Metju

Hvad vil i gøre med jeres buket

49 indlæg i dette emne

Jeg har faktisk ikke tænkt så meget over det endnu..men vil rigtig gerne have min tørret og i en kasse med glas.. og så måske få henriks knapnålsblomst forgyldt..

vi lægger en af borddekorationerne på min svigerfars grav og 1 på min farmors grav..

min svigefar døde pludseligt for 1½ år siden kun 55 år gammel :thumbsupsmileyanim: så vi er rigtig kede af han ikke kan være der til vores store dag..

min farmor døde ½ år efter min svigerfar :bearhug: så det var et rigtig dårligt år for os sidste år..

VORES PLANLÆGNING

min polterabend d.16.6.2007

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej...

Jeg kaster helt sikkert min... Hvis det stod til mig, ville jeg nok kaste den allerede efter kirken - så ville jeg nemlig slippe for at holde styr på den!!!

Alligevel synes jeg jo at det er en rigtig smuk tradition, at lægge den på en nær afdøds gravsted - men det har jeg ikke, så hvorfor ikke køre den hele vejen og få lov og give den gas og kaste løs...??? Jeg vil sq gerne se alle mine tøser slås om buketten!!! :):huh:

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, jeg lægger min op til min morfar mandagen efter brylluppet. Jeg har aldrig mødt ham. Han døde 4 år før jeg blev født, men jeg føler alligevel et tilhørsforhold til ham. Og så tror jeg det vil glæde min mormor, selvom hun har fundet ny kærlighed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle sammen

Jeg lægge min buket på min svigermors gravsted. Hun døde lige efter mig og min kærste begyndte at komme sammen.

Jeg ved hun blev rigtig glad for at han endelig havde fundet en pige, så jeg syntes hun skal have den. Det var hendes største ønske at han blev gift.

Jeg syntes at det er en rigtig god ide at få en af blomsterne fra buketen forgyldt, det er en god måde selv at beholde noget fra den også. :heart:

Vibeke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ang min brudebuket...

Jeg tager til fyn om mandagen, min buket skal ligge på min mormor og morfars grav. To mennesker som har betydet alt for mig og alle dage vil være i mine tanker !!! en af sangene vi skal synge i kirken bliver også dedikeret til dem, hvilket præsten skal have med i sin "præsentation " af netop den salme.....

men hvor er det rørende at læse om alle jeres andres planer...

:heart: og :bearhug: fra >Belinda

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hejsa,

Vi lægger buketten på Mikkels mormor og morfars grav. Det betyder meget for ham...

Vil også gerne have en blomst forsølvet, men hvor får man det gjort??

Mvh

Jannie

Hej.

Jeg lægger min på min fars gravsted, han døde i 1998. Det bliver dog først dagen efter eller to dage efter da der er 80 km til den kirke han er begravet ved.

Jeg kunne også godt tænke mig at få forgyldt én blomst fra buketten, men spørger ligesom Jannie - hvor får man det gjort? Hos en alm. guldsmed?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mistede min mor 27. november 2000. Dagen efter vores bryllup, kørte vi til Fyn, hvor min mor ligger begravet. Her lagde vi min brudebuket.

Min mands brystbuket blev lagt på hans mormors gravsted her i byen.

Har egentlig aldrig overvejet at beholde den selv, da jeg syntes at det ville være trist, at se den visne. Kunne selvfølgelig have fået den tørret, men er nu glad for vores beslutning.

Svigermor ville dog gerne have haft den, men syntes at det var en fin måde at inddrage min mor i brylluppet på den måde.

Charlotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vores tid kommer, kunne jeg forestille mig at jeg som dig Mette, ville få taget en masse billeder af buketten og så nyde den nogle dage, også vil jeg muligvis dele den i to, men pt. kun i en, det kommer an på om mine bedsteforældre er her til brylluppet så skal den kun dele i en hvis de er... også skal buketten ligges på mine andre bedsteforældres gravsted....

Knus CogB

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder med tåre i øjnene når jeg hører om alle Jer der har mistet Jeres kære, især Jeres børn, det må virkelig være en hård kamp, at komme igennem, mine tanker går til Jer.

Jeg har mistet mine bedsteforældre, men de ligger alle på de ukendtes, og vil egentlig også hellere tage en rose ud af buketten og få den forgyldt, og så kaste den :)

Jeg har selv min mors brudebuket, presset. Den fangede min tante, og gav så mig den i 2 års fødselsdagsgave.

Held og lykke med Jeres bryllupper

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aftalte med kæresten at der skulle være en blomst i brudebuketten der kunne forsølves efter brylluppet.

Da jeg fik buketten sad der den flotteste rose i midten. Den er indleveret hos guldsmeden til forsølving.

Resten af buketten er sprayet helt til med hårlak. Håber at den tørrer flot. Så må den holde så længe den kan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej hvor er det hårdt at læse om at der virkelig er så mange der har mistet, og som vil lægge bukketen hos dem.

Jeg skal selv velsignes i den kirke, hvor min far blev bisat i, i 2005.

Og efterfølgende, har jeg en ide om at alle gæsterne og os selvfølgelig skal følges ud til min fars grav, hvor vi så i fællesskab lægger buketten til min far.

Jeg ved ikke om det bliver for hårdt, for de resternede familiemedlemmer, eller om det er bedre at vi bare gør det selv. Men summasumarum, er at den skal lægges hos min far.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ligger pt. på fjernsynet, hvor vi kan se den, hver gang vi går ind i stuen. Havde aldrig troet, at jeg kunne blive "forelsket" i en buket. :td: Nå men den er godt sprøjtet til i hårlak, og må så holde så længe, at den kan. Bryder mig ikke om de tørrede udgaver. Har dog taget en orkidé derfra og afleveret til forsølvning til en broche, som jeg håber lykkes.

Bliver helt "trist" over at tænke på at skal "undvære" den. :rolleyes:

Dorthe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min skal i glas og ramme, sammen med knaphuls buketten når det er overstået. Jeg har fundet et godt sted i Århus :iloveyou:

Jeg vil også have taget et billede af den, hvor vi begge to holder buketten.

Min kæreste har en datter fra et tidliger forhold, som skal være vores brudepige og hun skal selvfølgelige også have en buket og hvis den ikke er ødelagt når dagen er omme, har vi overvejet at den skal med i rammen, hvis hun ikke vil have den på sit værelse.

Oven i det, så er min bonusdatter faktisk tvilling, men den anden hun er desværre død, da hun kun var 10 dage gammel. Derfor spurgte jeg min kæreste om vi ikke skulle lave to brudepigebuketter, så den ene kan komme på kirkegården til hende der ligger der. Det blev han meget rørt over og glad for, så den ligger vi når vi er blevet gift

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min plan med min brudebuket er at det skal med hjem, deles op 3 mindre buketer, så den kan komme rund til vores bedsteforældre...

Jeg mistede min farmor, 3 dag efter at min kommende mand havde friet til mig, hun fik det aldrig at vide ( skal lige tilføjes at han fri til mig i Disneyland Paris, og da vi ankom til Danmark dagen efter blev vi ringet op af min mor, som fortalt at min farmor lægge i koma).

vi mistede hans "bedstefar"1 månede før vi sendt indbydelserne ud

og de sidste del skal på min morfars grav...

Men inden at det skal deles op vi jeg have en masse billeder af den......

Tro jeg vil gøre det samme som min mor fik gjort. hun fik et billede kun af brudebuket, som sidder i deres album, med brullypsbilleder

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Alle jer...

Ih hvor jeg føler med jer - ved selv hvordan det er at miste en man elsker - mistede min mor for knap 6 år siden - hun blev kun 45 år. En uge før jul og dagen før min fødselsdag.- Ih nu sidder jeg og tuder :ilovebryllupsklar: Godt man kan ti finger systemet.

Vi bor i Jylland, men vielsen og bryllup skal foregå på sjælland, da min mor ligger begravet der. Det er den eneste måde hun kan være med til mit bryllup på -

Jeg er også i syv sind med min brudebuket - den skal ikke kastet - vil måske ha den tørret - men en forgyldt rose ville også være smukt - men jeg har jo også lyst til at ligge den på mors grav - som også er min mormor og morfars - mormor døde to mdt før mor og morfar ikke længe efter - svært at overleve sit barn og kone - nå men skal ikke kede jer med min sørgelige historie - -vi skal jo giftes :boohoo:

knus Mie - ny i forum

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuha sidder her dybt berört over alle de her historier, hvor er der dog mange der har mistet og hvor er det frygtligt med alle de börn, sidder og kigger på mit eget barn og priser mig lykkelig over at han er sund og rask :ilovebryllupsklar:

Selv vil jeg gerne have lavet et vedhäng af en rose og en broche af en orkide resten af buketten bliver kastet til de gifte gale single veninder.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hende der bandt min buket, lavede også blomster dekorationer til kirken, og de var utrolig smukke. Mine forældre havde sørget for af få alle blomster med fra vigelsen, og dem kom de med dagen efter.

Da vi havde en del gravsteder vi gerne ville ære, besluttede vi at:

Ved min morfar og mormors gravsted lagde vi en stor og lille dekoration fra kirken, samt 4 små buketer fra bænkene i kirken.

Ved min oldemor og oldefars gravsted lagde vi 3 små buketter fra bænkene i kirken.

Ved Kims fars gravsted lagde vi en lille dekoration fra kirken samt 3 små buketer fra bænkene i kirken.

Ved Kims farfar lagde vi 3 små buketer fra bænkene i kirken.

Ved Kims oldeforældre lagde vi 3 små buketer fra bænkene i kirken.

Og idag præcis 1 uge efter bryllupet ligger vi brudebuketten, samt Kims og vores søn Caspers knaphulsblomster ved Kims far.

Endvidre havde blomsterbinderen lavet to brudepigebuketer til mine niecer på 1½ år og 6 år. Den ældste af pigerne fik lov at beholde hendes, mens den yngste var ligeglad med hendes så den kastede jeg :ilovebryllupsklar: nu ved jo hvor vi skal til bryllup næste gang :boohoo:

Jeg/vi er utrolig glade for vores valg, for nu har vi gået og nydt brudebuketten i nogle dage, den er så småt begyndt at falme men den er stadig smuk, så den kan stadig pynte ved svigerfar. Jeg kan ikke nænne bare at smide den i skraldespanden, og jeg er ikke til tørrede blomster, så denne måde er bare perfekt for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min skal ligges på min ekstrafars grav. Det har altid været mit ønske. Han faldt om på badeværelset for snart 7 år siden. Jeg og mine små søskende sparkede døren ind. Jeg sad med ham i armene indtil ambulancen kom. Der var desværre ikke noget hverken jeg eller de kunne gøre.

Mit bryllup er et hemmeligt bryllup. Vores familie får det først af vide dagen efter. Vi har tænkt på at køre hjem til min mor, og så sammen med hende tage op og ligge buketten på hans grav, så er det nemlig en fælles ting vi kan glædes med ham. Han er stadig meget savnet, og vil altid være det....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der skal tages et par gode billeder af min, derefter skal den sendes op til min mands mormor, der på grund af sygdom/alder ikke kan deltage i vores store dag.

Og en af blomsterdeko. fra dagen skal ligges på min mormors grav der døde meget pludseligt for 6 år siden, uden at hende og jeg fik sagt farvel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer