Chrisling

Heste-zilla's?

32 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Her kan jeg også være med :bestwishes:

Har et par gamle Haflinger vallakker som vi har haft fra de var 3 år, som bare går og hygger sig nu..

Og så arbejder jeg på et lille DV-stutteri, det er bare skønt... Vi fik det dejligste hingsteføl d 31. marts og et hoppeføl sidste fredag :blink:

Vil helt vildt gerne have min egen hest på et tidspunkt, men synes ikke min su rækker til en hest når vi også har hus... Men så er det jo godt rideskolen ligger 500 meter herfra :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihhh...hvor hyggeligt med andre hestezilla's :bestwishes:

Men der må da være flere af Jer derude? Ud af busken! :bearhug:

Jeg har selv 2 stks med krone og bølge i måsen - de er mor og datter, sidstnævnte er hjemmelavet.

De går under fællesbetegnelsen terroristerne - men jeg foretrækker også dyr med humor :blink:

Min gamle hoppe er kronisk skadet og går bare og hygger sig - det bliver til en enkelt skridttur ind i mellem.

Junior er min dressurhest, og min "lille" (1,71 m. :) ) guldklump - det er noget ganske særligt at have været med helt fra fødslen...ja sågar, helt fra valget af hvem hendes far skulle være ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh...hvor hyggeligt med andre hestezilla's :bestwishes:

Men der må da være flere af Jer derude? Ud af busken! :bearhug:

Jeg har selv 2 stks med krone og bølge i måsen - de er mor og datter, sidstnævnte er hjemmelavet.

De går under fællesbetegnelsen terroristerne - men jeg foretrækker også dyr med humor :blink:

Min gamle hoppe er kronisk skadet og går bare og hygger sig - det bliver til en enkelt skridttur ind i mellem.

Junior er min dressurhest, og min "lille" (1,71 m. :) ) guldklump - det er noget ganske særligt at have været med helt fra fødslen...ja sågar, helt fra valget af hvem hendes far skulle være ;)

Hvem er de efter så? Er ved at blive lidt bidt af det DV avl, er jo rigtig mange muligheder i det..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har du nok ikke set Landtinus da han var helt ung - der først på sine gamle dage at han er blevet lidt af en bøf :balloons:

Men tung vil jeg nu ikke kalde ham - bare en rigtig "mand"...hehe!

Egentlig skægt du skriver "hvis hoppen kan bære det" - hoppen er nemlig af gammeldags type, og skulle bruge højde, højtstillethed og ædelhed. Landtinus blev netop valgt for at rette op på disse ting, og minsandten om han ikke også indfriede forventningerne til fulde :denmarkflag:

For sikke heste han laver :balloons::cheerleader3:

Har til dato ikke set en Landtinus der ikke var snydt ud af næsne på sin far - dejligt højtstillede og moderne af type, alle over 1,65, super-super front, godt temperament og dejlige gangarter.

Han er virkelig en stempelhingst af kaliber,og som kan tilføre utrolig meget godt til dansk avl...både til at fåde lidt gammeldags hoppestammer up to date, men så sandelig også til de moderne hopper.

...uhhh, ville gerne lave en Landtinus-baby til :bestwishes:

Du er mest til springblod, kan jeg forstå?

Hvilken afstamning har hopperne?

- Er helt tosset med Corratus!

Min gamle hoppe er faktisk lidt af en super-springer (eller var). Hendes mor var B-hest og en helbror blev solgt somspringhest til Tyskland...så det kunne være meget sjovt at putte en springhingst på hende...

..men det går nok ikke, for så skal vi til at have folde med låg på - hun selv bliver nemlig kun på folden, hvis hegnet er +2m højt :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg selv skal til at avle bliver det dressur-blod, men der hvor jeg arbejder er de springryttere...

Kan høre du er den helt store Landtinus fan :denmarkflag:

Vi har 10 heste i stalden plus de to føl fra i år.

Vi har en sølvmedalje hoppe e. Carano mf. Landlord. Hun fik et hoppeføl for to uger siden efter Contendro. (egen avl)

Så har vi en ældre avlshoppe e. Calato mf Caletto I. Hun fik et hingsteføl i marts e. Quidams Rubin.

Så har vi tre rideheste, en Lucky Light-Landlord og en Lucky Light-Resident og en efter Dolomit-Velten Sohn. (egen avl)

Så er der en Crelido-Landlord hoppe og en Crelido-Calato (egen avl)

Og en Baloubet du Rouet-Caletto I hoppe..

Så en Contendro-Calato hoppe fra sidste år (egen avl)

Og sidst men ikke mindst en hingsteføl efter medalje hoppen fra sidste år e. Bøgegårdens Apollo-Carano.

Jeg kunne jo blive ved :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhh....en Baloubet http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/respekt.gif

Hvordan springer den?

Landtinus-fan?!? Mig...? :biggrin:

Synes bare han laver fantastiske føl - synd han aldrig fik en chance for at vise sit værd i sporten.

Min veninde har et rigtig dejligt Electric-føl fra i år...uha, man kunne da godt blive fristet til at lave sådan et elektrisk føl en dag :ilovebryllupsklar:

Synes også at Rosentanz laver nogle rigtige fine børn!

Redigeret af Chrisling
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er kun 2 så det vil tiden vise :ilovebryllupsklar: Men en fin langbenet en er hun! Var til hingsteparade i foråret, blev lidt tændt på Nobleman og Wilkens. Den første kommer der nogle afkom af til hoppekåring i år (region 4) og den anden er jeg spændt på at se afkom efter næste år...

Er stadig ikke helt sikker på hvad jeg skal synes om Landtinus - er dog enig i alle hans føl har samme træk - men er måske bare fordi han er så meget brugt her i området jeg er kørt lidt træt i det..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har skam også haft 2 pruh'er - "desværre" har jeg nu fået børn og tiden er ikke helt til det mere http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif

Men jeg havde en skøn araberrace-vallak e. Galan og så havde jeg et "gadekryds" på 1.75 med et hoved så stort som en elefants :ilovebryllupsklar:

Mmmmm kan virkelig godt savne det meget ind imellem ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun er kun 2 så det vil tiden vise :blush: Men en fin langbenet en er hun! Var til hingsteparade i foråret, blev lidt tændt på Nobleman og Wilkens. Den første kommer der nogle afkom af til hoppekåring i år (region 4) og den anden er jeg spændt på at se afkom efter næste år...

Er stadig ikke helt sikker på hvad jeg skal synes om Landtinus - er dog enig i alle hans føl har samme træk - men er måske bare fordi han er så meget brugt her i området jeg er kørt lidt træt i det..

Wilkens - ja, han er lækker!

Nobleman har godt nok været noget udskældt mht hans afkom. I sig selv syens jeg han er fantastisk.

Ja, Landtinus er lidt "overeksponeret" visse stedre i landet - herover i Kbh er jeg nærmest den eneste der har et afkom efter ham...hehe!

Jeg synes han avler fabelagtigt - ja...men jeg er nok også farvet af min egen lille guldklump efter ham :ilovebryllupsklar:

Har også et godt øje til hingste som Gribaldi, Zardinen og Uno Don Diego.

Og Wolkentanz tog mig med storm det første år han var med i Herning...hold da helt op :biggrin:

Hehe...sikken en masse hønseri om avl...men når man først starter... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har skam også haft 2 pruh'er - "desværre" har jeg nu fået børn og tiden er ikke helt til det mere :blush:

Men jeg havde en skøn araberrace-vallak e. Galan og så havde jeg et "gadekryds" på 1.75 med et hoved så stort som en elefants :biggrin:

Mmmmm kan virkelig godt savne det meget ind imellem ...

Åh, ja - sådan nogle små poder er jo tidskrævende :ilovebryllupsklar:

Vi har ikke børn endnu, men jeg vil fastholde min hesteinteresse - ridningen bliver så bare nok på et lidt andet plan, men det er også ok.

Ingen af tøserne skal nogensinde sælges - det nænner jeg simpelthen ikke http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm en rigtig hestezilla er jeg nu ikke. Men jeg red da indtil jeg var omkring 18 på min lille araberhoppe. Min mor overtog hende så efter mig, men desværre blev den lille hest nødt til at blive aflivet sidste august :ilovebryllupsklar: Den lille dame var vores et og alt og vi havde haft hende siden hun var baby.

Min mor har nu købt en lille araberhoppe til, denne gang af egyptisk oprindelse.

Hos os er det nemlig kun en OX der duer. Men som sagt, så har jeg ikke redet i mere end syv år, andet en lille tur i ny og næ, så jeg er nok skabs-hestezilla http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Heste-zilla? Jo helt bestemt, men ikke sådan at jeg går op i avl osv.

Det er et rent kærlighedsforhold til heste i al almindelighed... :ilovebryllupsklar:

Jeg fik en dejlig pony-vallak, da jeg var 8 år. Han blev desværre aflivet sidste år pga. en kronisk lungelidelse. Jeg holdt bare så meget af den lille hest! Det er jo heller ikke så mærkeligt, når man bruger stort set al fritid sammen. (Jeg ved det er plat, men jeg kan tude over det endnu...) :biggrin:

Min kusines meget smukke OX araber gik hos os, indtil jeg mistede min pony, så han var jo også lidt min. Han bor nu kun 1 km fra mine forældre, så jeg ser ham jævnligt. Jeg tror seriøst ikke, at jeg har set en smukkere pony (jep, lige under de 148 i stg.) Flot rød pels, hvide sokker, hvid blis og næsten hvid man og hale... Wauw! Og trods alderen (han er 18 år gammel) så ligner han, og opfører han sig som en hingst endnu... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Jeg har stort set ikke siddet på en hest i al den tid, jeg har boet i Århus. Men én ting er sikkert, når vi flytter i det nye hus til januar, så skal jeg prøve islænderstutteriet i nærheden!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og Wolkentanz tog mig med storm det første år han var med i Herning...hold da helt op :ilovebryllupsklar:

Kender ikke så meget til de der -tanz hingste..

Må hellere komme til hingstekåring næste år, er jo der tingene sker http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Den ene avlshoppe skal scannes torsdag, håber hun er drægtig denne gang for sidste inseminering gav ikke resultat..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har også et godt øje til hingste som Gribaldi, Zardinen og Uno Don Diego.

Er nødt til at spørge - er det Zardin Firfod du mener med Zardinen.....?? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/unsure.gif

For ham er jeg også helt tosset med :ilovebryllupsklar:

Skal til et føl-arrangement på Blue Hors d. 30., de har også nogle fine hingstebasser..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes nu ikk Don Schufro er værst, og han laver nogle fine afkom.. Og Schufro Hit er nu også fin, og en god afstamning...

Er jo med at komme rundt til de ting man har mulighed for, for at lære hvordan tingene foregår og sådan, for indtil jeg kom på stutteriet var min viden om heste meget begrænset, men er sq blevet helt bidt af det, især avl -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer