sommerpige

traditioner omkring brudepiger

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Min brudepige har kig på en lækker champagnefarvet kjole fra Sand, men de er ikke sikre på at de kan nå at få den hjem før brylluppet... :bearhug:

Se HER, det er billede nr. 3, billedet med lygtepælene. Det er samme kjole, bare i champagnefarvet satin (på billedet er den vist lyserød, og i noget andet stof...)

Hendes kjole bliver i hvert fald lys, ikke hvid, men sådan creme/champagne-farvet, og så kommer den kun til at gå ca. til lige under knæet... Vi krydser fingre for Sand! :bestwishes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fire brudepiger. Den yngste - vores datter på ti måneder - kommer i en hvid kjole, måske med lidt sart lyserødt. De tre store - mine søstre på hhv 24, 22 og 17 år - kommer i hver sin farve. En højrød, en kongeblå og en vissengrøn. Kjolerne er samme model og med tørklæde, så vi har besluttet, at de bytter rundt på tørklæderne så ingen af dem har 'deres egen farve' på. Altså, den røde kjole får blåt tørklæde, den blå får grønt og den blå får rødt tørklæde. Vist ikke helt traditionelt, men jeg tror det bliver rigtig flot.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hos os er der 2 farver..

Min datter 2 år har en lyseblå kjole på, min søn næsten 5 år hvide bukser lyseblå skjorte. Vores niece næsten 2 år samme tøj som min datter.

Min lillebror næsten 9 år, hvide bukser lyseblå skjorte, vores niece 12 år lyseblå kjole.

Min pap lillebror 14 år rød skjorte hvide bukser, min veninde rød kjole..

De skal gå ind sammen sådan som de står nævnt..

Det bliver så flot..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine brudepiger på 10 og 27 år, skal nok have lyserød kjole på. Min veninde syer dem selv, så vi får dem lige som vi vil have dem. Det skal vi så bare lige finde ud af, altså hvordan de skal se ud!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil gerne vide lidt om hvad brudepiger

kommer i ,,,,altså hvilken farve kjole osv

Mine brudepiger (3 stks) skal have en shokoladebrun kjole post-26376-1182701844.jpgog min niece skal have en offwhite kjole på. Min egen er offwhite også og min kommende mand er i sandfarvet så det hele passer rigtig lækkert sammen.

Hvis du har nerver til at bestille på nettet har de mange fine og billige ting på www.nordstroms.com

:thumbsupsmileyanim: Maria

Redigeret af Amor010907
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bestemmer ikke hvad vores brudepige skal have på, men har stor tiltro til at hun selv finder noget der passer til vores farvetema, der er guld/champagne-farvede og gammel rosa, hun skal gå med vores lille sön i hånden på 9 mdr som er ifört smoking. De bliver så söde :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

mine brudepiger var alle i lyserød, men i helt forskellige modeller, de har også helt forskellige aldre, 8, 14, 28, 39.

Jeg syntes selv de var ret flotte, og så matchede de farverne i pynten, som var off-white og lyserød.

mvh

tina

ps. de 3 store pigers havde jeg selv syet, den yngstes kjole var købt på qxl.

post-2246-1183239323.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg vil gerne vide lidt om hvad brudepiger

kommer i ,,,,altså hvilken farve kjole osv

Mine brudepiger (3 stks) skal have en shokoladebrun kjole post-26376-1182701844.jpgog min niece skal have en offwhite kjole på. Min egen er offwhite også og min kommende mand er i sandfarvet så det hele passer rigtig lækkert sammen.

Hvis du har nerver til at bestille på nettet har de mange fine og billige ting på www.nordstroms.com

:thumbsupsmileyanim: Maria

Hej!

Blev vildt inspireret af denne kjole, da det lige var sådan noget jeg var på jagt efter til min brudepige... men de sender altså ikke til folk der ikke bor i usa. Har dog fået en aftale med min svigermor om at hun vil sy en magen til. har også fundet mønster osv. så nu skal jeg bare ha købt stoffet.

Men tænkte jeg lige ville advare dig hvis du havde tænkt dig at købe de kjoler fra deres onlinebutik :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine veninder mener helt sikkert at jeg skal have en masse brudepiger, men hvis jeg skal være helt ærlig havde jeg slet ikke overvejet det... hvad er deres rolle egentlig?

