camilla80

Velkommen og Velbekomme sange

27 posts in this topic

Hej

Jeg kan se, at nogle af jer skriver, at I har "lavet" velkommen og velbekomme sange. Jeg har faktisk aldrig vaeret til et bryllup i Danmark, saa den tradition kender jeg ikke rigtig til.

Skal I alle have disse sange og vil I maaske vise mig et eksempel paa nogle??

Vi bliver en blandet folk gaester fra Schweiz, Italien og Danmark, saa jeg ved ikke rigtig, om det ville vaere en god idé med saadan nogle sange.

0

Annonce ♥

jeg ville nok ikk gøre det hvis det er sådan en blandet mængde af mennesker..for så vil dem som ikk kan dansk føle sig udenfor..ellers skal du finde en international sang i kan "varme" op på..

ellers kan alle vel synge engelsk?

0

Ja, man skulle umiddelbart tro, at folk kan engelsk i Schweiz og Italien, men saadan er det desvaerre ikke....mange af gaesterne kan ikke engelsk eller kun faa ord.

Dem fra Italien er fra det tysktalende Sydtirol og schweizerne er fra den tysktalende del, saa i det mindste har vi kun to sprog at kaempe med. I Schweiz er der fire landessprog: tysk, fransk,italiensk og raetoromansk, saa disse sprog er indtil for faa aar siden blevet prioriteret hoejere end engelsk i de schweiziske skoler. Nu er det ved at vende..

Maaske kan man lave et mix af tysk og dansk...eller bare droppe det. Ved ikke om det er saa vigtigt.

0

Annonce ♥

Hej Camilla!

Her dem vi brugte til vores BRYLLUP, de er ikke så gammeldags passer godt til alle.

Jeg er selv fra Sverige , så jeg kan godt førstå at du vil ha ideèr.

Håber du kan bruge det til noget.

Kramis Alexandra

Velkommenet_ark.doc

Edited by Samsø
0

Hejsa.

Vi har valgt ikke at have velkommen og velbekomme sange. Vi synes, at det er gammeldags og desuden hader min kommende mand sådanne sange til fester. Når I nu har så mange forskelligt sprogede gæster, synes jeg da sagtens, at I kan lade være med at have disse sange. En lille velkommentale kan sagtens bruges istedet. :rolleyes:

Mvh Pernille.

0

Jeg arbejder på at overbevise min kæreste om, at vi ikke skal have velkommen og velbekomme sange... Jeg synes, det er helt unødvendigt, da vi jo siger velkommen når vi er gået til bords og siger tak for mad efter middagen. Hvis ikke jeg får min kæreste overbevist, er jeg nødt til selv at skrive sangene, da jeg hader de købte standard-sange....

Så helt ærligt, så synes jeg da bare, I skal springe let og elegant henover sangene og i stedet sige et par ord, og så kan I jo både sige det på dansk og tysk...

Mvh Birgitte

0

Annonce ♥

Ja, man skulle umiddelbart tro, at folk kan engelsk i Schweiz og Italien, men saadan er det desvaerre ikke....mange af gaesterne kan ikke engelsk eller kun faa ord.

Dem fra Italien er fra det tysktalende Sydtirol og schweizerne er fra den tysktalende del, saa i det mindste har vi kun to sprog at kaempe med. I Schweiz er der fire landessprog: tysk, fransk,italiensk og raetoromansk, saa disse sprog er indtil for faa aar siden blevet prioriteret hoejere end engelsk i de schweiziske skoler. Nu er det ved at vende..

Maaske kan man lave et mix af tysk og dansk...eller bare droppe det. Ved ikke om det er saa vigtigt.

Hej ja jeg er i jo isamme situation- skal også giftes med en schweizer. Vores gæster taler tysk, engelsk og dansk---nogle kun dansk og nogle kun engelsk. Men jeg tror vi brygger en sang sammen lidt på tysk og lidt på dansk- jeg synes så et er sværer at finde en melodi som vi tror alle kender!!!

TIna

0

Annonce ♥

vi er nok en lille smulle tossede :thumbsupsmileyanim: men vi har lavet en velkommen sang hvor alle vores gæster bliver præsenteret med navn og relation til os. Den er blevet på 16 vers :thumbsupsmileyanim: men vi synes selv det er ret sjovt. gider ikke lige sætte den ind her, men vil gerne vise et af versene hvis nogle er interreserede

0

vi er nok en lille smulle tossede :thumbsupsmileyanim: men vi har lavet en velkommen sang hvor alle vores gæster bliver præsenteret med navn og relation til os. Den er blevet på 16 vers :biggrin: men vi synes selv det er ret sjovt. gider ikke lige sætte den ind her, men vil gerne vise et af versene hvis nogle er interreserede

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se hvordan sådan en sang ser ud! :thumbsupsmileyanim:

0

Vi bruger det ikke - synes sjældent det bliver godt, men det er jo en smagssag. Vi byder selv velkommen og giver toastmasterklokken videre til.... ta da...... toastmasterne ;)

0

I min familie plejer det at være tradition - men vi havde valgt at der ikke skulle være hverken det ene eller det andet - og det fungerede fint!!

Vi bød velkommen og overlod derefter mere eller mindre alt "snakkeriet" til vores toastmaster!!!

Til gengæld ligger min familie så heller ikke på den lade side hvad angår sangskriveriet - så der var der lige et par stykker der også!!!

Fantastisk!!

0

Annonce ♥

Hej..

Jeg har lavet lavet velkommen og velbekommen til os , da jeg syntes det er en fint med en lille let sang inden og efter madden... JEg har så sat dem ind i en folder så folderen fungere også som en Menu folder...

Mvh Lena

0

Hej

Jeg kan se, at nogle af jer skriver, at I har "lavet" velkommen og velbekomme sange. Jeg har faktisk aldrig vaeret til et bryllup i Danmark, saa den tradition kender jeg ikke rigtig til.

Skal I alle have disse sange og vil I maaske vise mig et eksempel paa nogle??

Vi bliver en blandet folk gaester fra Schweiz, Italien og Danmark, saa jeg ved ikke rigtig, om det ville vaere en god idé med saadan nogle sange.

Vi dropper det helt klart også - jeg synes de velkommen/velbekommesange jeg har været præcenteret for til div. bryllupper har været helt ligegyldige og stort set ens, så nu har vi vist sunget nok af dem. Jeg synes helt klart I har rigelig sproglig udfordring i jeres multinationale selskab uden også at skulle synge sig igennem det.

Mange hilsner Rimmi

0

Hej ja jeg er i jo isamme situation- skal også giftes med en schweizer. Vores gæster taler tysk, engelsk og dansk---nogle kun dansk og nogle kun engelsk. Men jeg tror vi brygger en sang sammen lidt på tysk og lidt på dansk- jeg synes så et er sværer at finde en melodi som vi tror alle kender!!!

TIna

Da min søster blev gift med "sin" englænder lavede min mor en sang på "My Bonnie is over tje ocean", som alle jo kendte melodien til. Verset var på dansk, men omkvædet det originale. Måske kunne man gøre noget lignende, med noget la-la-la omkvæd?

Vi skal i øvrigt IKKE have velkommen og velbekomme-sange. For mig er det lige så intetsigende som skålesange, sejle op af åen-gyngeri ved bordene og internetkøbte lejlighedssange, som mange har hørt før. Det behøver heller ikke at putte klistermærker i hovedet på mig eller blæse serpentiner ud over os..

Al respekt for dem som synes det er fedt, jeg vil blot gerne være fri! (Ved godt jeg måske i nogens øjne lyder som en sur :thumbsupsmileyanim: lige nu, men jeg håber jeg bliver fri...

God fornøjelse med dit projekt. Jeg er sikker på, at det bliver fedt hvis I gør det...

:bearhug:

Rikke

0

Annonce ♥

vi er nok en lille smulle tossede :thumbsupsmileyanim: men vi har lavet en velkommen sang hvor alle vores gæster bliver præsenteret med navn og relation til os. Den er blevet på 16 vers :bearhug: men vi synes selv det er ret sjovt. gider ikke lige sætte den ind her, men vil gerne vise et af versene hvis nogle er interreserede

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se hvordan sådan en sang ser ud! :bearhug:

Hej Rikke. Jeg sætter lige de første fem vers. skriv hvis du vil se flere. melodien er "jeg er havren" og så har vi forklaret i tekst at den med streg under skal op og stå og at dte i parentes ikke skal synges... Glæder mig til gæsternes reaktion...

1)

Vi har skrevet denne lille sang

Som rent faktisk blev en smule lang

Vi vil præsentere hver en gæst

Som i dag er med til vores fest.

2)

Her er Jane som er Lilians mor

Bent er hendes sjove storebror

Deres søster hun er også her

Det er Hanne. Ligheden I ser.

3)

Ib er Lilians rare gamle far

Både bror og søster ja han har.

Gitte som i midten komme kan

Og den yngste lille Jørgen(s.o)mand.

SKÅL

4)

Birthe hun er mor til Rasemus

Lad os lige se det andet pus

Perniller (H) Rasmus´ søster som er gift

Med Thomas (H) som var klædt I sort og hvidt.

5)

Lilians søster skal vi hilse på

Lone hun vil også op og stå.

Celine er det smukke resultat

Af en meget lang og morsom nat.

0

Vi skal heller ikke have velkommen og velbekomme sange, da jeg får associationer til en 80 års fødselsdage.

Jeg ved ikke, om jeg er for krukket? Men jeg har altså også sagt til musikken, at hvis nogle af gæsterne begynder at synge "for hun/ han skal i glas og ramme", så skal de bare ignorere det og spille videre. Musikerne er i øvrigt heller ikke til suppe-steg-is musik. :thumbsupsmileyanim:

Omvendt vil jeg sige, at jeg synes ideén med midsommervisen som velbekommesang er rigtig fin - dagen taget i betragning! Jeg synes egentlig også selvironien er ret fed i gæstesangen på "jeg er havren" vers (Celine er det smukke resultat, af en meget lang og morsom nat :thumbsupsmileyanim:).

Alt i alt er det nok en smagssag - om min smag er, at det vil jeg gerne undvære.

Edited by MaikenHolm
0

Hej!!

Jeg håber du har fundet frem til en løsning. Men jeg vil da lige indskyde min mening :bearhug:

Vi har valgt ikke at have en velkomstsang, mest af alt pga. det er gammeldags og efter vores mening meget plat! Vi ønsker heller ikke et "suppe, steg og is" bryllup. Men alt i alt synes jeg at fordi der er så mange forskellige nationaliteter at det ville være for besværligt for jer.

Håber det løser sig

MVH Nathasia :griner:-

0

Da min søster blev gift med "sin" englænder lavede min mor en sang på "My Bonnie is over tje ocean", som alle jo kendte melodien til. Verset var på dansk, men omkvædet det originale. Måske kunne man gøre noget lignende, med noget la-la-la omkvæd?

Vi skal i øvrigt IKKE have velkommen og velbekomme-sange. For mig er det lige så intetsigende som skålesange, sejle op af åen-gyngeri ved bordene og internetkøbte lejlighedssange, som mange har hørt før. Det behøver heller ikke at putte klistermærker i hovedet på mig eller blæse serpentiner ud over os..

Al respekt for dem som synes det er fedt, jeg vil blot gerne være fri! (Ved godt jeg måske i nogens øjne lyder som en sur :griner:- lige nu, men jeg håber jeg bliver fri...

God fornøjelse med dit projekt. Jeg er sikker på, at det bliver fedt hvis I gør det...

:bearhug:

Rikke

Hej Rikke!!

TUSIND tak for dette indlæg, det er LIGE PRÆCIS det, der har fået os til at fravælge sange!

Så HØRT!!! Og :bearhug: til dig! :bearhug:

0

Vi har slet ikke snakket om det .. men jeg tror ikke vi får hverken det ene eller det andet med ... jeg går i øjeblikket og tumler med hvordan jeg i invitationen får frabedt taler og sange og andre sjove indslag uden at opildne til det modsatte ... for jeg ved den ene ven har bedre idéer end den anden og pludselig har det været en legeaften ... det har vi ikke lyst til

Men ingen velbekomme og velkomstsange her .. og det er ikke fordi vi synes det er gammeldags men vi hader det selv når vi er afsted ...

0