lige min mening at det skulle udvikle sig sådan. Men sådan går det jo.

Monika, jeg kan godt følge dig i det hele.

Tak søde - så længe ingen af os tager det personligt så går det, ik? (det gør jeg hvertfald ikke) Det er sundt at kunne debatere engang imellem - så længe det er en saglig debat. Det er heldigvis noget vi er ret gode til herinde :cheerleader3:

:toot: fra Monika - der i den grad sidder og er ved at falde i søvn - damn de graviditets gener - nogle der vil bytte? :)

Edited by Monika_Lars
0

Seneste nyt om voldsmanden (dog ikke fra TV2 News, for de har travlt med at genudsende udtalelser?!?!?!)

Voldsmanden bor i Sverige

Manden, der med sit overfald på dommeren i Parken slukkede en fantastisk og nervepirrende foldboldaften er dansk, men bor i Sverige.

Efter 88 minutters fantastiske op- og nedture i Parken var alt sat til et slutfløjt med et mirakelresultat, da en dansk tilskuer pludselig sprang over hegnet og overfalder dommeren i raseri over et rødt kort til Christian Poulsen.

Ifølge politiets centrale vagtleder er den rasende foldboldtilskuer 29 år og dansker, men bosiddende i Sverige.

Manden blev straks overmandet af Parkens sikkerhedsfolk og overdraget til politiet. Han fremstilles formentlig i grundlovsforhør søndag.

Forinden havde de danske spillere anført af Michael Gravgaard forsøgt at komme den tyske dommer til undsætning.

- Fra bt.dk

0

Han er i politiets varetægt nu. Men om de skal beskytte om, ved jeg ikke lige.

Politiet har pligt til at beskytte ham, ligesom de har pligt til at beskytte alle andre danskere og pligt til at afværge forbrydelser, det står i Politiloven :)

Men noget helt andet er så, at medierne pisker en stemning op mht. varetægtsfængsling osv....! :toot:

Det er lidt morsomt hvis man kender lidt til strafferet, for det er VILDT overdrevet! :) Altså, manden er jo en kæmpetosse, det kan vi hurtigt blive enige om, men man kan kun varetægtsfængsle folk i lige så lang tid, som man regner med at de vil få i straf... Dvs. at man ikke kan sætte folk f.eks. 6 uger i varetægt, hvis man kun regner med at de får en bøde, en betinget dom eller en kortere fængselsstraf. Og lige meget, hvor stor en narrehat han er, så får man altså ikke meget straf for ET slag, som ikke engang rammer... Selvfølgelig er omstændighederne skærpende (og vi må håbe for ham, at dommeren ikke er fodboldfan :cheerleader3: ), men hvis det f.eks. er hans første overtrædelse slipper han nok med en betinget...

0

Annonce ♥

Så er der lidt nyt i sagen...

Tilskueren fra Parken er løsladt

Den 29-årige fodboldfan, der lørdag aften løb ind på banen i Parken og slog ud efter dommeren, blev søndag formiddag løsladt

Manden, der stjal al opmærksomhed i Parken i går under fodboldkampen mellem Danmark og Sverige, blev søndag formiddag fremstillet i Københavns Dommervagt.

Trods anklagerens forsøg på at få manden fængslet for vold, blev den 29-årige mand løsladt søndag omkring klokken 10.30.

Manden, der i går egenhændigt fik stoppet landskampen og ødelagt Danmarks EM-chancer, bor ifølge TV2 News omkring Göteborg og arbejder i Göteborg.

Husker intet

I dommervagten forklarede han, at han havde drukket 15-20 øl på dét tidspunkt, han hoppede ind på banen. Han påstod desuden, at han intet husker fra episoden, der har gjort ham berygtet i hele kongeriget.

Som vi talte om i går så ville jeg ikke gerne være ham i dag...

Edited by Monika_Lars
0

Hvor er det bare sindssygt. Så ikke kampen i går, fordi jeg var på arbejde ude i lufthavnen (og bare ikke går SÅ meget op i sport generelt. :cheerleader3: )

Men blev da opdateret lidt undervejs af råbene nede fra p-vagten, der har fjernsyn på "kontoret". De andre udlejnings-gutter var nede og se med, og den sidste opdatering jeg fik var, da kampen blev afbrudt fordi tilskueren var løbet ind på banen.

Så var der stille i omkring 20 minutter, og så kom Steffen Jensen (ja, ham fra TV2) og skulle leje en bil. Han spurgte om vi havde hørt hvad der var sket med kampen, og jeg kunne så fortælle at det sidste vi havde hørt var at kampen var blevet afbrudt.

Han kunne så fortælle resten (han havde talt i telefon med noget dansk familie mens han ventede på sin bagage); 3-0 til Sverige - og så var han i øvrigt blevet frarådet at køre ind i centrum af København. :toot:

Vi sad bare helt målløse og fattede ikke en bjælde - det er da for underligt!!!

Og som andre har skrevet, så kan det da ALDRIG være landsholdets skyld at en tilskuer opfører sig tosset - hvorfor skulle de straffes?

Går vist alligevel lidt op i det - men mest fordi det er så syret, det der er sket.

0

Der bliver sendt fra DBU's pressemøde her kl. 13. Det bliver sendt på TV2. (hvis nogen skulle være interesserede)
0

Hehe, ja, dén løsladelse havde jeg, som I kan se overnfor, forventet... Men trods at have set adskillige eksempler, bliver jeg alligevel altid forbløffet over, hvad folk erklærer sig ikke-skyldige i...! Søde ven, der var et helt stadion af mennesker der så dig overfalde en dommer!! Så er der sgu nok noget om snakken, ikke?! :cheerleader3:

0

Hehe, ja, dén løsladelse havde jeg, som I kan se overnfor, forventet... Men trods at have set adskillige eksempler, bliver jeg alligevel altid forbløffet over, hvad folk erklærer sig ikke-skyldige i...! Søde ven, der var et helt stadion af mennesker der så dig overfalde en dommer!! Så er der sgu nok noget om snakken, ikke?! :)

Ja og nogle temmelige gode fjernsynsbilleder....

Min svoger og hans stedfar som er svenskere, samt min far og kæreste var inde og se kampen i går. Og der havde været den fedeste stemning, og alle havde haft det både nervepirrende og sjovt (i forskellig rækkefølge alt efter nationalitet :toot: )

Og pludselig sker alt det der, de havde jo i øvrigt ikke fattet en bjælde af det røde kort, fordi det var jo ikke lige der de kiggede hen.

Men helt ærlig, Poulsen er da en kæmpe nød! Men den tilskuer - ooohhh hvor skal han bare have karantæne på livstid, det er bare total utilgiveligt i fodboldøjemed.

Dertil er jo nu enig med at de ikke kan varetægtsfængsle ham, heldigt for ham var der jo lige en Gravgaard i vejen. Min kæreste og jeg sad og diskuterede om det egentlig ikke ville være bedre for ham at blive varetægtsfængslet i isolation, eller træde ind i fremmedlegionen... For han er da nok den mest hadede mand i DK lige nu.

Men ØV ØV Ø ØV altså!

Bagefter var der temmelig roligt på Østerbro. Vi bor et kvarters gåtur fra parken og min kæreste oplevede ingenting på vej hjem, og de var da også alle fire lige en tur på pub bagefter uden problemer. Min kæreste blev dog lige "overmandet" af nogle glade svenskere som ville drille (verbalt, han var jo i nationalfarverne). Men heldigvis kan han svensk, så de syntes han var den bedste i verden :cheerleader3:

Og så bliver jeg lige nødt til at kommentere den idiotiske helikopter. F U CK hvor den irriterende. Det eneste tidspunkt den ville være god, ville være da ungdomshuset blev ryddet og så har den fandme fået flyveforbud. Og så ligger den og kredser om vores lejlighed hver gang der er fodboldkamp og den skal hen over hver gang der er kø på motorvejen. Den måtte de skulle sælge igen!

0