For jeg kan da godt se at man kan have en enkelt voksen brudepige med, når nu min gom står ved alteret med hans forlover, men omvendt går jeg jo også op ad kirkegulvet med min far.

Vi vil ikke have børn med til brylluppet, da vi vil have at alle skal kunne nyde festen uden at tænke på om den lille sover, er sulten eller keder sig...

Hvad har jeres brudepiger/pige som opgaver? og hvor mange har I og hvorfor?

Tak :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine veninder mener helt sikkert at jeg skal have en masse brudepiger, men hvis jeg skal være helt ærlig havde jeg slet ikke overvejet det... hvad er deres rolle egentlig?

For jeg kan da godt se at man kan have en enkelt voksen brudepige med, når nu min gom står ved alteret med hans forlover, men omvendt går jeg jo også op ad kirkegulvet med min far.

Vi vil ikke have børn med til brylluppet, da vi vil have at alle skal kunne nyde festen uden at tænke på om den lille sover, er sulten eller keder sig...

Hvad har jeres brudepiger/pige som opgaver? og hvor mange har I og hvorfor?

Tak :-)

Øj, det vil jeg også rigtig gerne vide!!

På forhånd tak! :iloveyou:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg havde som jeg skrev tidligere i dette emne, 4 stk. brudepiger alle i lyserød kjole, men forskellige modeller som jeg selv havde syet.

De 2 ældste, mine veninder var hjemme hos mig lige fra morgenstunden, hvor vi spiste brunch, satte hår, lagde make-up, og sidst men ikke mindst, sladrede hele dagen.

Det var bare rigtig hyggeligt, og det hjælper på nervøsiteten.

Den 3., hende på 14 sang i kirken (hun synger i koret i forvejen) og den sidste, hende på 9 var blomsterpige, dvs hun gik ind i kirken som den første med en sød lille kurv med blomster, derefter kom jeg, fulgt af min ældste søn, og tilsidst kom mine 2 brudepiger som hjalp med kjolen og brudebuketten og satte håret pænt inden vi gik ind i kirken. Jeg ville ikke ha`undværet nogen af dem, de var bare så søde, smukke og hjælpsomme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved vores bryllup har jeg en veninde der skal vaere brudepige og hjaelpe med diverse paa dagen saasom at tisse osv. Hun skal have en gammelrosa kjole paa, som vi har vaeret ude og koebe sammen.

Saa var det meningen at min datter paa snart 3 aar ogsaa skulle have gammelrosa paa og min soen paa 1 aar skulle have vaeret magen til hans far og staa med ham oppe ved alteret indtil jeg kom. Men jacquet'et var for stort til min soen og vi har saa istedet valgt moerkeblaa busker og beige skjorte, vest og slips. Og da vi foerst havde valgt det til ham, valgte jeg at min datter skulle foelge hans farver istedet for min venindes, saa hun har faaet en beige kjole med blaat baand om maven og lidt blaat moenster forneden. De bliver saa smukke.

Jeg var ret betaenkelig over at hun skulle vaere hvid som mig, men nu synes jeg egentlig det bliver saa smukt. Ville dog aldrig have at min veninde skulle vaere hvid som mig, selvfoelgelig!! men med mine boern er det jo noget andet, isaer naar de er saa smaa.

Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min veninde som brudepige og hun købte en flot rød gallakjole. Hun var bare så super fin :thumbsupsmileyanim:

Hun fik en del opgaver i forbindelse med bryllupet men mest hyggelige ting som vi kunne gøre sammen. Hun hjalp bla. med at dække bord til recemtione og var med ude at købe blomster til kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg har altså også tænkt en del over hvad det var brudepigerne skulle lave, men nu kan jeg se i denne tråd hvad brudepigerne skal.

Måske er jeg lidt egoistisk, men jeg havde taget som en selvfølgelig at mine veninder og min stedmor rettede på min kjole og at veninder skulle med ud og tisse og fjante. Jeg har dog ikke inddraget dem som direkte brudepiger men jeg ved de alle glæder sig til dagen ligesom jeg selv gør.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer